Alkoholittomuus / kiusaaminen yms.

Re: Alkoholittomuus

ViestiKirjoittaja Golden flower » 15.10.2014 11:32

Kyllästynyt kirjoitti:
Pinja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Milloin sinä Kyllästynyt olet puolustanut täällä ketään kiusatuksia joutunutta, minua on myös kiusattu täällä, mutta et ole ikään tullut puolustamaan?

En ole huomannut sinua kiusatun, mutta kerro tarkemmin milloin, missä ja miten.

Uskomaton kommentti sinulta. Sinä et taida tietää mitä kiusaaminen on. Minä olin täällä yhdessä vaiheessa trissen kiusaama. Kun trisse sanoi minua tyhmäksi sinulle, sinä et puuttunut siihen mitenkään, kaikessa hiljaisuudessa hyväksyit sen. Jill on useasti kohdistanut minuun vihaa ja saara on jatkuvasti yrittänyt opettaa minua vittumaisin keinoin, kiusaamiseen rinnastettavin keinoin.

Usko pois, mutte todellakaan ole hyväksynyt kenenkään sanomista tyhmäksi. Muistaakseni sinä olet ollut Tristanin ystävä ja olette te tavanneetkin; tuskin sinä kiusaajasi luokse olet halunnut matkustaa

Jillin en ole huomannut kohdistaneen vihaa kehenkään, ja saaran käytöstä ei voi rinnastaa kiusaamiseen. Pelkkä kirjoittajan epämiellyttävyys/vittumaisuus ei ole kiusaamista.

Jos asia on noin kuin sanot (boldaamani kohta), niin missä näin on kerrottu? Onko sinulla lähdettä?
Golden flower

ViestiKirjoittaja Pinja » 15.10.2014 11:38

Kyllästynyt kirjoitti: Pelkkä kirjoittajan epämiellyttävyys/vittumaisuus ei ole kiusaamista.

Golden flower: Jos asia on noin kuin sanot (boldaamani kohta), niin missä näin on kerrottu? Onko sinulla lähdettä?

Pinja: Minä koin saaran saarnat pakottamisena. Pakottamisen koin epämiellyttävänä ja vittumaisena (haukkui minua, jolloin kyse on pakottamisesta), koska hän ajoi pelkästään sitä, että tekisin niin kuin hän parhaaksi näkee, vaikka se ei mielestäni aina ollut paras käytöstapa.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 15.10.2014 11:41

Haukkuminen on kiusaamista.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.10.2014 11:43

Golden flower kirjoitti:Kyllästynyt, minä ajattelin, että trissen acting out lisääntyy, jos puutun...

Niinpä niin.
Todennäköisesti niin kävisi, mutta entä sitten? Pitäisikö kaikki toiminta sovittaa Tristanin mielihalujen ja -alojen mukaisiksi?
Golden flower kirjoitti:... Koen erittäin loukkaavana sen, että taas tulkitset viestejäni aivan oman halusi mukaan, täysin todellisuuden vastaisesti...

En minä mitään tulkitse vaan kerron, ettei käytökseni ole kiusaamista vaikka sinä sellaista väitätkin.
Sinä puolustelet p-freeta ja Tristania, vähättelet heidän harjoittamaansa kiusaamista, mutta syytät minun kirjoituksiani kiusaamiseksi vain sillä perusteella, ettei minun tyylini miellytä sinua, p-freetä ja Tristania (+ monia muita lukijoita).
Golden flower kirjoitti:... Voit mieluummin vaikka nimitellä minua, mutta lopeta tuo!

Hyvin harvoin nimittelen ketään, enkä näe mitään syytä nimitellä sinuakaan.

Minä koen hyvin loukkaavana mm. sen, että minulle jakelet kuluneita kliseitä, kuten "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan", mutta kuitenkin juuri minun kohdallani sanonta ei sinun mielestäsi jostain syystä pädekään, vaan tunnut odottavan tai jopa edellyttävän, että juuri minun pitäisi olla ystävällinen minua kiusanneita/kiusaavia kohtaan.

Hyvä Goldenflower,

Vaikka tyylini ei sinua miellytäkään, se ei ole asiaton vaan hyvinkin asiallinen ja korrekti.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 15.10.2014 11:46

Olet epäystävällinen trisseä kohtaan.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.10.2014 11:56

Pinja kirjoitti:Olet epäystävällinen trisseä kohtaan.

Olen neutraali. En ole ystävällinen, mutta se ei ole sama asia kuin olla epäystävällinen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 15.10.2014 12:00

Kyllästynyt kirjoitti:

Olen neutraali. En ole ystävällinen, mutta se ei ole sama asia kuin olla epäystävällinen.

Millä tavalla olet neutraali häntä kohtaan?
Pinja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 15.10.2014 12:00

Kyllästynyt kirjoitti:

Ehkä kuvittelet olevasi neutraali, mutta neutraalina sinun kirjoittelusi ei välity ainakaan minulle.
Eikä havaintojeni mukaan monelle muullekaan.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Golden flower » 15.10.2014 12:00

Kyllästynyt kirjoitti:
Golden flower kirjoitti:Kyllästynyt, minä ajattelin, että trissen acting out lisääntyy, jos puutun...

Niinpä niin.
Todennäköisesti niin kävisi, mutta entä sitten? Pitäisikö kaikki toiminta sovittaa Tristanin mielihalujen ja -alojen mukaisiksi?
Golden flower kirjoitti:... Koen erittäin loukkaavana sen, että taas tulkitset viestejäni aivan oman halusi mukaan, täysin todellisuuden vastaisesti...

En minä mitään tulkitse vaan kerron, ettei käytökseni ole kiusaamista vaikka sinä sellaista väitätkin.
Sinä puolustelet p-freeta ja Tristania, vähättelet heidän harjoittamaansa kiusaamista, mutta syytät minun kirjoituksiani kiusaamiseksi vain sillä perusteella, ettei minun tyylini miellytä sinua, p-freetä ja Tristania (+ monia muita lukijoita).
Golden flower kirjoitti:... Voit mieluummin vaikka nimitellä minua, mutta lopeta tuo!

Hyvin harvoin nimittelen ketään, enkä näe mitään syytä nimitellä sinuakaan.

Minä koen hyvin loukkaavana mm. sen, että minulle jakelet kuluneita kliseitä, kuten "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan", mutta kuitenkin juuri minun kohdallani sanonta ei sinun mielestäsi jostain syystä pädekään, vaan tunnut odottavan tai jopa edellyttävän, että juuri minun pitäisi olla ystävällinen minua kiusanneita/kiusaavia kohtaan.

Hyvä Goldenflower,

Vaikka tyylini ei sinua miellytäkään, se ei ole asiaton vaan hyvinkin asiallinen ja korrekti.

Kuten jo kerroin aiemmin, en ole kenenkään puolella erityisesti vaan kiusaamattomuuden ja väkivallattomuuden puolella. Lopeta vääntely! Yritän puuttua kiusaamiseen kuten itse peräänkuulutat. Minun mielestäni myös vittuilu ja ilkeily ovat kiusaamista, ja sitä ne ovat myös muiden määritelmien mukaan. Sinä mitä ilmeisemmin määrittelet kiusaamisen eri tavalla. Minun määritelmäni perustuu netistä löytämääni aineistoon, mihin sinun? Onko täällä psykopatologia-sivustolla jokin oma määrittely kiusaamiselle?
Golden flower

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.10.2014 12:02

Pinja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Millä tavalla olet neutraali häntä kohtaan?

En nimittele, en solvaa, en kiusaa, enkä levitä perättömiä väitteitä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.10.2014 12:05

Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Ehkä kuvittelet olevasi neutraali, mutta neutraalina sinun kirjoittelusi ei välity ainakaan minulle.

Tuo on tullut selväksi jo ajat sitten.
Kunpa olisit tehnyt selväksi Tristanillekin, ettei hänen käytöksensä ole ystävällistä, eikä edes neutraalia.

Mutta sitä et sinä(kään) ole tehnyt, ja sen vuoksi sinä(kin) olet mielestäni menettänyt oikeutesi arvioida ja arvostella ääneen minun käytöstäni.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 15.10.2014 12:09

Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä, oli se sitten toista miellyttävä tai ei.
Pinja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 15.10.2014 12:12

Kyllästynyt kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Kunpa olisit tehnyt selväksi Tristanillekin, ettei hänen käytöksensä ole ystävällistä, eikä edes neutraalia.

Mutta sitä et sinä(kään) ole tehnyt, ja sen vuoksi sinä(kin) olet mielestäni menettänyt oikeutesi arvioida ja arvostella ääneen minun käytöstäni.

Eihän minulla sellaista oikeutta ole - sinun mielestäsi - koskaan ollutkaan! Olet tuon kommentin minulle laittanut jo useita kertoja,
mutta niin kauan kuin PP ei oikeuttani poista, jatkan kirjoittamista silloin, kun katson tarpeelliseksi.
Palaan Tristaniin myöhemmin, pitää mennä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Pinja » 15.10.2014 12:16

Mielipiteitä voi ilmaista, mutta niitä voidaan poistaa.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.10.2014 12:24

Golden flower kirjoitti:Kuten jo kerroin aiemmin, en ole kenenkään puolella erityisesti vaan kiusaamattomuuden ja väkivallattomuuden puolella...

Niinhän sinä olet sanonut, muttet kuitenkaan ole kertaakaan oma-aloitteisesti tuominnut kenenkään minua kiusanneen ja kiusaavan tekoja. Minun käytöstäni olet toistuvasti arvostellut ja sen tuominnut.
Sanon sinulle saman kuin Helmenkalastajallekin:
Koska et ole puuttunut minua kiusanneiden käytökseen (vaikka uskon sinun olleen sitä todistamassa), sinulla ei mielestäni ole oikeutta ryhtyä ääneen arvostelemaan minun käytöstäni minua kiusanneita kohtaan.
Golden flower kirjoitti:... Yritän puuttua kiusaamiseen kuten itse peräänkuulutat...

Toivottavasti myös teet niin, etkä tyydy vain kirjoittamaan kauniita sanoja.
Golden flower kirjoitti:... Minun mielestäni myös vittuilu ja ilkeily ovat kiusaamista, ja sitä ne ovat myös muiden määritelmien mukaan...

Minun mielestäni ne eivät sitä ole, eivät ainakaan silloin jos ne eivät kohdistu asianosattomiin ja syyttömiin ihmisiin. Mielestäni on itsestäänselvää, että jos joku ryhtyy jotakuta kiusaamaan tai kiusaajaa/kiusaamista tukemaan ja puolustamaan, ei voi vaatia tai edellyttää, että kiusatun pitäisi käyttäytyä mitenkään muutenkin kuin korrektisti ja asiallisesti - asiallisella kielenkäytöllä itseään ilmaisten.
Golden flower kirjoitti:... Sinä mitä ilmeisemmin määrittelet kiusaamisen eri tavalla. Minun määritelmäni perustuu netistä löytämääni aineistoon, mihin sinun?..

Ei sinunkaan aineistossasi vaadita tai edellytetä, että kiusaamisen ja henkisen väkivallan uhrin pitäisi käyttäytyä ystävällisesti häntä kiusaavia kohtaan.
En ainakaan minä ole sellaista niissä nähnyt.
Minun määritelmäni kiusaamisesta perustuu samoihin asioihin kuin sinunkin. Sinä kuitenkin väität, että vittuilu vastauksena kiusaamiseen on kiusaamista, kun se minun mielestäni on itsepuolustusta.
Golden flower kirjoitti:... Onko täällä psykopatologia-sivustolla jokin oma määrittely kiusaamiselle?

Mitään virallista määritelmää ei kai ole, mutta olisiko siitä mitään hyötyäkään, koska et ole edes ilmiseviin kiusaamisiin puuttunut.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.10.2014 12:36

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Ehkä kuvittelet olevasi neutraali, mutta neutraalina sinun kirjoittelusi ei välity ainakaan minulle.

Eihän minulla sellaista oikeutta ole - sinun mielestäsi - koskaan ollutkaan!...

???
Helmenkalastaja kirjoitti:... Olet tuon kommentin minulle laittanut jo useita kertoja, mutta niin kauan kuin PP ei oikeuttani poista, jatkan kirjoittamista silloin, kun katson tarpeelliseksi...

Se on sinun valintasi, enkä voi sinua siitä estää, vaikka mielestäni sinulla ei olekaan oikeutta tuomita minua, koska et ole tuominnut minua kiusanneidenkaan käytöstä tai tekoja. Tai voithan sinä tietenkin sanoa ja tuomita mitä ikinä haluat, vaikken minä sitä tasapuolisena, objektiivisena tai oikeudenmukaisena käytöksenä pitäisikään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 15.10.2014 12:55

Kyllästynyt vaikuttaa siltä, että et usko trissen lopettavan kiusaamistasi -koskaan, jolloin voit ilkeillä takaisin loputtomiin. Kuitenkin yrität saada jatkuvasti ihmisiä puolustamaan sinua kiusaamiselta ja puuttumaan siihen.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.10.2014 13:04

Kyllästyneen kirjoittelua lukiessani tuli mieleeni, ettei kai toisen kirjoittajan sanomista vittumaiseksi voi pitää asiallisena ja korrektina nettikäyttäytymisenä. Paitsi jos vittumaiseksi nimittäminen on tämän foorumin käytöstapojen mukaan asiallista ja korrektia. Sekin kuulostaa aika pahalta, että toista kirjoittajaa julkisesti sanotaan epämiellyttäväksi, mutta että peräti vittumaiseksi... Vielä pahemmaksi mielestäni menee, että moderaattorin valtuuksin varustettu kirjoittaja tekee niin - ja miltei samaan hengenvetoon kertoo pitävänsä kirjoitteluaan asiallisena ja korrektina.

Tuli vielä sellainenkin mieleen, että mitä jos toisen kirjoittajan sanominen vittumaiseksi, tai vaikka vain epämiellyttäväksi, onkin perätön väite?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.10.2014 13:17

Pinja kirjoitti:Kyllästynyt vaikuttaa siltä, että et usko trissen lopettavan kiusaamistasi -koskaan, jolloin voit ilkeillä takaisin loputtomiin. Kuitenkin yrität saada jatkuvasti ihmisiä puolustamaan sinua kiusaamiselta ja puuttumaan siihen.

Pinja, Helmenkalastaja ja Goldenflower,

Viimeisimmän huorittelun Tristan aloitti, vaikken minä ollut edes paikalla.
Tristan huorittelee ja kiusaa ja kohtelee minua kuin paskaa, eikä (juuri) kukaan sano asiaan yhtään mitään, vaan paradoksaalisesti minua syytetään kiusaamisesta ja epäystävällisyydestä.

Ja miksi Tristan viimeksikin ryhtyi minua huorittelemaan? Ehkä hänellä a) kävi aika pitkäksi tai b) hän halusi huomiota Psykopatologialta - tai c) kumpaakin.

No, saihan hän huomiota niin Psykopatologialta kuin muiltakin, mutta minä kuitenkin olen se jota huoriteltiin, vaikka kukaan ei näytä pitävän sitä edes mainitsemisen arvoisena tekona vaan pikemminkin jonkinlaisena vitsinä. Minua siis huoriteltiin ja käytettiin välineenä huomion hankkimiseen, ja minun kustannuksellani Tristan sitten saikin haluamansa. Entä mitä minä sain? Helvetinmoisen vitutuksen siitä, että minua voi ja saa nimitellä ja kiusata miten kutakin sattuu huvittamaan, eikä siitä seuraa kiusaajalle oikeastaan yhtään mitään; vaivainen neljän päivän banni - mutta minulle syytöksiä siitä, että minä kiusaan ja olen, voi voi, epäystävällinen.

Onko tuo oikein tai edes kohtuullista?
Minun mielestäni ei ole, enkä pysty ymmärtämään millä perusteilla teidän mielestänne minä olen se joka kiusaa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.10.2014 13:20

Mirri kirjoitti:Kyllästyneen kirjoittelua lukiessani tuli mieleeni, ettei kai toisen kirjoittajan sanomista vittumaiseksi voi pitää asiallisena ja korrektina nettikäyttäytymisenä. Paitsi jos vittumaiseksi nimittäminen on tämän foorumin käytöstapojen mukaan asiallista ja korrektia. Sekin kuulostaa aika pahalta, että toista kirjoittajaa julkisesti sanotaan epämiellyttäväksi, mutta että peräti vittumaiseksi... Vielä pahemmaksi mielestäni menee, että moderaattorin valtuuksin varustettu kirjoittaja tekee niin - ja miltei samaan hengenvetoon kertoo pitävänsä kirjoitteluaan asiallisena ja korrektina.

Tuli vielä sellainenkin mieleen, että mitä jos toisen kirjoittajan sanominen vittumaiseksi, tai vaikka vain epämiellyttäväksi, onkin perätön väite?

Millä tavalla minun moderaattorioikeuteni liittyvät tähän?
Väitätkö sinä Mirri, että minä olen väärinkäyttänyt moderaattorioikeuksiani - tai edes vedonnut niihin tai uhannut niiden käyttämisellä?

Entä mihin sanoihini sinä viittaat? Ketä olen sanonut julkisesti peräti vittumaiseksi???
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet