Hilppa kirjoitti:Pyydän anteeksi erehdystäni sanoessani "ryhtyvän näsäviisaaksi". Tarkoitukseni oli sanoa "ryhtyvän näsäviisastelemaan".
vanha terttu kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Pyydän anteeksi erehdystäni sanoessani "ryhtyvän näsäviisaaksi". Tarkoitukseni oli sanoa "ryhtyvän näsäviisastelemaan".
Et osaa keskustella aikuismaisesti.
Psykopatologia kirjoitti:Niin minäkin.
Asioita tulisi tarkastella "kaasussa".
Vain hyvin voimakkaat (ja "krooniset") nimittelyt ovat selvästi kiusaamista.
trisse kirjoitti:Mitä käytännön seurauksia asian lopullisella määrittelyllä kiusaamiseksi tai ei-kiusaamiseksi on?
Hilppa kirjoitti:Kirjoittaja Mirri on esittänyt minun viestiini kohdistamassaan vastauksessaan, että nimittäminen "vajakiksi" on pikku juttu sellaisessa tapauksessa, kun nimittelyn kohde ei ole kehitysvammainen tai muussa toimintakyvyltään vakavasti alentuneesta tilassa. Kuitenkin Mirri on esittänyt tässä ketjussa, että nimittäminen "psykopaattiäidiksi" on vakavaa nimittelyä, joka pahoittaa mielen. Olen aivan samaa mieltä, että nimittely "psykopaattiäidiksi" on vakavaa kohteelleen vahingollista nimittelyä, vaikka nimittelyn kohde ei olekaan oikeasti mikään "psykopaattiäiti". Ilmeisesti Mirrin mielestä minua kuitenkin saa nimitellä "vajakiksi" ja se on vain pikkujuttu joidenkin toisten nimittelyjen rinnalla.
Mirrille tiedoksi, että minulle nimittely "vajakiksi" sattuu osumaan erityisen arkaan kohtaan, jota en julkisesti ala esitellä. Ja vaikka ei osuisikaan arkaan kohtaan, pidän "vajakiksi" ja "idiootiksi" nimittelyä ja kyseisistä nimittelyistä loukkaantumiselle naureskelua erittäin loukkaavana.
Kirjoittaja Mirri » 17.10.2014 20:59
Minut on joskus leimattu psykopaatiksi ja sosiopaatiksi. Lujasti uskottu ja miltei vannottu ja vakuutettu minun olevan psykopaatti (tai ainakin sosiopaatti...). Tai vaikeasti narsistinen persoonallisushäiriöinen, vaikken ihan psykopaatti/sosiopaatti - ja muille ihmisille hirmuisen vaarallinen - olisikaan. On uskottu ja väitetty minun sairastuttaneen koko lähipiirini, ja lisäksi sairastuttavan nettifoorumeilla kaikki kirjoittajat/lukijat, jotka joutuvat kanssani tekemisiin ja lukevat kirjoituksiani...
Pidän sellaista leimailua mt-aiheisella vertaistukifoorumilla monin verroin vakavampana ja pahempana kiusaamisena kuin huorittelua tai vajakiksi haukkumista, sun muita typeryyksiä.

Hilppa kirjoitti:... Kyselyn on tarkoitus on mitata mielipidettä nimittelyä kohtaan ja nimittelyyn suhtautumista, missä tietysti tärkein asia on vapaan sanan osuus eikä kaavamaisen kysymysvalikon suora tulkinta ....
Hilppa kirjoitti:Mutta me emme nyt ole äijäporukassa nokatusten.
Psykopatologia kirjoitti:Millä perusteilla viestejä ylipäätään laitataan?
Lainaus voi olla ikään kuin johdanto omaan viestiin, mutta pääsääntöisesti
lainausta (tai sen osia) käytetään, kun VASTATAAN aiempaa viestiin. Lainaus
omasta aiemmasta viestistä voi olla myös siksi, että oma uusi viesti on jatkoa
edelliselle.
(Pitkä) lainaus ei ole edes tarpeellinen, jos väliin ei ole tullut viestiä tai viestejä.
Jopa koomista on, jos lainatun puolen sivun viestissä on pari riviä omiä tylsiä
huomioita.
Jos viesti on vastaus, sen voi aloittaa esimerkiksi "Vastauksena pölkylle".
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa