Jaska kirjoitti:En minä puhu [sensuroitu]. Väyrystä vihataan, koska kän on paha poliittinen kilpailija. Vai luuletko, että Väyrynen on yksin paha poliittinen juonittelija ja muut kirkasotsaisia hyviksiä? Jos näin on, niin on aika pudottaa suomukset silmiltä. Samanlaisia ketkuja ovat koko poppoo.
En minä ainakaan koe Väyrystä kilpailijaksi vaan nimenomaan epärehelliseksi pyrkyriksi joka on niin torvi, ettei tajua milloin hänen valheensa menevät kokonaan mahdottomuuksien puolelle (lukea Dostojevskin koko tuotanko kolmessa päivässä).
Kuten sanoin, Väyrynen on keskivertoa poliitikkoakin härskimpi tapaus, joten Väyrysen ennustuksilla (joita en edes muista) ei liene mitään tekemistä häntä kohtaan tuntemani/tunnetun vastenmielisyyden kanssa. Sinä kuitenkin väitit, että Väyrysen "päälle syljetään", koska hän on ollut oikeassa ennustuksissaan, mutta tuo väitteesi on aivan silkkaa [sensuroitu].
Se, että muut poliitikot olisivat kirkasotsaisia hyviksiä ei ole minun käsitykseni. Taannoin toimi luokanvalvojanani muuan kunnallispoliitikko (sittemmin pitkäaikainen kansanedustaja) joka kalasteli ääniä kirkasotsaisuudellaan, mutta koska olen jo hänen kohdallaan päässyt näkemään mikä on todellisuus, minulla ei ole ollut mitään kauniita kuvitelmia poliitikkojen rehellisyydestä. Tätä käsitystäni on entisestään vahvistanut kaikki se mitä olen kuullut lähisukulaiseltani joka vuosikymmenet työskenteli ammattipoliitikkojen seassa eräässä politiikan "käärmeenpesässä.