Pitäisikö kirjoittelua määrällisesti rajoittaa?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Pitäisikö kirjoittelua ja kommentointia määrällisesti rajoittaa?

Ei
7
47%
Ehkä
4
27%
En osaa sanoa
1
7%
Ehdottomasti pitäisi
0
Ei ääniä
En ymmärrä mistä äänestetään
3
20%

Ääniä yhteensä : 15

Re: Pitäisikö kirjoittelua määrällisesti rajoittaa?

ViestiKirjoittaja Kissi » 25.01.2015 19:30

Sateentekijä kirjoitti:Miksi sitten Jaskaa eio ole mainittu erikseen, mutta minusta on nostettu iso haloo?

Jaska ei ole koskaan sanonut, en tarvia teitä, mulla on muita ystäviä. Ei mun tartte teitä kuunnella. En halua teiltä neuvoja.
Teen mitä haluan.
olen vastarannan kiiski.
Ei mua tarvii neuvoa.
Osaan itse.
yms.
Kissi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.01.2015 20:00

Ei Sateentekijästä ole nostettu isoa haloota.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.01.2015 20:54

Onko sinun Jaska aivan pakko postata palstalle noita typeriä kuvia?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.01.2015 21:02

Jos fetisismi on ongelmaksi muodostuva, voisi aiheesta ehkä kirjoittaa vertaistukeen. Tää pylly- ja rinta (sekä kenkä)kuvien tehtailu saattaa jo merkitä tuen tarvetta, mikä olisi ehkä paremmin vertaistuki-osiossa käsiteltävä aihe.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.01.2015 21:55

Olisi parempi, jos viitteeseen laitettaisiin aina myös ketjun nimi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2015 01:33

Enpä ole koskaan huomannut, että tälle palstalle olisi joku laittanut esille Tom of Finlandin teoksia, mutta noita (monia) naisia loukkaavia perse- ja tissikuvia on ollut ja tullut vähän väliä - ja aina silloin kun herra Jaska Riidanhaastaja on ollut paikalla.
Miksi sinä haluat niitä palstalle postata?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Rane » 26.01.2015 01:35

Varmaan Obelix-kaveri käskee.
Rane

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.01.2015 06:04

-
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 14.07.2015 15:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.01.2015 11:18

-
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 14.07.2015 15:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2015 11:39

Ryysy kirjoitti:Jaska, olen myöskin kiinnostunut pyllyistä ja tisseistä. Olen kokenut oman katseen harhailun jopa häiritsevänä. Eihän ole sopivaa tuijottaa toisten muotoja. Voitaisiin siis yhdessä etsiä tietoa ja tukea siihenkin mikä on sopivaa ja mikä ei ja mikä on loukkaavaa ja mikä ei.

Minusta olisi hyvä, jos pyllyistä ja tisseistä voisi keskustella rauhassa vertaistuellisessa hengessä. Jos pyllyistä ja tisseistä haluaa keskustella seksuaalisessa mielessä, niin olisi hyvä, jos voisi samalla pohtia omaa ongelmallista seksuaalisuuttaan laajemmin. Voitaisiin samalla poikamaiseen tyyliin kehuskella saavutuksillamme siinä vakavan keskustelun ohessa...

On kaksi täysin eri asiaa keskustella "vertaistuellisessa hengessä" ja postata palstalle typeriä "naulakko-tissit" -kaavakuvia!

Mitään vertaistukea en näe kehuskella "poikamaiseen tyyliin" saavutuksistaan - täysin päinvastoin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.01.2015 11:40

Sateentekijä kirjoitti:Miksi sitten Jaskaa eio ole mainittu erikseen, mutta minusta on nostettu iso haloo?

Noin 150 viestiä sitten Jaska kyllä mainittiin erikseen: viewtopic.php?f=16&t=14193&start=20#p204510
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2015 11:47

Jaska kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Mitään vertaistukea en näe kehuskella "poikamaiseen tyyliin" saavutuksistaan - täysin päinvastoin.

Mistä saavutuksista puhut?

Äskeisessä viestissäni viittasin Ryysyn kirjoitukseen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.01.2015 11:51

-
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 14.07.2015 15:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.01.2015 11:54

Ryysy kirjoitti:Jaska, olen myöskin kiinnostunut pyllyistä ja tisseistä. Olen kokenut oman katseen harhailun jopa häiritsevänä. Eihän ole sopivaa tuijottaa toisten muotoja. Voitaisiin siis yhdessä etsiä tietoa ja tukea siihenkin mikä on sopivaa ja mikä ei ja mikä on loukkaavaa ja mikä ei.

Minusta olisi hyvä, jos pyllyistä ja tisseistä voisi keskustella rauhassa vertaistuellisessa hengessä. Jos pyllyistä ja tisseistä haluaa keskustella seksuaalisessa mielessä, niin olisi hyvä, jos voisi samalla pohtia omaa ongelmallista seksuaalisuuttaan laajemmin. Voitaisiin samalla poikamaiseen tyyliin kehuskella saavutuksillamme siinä vakavan keskustelun ohessa.

Jos taas haluaisi keskustella myös kakasta ja töhnästä ja kaikesta likaisesta ja ällöttävästä ilman seksuaalista säväystä kaipaisin vertaistukea siinäkin.

Eksäni tutki pikkuhousujani, joiden sisältämän töhnän perusteella hän päätteli, että olen pettänyt tätä. Ilmeisesti olisi pitänyt käydä useammin suihkussa ja pikkarinvaihdossa tai sitten käyttää pikkuhousunsuojia. Kuvottavaa tietää, että on olemassa ihmisiä, jotka tutkivat toisten likaisia pikkuhousuja. Kuitenkin näitäkin ihmisiä voi yrittää ymmärtää, vaikka se onkin todella vaikeaa.

Myös fetissit kiinnostavat, mutta eivät seksuaalisessa mielessä. Netistä on kuulemma helposti löydettävissä hyväksikäytettävissä olevia miehiä, jotka ostelevat naisille esim. kenkiä ja nainen lähettää 'maksuksi' kuvia näistä kengistä. Tällainen ilmiö on erittäin kiinnostava. Että tarinat maksullisista haisevista sukista ja pikkuhousuista ovat ihan tosia juttuja. On varmaan vaikeaa olla ihminen, jolla on tällainen seksuaalinen taipumus. Siis luulisin, että siitä on vaikea puhua tutuille jne. Kiinnostaisiko Jaska sinua tällainen aihe, entä missä mielessä?

Arvelen, että exäsi olisi löytänyt moisia "todisteita" ihan riippumatta siitä, että miten itse olisit tehnyt. Jos ei käytetyistä alushousuista niin sitten jostain muualta. Näin siis siinä tapauksessa, että jos hän olisi toiminut niinkuin yleensä tuolla tavoin sairalloisen oloisesti mustasukkaiset tekevät.

Kieltämättä seksuaalisen elämän kirjo on todella todella laaja ja kieltämättä sisältää hyvinkin erikoisia ilmiöitä; arvelen käytettyjen alusvaatteiden hankkimista jopa melko lievänä ilmiönä.

Harmillista on kyllä sitten se, että tällä palstalla on käytännössä vaikeaa puhua tietyistä seksuaalisuuteen liittyvistä aiheista. Itse en ainakaan suosittele, että paljastaa mitään omasta seksuaalisuudesta koska on käynyt niinkin, että päiväkirjasta on poimittu ja levitetty melko suruttoman oloisesti pitkin yleistä puolta - Ylläpitäjän selkeäsanaisesta ohjeistuksesta välittämättä. (Tämä tapaus voi olla uudemmille nimimerkeille tuntematon, mutta asiaa on käsitelty useammankin kerran täällä).

Toisekseen on esitetty hyvinkin voimakkaan oloista, ellei jopa hyökkäävääkin kritiikkiä siitä, että naisten rinnoista ei tulisi käyttää termiä "tissit". Moiselle rajoittamiselle varmasti löytyy omat perusteensa, mutta jos "vääränlaisen" termistön käyttämistä joutuu varomaan tms, niin kyllä se helposti voi viedä innon/uskalluksen puhua seksuaalisuuden moninaisista ilmiöistä.

Jos muistan Ylläpitäjän ohjeistuksen oikein, niin tulisi kertoa mihin nimimerkkeihin viittaa: Kyllästynyt on minusta käytännössä se lähestulkoon ainoa taho, joka näistä seksuaalisuuteen liittyvistä asioista on nostanut "älämölöä" - usein jopa impulsiivisen ja liioittelevan oloisesti, joskus vaikutelmana on ollut sekin että hän on piittaamaton yleisistä normeista (esim "päiväkirjarauhan" rikkominen) ja varsinkin itse toisille asettamistaan normeista (käyttää eri mittapuuta itseensä kuin muihin).

Ällistyttävintähän tässä minusta on se, että Ylläpito antaa tuon tapahtua; mutta kuten aikaisemmissa keskusteluissa on todettu, niin Kyllästynyt on täällä tasa-arvoisempi kuin muut - ja tuohon faktaan meidän on tyytyminen.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.01.2015 11:57

Vastasinkin jo tähän edellisessä viestissäni, mutta tarkennan lisää

Ryysy kirjoitti:... Siis onko sopivaa kertoa omista seksikokemuksista esimerkiksi vai ovatko tällaiset jo niin yksityisasioita, että niistä ei pitäisi puhua edes tällaisella palstalla?...

Omasta kokemuksestani voin sanoa, että vahvasti suosittelen ettei kerro omista seksikokemuksistaan; minä onneton menin ja kerroin ja kohtapa niitä leviteltiin (vastoin Ylläpidon ohjeistusta) pitkin palstaa melko suruttoman oloisesti.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.01.2015 12:06

-
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 14.07.2015 15:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.01.2015 12:09

Puhtaat pikkuhousut juuri todistavat uskottomuudesta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 26.01.2015 12:12

Ryysy kirjoitti:Jos joku kertoo vielä mitä pahaa on sanassa tissit, niin kuulisin mielelläni. Ehkä tisseistä tulee rinnat silloin kun kasvaa henkisesti aikuiseksi?

Ihan näppituntumalla heitän, että nainen itse saanee ilman paheksuntaa käyttää sanaa tissit, mutta miehen käyttämänä sana muuttuu näitä kyseisiä ulokkeita ja sitä kautta naista halventavaksi.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.01.2015 12:12

Kahvi kirjoitti:Omasta kokemuksestani voin sanoa, että vahvasti suosittelen ettei kerro omista seksikokemuksistaan; minä onneton menin ja kerroin ja kohtapa niitä leviteltiin (vastoin Ylläpidon ohjeistusta) pitkin palstaa melko suruttoman oloisesti.

En odota saavani vastausta tähän, mutta mikähän seksikokemuksissasi on ollut sellaista, että joku on halunnut niitä tarkemmin ruotia?

Odotan innolla, milloin alkoholinkäytööni ja väkivaltaiseen omaan käytökseeni puututaan. Yleensä puuttumalla halutaan auttaa, toisinaan puuttuminen on sitä, että halutaan vain tehdä kiusaa. Sellaista puuttumista en ymmärrä. Vielä.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2015 12:17

Kahvi kirjoitti:... Harmillista on kyllä sitten se, että tällä palstalla on käytännössä vaikeaa puhua tietyistä seksuaalisuuteen liittyvistä aiheista. Itse en ainakaan suosittele, että paljastaa mitään omasta seksuaalisuudesta koska on käynyt niinkin, että päiväkirjasta on poimittu ja levitetty melko suruttoman oloisesti pitkin yleistä puolta - Ylläpitäjän selkeäsanaisesta ohjeistuksesta välittämättä...

Aikamoista liioittelua, etenkin kun itse selkeäsanaisesti käskit minut muualle ja pois päiväkirjastasi huutomerkillä varustetulla käskyllä.
Kahvi kirjoitti:... Toisekseen on esitetty hyvinkin voimakkaan oloista, ellei jopa hyökkäävääkin kritiikkiä siitä, että naisten rinnoista ei tulisi käyttää termiä "tissit". Moiselle rajoittamiselle varmasti löytyy omat perusteensa, mutta jos "vääränlaisen" termistön käyttämistä joutuu varomaan tms, niin kyllä se helposti voi viedä innon/uskalluksen puhua seksuaalisuuden moninaisista ilmiöistä...

Minun mielestäni se on halventava ja loukkaava tapa puhua rinnoista - joille on olemassa ihan asiallinen ja oikea nimi: "rinnat". Mikä siis estäisi käyttämästä asiallista termiä?
Kahvi kirjoitti:... Jos muistan Ylläpitäjän ohjeistuksen oikein, niin tulisi kertoa mihin nimimerkkeihin viittaa: Kyllästynyt on minusta käytännössä se lähestulkoon ainoa taho, joka näistä seksuaalisuuteen liittyvistä asioista on nostanut "älämölöä" - usein jopa impulsiivisen ja liioittelevan oloisesti, joskus vaikutelmana on ollut sekin että hän on piittaamaton yleisistä normeista (esim "päiväkirjarauhan" rikkominen) ja varsinkin itse toisille asettamistaan normeista (käyttää eri mittapuuta itseensä kuin muihin)...

Voi taivaan talikynttilät! Et näytä taaskaan "muistavan", että olet itse käskenyt (huutomerkillä varustetulla käskyllä!) minun poistua päiväkirjastasi - ja minä menin. Mitään suuria paljastuksia ei yleisellä puolella ole ollut, ei esimerkiksi mainittu kenenkään nimimerkkiä kuin vasta sitten kun sinä itse ilmoittauduit ja valitit minun levittävän sinun päiväkirjasi sisältöä.
Kahvi kirjoitti:... Moiselle rajoittamiselle varmasti löytyy omat perusteensa, mutta jos "vääränlaisen" termistön käyttämistä joutuu varomaan tms, niin kyllä se helposti voi viedä innon/uskalluksen puhua seksuaalisuuden moninaisista ilmiöistä...

Niin, ja uskalluksen puhua moninaisista ilmiöistä vie sangen tehokkaasti, se että "poikamaiseen tapaan" käytetään nimityksiä kuten esim "tissit" ja kehua retostellaan seksikumppanien määrällä tai ominaisuuksilla.
Kahvi kirjoitti:... Ällistyttävintähän tässä minusta on se, että Ylläpito antaa tuon tapahtua; mutta kuten aikaisemmissa keskusteluissa on todettu, niin Kyllästynyt on täällä tasa-arvoisempi kuin muut - ja tuohon faktaan meidän on tyytyminen.

Kuten missä ja milloin?

Mitä sellaista minä olen tehnyt tai sanonut jota ei kuka tahansa muu olisi saanut sanoa tai tehdä???
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko