Kalenteri (mutta enimmäkseen tukiasema.netistä keskustelua)

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Kalenteri (mutta enimmäkseen tukiasema.netistä keskustelua)

ViestiKirjoittaja Pinja » 13.11.2014 17:58

Ostin tänää kalenterin, aivan ihanan vaaleanpunaisen nahkakantisen. Käyttöä on alkanut löytyä, kun unohtelen varattuja aikoja. Kalenterin kupeessa on lyijytäytekynä. En halunnut pelkkää mustaa. Päivien kohdalta löytyy kellonajat, mitä pidän hyvänä. Koiranäyttelyyn harjoittelua varten kirjaan kalenteriin harjoituskerrat oikeiden päivien ja kellonaikojen kohtaan. Tärkeimmät nimipäivät merkkasin ylös kalenteriin. Muilla kalenteria, minkä värinen ja käytettävyys?
Viimeksi muokannut Pinja päivämäärä 16.11.2014 20:25, muokattu yhteensä 3 kertaa
Pinja

Re: Kalenteri

ViestiKirjoittaja Airi » 13.11.2014 18:17

kalenteri on hyvä ja google vielä hyvempi johonkin muuhun
10.11.2014 tuli jo 10v.siitä kun tukiasema.net huomattiin suljetun. Kirjoitin siellä nimellä näätis.

[ 13.11.2014 23:11 PPPPP ]
Airi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.11.2014 01:13

Minulla on kaksipuolinen "lakana", 491 x 358 mm.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.11.2014 18:25

Airi kirjoitti:kalenteri on hyvä ja google vielä hyvempi johonkin muuhun
10.11.2014 tuli jo 10v.siitä kun tukiasema.net huomattiin suljetun. Kirjoitin siellä nimellä näätis.

Tukiasema.net kaatuili aina välillä, mutta nousi vuosien varrella kerta toisensa jälkeen sinnikkäästi takaisin jaloilleen. Viimeinen kaatuminen ja lopulta sulkeminen tapahtui muistaakseni vasta joskus 2009-2011. Tuon tarkemmin ja varmemmin en enää muista ajankohtaa; ehkä joku muistaa ajankohdan paremmin ja kertoo muistamansa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 14.11.2014 18:57

Elokuun loppupuolella 2009 sanoo minun muistini ;)
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.11.2014 19:27

Joo, kuulostaa erittäin luotettavalta ja uskottavalta.
Minullakin juuri vuosiluku 2009 tuntuu hyvin merkittävältä Tukiasemaan liittyen. Mutten ollut varma, koska elämässä tapahtui samoihin aikoihin niin paljon dramaattisia asioita - Tukiasemasta luopumisen lisäksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.11.2014 20:08

5.8.2009 Tukiasema.net -palstan tilalla oli ilmoitus "Sivustoa korjataan" - joka nyt vihdoinkin näyttää kadonneen. Kylläpä jaksoivat kauan korjata ennen kuin luovuttivat

Vuonna 2009 Janne Pöyhtäri puhelinkeskustelussa mainitsi väsyneensä jatkuvaan tappeluun ja halustaan lopettaa palstanpito. Tuo tapahtui joitakin kuukausia aiemmin kuin palsta meni nurin.
Palstan viimeisenä elinpäivänä Tristan spämmäsi solvausviestejään siinä tahdissa, ettei Janne Pöyhtäri näyttänyt poistoissa pysyvän kelkassa, ja palstalle kertyi satamäärin viestejä hyvin lyhyessä ajassa (tunneissa).

En tiedä kaatuiko palsta teknisen syyn vuoksi (järjestelmän overload), mutta sen tiedän, että kuolinhetkellä läsnä olivat ainakin Tristan (saamastaan bannista piittaamatta) ja minä.

Ei siis ole mitenkään tuulesta temmattu väite tai, että palsta loppui Tristanin häiriköintiin. Itse olen tuosta kuolinsyystä hyvin varma.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja SADE » 14.11.2014 20:11

Suurinpiirtein näin minäkin muistan ko. asian menneen.
SADE

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.11.2014 20:38

Kyllästynyt, sinäkö keskustelit puhelimessa foorumin ylläpitäjän kanssa, vai kuka?
Toinen kysymys: saiko foorumin ylläpitäjä sinulta vähän vai paljon postia?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.11.2014 21:43

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, sinäkö keskustelit puhelimessa foorumin ylläpitäjän kanssa, vai kuka?
Toinen kysymys: saiko foorumin ylläpitäjä sinulta vähän vai paljon postia?

Keskustelin ja lähetin paljon postia.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.11.2014 22:27

Niin. Jos oikeasti olisi totta ja pitäisi paikkansa, että Tukiasema.net lopahti ylläpitäjän uuvahdettua foorumin käyttäjien vuoksi, ei ole mitään perusteltua syytä syytellä asiasta erityisesti Trisseä. Muitakin 'syyllisiä' löytyisi.

Minä pidän omista käsityksistäni tiukasti kiinni, koska uskon ja luulen tietäväni asiasta jotakin.
Tukiasema.net ei loppunut foorumin käyttäjien vuoksi, vaan yhden henkilön yksinään pyörittämä ja paljon voimavaroja vaatinut suuri foorumi tuli tiensä päähän, koska elämä kuljetti nuoren ylläpitäjän uusiin haasteisiin ja seikkailuihin. Ei asiassa sen ihmeellisempää.
Mielestäni on aivan älytöntä etsiskellä asiaan syyllisiä, ja vielä älyttömämpää etsiskellä niitä foorumin käyttäjien joukosta. Ei sellaisia ole; syyllisiä tai tapahtuman aiheuttaneita ihmisiä ei kertakaikkiaan ole olemassa, ei edes nimimerkkeinä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kissi » 14.11.2014 22:30

Eikös se mennyt niin, että sinä Mirri olit Jannen kanssa jutuissa yksityisesti ja muistan että lohduttelit meitä muita noilla asioilla, kun ihmettelimme miksi Tukari on kiinni.
Kissi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.11.2014 22:47

Mirri kirjoitti:Niin. Jos oikeasti olisi totta ja pitäisi paikkansa, että Tukiasema.net lopahti ylläpitäjän uuvahdettua foorumin käyttäjien vuoksi, ei ole mitään perusteltua syytä syytellä asiasta erityisesti Trisseä. Muitakin 'syyllisiä' löytyisi...

Miksei saisi kertoa kuka häiriköi ja spämmäsi enemmän ja rankemmin kuin kukaan muu - ja vieläpä juuri sillä hetkellä kun palsta kuolla kupsahti?

Näkökulmasta riippuen on intosi puolustaa Tristania ja yrityksesi vähätellä sekä poisselittää hänen tekojaan joko liikuttavaa tai loukkaavaa.
Mirri kirjoitti:... Minä pidän omista käsityksistäni tiukasti kiinni, koska uskon ja luulen tietäväni asiasta jotakin...

Keskustelitko sinä henkilökohtaisesti Janne Pöyhtärin kanssa, vai mistä nuo luulosi ovat peräisin?
Mirri kirjoitti:... Mielestäni on aivan älytöntä etsiskellä asiaan syyllisiä, ja vielä älyttömämpää etsiskellä niitä foorumin käyttäjien joukosta. Ei sellaisia ole; syyllisiä tai tapahtuman aiheuttaneita ihmisiä ei kertakaikkiaan ole olemassa, ei edes nimimerkkeinä.

Ja minun mielestäni on aivan älytöntä, että vuosi toisensa jälkeen pitäisi (ja kannattaisi!) selitellä ja lakaista maton alle sitä, että yksi käyttäjä on yivoimaisesti eniten ja törkeimmin kroonisesti jo vuosikausia käyttäytynyt ala-arvoisella tavalla, mm. kiusaten, solvaten ja nimitellen toisia ihmisiä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.11.2014 23:17

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Niin. Jos oikeasti olisi totta ja pitäisi paikkansa, että Tukiasema.net lopahti ylläpitäjän uuvahdettua foorumin käyttäjien vuoksi, ei ole mitään perusteltua syytä syytellä asiasta erityisesti Trisseä. Muitakin 'syyllisiä' löytyisi...

Miksei saisi kertoa kuka häiriköi ja spämmäsi enemmän ja rankemmin kuin kukaan muu - ja vieläpä juuri sillä hetkellä kun palsta kuolla kupsahti?

En tiedä miksei niin saisi tehdä. Toki saa, jos joku tuntee tarpeelliseksi ja aiheelliseksi kertoa kuka häiriköi ja spämmäsi enemmän ja rankemmin kuin kukaan muu - ja vieläpä juuri sillä hetkellä kun palsta kuolla kupsahti.

Onko olemassa jokin tietty hetki, jolloin kyseinen palsta 'kuolla kupsahti'?
Minä en muista sellaista, joten en muista sitäkään, että palstan 'kuolinhetkellä' joku kirjoittaja olisi häiriköinyt ja peräti spämmännyt - saati tehnyt sitä enemmän ja rankemmin kuin kukaan muu. Käsittääkseni foorumin takkuaminen lisääntyi pikkuhiljaa lyhyine kaatumisineen. Kaatumiset lisääntyivät, ja lopulta tuli aika, jolloin foorumin ylläpitäjän/omistajan olisi pitänyt tehdä teknisiä parannuksia, jotta foorumi olisi voinut jatkaa ja pysyä pystyssä ilman toistuvia takkuiluja ja kaatumisia.

Kuten me kyseisen foorumin pitkäaikaiset käyttäjät tiedämme: foorumi takkuili ja kaatuili vähän väliä ties miten pitkät ajat ennen kuin tuli tiensä päähän. Korjauksia ja paranteluja tehtiin monet kerrat, mutta lopulta koitti aika, jolloin olisi tarvittu muutakin kuin 'teippailua', jotta vuosien varrella mahtavan suureksi paisunut foorumi olisi jaksanut toimia teknisesti. Luulen, että tarve tekniikan perusteelliseen uusimiseen tarjosi lopulta foorumin ylläpitäjälle valinnan paikan: hän valitsi foorumistaan luopumisen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.11.2014 23:26

Mirri kirjoitti:... Onko olemassa jokin tietty hetki, jolloin kyseinen palsta 'kuolla kupsahti'? ...

On; se hetki jolloin Tukiasema.net lakkasi lopullisesti toimimasta.
Mirri kirjoitti:... Minä en muista sellaista, joten en muista sitäkään, että palstan 'kuolinhetkellä' joku kirjoittaja olisi häiriköinyt ja peräti spämmännyt - saati tehnyt sitä enemmän ja rankemmin kuin kukaan muu...

Sattumoisin minä muistan.
Mirri kirjoitti:... Kuten me kyseisen foorumin pitkäaikaiset käyttäjät tiedämme: foorumi takkuili ja kaatuili vähän väliä ties miten pitkät ajat ennen kuin tuli tiensä päähän. Korjauksia ja paranteluja tehtiin monet kerrat, mutta lopulta koitti aika, jolloin olisi tarvittu muutakin kuin 'teippailua', jotta vuosien varrella mahtavan suureksi paisunut foorumi olisi jaksanut toimia teknisesti. Luulen, että tarve tekniikan perusteelliseen uusimiseen tarjosi lopulta foorumin ylläpitäjälle valinnan paikan: hän valitsi foorumistaan luopumisen.

Luule mitä haluat, ja näköjään juuri niin teetkin, mutta kertomani Tukiasema.net -palstan viimeisestä hengenvedosta on totta.

Palstalla oli koko sen olemassaolon ajan ollut isompia ja pienempiä teknisiä ongelmia ja puutteita, mutta viimeisenä päivänä, viimeisellä tunnilla ja viimeisellä minuutilla, Tristan häiriköi spämmäämällä sadoittain häiriköinti- ja/tai solvausviestejä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.11.2014 23:44

Kyllästynyt kirjoitti:Palstalla oli koko sen olemassaolon ajan ollut isompia ja pienempiä teknisiä ongelmia ja puutteita, mutta viimeisenä päivänä, viimeisellä tunnilla ja viimeisellä minuutilla, Tristan häiriköi spämmäämällä sadoittain häiriköinti- ja/tai solvausviestejä.

Mitä niissä sadoissa viesteissä sanottiin?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 14.11.2014 23:57

Hankin tällä kertaa useamman kalenterin. Sitten voin leikkiä hippaa kalentereideni välillä laittaessani muistiin mitä milloinkin tärkeätä. Monta muistilappua (=kalenteria) takaa, että tärkeät asiat eivät unohdu.

Ostin matkalta Italian kaupungeista tehdyn 50-luvun kuvituskalemterin. Yhden ostin kirjamessuilta ja se on perhekalenteri kauniiseen satukirjatyyliin kuvitettuna. Ja Suomen Latu lähettää joka vuosi omansa, joka tällä kertaa on muumikalenteri. Että kovin satuaiheisesti ja nostalgian merkeissä mennään meillä ensi vuosi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.11.2014 00:12

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Palstalla oli koko sen olemassaolon ajan ollut isompia ja pienempiä teknisiä ongelmia ja puutteita, mutta viimeisenä päivänä, viimeisellä tunnilla ja viimeisellä minuutilla, Tristan häiriköi spämmäämällä sadoittain häiriköinti- ja/tai solvausviestejä.

Mitä niissä sadoissa viesteissä sanottiin?

Nimiteltiin mm. Janne Pöyhtäriä vastaavalla tyylillä ja sanoilla kuin Psykopatologiaa ja minua täällä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 15.11.2014 00:38

Vuonna 2009 netissä pyöri mato, joka.kaatoi useampiakin foorumeita.

Niin ja ehkä olisi syytä pidättäytyä puhumasta sellaista henkilöistä, joilla ei ole mahdollisuutta esittää omaa näkemtstään tapahtuneista.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Maaria » 15.11.2014 00:39

Itsellä on yksi luonto-aiheinen kalenteri.

Martta Wendelinin kalenterit kuvituksineen ovat ihania. Sellaista vanhanaikaista tyyliä
ja hyvin pehmeää.

On ollut tapani liimailla muistilappuja jääkaapin oveen ja jättää lojumaan pöydille,
yritän opetella kalenterin käyttöön.
Maaria

Seuraava

Paluu Romulaatikko