Mirri kirjoitti:... Myös henkilön tai kirjoittajan toistuva julkinen leimaaminen joksikin voi hyvin olla kiusaamista, eikä se juurikaan eroa esim. huorittelusta. Paitsi että voi olla vakavampi asia. Aiemmissa viesteissä on jo mainittukin sanoja ja käsitteitä, joiden avulla ihminen voidaan leimata erittäin kielteisesti, ja leimaamisen avulla häneen suhtautumista voidaan muokata halveksivaan suuntaan. Jopa niin, että ns. kiusaamisrikoksen kriteerit täyttyvät. Leimaavaan ja ikään kuin asioita julki tuovaan nimittelyyn verrattuna huorittelut ja vajakiksi haukkumiset ovat pikkujuttuja".
Lihavointi minun.
Näin tulkittuna prostituoidun haukkuminen huoraksi ja kehitysvammaisen haukkuminen vajakiksi on vakavampaa kuin muu huorittelu tai vajakiksi nimittely. Ihmisen elämän tosiasioiden käyttäminen julkisesti häntä vastaan leimaamis- ja halventamistarkoituksessa on vakava juttu; se voi olla rikos. Eikä 'totuuden julistaminen' tai yleisesti tiedetty 'tosiasia' ole ollenkaan lieventävä asianhaara. Ei ole lupaa ja oikeutta käyttää ihmisen elämän tosiasioita julkisesti häntä vastaan, ei millään lailla.
Peilikuva kirjoitti:Kyllä minäkin tiedän jotakin kiusattuna olemisesta, joskin tiedän kiusaamisestakin toista kohtaan, jos siitä joku haluaa erikseen keskustella....
... Kyllästynyt kysyi, millä nimimerkillä olen aikaisemmin kirjoittanut ja se nimimerkki oli enitan. Ja allekirjoitukseni "ajatusten vantaa" on Kyllästyneen antama:) En muista mitä kirjoitin, niin Kyllästynyt kirjoitti että varsinainen ajatusten vantaa tämä enitan![]()
![]()
Ei ehkä niin hyvässä mielessä, mutta minua se on naurattanut monta kertaa.
Opin tuosta episodista sen sen verran, että vaikka kuinka olisin yrittänyt kertoa etten ole rasisti, niin silti sellainen olin joidenkin silmissä ja varmasti jäinkin sellaiseksi.
Ja jankkaamisella olisin edelleenkin siinä samassa suossa, vaikkakin vain puolustin itseäni.
Itse tiedän mitä olen ja muiden tietämisillä ei minulle ole merkitystä.
Kyllästynyt kirjoitti:Mikset sinä Mirri et näytä ottavan huomioon sitä vaihtoehtoa, että yksinkertaisesti kiellettäisiin huorittelut ja muut nimittely vaan vähättelet niitä kuin niillä ei olisi mitään merkitystä.
Aivan kuin toisten ihmisten halventaminen ja loukkaaminen olisi jonkinlainen jokamiehenoikeus - tai ainakin mitätön "pikkujuttu" johon ei ole syytä puuttua?

Kyllästynyt kirjoitti:Peilikuva kirjoitti:Kyllä minäkin tiedän jotakin kiusattuna olemisesta, joskin tiedän kiusaamisestakin toista kohtaan, jos siitä joku haluaa erikseen keskustella....
... Kyllästynyt kysyi, millä nimimerkillä olen aikaisemmin kirjoittanut ja se nimimerkki oli enitan. Ja allekirjoitukseni "ajatusten vantaa" on Kyllästyneen antama:) En muista mitä kirjoitin, niin Kyllästynyt kirjoitti että varsinainen ajatusten vantaa tämä enitan![]()
![]()
Ei ehkä niin hyvässä mielessä, mutta minua se on naurattanut monta kertaa.
Opin tuosta episodista sen sen verran, että vaikka kuinka olisin yrittänyt kertoa etten ole rasisti, niin silti sellainen olin joidenkin silmissä ja varmasti jäinkin sellaiseksi.
Ja jankkaamisella olisin edelleenkin siinä samassa suossa, vaikkakin vain puolustin itseäni.
Itse tiedän mitä olen ja muiden tietämisillä ei minulle ole merkitystä.
Muistan Enitanin ja hänen väitteensä siitä, etten (vastoin kertomaani) sairasta vaikeaa masennusta vaan olen vain valituksia tehtaileva tekosairas, ja ettei Jorvissa ole hoitooni liittyen tapahtunut minkäänlaista virhettä tai laiminlyöntiä
Taisipa Enitan sanoa sellaistakin, ettei minua (muistaakseni nimittelit minua mm. valituksia tehtailevaksi ämmäksi"), kannata hoitaa, koska en edes ole sairas/en sairasta vaikeaa masennusta.
Sen, etten sairasta vaikeaa masennusta hän perusti siihen, ettei ole mahdollista, että diagnoosilla "vaikea masennus" voisi kukaan käydä töissä.
Kyllästynyt kirjoitti:Tukiaseman tekstit eivät ole enää saatavissa, mutta muistan nimimerkkisi ja kirjoituksesi. Siitä en ole varma käytitkö samaa "ämmä" vai "akka", mutta diagnoosini kyseenalaistamisen muistan ja sen, ettei sinun mielestäsi kanssakäymiseni Jorvin kanssa oli muuta kuin aiheetonta valitustehtailua.
Et suinkaan ollut ainoa joka niin teki, mutta yksi heistä.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa