Alkoholittomuus / kiusaaminen yms.

Re: Alkoholittomuus

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.10.2014 14:57

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Golden flower ilmaisi asian niin selkeästi, että mitäpä siihen lisäämään. Olen hänen kanssaan samaa mieltä.

Sinulle siis samat sanat kuin Goldenflowerillekin; missä olen kirjoittanut asiattomasti tai muuten epäkorrektisti, ja mikä niissä on asiatonta ollut?

Kuten on todettu, provosointi, piikittely ja ilkeily kiusaamismuotona voi olla erittäin vaikea osoittaa todeksi. Kun taitavan kiusaamisen kohteella alkaa kiehua, hänestä tulee helposti tekijä, jolla 'nyrkki heilahtaa' tavalla tai toisella.

Nythän jo tiedetään mikä sinulla oli tärkeänä motiivina kirjoittaessasi tässä ketjussa p-freelle; se ei ollut huoli hänen lapsistaan, vaan 'huutonauru'. Käsittääkseni olet tässä ketjussa kostoretkellä 'itsepuolustuksen' nimissä.

Ainoa keino saada tällaiset sinun aloittamasi Kyllästynyt-keskeiset vatvomispyöritykset loppumaan olisi vaikeneminen; tässä ketjussa parasta olisi jatkaa kirjoittelua alkuperäisestä aiheesta kuin sinua ei olisikaan. Niin olen itse ajatellut tästä viestistä eteenpäin tehdä. Eikä yhtään auta, vaikka vetäisit tähän taas iänikuisen kivellä päähän -juttusi. Tai syyttäisit vastaamattomuudesta, tai ties mistä muusta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.10.2014 15:14

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Golden flower ilmaisi asian niin selkeästi, että mitäpä siihen lisäämään. Olen hänen kanssaan samaa mieltä.

Sinulle siis samat sanat kuin Goldenflowerillekin; missä olen kirjoittanut asiattomasti tai muuten epäkorrektisti, ja mikä niissä on asiatonta ollut?

Kuten on todettu, provosointi, piikittely ja ilkeily kiusaamismuotona voi olla erittäin vaikea osoittaa todeksi. Kun taitavan kiusaamisen kohteella alkaa kiehua, hänestä tulee helposti tekijä, jolla 'nyrkki heilahtaa' tavalla tai toisella.

Nythän jo tiedetään mikä sinulla oli tärkeänä motiivina kirjoittaessasi tässä ketjussa p-freelle; se ei ollut huoli hänen lapsistaan, vaan 'huutonauru'...

Asiani koski p-freen lapsia, mutta sanavalinta juontui p-freen itse käyttämistä sanoista - toisin sanoen, käytin samaa terminologiaa kuin hänkin.
Itsepuolustustuksena en sanavalintaani pidä, päätin vain puhua samaa "kieltä" kuin p-free siinä toivossa, että hän ymmärtäisi mitä tarkoitan.
Mirri kirjoitti:... Ainoa keino saada tällaiset sinun aloittamasi Kyllästynyt-keskeiset vatvomispyöritykset loppumaan olisi vaikeneminen; tässä ketjussa parasta olisi jatkaa kirjoittelua alkuperäisestä aiheesta kuin sinua ei olisikaan...

Miksi ihmeessä et sitten tee niin? Ja miksei Goldenflower tee niin, kun teiltä kummaltakin onnistuu varsin hyvin olla puuttumatta minulle osoitettuihin, ja selkeästi asiattomiin viesteihin?
Mirri kirjoitti:... Niin olen itse ajatellut tästä viestistä eteenpäin tehdä...

Toivon hartaasti, että pidät sanasi.
Mirri kirjoitti:... Eikä yhtään auta, vaikka vetäisit tähän taas iänikuisen kivellä päähän -juttusi. Tai syyttäisit vastaamattomuudesta, tai ties mistä muusta.

Eihän vastauksen pyytäminen ole sinun kohdallasi ennenkään auttanut, vaikka olisin kuinka perusteellisesti ja aukottomasti ensin osoittanut sinun puhuneen läpiä päähäsi ja sitten yrittänyt saada sinut sen myöntämään. Noissa tilanteissa kuitenkin ainoat sinulta saadut vastaukset ovat: "Ok" tai "Jätän sinut ihmettelemään" tms.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.10.2014 15:49

Aiemmassa episodissa, jossa GoldenFloweria kiusasi Obelix, minä puolustin GoldeFloweria. Sanoin, että "me puolustamme sinua, GoldenFlower, eikä sinun tarvitse hyväksyä tuollaista Obelixin taholta", mutta pitkään GoldenFlower oli epäröivällä kannalla ja vähätteli Obelixin kiusaamista, yrittäen lakaista kiusaamisen syrjään todistelemalla, kuinka napakka tyttö hän itse on, kun selviää Obelixin kaltaisen kiusaamisesta tuosta noin vain itsenäisesti. Lopulta GoldenFlowerin mieli alkoi muuttua ja hän alkoi sanoa, että ei pidä Obelixin huomautteluista, jolloin Psykopatologia kielsi Obelixia kirjoittamasta ilkeyksiä.

Trisse kiusaa muitakin kuin Kyllästynyttä etenkin silloin, kun Kyllästynyt ei ole läsnä. Mm. minua trisse on kiusannut ja tuuven kanssa yhteisymmärryksessä ja yhteistyössä. On ollut haukkumista tyhmäksi ynnä muuta ilkeyttä ja pahansuopaa kirjoittelua. Samoin trisse on suhtautunut noihin kiusaamisiin, että eivät ne haittaa, koska hän on kärsinyt niin paljon vääryyttä ja häntä pitää ymmärtää.

Valitettavasti on niin, että kiusaamista sumeilematta harjoittava henkilö lähes aina toimii niin, että on pääkohde, jota hän kiusaa, koska omaa antipatioita jotain henkilöä kohtaan ja koska on tekemisen puutetta ynnä muuta viihtymättömyyttä ja tylsistymistä. Kun pääkohde puuttuu, vaihtuu vain kiusaamisen kohde, koska tylsistyminen ei katoa mihinkään, koska on opittu tapa ja henkistä kypsymättömyyttä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.10.2014 16:05

Hilppa kirjoitti:... Trisse kiusaa muitakin kuin Kyllästynyttä etenkin silloin, kun Kyllästynyt ei ole läsnä. Mm. minua trisse on kiusannut ja tuuven kanssa yhteisymmärryksessä ja yhteistyössä. On ollut haukkumista tyhmäksi ynnä muuta ilkeyttä ja pahansuopaa kirjoittelua. Samoin trisse on suhtautunut noihin kiusaamisiin, että eivät ne haittaa, koska hän on kärsinyt niin paljon vääryyttä ja häntä pitää ymmärtää...

Hänen marttyyrinkruunun kiillottamisensa ei näytä juurikaan häirinneet edes niitä kirjoittajia, jotka kuitenkin ovat minua uhriksi haluavaksi sekä henkistä väkivaltaa harjoittavaksi väittäneet.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kissi » 13.10.2014 20:10

Hilppa ja Kyllästynyt. Kaksi aikuista maailmankansalaista, kaikennähnyttä naista :shock: viittii valittaa kun yks
hilipalihippan sanoi tyhmäksi?
Ette ole tosissanne?
Kissi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.10.2014 20:23

kiss kirjoitti:Hilppa ja Kyllästynyt. Kaksi aikuista maailmankansalaista, kaikennähnyttä naista :shock: viittii valittaa kun yks
hilipalihippan sanoi tyhmäksi?
Ette ole tosissanne?

Minä olen.
Oletko sinä?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kissi » 13.10.2014 20:36

Olen ihan aidosti useinkin ihmeissäni, miksi viitsitkin olla niin tosissaan Tristanin sanomisista. Ja vieläkin enemmän nyt hämmästyin, kun Hilppakkin oli muka pahastunut.
Kissi

ViestiKirjoittaja Golden flower » 13.10.2014 20:42

Hilppa kirjoitti:Aiemmassa episodissa, jossa GoldenFloweria kiusasi Obelix, minä puolustin GoldeFloweria. Sanoin, että "me puolustamme sinua, GoldenFlower, eikä sinun tarvitse hyväksyä tuollaista Obelixin taholta", mutta pitkään GoldenFlower oli epäröivällä kannalla ja vähätteli Obelixin kiusaamista, yrittäen lakaista kiusaamisen syrjään todistelemalla, kuinka napakka tyttö hän itse on, kun selviää Obelixin kaltaisen kiusaamisesta tuosta noin vain itsenäisesti. Lopulta GoldenFlowerin mieli alkoi muuttua ja hän alkoi sanoa, että ei pidä Obelixin huomautteluista, jolloin Psykopatologia kielsi Obelixia kirjoittamasta ilkeyksiä.

Trisse kiusaa muitakin kuin Kyllästynyttä etenkin silloin, kun Kyllästynyt ei ole läsnä. Mm. minua trisse on kiusannut ja tuuven kanssa yhteisymmärryksessä ja yhteistyössä. On ollut haukkumista tyhmäksi ynnä muuta ilkeyttä ja pahansuopaa kirjoittelua. Samoin trisse on suhtautunut noihin kiusaamisiin, että eivät ne haittaa, koska hän on kärsinyt niin paljon vääryyttä ja häntä pitää ymmärtää.

Valitettavasti on niin, että kiusaamista sumeilematta harjoittava henkilö lähes aina toimii niin, että on pääkohde, jota hän kiusaa, koska omaa antipatioita jotain henkilöä kohtaan ja koska on tekemisen puutetta ynnä muuta viihtymättömyyttä ja tylsistymistä. Kun pääkohde puuttuu, vaihtuu vain kiusaamisen kohde, koska tylsistyminen ei katoa mihinkään, koska on opittu tapa ja henkistä kypsymättömyyttä.

Eikö tuo boldaamani ole feministiltä aika törkeää tekstiä? Minulla ei ollut halua lynkata Obelixia, joten en mitään lynkkausjoukkoa halunnut, ja muutenkin koin nimittelyn enemmän rasittavana kuin varteenotettavana palautteena. Olen toki kiitollinen, että PP auttoi minua, kun ymmärtämätön ei tajunnut lopettaa. Hilppa, minusta sinäkin aika-ajoin kirjoittelet kiusaamiseksi luokiteltavaa tekstiä, joten vastakommentit ovat ihan luonnollisia. Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan jne.
Golden flower

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.10.2014 20:52

Golden flower kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Aiemmassa episodissa, jossa GoldenFloweria kiusasi Obelix, minä puolustin GoldeFloweria. Sanoin, että "me puolustamme sinua, GoldenFlower, eikä sinun tarvitse hyväksyä tuollaista Obelixin taholta", mutta pitkään GoldenFlower oli epäröivällä kannalla ja vähätteli Obelixin kiusaamista, yrittäen lakaista kiusaamisen syrjään todistelemalla, kuinka napakka tyttö hän itse on, kun selviää Obelixin kaltaisen kiusaamisesta tuosta noin vain itsenäisesti. Lopulta GoldenFlowerin mieli alkoi muuttua ja hän alkoi sanoa, että ei pidä Obelixin huomautteluista, jolloin Psykopatologia kielsi Obelixia kirjoittamasta ilkeyksiä.

Eikö tuo boldaamani ole feministiltä aika törkeää tekstiä? Minulla ei ollut halua lynkata Obelixia, joten en mitään lynkkausjoukkoa halunnut, ja muutenkin koin nimittelyn enemmän rasittavana kuin varteenotettavana palautteena. Olen toki kiitollinen, että PP auttoi minua, kun ymmärtämätön ei tajunnut lopettaa. Hilppa, minusta sinäkin aika-ajoin kirjoittelet kiusaamiseksi luokiteltavaa tekstiä, joten vastakommentit ovat ihan luonnollisia. Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan jne.

Mutta muun koet oikeaksi, kun et sitä ole boldannut. Tuo kirjoittamani on ainoastaan kokemukseni ja muistikuvani siitä, miten sinä GoldenFlower tuossa episodissa toimit. Eikä kukaan ole sinulta edellyttänyt Obelixin lynkkaamista tahi täällä mitään Obelixin lynkkaamista harjoittanut. On ollut ennemminkin niin, että Obelix on loukannut kirjoituksillaan montaakin kirjoittajaa. Yhä vieläkin kirjoittelustasi on Obelixia puolusteleva sävy, mitä suuresti ihmettelen.

Sinä et ilmeisesti lainkaan huomannut tai millään tavalla edes muista, että minä ojensin tuossa episodissa sinulle auttavan käteni. Mutta niin ei ilmeisesti tule tällä palstalla toimia?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.10.2014 21:06

Golden flower kirjoitti:Eikö tuo boldaamani ole feministiltä aika törkeää tekstiä? Minulla ei ollut halua lynkata Obelixia, joten en mitään lynkkausjoukkoa halunnut, ja muutenkin koin nimittelyn enemmän rasittavana kuin varteenotettavana palautteena. Olen toki kiitollinen, että PP auttoi minua, kun ymmärtämätön ei tajunnut lopettaa. Hilppa, minusta sinäkin aika-ajoin kirjoittelet kiusaamiseksi luokiteltavaa tekstiä, joten vastakommentit ovat ihan luonnollisia....

Lihavointi minun
Olisi mielenkiintoista kuulla, miten sinä Goldenflower määrittelet kiusaamisen.
Golden flower kirjoitti:... Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan jne.

Mutta saako vastata siihen mitä pusikosta huudellaan?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja saara » 13.10.2014 21:10

Kyllästynyt kirjoitti:
Golden flower kirjoitti:Eikö tuo boldaamani ole feministiltä aika törkeää tekstiä? Minulla ei ollut halua lynkata Obelixia, joten en mitään lynkkausjoukkoa halunnut, ja muutenkin koin nimittelyn enemmän rasittavana kuin varteenotettavana palautteena. Olen toki kiitollinen, että PP auttoi minua, kun ymmärtämätön ei tajunnut lopettaa. Hilppa, minusta sinäkin aika-ajoin kirjoittelet kiusaamiseksi luokiteltavaa tekstiä, joten vastakommentit ovat ihan luonnollisia....

Lihavointi minun

Oikein on taas sopivaa ja asianmukaista tekstiä tähän alunperin p-freen aloittamaan alkoholittomuus ketjuun.
saara

ViestiKirjoittaja Kissi » 13.10.2014 21:19

No aina saa pelätä, että Kyllästynyt tulee pilkkomaan sanomisia. Tässäkin on taas ihan perseestä tuo lastenkärsimys jutut. Veti sen omasta päästään, että lapset kärsii ja alkoi
vaatia selityksiä ja suoltaa syytöksiä.
Alkoholittomuus, olisi puhunut siitä,miten BF selviäisi helpommalla taisteluaan alkoholin puutteessa.
Kissi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.10.2014 21:52

kiss kirjoitti:Olen ihan aidosti useinkin ihmeissäni, miksi viitsitkin olla niin tosissaan Tristanin sanomisista. Ja vieläkin enemmän nyt hämmästyin, kun Hilppakkin oli muka pahastunut.

En viitsi luetella sinulle koko litaniaa, jotta ketju ei mene pilalle vanhojen asioiden vuoksi, mutta kyse ei ole pelkästä tyhmäksi haukkumisesta.

En ole muka.
Hilppa

ViestiKirjoittaja saara » 13.10.2014 21:58

Minäpä
valmistin tosi hyvää marjapuuroa kaurasta ja mustamarja-aroniasta!Bamixilla sekoittelin kuohkeaksi.
Yhtä vähän kuuluu tähän ketjuun, mutta on kuitenkin positiivista!
saara

ViestiKirjoittaja Golden flower » 13.10.2014 22:13

Hilppa kirjoitti:
Golden flower kirjoitti:

Mutta muun koet oikeaksi, kun et sitä ole boldannut. Tuo kirjoittamani on ainoastaan kokemukseni ja muistikuvani siitä, miten sinä GoldenFlower tuossa episodissa toimit. Eikä kukaan ole sinulta edellyttänyt Obelixin lynkkaamista tahi täällä mitään Obelixin lynkkaamista harjoittanut. On ollut ennemminkin niin, että Obelix on loukannut kirjoituksillaan montaakin kirjoittajaa. Yhä vieläkin kirjoittelustasi on Obelixia puolusteleva sävy, mitä suuresti ihmettelen.

Sinä et ilmeisesti lainkaan huomannut tai millään tavalla edes muista, että minä ojensin tuossa episodissa sinulle auttavan käteni. Mutta niin ei ilmeisesti tule tällä palstalla toimia?

Muistan kyllä viestisi, mutta olin jo siinä vaiheessa ilmoittanut toiveestani puuttua Obelixin käytökseen. Sitä ei vaan tajuttu heti. Mitä tarkoitat puolustelevalla sävyllä? Mielestäni suhtaudun ihan normaalin neutraalisti.
Golden flower

ViestiKirjoittaja Golden flower » 13.10.2014 22:18

Kyllästynyt kirjoitti:

Lihavointi minun

Puutuin kiusaamiseen, kuten jo sanoin. Sitä sinä itsekin peräänkuulutat. Henkisen pahoinpitelyn tunnusmerkistöä on sen linkin takana, jonka aiemmin laitoin. Voit lukea sieltä. Olemme kaikki yhtä pusikossa, sinäkin Kyllästynyt. Tosin mitä ilmeisimmin eri pusikoissa.
Golden flower

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.10.2014 22:23

Golden flower kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Golden flower kirjoitti:

Muistan kyllä viestisi, mutta olin jo siinä vaiheessa ilmoittanut toiveestani puuttua Obelixin käytökseen. Sitä ei vaan tajuttu heti. Mitä tarkoitat puolustelevalla sävyllä? Mielestäni suhtaudun ihan normaalin neutraalisti.

Koska kukaan ei vaatinut Obelixin lynkkaamista, sinä näit kuitenkin tarpeelliseksi ottaa sellaisenkin mahdollisuuden ja vaihtoehdon esiin. Tuollaisen minä näen hyvin kummallisena kannanottona. Se on hyvin omituisella tavalla käsitettyä neutraaliutta. Itse asiassa se ei lainkaan ole neutraalia suhtautumista, koska kyse oli palstan ilkeimmästä kiusaajasta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Golden flower » 13.10.2014 22:30

En tajua viestiäsi. Tarkoitin vaan, etten tarvinnut apujoukkoja PP:n lisäksi tyypin ulosviskomiseen. Mieluummin olisin halunnut, että Obelix olisi itse tajunnut lopettaa, mutta aina ei asiat mene niin kuin toivoisi.
Golden flower

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.10.2014 22:33

Golden flower kirjoitti:En tajua viestiäsi. Tarkoitin vaan, etten tarvinnut apujoukkoja PP:n lisäksi tyypin ulosviskomiseen. Mieluummin olisin halunnut, että Obelix olisi itse tajunnut lopettaa, mutta aina ei asiat mene niin kuin toivoisi.

Tuo on käynyt itselleni selväksi. Kadun, että yritin auttaa sinua. Huomasin hyvin pian, että et halunnut ottaa sitä vastaan minulta ja että toimintani oli turhaa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.10.2014 22:52

Golden flower kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Lihavointi minun

Puutuin kiusaamiseen, kuten jo sanoin. Sitä sinä itsekin peräänkuulutat. Henkisen pahoinpitelyn tunnusmerkistöä on sen linkin takana, jonka aiemmin laitoin. Voit lukea sieltä. Olemme kaikki yhtä pusikossa, sinäkin Kyllästynyt. Tosin mitä ilmeisimmin eri pusikoissa.

Mutta millä perusteilla sinä väität minun viestejäni kiusaamiseksi?

Jos et pysty syytöksiäsi/väitteitäsi perustelemaan, oletan, ettei sinulla ole niitä esittää.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet