Pelleilyä! - ei aivan...

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Missä voi esittäytyä?

ViestiKirjoittaja vanha terttu » 23.10.2014 20:38

Minäpä poistan kaikki pelleilyni, niin pääset rauhaan.
vanha terttu

ViestiKirjoittaja Maaria » 23.10.2014 20:40

Arveluni osuikin oikeaan , jos olet saara..tervetuloa vaan .taas Olisit voinut tulla saaranakin minun puolestani.
Maaria

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.10.2014 20:48

Sateentekijä kirjoitti:Jill, ainoa ystävällinen viesti tässä ketjussa:D Kiitos!

Noinko on?
Mirri

ViestiKirjoittaja SADE » 23.10.2014 21:03

Sateentekijä, arvostan rehellisyyttäsi tässä asiassa. Kun sinua ruvettiin epäilemään vanhaksi kirjoittajaksi niin myönsit heti asian.

Ei sinun tarvitse selitellä kenellekään tekemisiäsi. Valintasi ja sanasi ovat sinun. Olet vastuussa tekemisistäsi vain itsellesi.

Hyvä vanha sanonta menee jotenkin näin: "Jos ihminen tekee hyviä tekoja, älä kysy mistä hän tulee".
SADE

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.10.2014 21:12

Käsittääkseni vanha terttu loukkaantui minun sanomisiini tässä ketjussa, ja siksi muutti aloittamansa ketjun otsikon ja poisti aloitusviestinsä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.10.2014 21:15

Jep. :D
Mirri

Re: Pelleilyä!!- sitä tämäkin.

ViestiKirjoittaja SADE » 23.10.2014 21:33

Ei kuule Sateentekijä haittaa yhtään eli unohda jo koko juttu ja keksi tänne muita aiheita.
SADE

ViestiKirjoittaja SADE » 23.10.2014 21:41

Minulle "ei niin rationaaliset viestisi" antavat kuvan huonosta olostasi. Siihen on syy miksi olet täällä. Toivottavasti saat kuitenkin apua täältä jatkossa, vaikka nyt tuntuisi kurjalta.
Täytyy mennä. Kivaa illanjatkoa sulle Sateentekijä!
SADE

ViestiKirjoittaja Noolan » 23.10.2014 21:47

Ei liene kannata tästäkään liikaa draamaa pyörittää. Kiinni jäit, jälleen kerran ja ehkä voisit jatkossa koettaa pysyä yhden persoonan alla ja antaa vain tunteidesi olla niin moninaisia kuin ne ovat.
Noolan

Re: Pelleilyä!! - sitä tämäkin.

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.10.2014 17:07

Minulle on ihan sama jäätkö Sateentekijä kiinni jostakin vai et. Ja miten huijaat, jos huijaat, kunhan et ota esille niin arkaluonteisia asioita kuin avausviestisi jälkeen lähes heti perään teit. Sama juttu oli edellisen nimimerkkisikin yhteydessä. Tuolloin otit myös arkaluonteisia aiheita käsittelyyn. Herää kysymys. Nekinkö olivat vain pelleilyä? Jos olivat, joku saattaa kokea sellaisen erittäin epämiellyttävänä. Minäkin luultavasti.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.10.2014 18:54

Hilppa kirjoitti:Minulle on ihan sama jäätkö Sateentekijä kiinni jostakin vai et. Ja miten huijaat, jos huijaat, kunhan et ota esille niin arkaluonteisia asioita kuin avausviestisi jälkeen lähes heti perään teit. Sama juttu oli edellisen nimimerkkisikin yhteydessä. Tuolloin otit myös arkaluonteisia aiheita käsittelyyn. Herää kysymys. Nekinkö olivat vain pelleilyä? Jos olivat, joku saattaa kokea sellaisen erittäin epämiellyttävänä. Minäkin luultavasti.

Entä jos joku ottaa itselleen uuden nimimerkin voidakseen kirjoittaa ja kysellä kokemusperäistä vertaistukea arkaluonteisesta aiheesta? Sellaistakin tällaisilla foorumeilla voi sattua; vakituinen kirjoittaja puhuu vaikeammista asioista uuden nimimerkin suojassa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.10.2014 20:35

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Minulle on ihan sama jäätkö Sateentekijä kiinni jostakin vai et. Ja miten huijaat, jos huijaat, kunhan et ota esille niin arkaluonteisia asioita kuin avausviestisi jälkeen lähes heti perään teit. Sama juttu oli edellisen nimimerkkisikin yhteydessä. Tuolloin otit myös arkaluonteisia aiheita käsittelyyn. Herää kysymys. Nekinkö olivat vain pelleilyä? Jos olivat, joku saattaa kokea sellaisen erittäin epämiellyttävänä. Minäkin luultavasti.

Entä jos joku ottaa itselleen uuden nimimerkin voidakseen kirjoittaa ja kysellä kokemusperäistä vertaistukea arkaluonteisesta aiheesta? Sellaistakin tällaisilla foorumeilla voi sattua; vakituinen kirjoittaja puhuu vaikeammista asioista uuden nimimerkin suojassa.

Minun tulkintani mukaan tässä ei ollut sellaisesta kyse ainakaan aivan puhtaasti. Ja siksi minusta on kyseinen toiminta hyvin hämmentävää.
Hilppa

Re: Pelleilyä!- Ei aivan...

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.10.2014 20:42

Sateentekijä, mahtaakohan sinulle Tukinet.net olla tuttu paikka. Siellä on mahdollisuus saada itselleen osaava tukihenkilö, jonka kanssa omista asioistaan voi anonyymisti keskustella. Eikä maksa mitään; matalan kynnyksen mielenterveyspalvelua.

Minulla on kokemusta Tukinetin tukihenkilöpalvelusta vuosien takaa vakavan elämänkriisin keskellä, ja mielestäni Tukinetin tarjoama henkilökohtainen apu oli korvaamatonta. Silloin minulla ei vielä ollut hoitosuhdetta mihinkään suuntaan, joten Tukinetin ammattilainen oli ainoa 'hoitokontakti'.
Oma tuki

Net-tuessa voit käydä kahdenkeskistä ja luottamuksellista keskustelua Tukinetin tukihenkilön kanssa.
Net-tuki Live -palvelussa voi päivystysaikana keskustella reaaliajassa tukihenkilön kanssa. Tukihenkilölläsi voi olla myös varattavia aikoja päivystysaikojen ulkopuolella.

Oman tuen palvelut saat käyttöösi kun rekisteröidyt ja kirjaudut sisään.

https://www.tukinet.net/omatuki.tmpl
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.10.2014 20:51

Sateentekijä kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Niinpä. Itse yritin, epäonnistuin ja tulin leimatuksi , vaikka kerroin ko. asian avoimesti.
Erilaisia asioita kertoo erilaisissa mielenvireissä. Ja uusi nimimerkki tuntui vaan jotenkin sopivalta.

Vielä kerran sanon etten ole vakavilla asioilla pelleillyt pätkääkään.
Niitä tulee esiin vähitellen, uskallan tuoda julki vaikeitakin asioita elämästäni.Pikkuhiljaa.
Kuten olen sanonut, elän tällä hetkellä hyvin vaikeaa psyykkistä vaihetta, en tiedä kuinka tästä pääsee eteenpäin.

En ole mikään täällä epäilty multinikki tai kiusaajsa. Olen vain tällä hetkellä hyvin yksinäinen, läheisyyttä tai jotain kaipaava IHMINEN.
Takautumia tulee jatkuvasti enkä saa otetta oikein mistään -Sekin on tämän itseensä sulkeutumisen aiheuttamaa.
Ehkä pitäisi hakeutua keskustelemaan...Asiantuntijan kanssa. Siitä on pitkään ,kun minulla on ollutt keskustelukontakti hoitotahoon.

Mutta joissakin kirjoituksissasi on eräs hyvin hämmentävä piirre. Tästä uusimmasta tempauksestasi syntyi sellainen kuva ainakin aloituksen jälkeisen kirjoituksen ja myöhemmän tekstin, jossa toteat vain pelleileväsi, hyvin ristiriitainen mielikuva.

Esimerkiksi siitä hyväksikäyttöjutusta syntyi sellainen selvä mielikuva, että olet ikäsi elänyt täysin yksin ja vain naissuhteessa, mutta niinhän ei aikaisempien tekstiesi mukaan ole. Sellainen on hyvin hämmentävää ja epämiellyttävää lukijasta kokea, koska kirjoitit niin aidontuntuisesti naimattomana eläneen naisen tarinan.

Siinä hyväksikäyttöjutussa myös kirjoitit voimakkaalla tunteella eläytyen ja antaen ymmärtää, että niin on tapahtunut ja sitten jälkeenpäin sanot ettet ole aivan varma onko sellaista tapahtunutkaan. Minussa ainakin tuollainen herättää hyvin ristiriitaisia tunteita, koska tunnen sellaisen väistämättä huomionhakuisuutena ja loukkaavanakin niitä henkilöitä kohtaan, jotka ovat oikeasti kokeneet jotakin sellaista, joiden tarinaa yrität mahdollisimman elävästi kuvata. En voi mitään, mutta minä en pidä kaksoisnikkeilyllä toimimisesta. Jos joku haluaa puhua sellaista henkilökohtaista, jota ei halua kertoa nimimerkillään tällä palstalla, minusta on melko mahdotonta kertoa sitä tällä palstalla, jotta ei tulisi ilmi aiempi nimimerkkihistoria, koska tämä palsta on niin pieni ja suppea. Erityisesti sen vuoksi tuollainen merkkien vaihto muka salaa on vain ristiriitaisia tunteita herättävää ja epämiellyttävää juuri tällä palstalla.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.10.2014 20:58

On eri asia antaa ymmärtää, että on elänyt koko elämänsä yksin kuin, että on elänyt poikkeuksellisen monivaiheisen elämän. Minusta sillä annetaan nimimerkille sellaista luonnetta, johon kirjoituksen lukija alkaa samastua ja yrittää ymmärtää ja jopa eläytyä, ja sitten ilmeneekin, että juttu oli kehitelty.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.10.2014 21:14

Mikä ihmeen vastaus tuo oli? Ilmaisin vain, millaisia tunteita kaksoisnikkeily voi herättää ja millaisia tunteita lukijalla voi herätä tuntiessaan tulleensa tunteiden kautta petetyksi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.10.2014 21:24

Ei kai se ole kaksoisnikkeilyä, että kirjoittaja vaihtaa nimimerkkinsä toiseen, tai tulee palstalle takaisin uudella nimimerkillä?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.10.2014 21:28

Ei teknisesti.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.10.2014 21:28

Sateentekijä: En silti usko etteikö minua olisi isäni käyttänyt hyväkseen.

Mitä tuossa sanotaan?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.10.2014 21:32

Mirri kirjoitti:Ei kai se ole kaksoisnikkeilyä, että kirjoittaja vaihtaa nimimerkkinsä toiseen, tai tulee palstalle takaisin uudella nimimerkillä?

Siis vanhan nimimerkin uudestituleminen eri nimimerkillä ja pienen valhetarinan mukaan heitto, jotta vanha nimimerkki ei paljastuisi ainakaan heti.
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko