Foorumin pers. häiriö

Re: Foorumin pers. häiriö

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.09.2014 15:18

Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:...Mutta vaikka sanotkin, ettet muka "väitä mitään", ainakin esität asiasi niin kuin sinä tietäisit mitä minä haluan, vaikka sinulla ei siitä voi olla minkäänlaista tietoa vaan ainoastaan oma luja uskosi omaan "tietämiseesi".

Minulla lienee sama oikeus tulkita muiden kirjoituksia sen mukaan, millaisia tunteita/ajatuksia ne minussa saavat aikaan, kuin muillakin tämän palstan kirjoittajilla? Niin kuin ymmärtänet, tulkintoihin vaikuttavat tulkittavan henkilön aiemmat toimet täällä...

Ei se silti tarkoita oikeutta esittää jonkinlaisena yleispätevänä totuutena, mitä joku toinen aikoo/on aikonut tehdä. Juuri äskenhän sinä moitit minua kun ennakoin sinun reagointiasi. Tuosta huolimatta nyt väität olevan aivan itsestäänselvää, että sinä voit ja saat kertoa mitä minä (sinun mielestäsi) olen aikonut tehdä.
Helmenkalastaja kirjoitti:...Hyvä pointti! Sinun ajatusmaailmasi on niin omalaatuinen, etten todellakaan voi tuollaista päätelmää tehdä. Vaikka kenen tahansa muun samoin kirjoittavan kohdalla voisinkin...
Miksi ihmeessä kuitenkin teet päätelmiäsi minun aikomuksistasi - ja moitit minua jos minä ennakoin sinun reaktioitasi? Onko itselläsikin yhtä "omalaatuinen ajatusmaailma"?
Kyllästynyt kirjoitti:... Syy Saaran vastaamishaluttomuudelle lienee se, ettei hän(kään) halunnut myöntää epäjohdonmukaisen päättelyketjunsa tuloksen vuotavan kuin seula.

Siinä se taas tuli! Kun kysymysten taustalta heijastuu tuollainen asenne, en ihmettele, että kuka tahansa jättää sinulle vastaamatta.

Miksi oma-aloitteisesti ja vapaaehtoisesti esitetyn päättelyketjun falskiutta ei saa sanoa/todeta/osoittaa?

Ellen vallan väärin muista, sinä olet moittinut minua siitä etten suostu myöntämään virheitäni. Yllä kuitenkin "suojelet" muita virheidensä myöntämisestä kieltäytyviä?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 28.09.2014 15:26

Kyllästynyt kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:...Mutta vaikka sanotkin, ettet muka "väitä mitään", ainakin esität asiasi niin kuin sinä tietäisit mitä minä haluan, vaikka sinulla ei siitä voi olla minkäänlaista tietoa vaan ainoastaan oma luja uskosi omaan "tietämiseesi".

Minulla lienee sama oikeus tulkita muiden kirjoituksia sen mukaan, millaisia tunteita/ajatuksia ne minussa saavat aikaan, kuin muillakin tämän palstan kirjoittajilla? Niin kuin ymmärtänet, tulkintoihin vaikuttavat tulkittavan henkilön aiemmat toimet täällä...

Ei se silti tarkoita oikeutta esittää jonkinlaisena yleispätevänä totuutena, mitä joku toinen aikoo/on aikonut tehdä. Juuri äskenhän sinä moitit minua kun ennakoin sinun reagointiasi. Tuosta huolimatta nyt väität olevan aivan itsestäänselvää, että sinä voit ja saat kertoa mitä minä (sinun mielestäsi) olen aikonut tehdä.

Osoita minulle, miten olen moittinut! Omasta mielestäni vain oikaisin sinun virheellisen oletuksesi.

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:...Hyvä pointti! Sinun ajatusmaailmasi on niin omalaatuinen, etten todellakaan voi tuollaista päätelmää tehdä. Vaikka kenen tahansa muun samoin kirjoittavan kohdalla voisinkin...
Miksi ihmeessä kuitenkin teet päätelmiäsi minun aikomuksistasi - ja moitit minua jos minä ennakoin sinun reaktioitasi? Onko itselläsikin yhtä "omalaatuinen ajatusmaailma"?

Osoita ensin, että olen moittinut.
On minunkin ajatusmaailmani omalaatuinen, mutta mitä ilmeisimmin eri tavalla kuin sinun. En lähde vertaamaan, kumman on omalaatuisempi vai ovatko peräti "yhtä" omalaatuiset.

Kyllästynyt kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:... Syy Saaran vastaamishaluttomuudelle lienee se, ettei hän(kään) halunnut myöntää epäjohdonmukaisen päättelyketjunsa tuloksen vuotavan kuin seula.

Siinä se taas tuli! Kun kysymysten taustalta heijastuu tuollainen asenne, en ihmettele, että kuka tahansa jättää sinulle vastaamatta.

Miksi oma-aloitteisesti ja vapaaehtoisesti esitetyn päättelyketjun falskiutta ei saa sanoa/todeta/osoittaa?

Ellen vallan väärin muista, sinä olet moittinut minua siitä etten suostu myöntämään virheitäni. Yllä kuitenkin "suojelet" muita virheidensä myöntämistestä kieltäytyviä?

Etsipä ensin jokin sellainen viesti, jossa minä moitin sinua siitä, ettet suostu myöntämään virheitäsi. Kuten sanottu, muistan sinun ainakin pari kertaa myöntäneen minulle erehtyneesi.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.09.2014 15:55

santra toi esiin CFS:hen sisältyviä tai liittyviä (muita) oireita ja
jälkeläisellään olleita oireita, jo lapsuudessa todetut suhteellisen
liikkuvat nivelet ja nyt aikuisuudessa väsysymyksen ym, jonka
taustana olikin keliakia. Hän ei ole tuonut esiin, että jälkeläisellä
olisi todettu (ulkopuolisen esittämänä) CFS. Väsymys parani
kolmessa kuukaudessa keliakian toteamisen ja ruokatottumusten
muuttamisen myötä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pekka50 » 28.09.2014 16:06

Olen ensimmäistä kertaa täällä ja suoraan sanottuna tipuin heti kärryiltä, koska käytetään värikkäitä ja epäkunnioitettavia sanoja toisista ja viljellään shit sanaa toiselle, ajattelin että täällä olisi toisen kunnioittaminen arvossaan ja pyritään löytämään ratkaisu ongelmiin eikä kehittämään niitä, pitää tarkkaila yleistä keskustelua jos vaikka tämä ensi kokemus oli jonkinlainen foorumilaisten sellainen paikallinen erimielisyys.
Pekka50

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.09.2014 16:09

Tervetuloa, Pekka50!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.09.2014 16:26

trisse kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Sinä taas et ole virkkanut mitään huorittelusta.

Ei minulla ole mitään erityistä kommentointivelvollisuutta mihinkään.

Ei, mutta voin sellaisen asettaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 28.09.2014 19:00

Psykopatologia kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Sinä taas et ole virkkanut mitään huorittelusta.

Ei minulla ole mitään erityistä kommentointivelvollisuutta mihinkään.

Ei, mutta voin sellaisen asettaa.

Etkä voi.Kommentointivelvollisuutta ylläpitäjä ei voi asettaa kellekkään
saara

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.09.2014 19:08

Voin myös asettaa vastauskieltoja, voin lukita, muokata ja poistaa viestejä sekä ihmisiä ym.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.09.2014 19:16

Käytän jujutsu-taitojani.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.09.2014 21:12

Psykopatologia kirjoitti:Käytän jujutsu-taitojani.

Onko sinulla sellaisia, siis oikeasti? Mikä vyö?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.09.2014 21:48

ei.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 28.09.2014 22:54

Psykopatologia kirjoitti:Voin myös asettaa vastauskieltoja, voin lukita, muokata ja poistaa viestejä sekä ihmisiä ym.

Eikö olekin mahtavaa kun saa käyttää tämmöisellä foorumilla valtaansa. Ikäänkuin me olisimme sinun pelinappuloitasi vailla omaa tahtoa tai omia ajatuksia.Älä Pertti sekoa vallantunnossasi :evil:
saara

ViestiKirjoittaja Kissi » 28.09.2014 23:24

SAARA

No ihan loppuviimeks Pertin perimmäinen tarkoitus auttaa ihmisiä ulos tuskastaan ja antaa paremman ja helpomman ja helpoimmin käsiteltävän mallin siitä, kuinka jokaisen pitää mennä itseensä ja sitäkautta alkaa mieltää toden ja ajelehtimisen eron.
Mä tiedän Saara, että tämä on kamalaa, mutta kannattaa yrittää avata silmänsä ja löytää aito oikea itsensä arvostus, monien nolausten, sääntöjen oppimisen ja vitutuksen vähenemisen kautta. Täällä voi erehdysten ja opettelemisen kautta eheytyä omaksi itsekseen ja unohtuu ulkokultainen palvonta, höpötys vailla järjenhäivää.
En ole psykiatri, en, mutta kannattaa kuunnella itseään vastineena palautteeseen minkä täältä saa ja kysyä, olenko minä tuo vai en. Ja jos et ole se miksi sinut sinut täällä lytätään, voit ryhdistäytyä ja olla oma itsesi ja sanoa sen, mitä oikesti ajattelet. Eikä vain musta tuntuu tarinoita. Tiedätkö täällä on sallittua olla tyhmä, jos kipinä herää ja alkaa puolustaa itseään: en saatana ole tyhmä, enkä halua olla. Yhtäkkiä itse löytyy ja olet vapaa. Koskaan enää ei tee mieli puhua paskaa, kun vaihtoehtona on keskustella niin, että sinut otetaan vakavasti ja vastavuoroisesti voi ottaa vastaan aidosti toisen sanoman ja luopua ulkokultaisuudesta. Se on aitoa rikkautta tässä ajassa, olla yhteydessä muihin ja jopa nauttia siitä. Kaikkea hyvää matkallesi, sydämmellisesti . KISS.
Kissi

ViestiKirjoittaja saara » 28.09.2014 23:42

kiss kirjoitti:SAARA

No ihan loppuviimeks Pertin perimmäinen tarkoitus auttaa ihmisiä ulos tuskastaan ja antaa paremman ja helpomman ja helpoimmin käsiteltävän mallin siitä, kuinka jokaisen pitää mennä itseensä ja sitäkautta alkaa mieltää toden ja ajelehtimisen eron.
Mä tiedän Saara, että tämä on kamalaa, mutta kannattaa yrittää avata silmänsä ja löytää aito oikea itsensä arvostus, monien nolausten, sääntöjen oppimisen ja vitutuksen vähenemisen kautta. Täällä voi erehdysten ja opettelemisen kautta eheytyä omaksi itsekseen ja unohtuu ulkokultainen palvonta, höpötys vailla järjenhäivää.
En ole psykiatri, en, mutta kannattaa kuunnella itseään vastineena palautteeseen minkä täältä saa ja kysyä, olenko minä tuo vai en. Ja jos et ole se miksi sinut sinut täällä lytätään, voit ryhdistäytyä ja olla oma itsesi ja sanoa sen, mitä oikesti ajattelet. Eikä vain musta tuntuu tarinoita. Tiedätkö täällä on sallittua olla tyhmä, jos kipinä herää ja alkaa puolustaa itseään: en saatana ole tyhmä, enkä halua olla. Yhtäkkiä itse löytyy ja olet vapaa. Koskaan enää ei tee mieli puhua paskaa, kun vaihtoehtona on keskustella niin, että sinut otetaan vakavasti ja vastavuoroisesti voi ottaa vastaan aidosti toisen sanoman ja luopua ulkokultaisuudesta. Se on aitoa rikkautta tässä ajassa, olla yhteydessä muihin ja jopa nauttia siitä. Kaikkea hyvää matkallesi, sydämmellisesti . KISS.

Kirjoitit kyllä monta hyvää ja varteenotettavaa asiaa, eikä Pertin tarkoitus ehkä alunperin ole ollut huono. En tiedä, onko aika ja hänen saamansa palaute muuttanut hänen suhtautumistaan kirjoittajiin, mutta minua rasittaa se suunnaton ylimielisyys mitä hän kirjoittajia kohtaan osoittaa. Ja uhkailu tyyliin- minulla on valta tehdä sitä ja tätä, ellette ole ihmisiksi- Ikäänkuin me olisimme lauma alakoululaisia joita pitää uhkailla ja rankaista.
Minulla on oma tyylini enkä sitä meinaa muuttaa. Jossei kelpaa , niin ei tarvitse lukea.
Varsinkin minua kohtaan PP on käyttänyt juuri tuota alentuvaa asennoitumista. En tosiaan tiedä johtuuko se siitä, että asetan hänen mielipiteensää kyseenalaisiksi.
Ei minua tarvitse opettaa kuin pientä lasta. Kuten sanottu, minulla on elämän- ja muutakin kokemusta enemmän kuin monella muulla. Siksi minua suunnattomasti häiritsee ivallinen suhtautuminen ja ilkkuminen. Mutta kiitos KISS hyvistä ajatuksistasi
saara

ViestiKirjoittaja Kissi » 28.09.2014 23:55

"Ei minua tarvitse opettaa kuin pientä lasta. Kuten sanottu, minulla on elämän- ja muutakin kokemusta enemmän kuin monella muulla. Siksi minua suunnattomasti häiritsee ivallinen suhtautuminen ja ilkkuminen. Mutta kiitos KISS hyvistä ajatuksistasi"

--------------------
Niin, ilkkuminen ja ivallinen suhtautuminen on raskainta ottaa vastaan, mutta kun sillä ois niinku tarkoitus herättää miettimään, että hyväksynkö tämän vai näytänkö että osaan olla vähintään
"niinkuin muutkin".
Aina voi ryhdistäytyä ja puhua ihmiseltä ihmiselle ja lakata olemasta varuillaan ja sanoa mitä tarkoittaa. Tämä on siitä erikoinen palsta, että sitä saa mitä tilaa. Mitään ei unohdeta ja kaiken saa anteeksi, mutta PITÄÄ SITOUTUA, jos haluaa, pakko ei tietenkään ole--siihen, että keskustelen omana itsenäni, enkä kolmannessa persoonassa.
Kissi

ViestiKirjoittaja saara » 29.09.2014 00:06

KISS, mitä sinä oikein yrität sanoa tuolla kaikella? En ole oikein jutun juonessa mukana.
Yritätkö terapoida minua, opettaa elämään, vai mitä?
saara

ViestiKirjoittaja Kissi » 29.09.2014 00:09

Ok. tajuttavalla kansankielellä: tämä on kulttipalsta, seuraa johtajaa. Opi Opetusta.
No joo, ei oo. Jos et haluu tajuta.
Kissi

ViestiKirjoittaja saara » 29.09.2014 00:21

kiss kirjoitti:Ok. tajuttavalla kansankielellä: tämä on kulttipalsta, seuraa johtajaa. Opi Opetusta.
No joo, ei oo. Jos et haluu tajuta.

Minä olen tähän ikään mennessä oppinut kulkemaan omia teitäni, varsinkin nyt, kun olen kolme vuotta elänyt yksin.
Käyn täällä koska täällä on hyviäkin keskusteluita. Mutta sitä en hyväksy että täysin minua tuntemattomat tulevat kertomaan miten minun pitäisi olla ja miten ei.
saara

ViestiKirjoittaja saara » 29.09.2014 00:25

kiss kirjoitti:"Ei minua tarvitse opettaa kuin pientä lasta. Kuten sanottu, minulla on elämän- ja muutakin kokemusta enemmän kuin monella muulla. Siksi minua suunnattomasti häiritsee ivallinen suhtautuminen ja ilkkuminen. Mutta kiitos KISS hyvistä ajatuksistasi"

--------------------
Niin, ilkkuminen ja ivallinen suhtautuminen on raskainta ottaa vastaan, mutta kun sillä ois niinku tarkoitus herättää miettimään, että hyväksynkö tämän vai näytänkö että osaan olla vähintään
"niinkuin muutkin".
Aina voi ryhdistäytyä ja puhua ihmiseltä ihmiselle ja lakata olemasta varuillaan ja sanoa mitä tarkoittaa. Tämä on siitä erikoinen palsta, että sitä saa mitä tilaa. Mitään ei unohdeta ja kaiken saa anteeksi, mutta PITÄÄ SITOUTUA, jos haluaa, pakko ei tietenkään ole--siihen, että keskustelen omana itsenäni, enkä kolmannessa persoonassa.

Yritätkö sanoa, että keskusteluni on jotenkin valheellista?`Sinä et tunne minua etkä tiedä ajatuksistani yhtään mitään.Minä en huorittele enkä käytä muutenkaan rivoa kieltä. Joskus sanon terävästi kun tunnen siihen tarvetta. Kai minullakin siihen on oikeus.Mitä tarkoitat sitoutumisella? En minä ainakaan halua sitoutua mihinkään keskustelufoorumiin.
saara

ViestiKirjoittaja Kissi » 29.09.2014 00:32

Kiitän tyhjentävästä valaisustasi ko. asiaan. En enempää jaakaa. Jatkakaa ;)
Kissi

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet