Pelko

Re: Pelko

ViestiKirjoittaja Pinja » 08.12.2014 00:14

Jos ei heti tunnista mitä pelkää, kannattaa miettiä tilannetta missä on, mitä tapahtuu ja voisiko pelko jotenkin liittyä siihen, mitä parhaillaan on tapahtumassa tai pelkää tapahtuvan.
Pinja

ViestiKirjoittaja Maaria » 08.12.2014 21:10

Yksi ilta mies kysyi minulta mikä minun pahin pelkoni on.
Jäin miettimään sitä. Minullahan on monia pelkoja, mutta mikä olisi se pahin.
Mieleeni nousi muutama asia ylitse muiden; rakastamani ihmisen menettäminen,
rakastamani ihmisen kuolema, ei niinkään oma kuolemani.

Sitten ajattelin, että mehän kaikki olemme matkalla ihan samaan paikkaan.
Kaikki on alun alkaen ollut lainaa. Siltikään, pelko ei väistynyt, mutta laimeni aavistuksen.
Pelkään omia suuria tunteitani, sitä missä määrin olen kiintynyt muihin, ehkä myös omaa
riippuuvuuttani.
Maaria

ViestiKirjoittaja Maaria » 08.12.2014 23:37

Sateentekijä, jos olet yksinäinen ja koet sen uhkaavana, kaipaat vierellesi toisen,
sellaisen joka todella kuulee sinut. Kuka se voisi olla. Maailmassa on miljoonia ihmisiä
ja moni voi olla yksin. Onko sulla ollut ikinä psykoterapiaa ja jos on, auttoiko se?
Onko sinulla ystäviä?

Sori. Tuntuu että aina kun vastaan jollekin, höpötän jotain sekavaa, enkä osaa
auttaa.
Maaria

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 09.12.2014 23:33

Sateentekijä kirjoitti:...
Mutta jos pelkää jotain, mikä ei ole konkreettista, mitä ei voi kohdata, kun ei osaa määritellä, mitä se on? Jos se pelko on vaan asettunut sisään asumaan ja ilmestyy aina uudestaan ja uudestaan. Siihen ei anteeksiantamus, rakkaus tai armo auta.Ehkä joillakin, muttei minulla. Siihen ei auta mikään!
Se jäytää silloin kun se on paikalla aivan kuin sisuksia revittäisi tylpällä veitsellä.
Kun se ei ole vahvasti läsnä, pelkää sitä, että se tulee kuitenkin ennemmin tai myöhemmin... ja ehkä joku kerta sellaisena, ettei sitä enää saa poistumaan...

Hulluja juttuja, johtuu varmaan liiasta itsensä kanssa olemisesta. Yksinäisyydenhän voi kokea niin monin eri tavoin.Useimmiten koen sen turvallisuuden, hyvän olon tunteena, nykyisin yhä enemmän ahdistavana, uhkaavana, pelottavana.En tiedä miksi.
Jos rakastuisi, tai joku rakastuisi minuun, katoaisikohan pelko, vai muuttaisiko se vain muotoaan?
Pitääkö aina pelätä jotakin, mennyttä , olevaa, tulevaa?

Pitäisikö sinun laittaa tämä teksti lainausmerkkeihin, koska sama teksti näkyy olevan tuolla naapuripalstalla? Vai onko elollinen kopioinut sen sinulta? Vai onko kyseessä kenties jopa sama henkilö? Se ei toki liene mahdollista, koska olet sanonut, ettet Tukiasema.org'illa kirjoittele...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.12.2014 08:34

Vanhentunutta tietoa? Minusta ennemminkin harhaanjohtavaa, ellei suorastaan valheellista, sen verran kauan olet ollut naapuripalstalla rekisteröityneenä ja kirjoitellutkin siellä. Syystä tai toisesta halusit tällä foorumilla uskotella muuta. Miksi, sitä en oikein käsitä, mutta ehkä minun ei tarvitsekaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja tuuve m » 10.12.2014 11:52

Voi perse ja minäkö sitten olen se valehtelija eikä multinikki saara.
tuuve m

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.12.2014 12:45

Et varsinainen valehtelija ollenkaan; vain kahdesti olet valehdellut.
Sateentekijällä valehtelu on ikään kuin toinen luonto.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.12.2014 13:41

tuuve m kirjoitti:Voi perse ja minäkö sitten olen se valehtelija eikä multinikki saara.

En ole sinua valehtelijaksi syyttänyt, mutta on sinullakin tapasi, jotka ärsyttävät minua, etkä niistä mitään huomautusta saa, vaan päänsilittelyä ystävällinen pikku sielu.

Olet esimerkiksi aloittanut keskustelun, johon muut ovat ystävällisesti ottaneet osaa paneutuen esille ottamaasi asiaan ja lähettäneet sinulle vastauksia. Kiitoksiksi sinä olet käyttänyt epäkorrektia kieltä, muuttanut mielijohteesta keskusteluaihetta toiseksi, poistanut aloitusviestin/muita viestejä, loukkaantunut siitä, että keskustelu kääntyi tieteen tekemiseen, vihjannut, että ylläpitäjän olisi syytä siirtää aloittamasi ketju toiseen paikkaan, koska et haluakaan vertaistukea, jota lähdit hakemaan yms. Tuollaista voisi hyvällä omatunnolla kutsua oikuttelemiseksi. Et ole täällä ainoa pikku prinsessa, joka opiskellut, väitellyt/väittelee, kilpaurheillutkin, menestynyt yms. Vaan maailmassa on paljon muitakin kaltaisiasi, jotka ovat onnistuneet vaikeuksistaan huolimatta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja tuuve m » 10.12.2014 13:55

Kiitosta, sinä Hilppa hakemalla haet syytä käydä kimppuuni vaikka en nytkään sinusta mitään sanonut.
ja vertaistuki ei ole sellaista, että aletaan puhumaan yleisellä tasolla jonkun henk.kohtaisesta asiasta.
Mutta en sinulta pyydä vertaistukea, en nyt enkä tulevaisuudessakaan, joten jatketaan vaan yleisellä tasolla puhumista asioista.

katsotaan nyt vaan niin Hilppa sai aikaan sen, että nyt puhutaan minusta eikä multinikki saarasta.
Mutta hilppa varmaan hyvväksyy saaran valehtelun kun ei siihen mitään sanonut. Varmaan, koska saaralla on sellainen luonne ja minä olen pikku prinsessa vaan. Se toinen foorumin pikku prinsessa on varmaan Hilppa, kun kukaan muu ei sellaiseksi itseään vielä nimennyt Hilpan ja mun lisäksi.
tuuve m

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.12.2014 14:10

Hilppa kirjoitti:
tuuve m kirjoitti:Voi perse ja minäkö sitten olen se valehtelija eikä multinikki saara.

En ole sinua valehtelijaksi syyttänyt, mutta on sinullakin tapasi, jotka ärsyttävät minua, etkä niistä mitään huomautusta saa, vaan päänsilittelyä ystävällinen pikku sielu.

Olet esimerkiksi aloittanut keskustelun, johon muut ovat ystävällisesti ottaneet osaa paneutuen esille ottamaasi asiaan ja lähettäneet sinulle vastauksia. Kiitoksiksi sinä olet käyttänyt epäkorrektia kieltä, muuttanut mielijohteesta keskusteluaihetta toiseksi, poistanut aloitusviestin/muita viestejä, loukkaantunut siitä, että keskustelu kääntyi tieteen tekemiseen, vihjannut, että ylläpitäjän olisi syytä siirtää aloittamasi ketju toiseen paikkaan, koska et haluakaan vertaistukea, jota lähdit hakemaan yms. Tuollaista voisi hyvällä omatunnolla kutsua oikuttelemiseksi. Et ole täällä ainoa pikku prinsessa, joka opiskellut, väitellyt/väittelee, kilpaurheillutkin, menestynyt yms. Vaan maailmassa on paljon muitakin kaltaisiasi, jotka ovat onnistuneet vaikeuksistaan huolimatta.

Olipas sinulla paljon hampaankolossa. Toivottavasti purkautuminen helpotti.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.12.2014 14:19

tai sitominen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.12.2014 17:34

tuuve m kirjoitti:Kiitosta, sinä Hilppa hakemalla haet syytä käydä kimppuuni vaikka en nytkään sinusta mitään sanonut.
ja vertaistuki ei ole sellaista, että aletaan puhumaan yleisellä tasolla jonkun henk.kohtaisesta asiasta.
Mutta en sinulta pyydä vertaistukea, en nyt enkä tulevaisuudessakaan, joten jatketaan vaan yleisellä tasolla puhumista asioista.

katsotaan nyt vaan niin Hilppa sai aikaan sen, että nyt puhutaan minusta eikä multinikki saarasta.
Mutta hilppa varmaan hyvväksyy saaran valehtelun kun ei siihen mitään sanonut. Varmaan, koska saaralla on sellainen luonne ja minä olen pikku prinsessa vaan. Se toinen foorumin pikku prinsessa on varmaan Hilppa, kun kukaan muu ei sellaiseksi itseään vielä nimennyt Hilpan ja mun lisäksi.

Kiitokset vain itsellesi. saara on oma sielunsa, jota en lähde tässä ketjussa ruotimaan enkä kaivamaan, kuten sinä aloitit.

No ainakin olet oppinut kirjoittamaan nimeni isolla kirjaimella, joten sujut ollaan. Voin minäkin sitten Tuuveksi kutsua?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.12.2014 17:37

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Olipas sinulla paljon hampaankolossa. Toivottavasti purkautuminen helpotti.

Jostain syystä sinulla oli vastustamaton tarve lainata viestini kokonaisuudessaan, jotta saat sitä vahvistettua ja pidettyä yllä. Yleensä tyydyt kommentoimaan viesteistäni vain pikkupaloja ja lakoonisin ok-ilmaisuin, mikäli satut jostain olemaan täsmällisesti samaa mieltä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.12.2014 18:11

Hilppa kirjoitti:Jostain syystä sinulla oli vastustamaton tarve lainata viestini kokonaisuudessaan, jotta saat sitä vahvistettua ja pidettyä yllä.
...

Mistä noin päättelet?
Mirri

ViestiKirjoittaja tuuve m » 10.12.2014 18:16

Toivon pikaista paranemista, h eiku Hilppa.
tuuve m

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.12.2014 18:28

Sateentekijä kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Et varsinainen valehtelija ollenkaan; vain kahdesti olet valehdellut.

Ahaa, minä siis olen valehtelija kun kirjoitan joillakin muilla saiteilla toisella nikillä?

Jostakin syystä olet täällä halunnut lukijoiden olevan siinä luulossa, että et ainakaan Tukiasema.org:ssa kirjoita, etkä tiedä kyseisestä foorumista mitään. Kirjoittelusi Tukiasema. netissä käsittääkseni salasit myös, kunnes lipsautit asian julki vahingossa. Moinen salamyhkäinen harhaanjohtavuus tuntuu ainakin minusta oudolta. Onko salailevalla harhaanjohtamisella suurikin ero verrattuna valehteluun?

Nytkin höpisit vanhentuneesta tiedosta, vaikka olet rekisteröitynyt Tukiasema.orgiin vuonna 2011 ja kirjoittanut siellä jo vuonna 2012. En käsitä: onko salailuun jokin järjellinen syy, vai hämäätkö/valehteletko muuten vain ja tavan vuoksi. Eihän siinä mitään pahaa tai väärää ole, että kirjoitat useammalla foorumilla; miksi ihmeessä pimittää ja pidellä piilossa sitä asiaa?

Helmenkalastaja teki kysymyksen aiheesta; nimimerkki Elollisen kirjoituksen siteeraaminen ilman lainausmerkkejä olisi ollut väärin ja virheellistä, jos tekstin kirjoittaja olisi ollut joku muu kuin sinä toisen nimimerkin takana. Jos ja kun ilmeisesti halusit salata sen, että kyseessä oli oma tekstisi toiselta foorumilta, olisit hyvä ihminen älynnyt laittaa lainausmerkit; ei olisi asia noussut tapetille.

Ja vielä: mitä tunnustamista toisilla foorumeilla kirjoittamisessa on? Eihän ole kiellettyä kirjoitella muualla, rikollisuudesta puhumattakaan. Joten miksi salailla ja puhua tunnustamisesta?
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 10.12.2014 18:30, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.12.2014 18:32

Sateentekijä kirjoitti:Ihmeellisen kaunaista ja katkeraa väkeä täällä 8-)

Tai kieroiluun taipuvaista. Ainakin sinun käyttäytymisesi näyttää minun silmissäni kieroilulta, enkä edes onnistu käsittämään mikä motiivi sinulla on moiseen kieroiluun.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.12.2014 19:44

Sateentekijä kirjoitti:En laita lainausmerkkeihin omia kirjoituksiani :?
Itsekirjoittamiani viestejä toki saan laittaa tänne ilman mitään lainausmerkkejä. Mitä tulee sanomaani, etten kirjoita tukari org.illa. se oli vanhentunutta tietoa eikä muitten saittien ITSE kirjoitettujen viestien lainaaminen kai ole rikos?

Tuossa meni pieleen.
Olisit ottanut onkeesi Helmenkalastajan asiallisesta palautteesta. Mutta ei; sinä jatkoit lukijoiden johtamista harhaan jopa puhumalla 'vanhentuneesta tiedosta' - väite, joka ei ole totta.
Olisit voinut asettua lukijan asemaan ja miettiä, miten kirjoittajana välttää harhaanjohtava kuva lainattaessa toiselle foorumille aiemmin kirjoitettua omaa tekstiä. Helmenkalastaja huomautuksineen oli oikeassa, joten vastauksesi on ylimielisyydessään suorastaan röyhkeä. Eikä yhtään auta, että yrität syyllistää muita oman epämääräisen toimintasi seurauksista.

Sitä paitsi lukijoita ajatellen ei ole ollenkaan huono idea laittaa lainausmerkkeihin oma teksti, jonka on aiemmin kirjoittanut jonnekin muualle ja vieläpä toisella nimimerkillä. Siteeraus mikä siteeraus; omiakin tekstejä on mahdollista lainailla.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.12.2014 19:46

Sateentekijä kirjoitti:Mirri ja mikä taipumus sinulla on jo keskusteltujen asioiden, muittenkin kuin tämän , märehtimiseen?

Toisessa ketjussa puhuit jauhamisesta, joten siteeraan itseäni:
'Jauhaminen' johtuu siitä, että yritän ymmärtää käyttäytymisessäsi asioita, joita sinä et suostu millään lailla selittämään, vaan mieluummin syyllistät meitä, jotka ihmettelemme.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.12.2014 19:56

Sateentekijä kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Et varsinainen valehtelija ollenkaan; vain kahdesti olet valehdellut.

Ahaa, minä siis olen valehtelija kun kirjoitan joillakin muilla saiteilla toisella nikillä?

Et siksi: en ole edes noin todennut. [PP]
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet