Pitääkö negatiiviset tunteet torjua?

Re: Pitääkö negatiiviset tunteet torjua?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.09.2014 12:00

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, sinun muistisi ja tulkintasi varmaankin ovat niin luotettavia, että en ryhdy väittämään vastaan.

Tai sitten olet jo toipunut tahdonalaisesta Tukiasema-amnesiastasi.

Voisit kuitenkin vastata kysymykseen, mitä eroa sinun mielestäsi on "vaieten tyytymisellä" ja "halutessaan muualle häipymisellä"? Millä perusteella kirjoittaja "ei alistu kohtaloonsa mielivaltaiselta tuntuvan ylläpidon/moderoinnnin alaisena", jos ainoa asia mitä hän voi tehdä on "häipyä muualle"?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.09.2014 12:10

Kirjoitin näin:
Olen edelleen samaa mieltä, enkä käsitä mistä sinä päättelet mielipiteeni muuttuneen. Vaieten tyytymisestä en varmaankaan ole puhunut mitään. Enkä muutenkaan ajattele tyytymisestä noin kuin sinä sanot minun ajattelevan. Olen sitä mieltä, että jos eriävän mielipiteen ilmaisu ei auta, kirjoittajan ei ole pakko alistua kohtaloonsa mielivaltaiselta tuntuvan ylläpidon/moderoinnin alaisena, vaan halutessaan hän voi häipyä muualle.

Kyllästynyt, mikähän mahtaa olla aloittamasi 'keskustelun' tavoite? Ei tarvitse vastata, muuten vain mietin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.09.2014 12:41

Mirri kirjoitti:Kirjoitin näin:
Olen edelleen samaa mieltä, enkä käsitä mistä sinä päättelet mielipiteeni muuttuneen. Vaieten tyytymisestä en varmaankaan ole puhunut mitään. Enkä muutenkaan ajattele tyytymisestä noin kuin sinä sanot minun ajattelevan. Olen sitä mieltä, että jos eriävän mielipiteen ilmaisu ei auta, kirjoittajan ei ole pakko alistua kohtaloonsa mielivaltaiselta tuntuvan ylläpidon/moderoinnin alaisena, vaan halutessaan hän voi häipyä muualle.

Kyllästynyt, mikähän mahtaa olla aloittamasi 'keskustelun' tavoite? Ei tarvitse vastata, muuten vain mietin.

Ihmettelen ajatteluasi ja mietin, mitä eroa sinä näet "vaieten tyytymisellä" ja "halutessaan muualle häipymisellä", koska selkeästihän ne sinun mielestäsi ovat eri asioita.
Tai oikeastaan, sinähän alle kopiomassani viestissäsi esität ikään kuin lievempänä ratkaisuna "vaietentyytymisongelmaan", että kirjoittaja "halutessaan" häipyy muualle, vaikka noista kahdesta vaihtoehdostahan se on jyrkempi ja pitkäaikaisempi ratkaisu.
Mirri kirjoitti:Olen edelleen samaa mieltä, enkä käsitä mistä sinä päättelet mielipiteeni muuttuneen. Vaieten tyytymisestä en varmaankaan ole puhunut mitään. Enkä muutenkaan ajattele tyytymisestä noin kuin sinä sanot minun ajattelevan. Olen sitä mieltä, että jos eriävän mielipiteen ilmaisu ei auta, kirjoittajan ei ole pakko alistua kohtaloonsa mielivaltaiselta tuntuvan ylläpidon/moderoinnin alaisena, vaan halutessaan hän voi häipyä muualle...
Lihavointi minun

Millä perusteella kirjoittaja "ei alistu kohtaloonsa mielivaltaiselta tuntuvan ylläpidon/moderoinnnin alaisena", jos ainoa asia mitä hän voi tehdä on "häipyä muualle"?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.09.2014 12:43

Ok, jätän sinut ihmettelemään ajatteluani.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.09.2014 13:03

Mirri kirjoitti:Ok, jätän sinut ihmettelemään ajatteluani.

Selkokielellä:

Sinun tarjoamasi vaihdoehto "vaieten tyytymiselle" ei kestä lähempää tarkastelua.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.09.2014 14:55

trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Kysymystäni ei ollut rajattu koskemaan tiettyä viestiä tai viestejä. Tristanin banni oli seurausta hänen pitkään jatkuneesta (Psykopatologian sanoin) nenäkkyydestään. Minun mielestäni kyse oli ennemminkin ylimielisyydestä, röyhkeydestä ynnä muista huonoa käytöstä edustavasta toiminnasta.

Omasta mielestäni olen ollut vaan leikkisä. Luulisi että masennusfoorumilla huumori olisi tervetullutta... :(

Vaikka kiusottelun ja vittuilun raja onkin häilyvä, vittuilun puolelle se yleensä menee jos kohteen ja kirjoittajan välit ovat jo valmiiksi riitaisat.

Vittuilu on mielestäni keskustelua jossa pyritään asiallisella ja korrektilla kielellä operoiden laittamaan kohteelle jauhot suuhun. Haistattelu, nimittely ja solvaaminen eivät ole vittuilua, vaan kiusaamista - ja pitkään jatkuva nimittely, herjaaminen ja solvaamisen sekä tahallinen perättömien väitteiden levittäminen on törkeää kiusaamista.

"Kakku naamaan" -huumori ole koskaan auennut minulle, eikä nenäkkyyskään, joka kielii nenäkkään röyhkeydestä ja ylimielisyydestä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.09.2014 15:16

trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:"Kakku naamaan" -huumori ole koskaan auennut minulle, eikä nenäkkyyskään, joka kielii nenäkkään röyhkeydestä ja ylimielisyydestä.

Noh, minusta ei vaan saa porrassiivoojaa tekemälläkään :roll:...

Juuri tuollaiset vastaukset kuvastavat röyhkeää ja ylimielistä asennettasi.
trisse kirjoitti:... Enitenhän ennen bänniäni laskin leikkiä uudesta postaajasta bananasta...

Vitsisi oli jo valmiiksi väljähtynyt.
trisse kirjoitti:... En osaa nähdä tuota horoskooppijuttua minkäänlaisena vittuiluna mutta onko se sinusta sitä? Jos on niin yritän välttää sellaista.

Kun ensimmäisen kerran toit kyseisen tekstin esille, olit kymmenissä keskusteluketjuissa nimitellyt ja kiusannut minua jo kuukausien ajan. Po. ketju ei liittynyt horoskooppeihin, vaan joku sivullinen vain totesi minun olevan tyypillinen Neitsyt-luonne.

Tuossa kontekstissa sinun nyt benigniltä näyttävä ja "leikkisä" horoskooppisi oli kiusaamista - ja vain kiusaamista, eikä mitään muuta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.09.2014 15:25

trisse kirjoitti:Okei, jätän sinut horoskooppeissa viittaamassa. Sano vaan tuolla tavoin selkeästi mitä haluat niin osaan välttää toimintaa joka tuntuu kiusaamiselta.

Ei pitäisi olla vaikeaa ilman erillistä ilmoitustakin hoksata, että taannoin linkittämäsi horoskooppi oli siinä yhteydessä ja kyseisessä kontekstissa törkeää kiusaamista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja saara » 26.09.2014 15:26

trisse kirjoitti:Okei, jätän sinut horoskooppeissa viittaamassa. Sano vaan tuolla tavoin selkeästi mitä haluat niin osaan välttää toimintaa joka tuntuu kiusaamiselta.

Jos trisse on kärsinyt banninsa ja luvannut alkaa käyttäytyä paremmin, voisiko asian nyt antaa olla?
saara

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.09.2014 15:27

trisse kirjoitti:Luulin että puhuimme nyt näistä uusista horoskoopeista kun copypastesit horoskooppijutun tänne bänniäni koskien.

En viitannut uusiin horoskooppeihin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.09.2014 15:41

trisse kirjoitti:Ahaa. Saan siis kirjoittaa niitä kuten tuo "kenen temppuiluihin opin suhtautumaan, Kyllästyneen vai PP:n". Se ei siis kiusaa/haittaa sinua?

Minun mielestäni et. Et ainakaan ilman mainintaa ja perustelua siitä mihin "temppuihin" viittaat.

En ole tehnyt mitään temppuja, mutta viestistäsi on lukijan helppo saada se käsitys, että olisin. Ts. kiertoteitse sinä syytät minua temppuilusta, muttet edes kerro minkälaisesta temppuilusta on kyse. Tuollaisia vääriä ja perättämiä väitteitä vastaan on suorastaan mahdotonta puolustautua, mutta ihmisten alitajunnassa ne kuitenkin vaikuttavat siihen minkälaisen käsityksen ihminen ajatuksiinsa minusta luo.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.09.2014 15:49

trisse kirjoitti:No yritä päättää! Sovitaan siis etten viittaa sinuun uusissa horoskoopeissakaan.

Ei se, etten johonkin asiaan tai tapaukseen viittaa tai ota kantaa tarkoita sitä, että sen jälkeen kaikki aiheeseen liittyvä olisi "vapaata riistaa".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja saara » 26.09.2014 15:50

trisse kirjoitti:Ahaa. Saan siis kirjoittaa niitä kuten tuo "kenen temppuiluihin opin suhtautumaan, Kyllästyneen vai PP:n". Se ei siis kiusaa/haittaa sinua?

Trisse . älä provosoidu. Olet tulilinjalla!
saara

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.09.2014 15:53

saara kirjoitti:

Lienee tahatonta komiikkaa; kuvitellusta provokaatiosta varoittava viesti on itsessään provosoiva.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.09.2014 16:08

trisse kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Jill kirjoitti:Eikö sulle mirri ole jo selitetty asia.

On - epämääräisesti ja sekavasti. Jopa ristiriitaisesti. Mitään järjellisiä ja johdonmukaisia perusteluja peräti viikon mittaiselle porttikiellolle ei tietääkseni ole kerrottu.

Kiitos Mirri että olet pitänyt puoliani!

Trisse, eipä kestä. :)
Rangaistuksen kohtuullistaminen oli minusta tosi hyvä asia; siitä kiitokset ylläpitäjälle.
Mirri

ViestiKirjoittaja saara » 26.09.2014 16:10

Kyllästynyt kirjoitti:
saara kirjoitti:

Lienee tahatonta komiikkaa; kuvitellusta provokaatiosta varoittava viesti on itsessään provosoiva.

Kyllä viestin komiikka oli ihan tahallista!
saara

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.10.2014 20:19

Tuskin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 14.10.2014 20:48

Psykopatologia kirjoitti:Tuskin.

Olet vaan niin tavattoman "ymmärtämätön!"
saara

ViestiKirjoittaja saara » 14.10.2014 20:53

Kyllästynyt kirjoitti:
saara kirjoitti:

Jos tämä on provosoiva viesti, niin mistä ihmeen syystä?
saara

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.10.2014 20:58

Mikä on pronominin tähän korrelaatti?

Korjaus "tämä".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet