Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:En ole koskaan käynyt kenenkään (muun kuin Psykopatologian) kimppuun ilman vastapuolen aloitetta. Eikä se, etten suostu vastaansanomatta katsomaan, enkä edes sivusta seuraamaan, kiusaamista tai muuta asiatonta käytöstä, tee minusta omanapaista tai omahyväistä.
Tikkuja on monenlaisia, mutta jos joku ryhtyy minua tökkimään, ei pidä kummastua tai yllättyä, etten pisteltäväksi suostu.
Kyllästynyt, tässä ketjussa nimenomaan sinä hyökkäsit sotimaan omaa sotaasi...
Muista piittaamattoman käytöksen ja sen perusteista kertovien viestien kommentointi ei ole vain minun sotaani.
Jos Tristan puhui muiden kuin omasta käytöksestään, ei hänen siinä tapauksessa olisi pitänyt kirjoittaa yksilöimätta tai "yleispätevästi" huonon käytöksen syistä tai perusteista. Mutta koska hän niin teki, itsestäänselvästi yhdistin sen hänen omaan käytökseensä, enkä suinkaan sattumalta tai perusteetta.
Ikävää, jos sinun mielestäsi asiallisesti ilmaistu sekä perusteltu kommentti pilaa ketjun.Mirri kirjoitti:... Kyllästynyt, tässä ketjussa nimenomaan sinä hyökkäsit sotimaan omaa sotaasi - häikäilemättömästi ja itsekkäästi, ja muista piittaamatta...
"Muista piittaamatta" oli tässä(kin) tilanteessa välttämätöntä - tai sitten olisi pitänyt jättää kokonaan kirjoittamatta. Se taas ei minulta onnistunut, koska näin ja koin Tristanin viestissään antaman selityksen ja perustelun huonolle käytökselle niin vastenmieliseksi, etten kyennyt sitä vaieten ohittamaan.
Mirri kirjoitti:... Suorastaan pilasit koko ketjun ryhtymällä ampumaan yhtä kirjoittajaa kaunojesi vuoksi...
Viestin sisällön perusteella minä sitä kommentoin, enkä kaunojeni takia. Kommentissani olevaan viittaukseen Tristanin omasta käytöksestö kaunani vaikuttivat, mutta samalla tavalla olisin kirjoittanut ja kommentoinut kenen tahansa viestiä, jos sen sisältö ja sanoma olisivat olleet samanlaiset.