Alkoholittomuus / kiusaaminen yms.

Re: Alkoholittomuus / kiusaaminen yms.

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 17.10.2014 11:55

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Käytöksestäsi päätellen, ne liittyvät oleellisesti kiinnostukseesi aiheeseen "Kyllästynyt".

Joo osin kyllä. Puolustautumisesi kiusaamistväitteitä vastaan tuntuu olevan lähinnä muiden syyttelyä kuin omien lähtökohtien ym avaamista.

Miksi minun pitäisi "avautua" minua kiusanneille/kiusaaville tai heitä tukeville kirjoittajille?

Tarkoitin "avaamisella" tietenkin sitä, että argumentoi aikaisemmin esittämäänsä näkemystään/väitettä/tms. Vastasyytösten esittäminen - varsinkin käsiteltävään aiheeseen olleellisesti liittymättömän sellaisen - esittäminen ei ole tuollaista vasta-argumentointia. Varsinkin tilanteissa, joissa vastasyytös perustuu virheelliseen tulkintaan toisen tekemisistä/sanomisista...

En pysty täysin seuraamaan ajatuksenjuoksuasi, mutta ymmärtääkseni sinun mielestäsi minä en olisi saanut viitata aiemmiin tapahtuneisiin, mutta sinä kuitenkin saat noilla "Kyllästynyt sitäja tätä"?
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Olen mielestäni varsin kattavasti kertonut mitä kiusaaminen on - ja mitä se ei ole.

En itse koe sinun olevan kovinkaan objektiivinen tässä asiassa; tunnut olevan ikäänkuin "yliherkkä" sinuun kohdistuneissa asiattomuuksissa yms ja toisaalta taas "sokea" omille tekemisillesi. Eli koet kiusaamisena sellaisiakin tilanteita, jotka eivät välttämättä sitä ole ....

Ei voi olla totta!
Jos jatkuva, toistuva, krooninen ja aiheeton nimittely ja huorittelu ei ole kiusaamista, niin mikä sitä sitten on?

Sinä Kahvi et liene objektiivinen missään mikä liittyy minuun - tai ylipäätään missään kiusaamiseen liittyvässä.
Kahvi kirjoitti:... Eli koet kiusaamisena sellaisiakin tilanteita, jotka eivät välttämättä sitä ole ...

Kuten???
Kahvi kirjoitti:... Tunnut kuitenkin ottavan itsellesi oikeuden hyökätä ko henkilöiden kimppuun (vastasyytökseet ym) sellaisissakin yhteyksissä, jotka eivät merkittävästi liity tuollaisiin kiusaamiseksi kokemiisi tilanteisiin - niinkuin kävi nyt tässäkin ketjussa, kun vasta-argumentoit huorittelulla...

Miksen saisi argumentoida huorittelulla? Kiistatta sitä on tapahtunut ja tapahtuu edelleen, eikä yksikään siihen osallistunut ole joutunut teoistaan ja käytöksestään juurikaan kärsimään, mutta minä olen - ja sitten vielä kehdataan tulla sanomaan, etten minä olisi saanut sitä ottaa esille (etenkään "siinä yhteydessä").

Mikä helvetin oikeus Tristanilla on huoritella minua silloinkin kun minä en ole paikalla, mutta minä en saa puhua huorittelusta ko. ketjussa - koska kyseistä ketjua ei ollut tarkoitettu huorittelusta puhumiseen?

Oliko jokin niistä ketjuista joissa Tristan viimeksi minua huoritteli erityisesti perustettu sitä varten?

Ketju, jossa huorittelusta mainitsin oli p-freen aloittama - ja p-free on toistuvasti, ilman minkäänlaisia poikkeuksia tukenut ja kannustanut Tristania - ja on myös itse minun kiusaamiseeni ja nimittelyihin osallistunut (sekä mm. ilmoittanut, että minut pitäisi tappaa).

Minäkö kuitenkin olen se joka kiusaa?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.10.2014 12:08

Jatkossa kiellän tässä ketjussa suorat viittaukset, joiden sijaan kirjoittajan tulee
tarvittaessa esittää toisen kirjoittajan tekstistä itse laadittu referaatti, jossa voi
kuitenkin kohtuullisessa määrin olla myös suoria lainauksia. Referaatin kohde
merkitään ko. kirjoittajan nimimerkillä ja ajalla.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 17.10.2014 12:16

Kyllästynyt sinä voisit kannustaa niitä ihmisiä, jotka ovat sanoneet etteivät hyväksy täällä huoritteluja. Minä tiedän nämä ihmiset, jotka eivät huoritteluja hyväksy: minä, Jill ja saara. Sinä et ole kertaakaan antanut minkäänlaista palkitsevuutta tai ottanut muutenkaan huomioon meitä, jotka emme hyväksy trissen huoritteluja sinua kohtaan. PP on tehnyt listan palkitakseen meitä kolmea, mutta sinä vain jatkat samaa, että kaikki täällä hyväksyvät huorittelusi ja trisse ei ole saanut keneltäkään minkäänlaista sanktiota. Vai etkö sinä lue palstaa?
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 17.10.2014 12:32

Kiitos panoksestasi Pinja.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 17.10.2014 13:55

Kyllästyneen tämän(kin) päivän viestit tuntuvat oleva sen verran ylitulkitsevia ja eri aiheesta puhuvia yms, että häneen kannattanee suhtautua kuin trolliin: älä ruoki.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 17.10.2014 13:57

En hyväksy huoritteluja tms törkyjä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 17.10.2014 14:01

Kahvi kirjoitti:Kyllästyneen tämän(kin) päivän viestit tuntuvat oleva sen verran ylitulkitsevia ja eri aiheesta puhuvia yms, että häneen kannattanee suhtautua kuin trolliin: älä ruoki.

Ole hyvä ja laita esille Psykopatologian edellyttämä referaatti, että tiedän mihin röyhkeä ja pejoratiivinen kommenttisi perustuu.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.10.2014 14:43

Minähän kielsin suorat lainaukset.

Toki Kahvin esittämä referaatti oli liian yleinen ja epämäärinen ja viitteenä oli tämä päivä (2 viestiä?).
Referaatissa tulisi esittää sanoman keskeinen sisältö, jolloin esimerkkien tulisi olla sitaateissa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 17.10.2014 14:56

Yhden lauseen viestiä en pystynyt referaattiksi puristamaan.
Jos olisin niin tehnyt, referaatista olisi tullut pitempi kuin suorasta lainauksesta - ja pahimmassa tapauksessa minua olisi taas syytetty vääristelystä ja/tai väärästä tulkinnasta.

Yllä esitettyyn viitaten, kommentoin nyt Kahvin (17.10.2014 klo 13:55) viestiä omin sanoin: Ylimielistä, röyhkeää ja loukkaavaa panettelua alusta loppuun.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.10.2014 15:05

Jos ei pysty referoimaan, on parempi olla kirjoittamatta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 17.10.2014 17:31

PP:n 14:43 viestiin, jossa hän totesi referointini olevan epätäydellinen: voin referoida paremmin kun pääsen kunnolla koneen ääreen (nyt siis kännykän varassa), eli viimeistään parin päivän päästä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.10.2014 17:34

Toisaalta: kannattaako tätä ylipäätään jatkaa?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 17.10.2014 17:37

Psykopatologia kirjoitti:Toisaalta: kannattaako tätä ylipäätään jatkaa?

Mä haluan tähän kysymykseen vastauksen joko kyllä tai ei.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 17.10.2014 17:45

Jos minulta kysyt: Ei.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 17.10.2014 17:47

Ei.
Pinja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 17.10.2014 17:53

Ei.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.10.2014 18:12

Tätä teemaa - "kiusaaminen yms." - ei jatketa tässä ketjussa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.10.2014 20:10

P-free, utelen, mutta kerro mitä haluat - jos haluat...
Tulivatko kovat haimatulehduksen oireet juomisen yhteydessä, vai olitko selvinpäin päätyessäsi kärvistelemään päivystyspoliklinikalle?

Niin se tosiaan päivystyksessä menee, että potilaan kipua saadaan lievittää vasta lääkärin annettua siihen luvan. Tarkoituksena ei ole potilaan kiduttaminen, vaan lääkärin pitää päästä tekemään jonkinlainen tilannearvio ja tutkimus ennen kivunlievitystä; kipu kun on yksi tärkeä oire, joka lääkärin täytyy nähdä ja todeta. Jos on jonoa, ensiavun (kuten kivunlievityksen) odotteluun voi kulua tuntikausia. Ikävä juttu.
Mirri

ViestiKirjoittaja SADE » 17.10.2014 20:15

Minusta kuulostaa aivan järkyttävältä, että kovia kipuja kärsivä potilas joutuu odottamaan 2.5 tuntia kivunlievitystä. Kyllä hoitajien olisi pitänyt puhelimitse konsultoida päivystävää lääkäriä ja pyytää lääkemääräys kivunlievitykseen. Kuulostaa melkein hoitovirheeltä (tiedän kyllä, että tällaista sattuu).

Toisaalta, jos nyt jotain hyvää asiasta yrittää etsiä, niin ehkä p-free muistaa paremmin kärsimänsä kivut kun sai odottaa kivunlievitystä niin kauan - ja näinollen on helpompaa olla ilman alkoholia.
SADE

ViestiKirjoittaja saara » 17.10.2014 20:35

p-free kirjoitti:
SADE kirjoitti:Minusta kuulostaa aivan järkyttävältä, että kovia kipuja kärsivä potilas joutuu odottamaan 2.5 tuntia kivunlievitystä. Kyllä hoitajien olisi pitänyt puhelimitse konsultoida päivystävää lääkäriä ja pyytää lääkemääräys kivunlievitykseen. Kuulostaa melkein hoitovirheeltä (tiedän kyllä, että tällaista sattuu).

Sen lääkärin pitää nähdä mut omin silmin ja tutkittava mut.

Poliklinikalla potilas tuntee kyllä olevansa usein tuskissaan ja kipujensa kanssa täysin yksin. Ambulanssissa minä tunsin olevani tärkeä, sain heti tarvittavan ensiavun, sieltä oltiin jatkuvasti yhteydessä lääkäriin ja toimittiin hänen ohjeidensa mukaan.
Nämä ensihoitajathan ovat tuohon koulutettuja.
saara

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet