Palstan tyhmin?

Palstan tyhmin?

ViestiKirjoittaja Hilppa » 01.11.2014 21:16

ilmoittaudun. Sitten kaikilla on hyvä mieli.
Hilppa

Re: Palstan tyhmin?

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.11.2014 21:22

Luulet vain, että kaikilla on tai heille tulee hyvä mieli moisesta ilmoittautumisesta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 01.11.2014 21:28

Kaikenlaiset älykkyystestit ovat aina ajatuksenakin olleet minulle hyvin ahdistavia. Sitä paitsi tämä on vertaistukiosio.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 01.11.2014 21:34

Jotta kanssasi kykenisi olemaan keskustelullisempi pitäisi olla vähintään filosofian cum laude abrobatur suoritettuna. Edes viisaustieteen tohtorius ei riitä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 01.11.2014 21:48

Tämä ei todellakaan ollut eikä ole mikään kilpailu. Vertaistuellisuutta kaipaan tässä.

Olen tullut monestikin (siis elämässäni oikeasti) sanotuksi tyhmäksi ja joka kerran se on tuntunut yhtä pahalle.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 01.11.2014 21:58

Hilppa kirjoitti:Tämä ei todellakaan ollut eikä ole mikään kilpailu. Vertaistuellisuutta kaipaan tässä.

Olen tullut monestikin (siis elämässäni oikeasti) sanotuksi tyhmäksi ja joka kerran se on tuntunut yhtä pahalle.

Et ole ainoa. Ei tästä kauan ole kun täälläkin tuli kirjoittajalta kommentti, etten sitten niin kummoinen kirjoittaja ollutkaan :o
Hei Hilppa, ei se niin vakavaa ole. Itse tiedät mitä olet ja takkiin tulee välillä, mutta kyllä se välillä paistaakin<3

En kuitenkaan yhtä hellämieliseksi aina ala.
Peilikuva

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.11.2014 22:12

Hilppa kirjoitti:Tämä ei todellakaan ollut eikä ole mikään kilpailu. Vertaistuellisuutta kaipaan tässä.

Olet ilmoittautunut palstan tyhmimmäksi, ja uskot kaikilla olevan ilmoituksestasi hyvän mielen.
Millaista vertaistuellisuutta kaipaat tässä asiassa? Haluaisitko, että vakuutellaan sinun olevan juuri niin tyhmä kuin luulet olevasi, vai että vakuutellaan sinun olevan paljon fiksumpi kuin itse tiedät - vai miten tuettaisiin?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 01.11.2014 22:12

Lopetan viestien lainailun, koska niin on ehdotettu ja toivon, että muutkin lopettavat.

Ei ketjun sanomassa ollut kyse palstan tapahtumista. Hyvänen aika ihmiset, koittakaa nyt ymmärtää. Vaikka joku kirjoittelujen piirre on saattanut kimmokkeena joskus toimiakin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.11.2014 22:18

Aika vaikea ymmärtää, että ilmoittauduit palstan tyhmimmäksi, ja sanoit kaikilla olevan hyvän mielen ilmoittautumisestasi. Jonkinlaista tarkempaa selitystä tämän ketjun aloitus vaatisi, jotta siitä tulisi ymmärrettävä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kissi » 01.11.2014 22:22

Sillätavalla olen palstan tyhmin, kun en ole tarpeeksi lukenut sääntöjä ja huomaan usein nolanneeni itseni täysin. Myöskin se, etten tajua noita feikki olioita täällä kirjoittelevan ja uskon tyhmänä kaiken mitä mulle sanotaan.
Kissi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 01.11.2014 22:22

Mirri kirjoitti:

Olet ilmoittautunut palstan tyhmimmäksi, ja uskot kaikilla olevan ilmoituksestasi hyvän mielen.
Millaista vertaistuellisuutta kaipaat tässä asiassa? Haluaisitko, että vakuutellaan sinun olevan juuri niin tyhmä kuin luulet olevasi, vai että vakuutellaan sinun olevan paljon fiksumpi kuin itse tiedät - vai miten tuettaisiin?

Kyllä tuen ilmaiseminen on jollain tasolla myös pontaani ele. Ei sitä voi toiselle mekaanisesti ohjeistaa, että teepäs nyt minulle näin, niin se on sitten vertaistukea. Eikä se tuki ole pään silittelyä.

Mutta jos vihjeen haluat: Aloitusviesti ei avaa asiaa, vaan kaikki viestit ja niiden sisältö yhteensä muodostavat kokonaisuuden. Joka vielä lisäksi voi vielä vastausten myötä muuttuakin. Käsittääkseni vertaistuellisuus edellyttää mietintää ja keskittymistä toisen osaan ja asioiden peilausta oman kokemuksen kautta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 01.11.2014 22:24

kiss kirjoitti:Sillätavalla olen palstan tyhmin, kun en ole tarpeeksi lukenut sääntöjä ja huomaan usein nolanneeni itseni täysin. Myöskin se, etten tajua noita feikki olioita täällä kirjoittelevan ja uskon tyhmänä kaiken mitä mulle sanotaan.

Koetko muualla olevasi tyhmä?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kissi » 01.11.2014 22:31

En, koen olevani ihan normi tyyppi. Minulle ei huomautella tai anneta muuten ymmärtää, että olisin tyhmä taikka typerä.
Olen saanut päivastaista palautetta IRL. mutta silläkään ei ole merkitystä-tiedän olevani ihan hyvä,
Ja pärjääväni kaikissa niissä haasteissa joita elämässäni on, jopa keskinkertaista paremmin. Olen oikein tyytyväinen ja nopeastioppiva-

Entä sinun arviointisi omasta real lifesta?
Kissi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 01.11.2014 22:41

Ehkä olen aina itseäni viisaampien seurassa.

Nykyisin se on lähinnä rivien välistä sanomista. Ennen ikätoverit totesivat suoraan päin naamaa ja nauroivat.

Funny piirre on se, että fiksuiksikin kehuminen tuntuu tyhmältä, kun on tarpeeksi usein kuullut olevansa tyhmä. Ikään kuin pitäisi sanoa perään, että ei tarvitse kehua, kyllä tiedän, että ihminen olen minäkin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kissi » 01.11.2014 22:49

Joillakin tyypeillä on sanavarastossa tuo tokaisu : tyhmä!
Sitä käytetään ihan kaikkeen. Useinkaan se ei tarkoita että henkilö jolle se sanotaan on "tyhmä" se vaan on jonkinlainen kuittaus.
Kissi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 01.11.2014 23:09

Sinun kanssasi päätyy määrittelyihin. Ja meillä on niistä eri käsitykset.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 01.11.2014 23:10

Mirri kirjoitti:Aika vaikea ymmärtää, että ilmoittauduit palstan tyhmimmäksi, ja sanoit kaikilla olevan hyvän mielen ilmoittautumisestasi. Jonkinlaista tarkempaa selitystä tämän ketjun aloitus vaatisi, jotta siitä tulisi ymmärrettävä.

Kyllä sinäkin tuon viestin pilkkomisen osaat! Ja vielä kaipaat vettä myllyysi! Jos et ymmärrä, niin et ymmärrä.
Peilikuva

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 01.11.2014 23:13

trisse kirjoitti:
kiss kirjoitti:Sillätavalla olen palstan tyhmin, kun en ole tarpeeksi lukenut sääntöjä ja huomaan usein nolanneeni itseni täysin. Myöskin se, etten tajua noita feikki olioita täällä kirjoittelevan ja uskon tyhmänä kaiken mitä mulle sanotaan.

Meillä rehellisillä on se ikävä piirre. On hyvin vaikea ymmärtää toisten toimivan tavalla johon ei itse ole taipuvainen. Jos joku epäilee puolisoaan jatkuvasti pettämisestä on hän itse luultavasti pettämiseen taipuvainen. Uskollinen ei tule ajatelleeksikaan että toinen voisi pettää.

Onko mulla mennyt jotakin ohi, onko sulla puoliso?
Peilikuva

ViestiKirjoittaja Hilppa » 01.11.2014 23:36

No ei kai tässä nyt mistään mahtumisesta ollut kyse. Itse mahdun hyvin. Vielä toistaiseksi, vaikka tuo ukko kulta on joskus huolissaan jäätelönhimostani.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 02.11.2014 02:28

trisse kirjoitti:
Peilikuva kirjoitti:
trisse kirjoitti:

Meillä rehellisillä on se ikävä piirre. On hyvin vaikea ymmärtää toisten toimivan tavalla johon ei itse ole taipuvainen. Jos joku epäilee puolisoaan jatkuvasti pettämisestä on hän itse luultavasti pettämiseen taipuvainen. Uskollinen ei tule ajatelleeksikaan että toinen voisi pettää.

Onko mulla mennyt jotakin ohi, onko sulla puoliso?

Ei. Mutta on kokemuksia tuollaisesta. Kerran käyttölupani hakkeroitiin. Epäilin heti ensimmäisenä yhtä jenkkinaista jonka kanssa oli ollut riita. Tämä kiisti kiukkuisena. Olin "Aijaa, sori, se oli sitten joku muu". Kuukausia myöhemmin hän tunnusti tehneensä sen. Jäin miettimään miten typerä olin ollut kun olin uskonut hänen vakuuttelunsa. Mutta siinä on se että voisin itse hyvin hakkeroida jotain mutta jos minulta suoraan kysyttäisiin en valehtelisi. Tuon vuoksi sinisilmäisenä uskoin häntä.

No voi että, sulle sitä sattuu, osuu ja tapahtuu. Koeta kestää.
Peilikuva

Seuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet