Sirkus Finlandia (2014)

Re: Sirkus Finlandia (2014)

ViestiKirjoittaja Kissi » 27.09.2014 21:20

Helmenkalastaja kirjoitti:Kyllästynyt soveltuu norsuksi vain siltä osin, että muistaa jokaisen, joka on joskus häntä vastaan rikkonut.
Muuten muistissa on aika ajoin samanlaisia häiriöitä kuin kenellä tahansa tavallisella pulliaisella.

Voisin toki ryhtyä kasööriksi. Joutuisin ehkä varmistamaan, että kaikki sirkukseen pyrkivät myös kestävät sen, mitä saattaa olla odotettavissa. Kertoisin, ettei sirkuksemme ole heikkohermoisille.

tuo on oivallinen varoitus! Täytyy olla kovanahkainen ja karaistunut pärjätäkseen tässä Sirkuksessa. Paras olisi varmaankin, että ei kutsuttaisi katsomoon ketään. Pelleiltäis keskenään, niinkuin tähänkin asti.
Kissi

ViestiKirjoittaja Maaria » 27.09.2014 21:29

Kovanahkainen tai tarpeeksi hyvät lääkkeet. Tarvittavat on hyvä olla lähettyvillä.
Maaria

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.09.2014 21:41

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Omasta mielestäni näen niissä eron - kohteeksi joutuessanikin.
Mutta koska sinä tuollaista väität, sinä varmaankin voit perustella väitteesi ja kertoa milloin ja kenen olen vittuilua sanonut kiusaamiseksi?
Ellet pysty tuollaisesta edes summittaista viitettä tai linkkiä antamaan, ei kannata ryhtyä väittämään sellaista tapahtuneeksi.

Ei minulla ole osoittaa esimerkkejä, vaikka mielestäni oletkin nähnyt kiusaamista tilanteissa, joissa sinulle on ilkeilty/keljuiltu - siis vittuiltu...

Ei pidä paikkaansa!

Sinulla ei ole osoittaa esimerkkejä, mutta silti olet varma, että olen väittänyt kiusaamiseksi korrektilla kielellä esitettyä kommenttia? Jos et pysty muistamaan (ja kertomaan) edes summittaisesti missä noin olen tehnyt, miten voit olla varma, että noin on tapahtunut?
Mirri kirjoitti:... Ketjuista voisi löytyä, mutten halua ryhtyä tonkimaan. Sanon sitten, jos ja kun taas huomaan sinun pitävän keljuilua/ilkeilyä kiusaamisena....

Yksi kiusaamisen muoto perättömien väitteiden levittäminen. Nyt Mirri sinä levität väitettä, jota et pysty edes suunnilleen liittämään mihinkään aiheeseen, aikaan, paikkaan tai kirjoittajaan. Täysin vailla todisteita ja perustelua, sinä silti rinta rottingilla vakuutat, että minä olen (asiallisella kielellä esitettyä) vittuilua väittänyt kiusaamiseksi!
Voi itku sinun kanssasi taas... Huomaatko itse lainkaan, kuinka näkyvää sinun antipatiasi minua kohtaan on?
Eikä sinun antipatiatunteesi varmasti lieventyneet siitä, että viimeksi eilen osoitin sinun kirjoittaneen itsesi pussiin. Silloinkin teit sen minkä aina teet, vastaat "OK" tai "jätän sinut ihmettelemään" tms. Millään ilveellä sinua ei koskaan saa myöntämään, että olet tehnyt virheen, vaan joka kerta pakenet paikalta ja jätät väitteesi kuin koira jätöksensä.

Tähän Helmenkalastaja todennäköisesti kommentoi, etten minä(kään) myönnä tekemiäni virheitä, mutta vaikka se vaikeaa on ollutkin, olen minä ainakin joskus erehtyneeni/luulleeni väärin.
Sellaistakin on tapahtunut, että olen itse luullut olleeni väärässä, mutta sitten huomannut erehtyneeni.
Mirri kirjoitti:... Sanon sitten, jos ja kun taas huomaan sinun pitävän keljuilua/ilkeilyä kiusaamisena...

Voithan sinä sanoa - ja sano ihmeessä, mutta ei tuo tee tyhjäksi nyt esittämäsi perättömän väitteen merkitystä.
Mirri kirjoitti:... Hyvä tietää sekin, että omasta mielestäsi voit ilkeillä toisille, ja sinulle saa ilkeillä takaisin - etkä pidä sellaista kiusaamisena.

Jos pysyttelee asiallisessa kielessä eikä esitä perättömiä väitteitä, silloin ei voi olla kiellettyä kirjoittaa vaikka kuinka vittumaisesti.
Eihän siitä mitään tule, jos kaikki kriittistä kirjoittamista ja vittuilua väitetään kiusaamiseksi. Keskustelu näivettyy, ja sana "kiusaaminen" kärsii inflaation.

Muistutan kuitenkin, että esimerkiksi suuruudenhulluksi nimittely, ei kuulu asialliseen ja korrektiin kielenkäyttöön.

Juu, myönnän että edellinen lauseeni on vittuilua, mutta kiusaamista se ei ole.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.09.2014 21:48

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... Esiintyjinä ei ole muita kuin hevosia. Minä voisin tyytyä olemaan sirkuskissa, muttei siellä sellaistakaan tarvita. Oikeastaan mieluiten istahdan katsomoon ihastelemaan sinun taikurinlahjojasi.

Pääsisithän sinä hevoseksikin - jos haluaisit.
Mutta agility-kissaksi sirkukseen sopisit mainiosti. Sinun mielestäsihän se videokin kissasta "vetämässä leukaa" oli vain agility-kissan harjoittelua.
Milloin voit aloittaa treenaamisen, että tiedän tulla leuanvetotangon ja videokameran kanssa paikalle?

Et usko tai et ymmärrä minun mieluiten istuvan katsomossa. Vaikken pääsisikään näkemään taikurinlahjojasi, voisin hyvin istua kauhistelemassa muistiasi - tai sinun luulojasi siitä.
Vai eikö katsomoon pääseminen olekaan vapaaehtoista, vaan sinun määräysvallassasi?

Luulin sinun olevan kiinnostunut sirkuskissana olemisesta, mutta ei sitten.

Saathan sinä katsomossa olla, mutta siinä tapauksessa sinun pitäisi myös pysyä siellä, eikä koko ajan tunkea areenalle arvostelemaan ja julistamaan mielipiteitäsi sirkuksesta ja siihen kuuluvista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.09.2014 21:51

Mirri voisi olla sirkushiiri?

Itse olisin sirkusspanieli. Ja viihtyisin puluhäkin luona.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.09.2014 21:51

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, sinullekin voidaan vittuilla, ja sinä teet virhearvion, jos tulkitset sinuun suunnatun vittuilun kiusaamiseksi. Toivottavasti erotat nuo kaksi asiaa toisistaan silloinkin, kun sinä olet kohteena.

Tietääkseni/muistaakseni en ole väittänyt korrektilla kielellä esitettyjä vittuiluja kiusaamiseksi.

Olen jo kertonut miten vittuilu ja kiusaaminen eroavat toisistaan, mutta koska sinä koit (tai ainakin luulin niin) minun kiusaavan sinua, poistin viittauksen sinuun.
Jostain syystä, sekin oli kuitenkin väärin toimittu.

Nyt hoksasin, että Kyllästyneen määritelmän mukaan etenkään korrektilla kielellä tapahtuva ilkeily ja piikittely ei ole kiusaamista. Hyvä tietää sekin asia vastaisuuden varalle.

Vasta nyt hoksasit, vaikka olen samaa sanonut jo vuosien ajan... ihan Tukiasema.net -palstalta lähtien???
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.09.2014 22:00

Helmenkalastaja kirjoitti:Kyllästynyt soveltuu norsuksi vain siltä osin, että muistaa jokaisen, joka on joskus häntä vastaan rikkonut...

Niinhän norsut tekevät.
Enkä usko, että (oikea ja aito) norsukaan koskaan myöntäisi olleensa väärässä.
Helmenkalastaja kirjoitti:... Muuten muistissa on aika ajoin samanlaisia häiriöitä kuin kenellä tahansa tavallisella pulliaisella...

Melko harvoin kuitenkin - ainakin verrattuna Tukiasema-anamnesiatartunnan saaneisiin.
Helmenkalastaja kirjoitti:... Voisin toki ryhtyä kasööriksi. Joutuisin ehkä varmistamaan, että kaikki sirkukseen pyrkivät myös kestävät sen, mitä saattaa olla odotettavissa. Kertoisin, ettei sirkuksemme ole heikkohermoisille.

Hienoa!
Muistitko muuten pyytää Mirriltä pääsymaksun?

Tarkoitatko K16 -tyyliin: "Sirkuksen ohjelma takuuvarmasti sisältää uskomattomia kohtauksia, eikä sitä suositella katsottavaksi ilman silmälappuja"?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 27.09.2014 22:01

Kyllästynyt kirjoitti:---
Tähän Helmenkalastaja todennäköisesti kommentoi, etten minä(kään) myönnä tekemiäni virheitä, mutta vaikka se vaikeaa on ollutkin, olen minä ainakin joskus erehtyneeni/luulleeni väärin.
----

Selvää panettelua! Ei minulla ollut aikomustakaan kommentoida noin. Olet minulle pari kertaa myöntänyt erehtyneesi.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.09.2014 22:07

Hilppa kirjoitti:Mirri voisi olla sirkushiiri?

Itse olisin sirkusspanieli. Ja viihtyisin puluhäkin luona.

Muuten kyllä, mutta kun norsut tunnetusti pelkäävät hiiriä. En muista mikä ohjelma se oli, mutta jossain omituisia juttuja kokeilevassa TV-ohjelmassa testasivat asian, ja tulos oli positiivinen; norsu tosiaan pelkäsi hiiriä - ja pillastunut norsu saattaa talloa kaikki lättäjaloiksi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.09.2014 22:13

Kummallinen ketju tässä osiossa. Ilmeisesti tärkeä aihe pidettäväksi Yleisissä ja ajankohtaisissa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.09.2014 22:14

Sirkuseläimet o(li)vat koulutettuja ja elä(/i)vät suurimman osan elämästään häkissä. Eivät päässeet osoittamaan luontaisia taipumuksiaan, kuten eivät aina lemmikkikoiratkaan jalostuksen myötä enää kykene.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.09.2014 22:19

Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:---
----

Selvää panettelua! Ei minulla ollut aikomustakaan kommentoida noin. Olet minulle pari kertaa myöntänyt erehtyneesi.

Hyvä on, olin taas väärässä, pahoittelen. Olin tosiaan varautunut tuon suuntaiseen kommenttiin.

Poistanko?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 27.09.2014 22:25

Ei ole tarpeen; onhan tuossa minun vastauksenikin.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.09.2014 22:27

Mirri kirjoitti:Kummallinen ketju tässä osiossa. Ilmeisesti tärkeä aihe pidettäväksi Yleisissä ja ajankohtaisissa.

Eikös sinun pitänyt pysytellä siellä katsomon puolella...

Lisäys: Jos tirehtööri päättää muuttaa sirkuksen toiseen osioon; pakataan kamat ja kamelit ja muutetaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.09.2014 22:34

Oikeastaan sirkusvertailu on hyvä. Ja etenkin vertailu sirkuseläimiin ja sirkuksen työntekijöihin, kun ajatellaan sirkusta menneinä aikoina. Sirkuksessa on jotain mollivoittoista ja ankeaa. Ainakin minulle tulee mieleen sellainen. La Strada — tunnelmat. Kaikki sirkuksessa ovat tavalla tai toisella onnettomia ja surullisia. Paitsi katsomoon virkistäytymään saapuvat ihmiset. Meidän omassa sirkuksessammekin jokaisella on jokin onneton kohta elämässään.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 28.09.2014 22:50

Otan oikein mieluisasti vastaan naurutalon vääristävien peilien hoitajana, kuten Kyllästynyt ehdotti. Sopii oikein hyvin.

Vielä enemmän tämän pestin tekee mieluisaksi se, että sitä ehdottaa nimimerkki Kyllästynyt joka ei alunperin edes muistanut nimimerkkiini törmänneensä missään, vaan väitti minun puskista huutelevan.
Ja noin vaan sain pestin sirkukseensa.
(ehkä hymiöt)

Toivottavasti Kyllästynyt otit huomioon sen että peilit valehtelee kaikkien kohdalla tai sitten ei.
Peilikuva

ViestiKirjoittaja Peilikuva » 29.09.2014 00:09

Hilppa kirjoitti:Oikeastaan sirkusvertailu on hyvä. Ja etenkin vertailu sirkuseläimiin ja sirkuksen työntekijöihin, kun ajatellaan sirkusta menneinä aikoina. Sirkuksessa on jotain mollivoittoista ja ankeaa. Ainakin minulle tulee mieleen sellainen. La Strada — tunnelmat. Kaikki sirkuksessa ovat tavalla tai toisella onnettomia ja surullisia. Paitsi katsomoon virkistäytymään saapuvat ihmiset. Meidän omassa sirkuksessammekin jokaisella on jokin onneton kohta elämässään.

Minulle taas tulee mieleen valta ja alistaminen.
Peilikuva

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.09.2014 14:48

Peilikuva kirjoitti:Otan oikein mieluisasti vastaan naurutalon vääristävien peilien hoitajana, kuten Kyllästynyt ehdotti. Sopii oikein hyvin.

Vielä enemmän tämän pestin tekee mieluisaksi se, että sitä ehdottaa nimimerkki Kyllästynyt joka ei alunperin edes muistanut nimimerkkiini törmänneensä missään, vaan väitti minun puskista huutelevan.
Ja noin vaan sain pestin sirkukseensa.
(ehkä hymiöt)

Toivottavasti Kyllästynyt otit huomioon sen että peilit valehtelee kaikkien kohdalla tai sitten ei.

Kysyin, millä nimimerkillä esiinnyit silloin kun ensimmäisen kerran "tapasimme", mutta siihen sinä et ole vastannut. En nimittäin muista, että olisin sinun kanssasi aiemmin keskustellut, mutta jos olemme, kerro missä ja mistä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.09.2014 19:36

Kyllästynyt, väitit Peilikuvan huutelevan puskista. Mihin väitteesi perustui?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.09.2014 22:29

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, väitit Peilikuvan huutelevan puskista. Mihin väitteesi perustui?

Siihen, että hän esitti asiansa niin kuin olisin hänen kanssaan keskustellut jostakin jo aiemmin. Toistaiseksi hän ei ole kertonut nimimerkillä hän silloin liikkui.

Mutta vielä kerran; eikös sinun pitänyt pysyä siellä katsomossa?
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista