Rautavaara

Re: Rautavaara

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.11.2014 23:58

Hilppa kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:- -Jos asian käsitteleminen täällä auttaa itseä jollain tavoin, tottakai se pitää saada tehdä.
- -

Millä hyvänsä tavalla ilmaistuna ja täysin piittaamatta siitä, miltä oma purkautumis-debriefingin julkaiseminen toisista tuntuu? Ja vielä niin, jossa itse tapahtuman osallisia eivät ole yksikään tämän palstan purkautujista ja taivastelijoista.

Hilppa, haluaisitko, että tämä ketju sensuroitaisiin pois foorumilta lukijoiden suojelemiseksi?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.11.2014 00:06

Ei mielipiteeni ole minulle mikään kynnyskysymys mihinkään. Olen keskustelussa tuonut näkemyksiäni esiin, mutta ne on otettu lähinnä vastaan "outoja" -kommentein. Mutta ei kaikkien toimesta siten. Osa ymmärtää.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.11.2014 00:14

Niin, tässä ketjussa minä olen sanonut sinun minun kirjoituksiini liittyviä kommenttejasi oudoiksi, koska en ole ymmärtänyt niitä. Etkä sinä ole selittänyt ja auttanut ymmärtämään, vaikka olen kysynyt.

Hyvä juttu, ettei mielestäsi ole tarvetta ketjun sensurointiin; minulle tämä on oikeasti tärkeä ketju, ja siksi aloitin tämän.

Tässä kommenttisi, joka sai minut lopulta sanomaan, että kirjoituksesi ovat outoja:
Kirjoittaja Hilppa » 01.11.2014 00:17

Niin ylpeä olet omasta vuodatuksestasi, että halusit sen oikein toistaa. Minä en olisi ollut siitä niin ylpeä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.11.2014 00:18

Mutta pointti ei ole se, että koska sinä koet ne oudoiksi ne olisivat outoja, sillä osa näyttää ymmärtäneen.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.11.2014 00:23

Hilppa kirjoitti:ViestiKirjoittaja Mirri » 30.10.2014 23:16

Tuokin on outo kommentti ja etenkin, kun se on olevinaan vastaus esittämääni kysymykseen. Viestissä mainittu kellonaika ei täsmää, joten kaivoin esiin kirjoitukseni, joka on pieleen mennyttä kellonaikaa lähinnä.
Hilppa, sinä sitten sait päähäsi, että ylpeilyn vuoksi kaivoin esille ja laitoin näkyviin kirjoittamani viestin, johon sinä mahdollisesti tuossa viestissäsi viittaat.

Tässä vielä kyseisen viestini oikea kellonaika:
Kirjoittaja Mirri » 30.10.2014 22:16

Sinä et nähnyt mitään syytä vastata kysymykseeni muuten kuin viittaamalla viestiini, jonka olit varustanut virheellisellä kellonajalla.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 02.11.2014 00:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.11.2014 00:27

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:ViestiKirjoittaja Mirri » 30.10.2014 23:16

Tuokin on outo kommentti ja etenkin, kun se on olevinaan vastaus esittämääni kysymykseen. Viestissä mainittu kellonaika ei täsmää, joten kaivoin esiin kirjoitukseni, joka on pieleen mennyttä kellonaikaa lähinnä.
Hilppa, sinä sitten sait päähäsi, että ylpeilyn vuoksi kaivoin esille ja laitoin näkyviin kirjoittamani viestin, johon sinä mahdollisesti tuossa viestissäsi viittaat.

Tuo väärä kellonaika johtuu todennäköisesti siitä, että asetuksissani oli tuolloin kesäaika. En voi sille enää mitään. Tajusin vasta myöhemmin, että kesäjan muuttaakseni normaaliajaksi asetuksissani on lisäksi kuitattava sovella-painiketta. Kopioin tuon suoraan viestistäsi, johon viittasin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.11.2014 00:32

Hilppa, miten selität tämän viestisi:
Kirjoittaja Hilppa » 01.11.2014 00:17

Niin ylpeä olet omasta vuodatuksestasi, että halusit sen oikein toistaa. Minä en olisi ollut siitä niin ylpeä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.11.2014 00:35

Kun kirjoitat Mirri, että kommenttini on outo, en voi tietää, mitä sinä sillä tarkalleen ottaen tarkoitat. Kuten en tuossa tapauksessa voinut tietää, mitä sillä tarkoitat. Lähinnä syntyi sellainen kuva, että pidät minua kirjoittajana outona, mikä oli minusta hyvin epämiellyttävä kommentti julkisesti sanottuna ja koska aiemmat vuodatuksesi itse keskustelun aiheesta olivat olleet mielestäni ahdistavia.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 02.11.2014 00:38

En minäkään nyt ymmärrä yhtään mitään tästä viestikejusta. Miten nyt on loukattu niin paljon Hilppaa ja miksi kaikki alkaa levitellä suojelevia siipiään yllensä? Ihan kuin Hilppa olisi ollutkin...en tiedä mitä, mutta jotenkin tämä nyt kääntyi Hilppaan.

Täytynee varmaan lukea päiväkirjoja :)

En voi kertoa täällä yleisellä, mutta tänne pääsee kirjoittamaan vain kirjautuneet, mutta kun sitä tärkeää asiaa mikä minulla on ei huomata päiväkirjassa, otanpa kantaa yleiselle puolelle jossa sen kaikki voivat lukea ja loppujen lopuksi voin mennä takkiin saaneena itkemään päiväkirjaosioon, josta kaikki kirjautuneet voivat asian kuitenkin lukea.

Voi elämän kevät.
Peilikuva

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.11.2014 00:49

Peilikuva kirjoitti:En minäkään nyt ymmärrä yhtään mitään tästä viestikejusta. Miten nyt on loukattu niin paljon Hilppaa ja miksi kaikki alkaa levitellä suojelevia siipiään yllensä? Ihan kuin Hilppa olisi ollutkin...en tiedä mitä, mutta jotenkin tämä nyt kääntyi Hilppaan.
- -

Minuakin häiritsee, että huomio käännetään Mirrin toimesta minuun. Miksi ei vaikkapa sinuun? Ja miksi sama keskustelu ikään kuin pitäisi käydä uudelleen? Mielestäni olen tässä ketjussa jo aika paljon avannut omia tunteitani ja mitä vertaisymmärrystä olen saanut osakseni?

Sinä olet lähes minun ajatuksin käsitellyt itse aihetta. Ja paikka paikoin olen tähän asti ollut hyvin samaa mieltä kanssasi ketjussa käsittelyssä olleesta ikävästä tapahtumasta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.11.2014 00:53

Hilppa kirjoitti:Kun kirjoitat Mirri, että kommenttini on outo, en voi tietää, mitä sinä sillä tarkalleen ottaen tarkoitat. Kuten en tuossa tapauksessa voinut tietää, mitä sillä tarkoitat. Lähinnä syntyi sellainen kuva, että pidät minua kirjoittajana outona, mikä oli minusta hyvin epämiellyttävä kommentti julkisesti sanottuna ja koska aiemmat vuodatuksesi itse keskustelun aiheesta olivat olleet mielestäni ahdistavia.

Minä en vieläkään tiedä mitä sinä tarkalleen ottaen tarkoitit puhuessasi roskasta ja hevonsonnasta. Olen kysynyt, mutta sinä et ole vastannut; et ole nähnyt mitään syytä selvittää mitä olet tarkoittanut.
Lähinnä minulle syntyi sellainen kuva, että pidät minun kirjoituksiani tässä ketjussa hevonsontana ja roskana. Toinen mieleeni syntynyt kuva on, että mainintasi roskasta ja hevonsonnasta koski kaikkia tämän ketjun viestejä Psykopatologian viestejä lukuunottamatta.

Molemmat kuvat ovat inhottavia ja epämiellyttäviä. Ja minusta oli erittäin epämiellyttävää sekä ahdistavaa lukea sinun näkemyksesi tämän ketjun sisällöstä: roskaa ja hevonsontaa. Muttei sinua ilmeisesti yhtään haittaa se, että olet tässä ketjussa julkisesti sanonut toisten kirjoittajien viestejä roskaksi ja hevonsonnaksi. Etkä näe mitään tarvetta selittää mitä sanomisillasi tarkoitit.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.11.2014 00:54

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:- -
Muttei naisen pelko hylätyksi tulemisesta selitä sitä, että hän tappoi kaikki kolme lastaan - kahden miehen lapset. Paitsi jos naisessa itsessään on ollut jotakin pahasti vinksallaan.

Siis jos kyseessä olisi ollut jätetty lapseton nainen, olisi helpompaa hyväksyä vinksahtaneisuus, mutta koska kyseessä oli äiti, jätettynä oleminen ei merkitse mitään, koska äitiys kultaa jätetyksi tulemisenkin, eikä jätetyksi tuleminen saa aikaan noin suurta pimahtamista koskaan ainakaan kenessäkään äidissä. Äidithän ovat immuuneja tunteille, paitsi lapseen kohdituvalle rakkaudelle, joka on äidin elämässä ylitse kaiken muun elämässä. Hevon sontaa.

Aikoinaan katsoin dokumentin, jossa nainen oli menettänyt liikenneonnettomuudessa koko perheensä ja hänelle itselleen ei käynyt juuri kuinkaan. Hän kertoi asiallisesti ja ihmetellen, että "kun heräsin, tuli sellainen hassu tunne, että ensin huoahdin että olen hengissä ja kykenen liikkumaan, vasta sitten kehon ylitse levisi kummallinen tyhjyys, että missä lapset, ja vilkaisulla toteaminen, että kaikki meni, sitten puolisosta sama ylitsekäyvä tyhjyys". Ensin äiti ajatteli ja kävi läpi oman tilanteensa, sitten vasta lapsien ja lopulta puolison tilanteen. Niin se vaan menee ihmisellä, että oma henki kulta on kaikkein tärkein. Äideilläkin.

Kissin tulkinnassa pilkottaa järjen hiven aina siellä täällä. Muu on roskaa. Paitsi Psykopatologialla, hänen näkemystään kunnioitan tässä ketjussa. Kiitos siitä.

Hilppa, tässä viestisi, johon viittaan.

Tuossa(kin) tulkintasi minun viestistäni on outo. Roskaksi ja hevonsonnaksi julistamisesi kuitenkin sai aikaan sen, etten jaksanut enkä halunnut ryhtyä keskustelemaan kanssasi oudosta tulkinnastasi. Ei kai ole mitään järkeä edes yrittää keskustelua, jos keskustelukumppani heti kättelyssä kertoo pitävänsä toisen ajatuksia roskana ja hevonsontana?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.11.2014 01:09

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:- -
Muttei naisen pelko hylätyksi tulemisesta selitä sitä, että hän tappoi kaikki kolme lastaan - kahden miehen lapset. Paitsi jos naisessa itsessään on ollut jotakin pahasti vinksallaan.

Siis jos kyseessä olisi ollut jätetty lapseton nainen, olisi helpompaa hyväksyä vinksahtaneisuus, mutta koska kyseessä oli äiti, jätettynä oleminen ei merkitse mitään, koska äitiys kultaa jätetyksi tulemisenkin, eikä jätetyksi tuleminen saa aikaan noin suurta pimahtamista koskaan ainakaan kenessäkään äidissä. Äidithän ovat immuuneja tunteille, paitsi lapseen kohdituvalle rakkaudelle, joka on äidin elämässä ylitse kaiken muun elämässä. Hevon sontaa.

Aikoinaan katsoin dokumentin, jossa nainen oli menettänyt liikenneonnettomuudessa koko perheensä ja hänelle itselleen ei käynyt juuri kuinkaan. Hän kertoi asiallisesti ja ihmetellen, että "kun heräsin, tuli sellainen hassu tunne, että ensin huoahdin että olen hengissä ja kykenen liikkumaan, vasta sitten kehon ylitse levisi kummallinen tyhjyys, että missä lapset, ja vilkaisulla toteaminen, että kaikki meni, sitten puolisosta sama ylitsekäyvä tyhjyys". Ensin äiti ajatteli ja kävi läpi oman tilanteensa, sitten vasta lapsien ja lopulta puolison tilanteen. Niin se vaan menee ihmisellä, että oma henki kulta on kaikkein tärkein. Äideilläkin.

Kissin tulkinnassa pilkottaa järjen hiven aina siellä täällä. Muu on roskaa. Paitsi Psykopatologialla, hänen näkemystään kunnioitan tässä ketjussa. Kiitos siitä.

Hilppa, tässä viestisi, johon viittaan.

Tänään 19:47 toteat näin eli lähestulkoon kehotat minua pysymään ketjustasi pois, jotta voit rauhassa harjoittaa omaa sinulle tärkeää debriefingiäsi:
"Tuskin tämän ketjun olemassaolo kuitenkaan on sinulta mitenkään pois. Ja omalta osaltasi voit huolehtia ketjun painumisesta alaspäin sillä, ettet viesteilläsi nosta sitä takaisin ylös - et osallistuisi tähän ketjuun millään lailla."

Sinä Ylläolevassa omassa viestissäsi väität, ettei naisen teko ole selitettävissä hylätyksi tulemisen pelolla. Minusta sinä olet pahasti väärässä. Miten voit olla noin varma omasta tulkinnastasi asiassa, josta on vain lehtitietoja, epämääräisiä internet-tietoja ja ihmisestä, jota ei tulla edes tulla koskaan kuulustelemaankaan. Olet väärässä. Niin olit Jillin moottoritie-tapauksen tulkinnassasi ja niin olit aikoinaan Amanda-tapauksen tulkinnassa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 02.11.2014 01:30

Hilppa kirjoitti:
Peilikuva kirjoitti:En minäkään nyt ymmärrä yhtään mitään tästä viestikejusta. Miten nyt on loukattu niin paljon Hilppaa ja miksi kaikki alkaa levitellä suojelevia siipiään yllensä? Ihan kuin Hilppa olisi ollutkin...en tiedä mitä, mutta jotenkin tämä nyt kääntyi Hilppaan.
- -

Minuakin häiritsee, että huomio käännetään Mirrin toimesta minuun. Miksi ei vaikkapa sinuun? Ja miksi sama keskustelu ikään kuin pitäisi käydä uudelleen? Mielestäni olen tässä ketjussa jo aika paljon avannut omia tunteitani ja mitä vertaisymmärrystä olen saanut osakseni?

Sinä olet lähes minun ajatuksin käsitellyt itse aihetta. Ja paikka paikoin olen tähän asti ollut hyvin samaa mieltä kanssasi ketjussa käsittelyssä olleesta ikävästä tapahtumasta.

Minä en nyt oikeasti ymmärrä. Käännetään huomio nyt vaikka minuun, en tosin tiedä kuinka itse sen tässä suoritan. Ja miksi minuun? Vai tarkoitatko että kaipaisin enemmän ojennusta esim. kirjoitustyyliini/taitoihini, että missä ne apujoukot viipyy?

En Hilppa ymmärrä, enkä aio tuohon enempää paneutua. Sanomiseni olen Rautavaaran tapahtumaan sanonut ja vaikka sanoja lisää jonoon laittaisin, se ei siitä muuksi muutu.
Toivotaan kuitenkin ettei ikinä kenekään elo ja olo mene niin ahdistavaksi, että tarvitsee noin hirveän kamaliin tekoihin ryhtyä. Siihen meistä jokaisesta lähimmäisestä voi olla siellä lähellä EHKÄ apua. Kuka tietää.
Peilikuva

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.11.2014 01:33

Mielestäni myös vertaus kunniamurhiin on epäonnistunut, enkä usko Psykopatologian tarkoittaneen kunniamurhia puhuessaan teon kunniallisuudesta.

Kunniamurhissa tekijä jää eloon ja teon syyllisyys lankeaa useamman tekijän päälle ja sillä pelastetaan suvun kunnia murhaamalla suvun häpeäksi koituva haitallinen yksilö.

Kun puhutaan tämän teon kunniasta mielestäni Jillin(?) vertaus samuraiden tekoihinkin on lähempänä, mutta ei ihan osuva.

Itselleen "kunniakas" loppu (=ei joudu koskaan tilille teostaan) ja samalla kosto puolisolle jättämisestä (puoliso menettää koko perheen, koska ei sitä halunnut vaan eron). Kuten perhesurmissa yleensä, mustasukkaisuus lähellä oleva tunne? Pelko siitä, että joutuisi taas yksin lasten kanssa, kuten oli jo kerran joutunut ensimmäisen lapsensa kanssa. Raivo ja häpeä bussissa riitelyn kirvoittamana/vuoksi ja yksin pois ajetuksi (sekä hylätyksi) tuleminen vieraiden ihmisten edessä jätetyksi tuleminen. Niin monta eskaloitunutta tunnetta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.11.2014 01:37

Hilppa, ajattelen olevan järkevää pysyä poissa ketjusta, joka tuntuu ahdistavalta. Tai joka tuntuu omalla kohdalla turhalta ja tarpeettomalta. Kai pysytteleminen poissa olisi ainakin järkevämpää kuin ryhtyminen toisten kirjoittajien 'sensurointiin'?

Minä voin hyvin olla väärässä ties miten monissa asioissa miettiessäni Rautavaaralla tapahtunutta perhesurmaa tässä ketjussa. Pitäisikö minun olla kirjoittamatta, jos en tiedä olenko väärässä/oikeassa?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.11.2014 01:41

Minusta sinun ei kannata sitä niin paljon pohtia. En usko, että tuon asian pohtiminen ainakaan kovin paljon pohtiminen auttaisi sinua. Päinvastoin. Koska sinä olet antanut minulle ohjeita, rohkenen minäkin antaa sinulle yhden ohjeen.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.11.2014 01:49

Minulle kirjoittaminen on tärkeä keino purkaa mielessäni pyöriviä asioita, joiden pohtiminen - tunteiden tuulettelu - ei lopu tahdolla ja päättäväisyydellä. Kuten nyt tämä Rautavaaran juttu.

Mikä neuvoksi, jos täällä kirjoittaminen ei ole suotavaa?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.11.2014 01:58

Tuo kuulostaa enemmän sellaiselta päiväkirjakamalta. Siis jos on tarve purkautua ja pyöritellä. Sellainen ei oikeastaan anna muille mitään, eikä oikein synny vastavuoroisuutta. (Paitsi samanhenkisten päivittely-lynkkausmielisten piiri.) Tämä aihepiiri on luonteeltaan myös sellainen, että se ei ratkea, vaikka sitä kuinka pyörittelisi.

Ja vaikka siitä tulee uutta materiaalia, se on luonteeltaan sensaatiohakuista ja ikävää. Lehdet tulevat kirjoittamaan kaiken, mikä myy uteliaille lukijoille.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.11.2014 02:03

Ok. Onneksi foorumin ylläpitäjä päättää millaiset kirjoitukset ovat päiväkirjakamaa ja mitkä tekstit sopivat julkaistaviksi keskusteluosioissa.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa