Pitääkö negatiiviset tunteet torjua?

Re: Pitääkö negatiiviset tunteet torjua?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.09.2014 16:46

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:En ole koskaan käynyt kenenkään (muun kuin Psykopatologian) kimppuun ilman vastapuolen aloitetta. Eikä se, etten suostu vastaansanomatta katsomaan, enkä edes sivusta seuraamaan, kiusaamista tai muuta asiatonta käytöstä, tee minusta omanapaista tai omahyväistä.

Tikkuja on monenlaisia, mutta jos joku ryhtyy minua tökkimään, ei pidä kummastua tai yllättyä, etten pisteltäväksi suostu.

Kyllästynyt, tässä ketjussa nimenomaan sinä hyökkäsit sotimaan omaa sotaasi...

Muista piittaamattoman käytöksen ja sen perusteista kertovien viestien kommentointi ei ole vain minun sotaani.
Jos Tristan puhui muiden kuin omasta käytöksestään, ei hänen siinä tapauksessa olisi pitänyt kirjoittaa yksilöimätta tai "yleispätevästi" huonon käytöksen syistä tai perusteista. Mutta koska hän niin teki, itsestäänselvästi yhdistin sen hänen omaan käytökseensä, enkä suinkaan sattumalta tai perusteetta.
Mirri kirjoitti:... Kyllästynyt, tässä ketjussa nimenomaan sinä hyökkäsit sotimaan omaa sotaasi - häikäilemättömästi ja itsekkäästi, ja muista piittaamatta...
Ikävää, jos sinun mielestäsi asiallisesti ilmaistu sekä perusteltu kommentti pilaa ketjun.
"Muista piittaamatta" oli tässä(kin) tilanteessa välttämätöntä - tai sitten olisi pitänyt jättää kokonaan kirjoittamatta. Se taas ei minulta onnistunut, koska näin ja koin Tristanin viestissään antaman selityksen ja perustelun huonolle käytökselle niin vastenmieliseksi, etten kyennyt sitä vaieten ohittamaan.
Mirri kirjoitti:... Suorastaan pilasit koko ketjun ryhtymällä ampumaan yhtä kirjoittajaa kaunojesi vuoksi...

Viestin sisällön perusteella minä sitä kommentoin, enkä kaunojeni takia. Kommentissani olevaan viittaukseen Tristanin omasta käytöksestö kaunani vaikuttivat, mutta samalla tavalla olisin kirjoittanut ja kommentoinut kenen tahansa viestiä, jos sen sisältö ja sanoma olisivat olleet samanlaiset.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.09.2014 16:54

Jos rehellisyys on Tristanin viestissä ansio tai meriitti, millä perusteella minä en saisi rehellisesti kertoa mitä hänen rehellisen viestinsä sisällöstä ja sanomasta ajattelen?

Voin viestini poistaa jos minulta sellaista edellytetään, mutta perustelun viestini poistamiselle toivon saavani.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.09.2014 17:16

Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:Sinä ryömit sitten keskusteluun? Minusta kommenttini oli pikemminkin rehellinen ja itsekriittinen. En jatka keskustelua sinun kanssasi enää tästä aiheesta.

En minä mihinkään ole ryöminyt vaan vastasin sinun viestiisi, koska se on mielestäni suorastaan henkeäsalpaavan itsekäs ja omanapainen - ja valitettavasti myös uskottava ja tosi.

Kyllästynyt, syystä tai toisesta pidit tarpeellisena vielä erikseen kertoa Trissen viestin olleen jotakin muuta kuin hän itse sanoo sen olleen. Sinulla siis suorastaan henki salpautui Trissen viestin 'itsekkyyden' ja 'omanapaisuuden' edessä, ja halusit ilmaista järkytyksesi vielä vaikka Trisse oli ilmaissut lopettavansa keskustelun kanssasi viestistään.

Yhdessä viestissä hyökkääminen ei riittänyt sinulle, vaikka jo ensimmäisessä viestissäsi teit asiasi harvinaisen selväksi, ja olisit hyvin voinut lopettaa hyökkäyksesi siihen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.09.2014 17:19

Mirri kirjoitti:... Kyllästynyt käy kirjoittajan kimppuun kuin yleinen syyttäjä...

Niin käyn, koska koen olevani se "yleinen syyttäjä" jota vailla Tristan on käytöstapoihinsa mallin luonut.
Mirri kirjoitti:... Onhan Kyllästyneen kirjoitus suoranainen hyökkäys ja erittäin törkeäkin vielä satuttavine sanavalintoineen...

Törkeä viestini ei ole, eikä siinä ole mitään epätotta eikä se sisällä perusteettomia/perustelemattomia väitteitä.
Jos pyritään sellaiseen kirjoitteluun jossa rehellistä, mutta vastenmielisestä ajattelumallia ei ole sallittua kommentoida vastenmielisyyttä ilmaisten, en tiedä miksi ylipäätään vaivautua puhumaan mistään.
Mirri kirjoitti:... Tämän ketjun pilaantuminen alkoi Kyllästyneen julmasta hyökkäyksestä, joka oli kuin sodanjulistus; noin minä koin asian.

Minun mielestäni käydyn keskustelun voi katsoa liittyvän ketjun otsikkoon; olisiko minun pitänyt torjua kyseisen kommentin aiheuttamat negatiiviset tunteet?
Ja jos olisi, missä kulkee raja sallittujen ja kiellettyjen tunteiden ilmaisemisten välillä?

Kovin aneemiseksi keskustelu käy, jos vastenmielistä ei ole lupa sanoa vastenmieliseksi, tai ainakin ryhdytään kivittämään sanojaa syyttäen häntä ketjun pilaamisesta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.09.2014 17:22

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
trisse kirjoitti:Sinä ryömit sitten keskusteluun? Minusta kommenttini oli pikemminkin rehellinen ja itsekriittinen. En jatka keskustelua sinun kanssasi enää tästä aiheesta.

En minä mihinkään ole ryöminyt vaan vastasin sinun viestiisi, koska se on mielestäni suorastaan henkeäsalpaavan itsekäs ja omanapainen - ja valitettavasti myös uskottava ja tosi.

Kyllästynyt, syystä tai toisesta pidit tarpeellisena vielä erikseen kertoa Trissen viestin olleen jotakin muuta kuin hän itse sanoo sen olleen. Sinulla siis suorastaan henki salpautui Trissen viestin 'itsekkyyden' ja 'omanapaisuuden' edessä, ja halusit ilmaista järkytyksesi vielä vaikka Trisse oli ilmaissut lopettavansa keskustelun kanssasi viestistään...

Kyllä.
En pidä hyvänä keskustelukulttuurina sitä, että ensin sanotaan jotakin, mutta sitten kielletään (tai kieltäydytään) sitä kommentoimasta.
Mirri kirjoitti:... Yhdessä viestissä hyökkääminen ei riittänyt sinulle, vaikka jo ensimmäisessä viestissäsi teit asiasi harvinaisen selväksi, ja olisit hyvin voinut lopettaa hyökkäyksesi siihen.

Ei riittänyt.
Ethän sinäkään ole lopettanut hyökkäystäsi minun kimppuuni ensimmäiseen viestiisi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja saara » 22.09.2014 18:09

Tämän ketjun alunperäinen tarkoitus oli herättää keskustelua negatiivisista tunteista ja niiden tarpeellisuudesta, myös epävakaasta persoonallisuushäiriöstä, ei joittenkin keskinäisistä kaunoista.
Hyvä ketju meni taas pilalle. Ettekö pysty hillitsemaan itseänne millään tasolla? Vanhoja juttuja ja muuta täysin asiaankuulumatonta vedetään tähänkin ketjuun sotkemaan alunperäistä asiaa.
Jos ei ole ketjuun kuuluvaa sanottavaa, olkaa kerrankin hiljaa! Minua suututtaa ihan hillittömästi tuommoinen itsekeskeisyys.
saara

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.09.2014 18:14

Psykopatologia kirjoitti:
trisse kirjoitti:Matelit?

Porttikielto kunnes 2014-09-28

Psykopatologia, millä perusteella?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.09.2014 18:16

saara kirjoitti:Tämän ketjun alunperäinen tarkoitus oli herättää keskustelua negatiivisista tunteista ja niiden tarpeellisuudesta, myös epävakaasta persoonallisuushäiriöstä, ei joittenkin keskinäisistä kaunoista.
Hyvä ketju meni taas pilalle. Ettekö pysty hillitsemaan itseänne millään tasolla? Vanhoja juttuja ja muuta täysin asiaankuulumatonta vedetään tähänkin ketjuun sotkemaan alunperäistä asiaa.
Jos ei ole ketjuun kuuluvaa sanottavaa, olkaa kerrankin hiljaa! Minua suututtaa ihan hillittömästi tuommoinen itsekeskeisyys.

Saara, jostakin syystä ylläpitäjä langetti yhdelle kirjoittajalle ankaran rangaistuksen, joten ei ihme, jos täällä on yksi ja toinen pikkuisen pillastunut.
Mirri

ViestiKirjoittaja saara » 22.09.2014 18:21

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... Kyllästynyt käy kirjoittajan kimppuun kuin yleinen syyttäjä...

Niin käyn, koska koen olevani se "yleinen syyttäjä" jota vailla Tristan on käytöstapoihinsa mallin luonut.
Mirri kirjoitti:... Onhan Kyllästyneen kirjoitus suoranainen hyökkäys ja erittäin törkeäkin vielä satuttavine sanavalintoineen...

Törkeä viestini ei ole, eikä siinä ole mitään epätotta eikä se sisällä perusteettomia/perustelemattomia väitteitä.
Jos pyritään sellaiseen kirjoitteluun jossa rehellistä, mutta vastenmielisestä ajattelumallia ei ole sallittua kommentoida vastenmielisyyttä ilmaisten, en tiedä miksi ylipäätään vaivautua puhumaan mistään.
Mirri kirjoitti:... Tämän ketjun pilaantuminen alkoi Kyllästyneen julmasta hyökkäyksestä, joka oli kuin sodanjulistus; noin minä koin asian.

Minun mielestäni käydyn keskustelun voi katsoa liittyvän ketjun otsikkoon; olisiko minun pitänyt torjua kyseisen kommentin aiheuttamat negatiiviset tunteet?
Ja jos olisi, missä kulkee raja sallittujen ja kiellettyjen tunteiden ilmaisemisten välillä?

Kovin aneemiseksi keskustelu käy, jos vastenmielistä ei ole lupa sanoa vastenmieliseksi, tai ainakin ryhdytään kivittämään sanojaa syyttäen häntä ketjun pilaamisesta.

Millähän perusteella joku katsoo olevansa arvokkaaampi kirjoittaja täällä?
Kaikilla meillä on yhtäläinen kirjoitusvapaus jos ei mennä henkilökohtaisiin solvauksiin. Toisten aloittaman ketjun pilaaminen on ilkeämielistä, teki sen kuka tahansa.

Bannien asettamiseen en ota kantaa puolin enkä toisin, täällähän kivitetään joskus jo pelkästä olemassaolosta.
saara

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.09.2014 18:41

saara kirjoitti:Millähän perusteella joku katsoo olevansa arvokkaaampi kirjoittaja täällä?...

Tietääkseni sellaista ei ole väitettykään.
saara kirjoitti:... Kaikilla meillä on yhtäläinen kirjoitusvapaus jos ei mennä henkilökohtaisiin solvauksiin...

Olen samaa mieltä.
saara kirjoitti:... Toisten aloittaman ketjun pilaaminen on ilkeämielistä, teki sen kuka tahansa...

Pilaaminen on usein vain mielipide.
saara kirjoitti:... Bannien asettamiseen en ota kantaa puolin enkä toisin, täällähän kivitetään joskus jo pelkästä olemassaolosta.

Niin tehdään, mutta bannejahan täällä ei kovin herkästi jaella ja ennen bannia on annettu useitakin varoituksia, joten yllätyksenä ei bannin pitäisi kenellekään tulla.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.09.2014 18:58

trissen (tuleva) banni on rangaistus sopimattomasta käytöksestä.
Hän on langetuksen jälkeenkin levittänyt valheita.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 22.09.2014 20:21

trisselle tiedoksi: En ole sitten mukana näissä sinun Kyllästyneeseen kohdistamissa sutkautuksissa. Lähtökohtaisesti en hyväksy niitä.
Pinja

ViestiKirjoittaja saara » 22.09.2014 20:25

Pinja kirjoitti:trisselle tiedoksi: En ole sitten mukana näissä sinun Kyllästyneeseen kohdistamissa sutkautuksissa. Lähtökohtaisesti en hyväksy niitä.

Trisse.
Olet pilannut tämän ketjun, onko nyt hyvä olla?
En ole minäkään mukana, toivon vaan että menet muualle syyttelyinesi.
Viimeksi muokannut saara päivämäärä 22.09.2014 20:34, muokattu yhteensä 1 kerran
saara

ViestiKirjoittaja Pinja » 22.09.2014 20:29

saara kirjoitti:
Pinja kirjoitti:trisselle tiedoksi: En ole sitten mukana näissä sinun Kyllästyneeseen kohdistamissa sutkautuksissa. Lähtökohtaisesti en hyväksy niitä.

En ole minäkään mukana, toivon vaan että menet muualle.

Kuten PP on maininnut täällä vertaistukiosiossa ei ole niin säännönalaista poiketa aiheesta, olisit pistänyt tämän aihealueen osioon Psykologiaa ja psykopatologiaa, oma oli valintasi.
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.09.2014 20:31

Psykopatologia kirjoitti:Aloitusviestissä "torjuntaa" käytetään kahdessa eri merkityksessä:

1) torjunta defenssinä (re-pressio), jolloin viitataan tiedostamiseen, ja
2) torjunta "patoamisena", jolloin viitataan manifestiin käyttäytymiseen.

Tällöin:
1) ei pidä;
2) kyllä ja ei; harkinnan paikka.

Tästä on hyvä jatkaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja saara » 22.09.2014 20:32

p-free kirjoitti:Niin, siis pitikö täällä keskustella epävakaista persoonallisuuksista vai...?

Piti alunperin keskustella NEGATIIVISISTA TUNTEISTA, kääntyi epävakaaseen persoonallisuushäiriöön ja nyt täällä muutamat osoittavat negatiivisia tunteitaan niin ettei muut kirjoitukset enää mahdu sekaan.
saara

ViestiKirjoittaja saara » 22.09.2014 20:36

Meni maku koko ketjusta.
saara

ViestiKirjoittaja saara » 22.09.2014 20:38

Pinja kirjoitti:
saara kirjoitti:

Kuten PP on maininnut täällä vertaistukiosiossa ei ole niin säännönalaista poiketa aiheesta, olisit pistänyt tämän aihealueen osioon Psykologiaa ja psykopatologiaa, oma oli valintasi.

pinja
Minulleko kirjoitit tuon?
Nytkö se onkin minun syyni, että tässä ketjussa alettiin esiintyä totaalisen epäasiallisesti?
Ketjun pilaamisella tarkoitin kyllästyneen ja trissen sotaa.
saara

ViestiKirjoittaja Pinja » 22.09.2014 20:43

saara kirjoitti:
Pinja kirjoitti:
saara kirjoitti:

pinja
Nytkö se onkin minun syyni, että tässä ketjussa alettiin esiintyä totaalisen epäasiallisesti?
Ketjun pilaamisella tarkoitin kyllästyneen ja trissen sotaa.

Olet vaikea henkilö, joten pysy poissa minun kintuistani.
Pinja

ViestiKirjoittaja saara » 22.09.2014 20:48

Kuten PP on maininnut täällä vertaistukiosiossa ei ole niin säännönalaista poiketa aiheesta, olisit pistänyt tämän aihealueen osioon Psykologiaa ja psykopatologiaa, oma oli valintasi.[/quote]
pinja
Ketjun pilaamisella tarkoitin kyllästyneen ja trissen sotaa.[/quote]

Olet vaikea henkilö, joten pysy poissa minun kintuistani.[/quote]
Ai minä olen vaikea ja sinä niitä maailman helpoimpia?
saara

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet