Helmenkalastaja kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:...Mutta vaikka sanotkin, ettet muka "väitä mitään", ainakin esität asiasi niin kuin sinä tietäisit mitä minä haluan, vaikka sinulla ei siitä voi olla minkäänlaista tietoa vaan ainoastaan oma luja uskosi omaan "tietämiseesi".
Minulla lienee sama oikeus tulkita muiden kirjoituksia sen mukaan, millaisia tunteita/ajatuksia ne minussa saavat aikaan, kuin muillakin tämän palstan kirjoittajilla? Niin kuin ymmärtänet, tulkintoihin vaikuttavat tulkittavan henkilön aiemmat toimet täällä...
Ei se silti tarkoita oikeutta esittää jonkinlaisena yleispätevänä totuutena, mitä joku toinen aikoo/on aikonut tehdä. Juuri äskenhän sinä moitit minua kun ennakoin sinun reagointiasi. Tuosta huolimatta nyt väität olevan aivan itsestäänselvää, että sinä voit ja saat kertoa mitä minä (sinun mielestäsi) olen aikonut tehdä.
Miksi ihmeessä kuitenkin teet päätelmiäsi minun aikomuksistasi - ja moitit minua jos minä ennakoin sinun reaktioitasi? Onko itselläsikin yhtä "omalaatuinen ajatusmaailma"?Helmenkalastaja kirjoitti:...Hyvä pointti! Sinun ajatusmaailmasi on niin omalaatuinen, etten todellakaan voi tuollaista päätelmää tehdä. Vaikka kenen tahansa muun samoin kirjoittavan kohdalla voisinkin...
Helmenkalastaja kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:... Syy Saaran vastaamishaluttomuudelle lienee se, ettei hän(kään) halunnut myöntää epäjohdonmukaisen päättelyketjunsa tuloksen vuotavan kuin seula.
Siinä se taas tuli! Kun kysymysten taustalta heijastuu tuollainen asenne, en ihmettele, että kuka tahansa jättää sinulle vastaamatta.
Miksi oma-aloitteisesti ja vapaaehtoisesti esitetyn päättelyketjun falskiutta ei saa sanoa/todeta/osoittaa?
Ellen vallan väärin muista, sinä olet moittinut minua siitä etten suostu myöntämään virheitäni. Yllä kuitenkin "suojelet" muita virheidensä myöntämisestä kieltäytyviä?