Pitääkö negatiiviset tunteet torjua?

Re: Pitääkö negatiiviset tunteet torjua?

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.09.2014 22:12

Psykopatologia kirjoitti:En tiedä diagnooseistasi tai niiden peruseista.

Et varmaankaan, saisit valitukset tahoilta, jos alkaisit kyseenalaistaa.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.09.2014 22:21

Huonolle ololle on ollut jokin syy, esim. joku on loukannut, onko se silloinkin epävakaaksi luokiteltavaa trisse? Tuo itsemurha-ajatus tuli siitä, kun jouduin kolmen henkilön pilkan kohteeksi.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.09.2014 22:23

.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 22.09.2014 19:03, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.09.2014 22:25

Mirri miten ajattelet masennukseni ja ahdistukseni olevan liityksissä epävakauteen?
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.09.2014 22:28

p-free kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Pinja, hoitotahon on tärkeä tietää, jos psyykkinen oireilu masennuksineen ja ahdistuneisuuksineen johtuu tunne-elämän epävakaudesta; diagnoosit asetetaan ammattilaisten informoimiseksi. Täsmällisiä diagnooseja tarvitaan, jotta osataan hoitaa mahdollisimman hyvin.

Paitsi ettei epävakaata persoonallisuutta osata hoitaa kovin hyvin, kuten ei muitakaan persoonallisuushäiriöitä.

Voi tarkoittaa loppuelämän lääkitystä. Onko sinulla kanssa epävakaan persoonallisuushäiriön diagnoosi?
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.09.2014 22:31

Haluaisin olla tasainen ja rauhallinen. Vaihtelevuus vituttaa.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.09.2014 22:35

p-free kirjoitti:
Pinja kirjoitti:
Onko sinulla kanssa epävakaan persoonallisuushäiriön diagnoosi?

On

Olet täällä paljon tasaisempi kuin minä, muistin vain että olet joskus täällä maininnut asiasta, siksi varmistin etten muista väärin.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.09.2014 22:37

.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 22.09.2014 19:04, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.09.2014 22:39

.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 22.09.2014 19:04, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.09.2014 22:40

Minä näen, että traumat ovat käytökseni takana, ei niinkään epävakaa persoonallisuus. Vai kehittyykö traumoista epävakaa persoonallisuushäiriö?
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.09.2014 22:47

Mun kavereista trisse on ainut joka tietää, että mulla on epävakaa persoonallisuushäiriö, muille kavereilleni en ole uskaltanut kertoa häpeän takia. Tietävät minusta vain masennus ja ahdistuneisuushäiriö diagnoosit.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.09.2014 22:58

p-free kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Mun kavereista trisse on ainut joka tietää, että mulla on epävakaa persoonallisuushäiriö, muille kavereilleni en ole uskaltanut kertoa häpeän takia. Tietävät minusta vain masennus ja ahdistuneisuushäiriö diagnoosit.

Juu, en minäkään sitä persoonallisuushäiriötä ole pahemmin mainostellut. Olisiko Trisse munkin kavereista ainoa joka tietää. Muut luulevat että mulla on lievähkö masennus tms. kevyemmän luokan päävika. Vanhempani toki tietävät.

Mulla kanssa äiti tietää, isälle en ole kertonut, kun ei se ymmärrä kuin mitä masennus ja ahdistus tarkoittaa.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.09.2014 23:02

.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 22.09.2014 19:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.09.2014 23:15

.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 22.09.2014 19:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.09.2014 23:16

.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.09.2014 23:21

trisse kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Haluaisin olla tasainen ja rauhallinen. Vaihtelevuus vituttaa.

Tasainen masennuskin voisi vituttaa.

On mulla aikoinaan ollut jatkuva masennuskin, makasin päivät pitkät sängyssä ja kävin koulua. Nykyään taitaa olla välillä vain, en kuitenkaan aio mennä sanomaan lääkärille, että vaihtaisi sen masennusdiagnoosin pois, kun en tiedä johtuuko masennuksen poismeno lääkityksestä.
P-free mikä lääkitys sulla on epävakaaseen?
Pinja

ViestiKirjoittaja saara » 21.09.2014 23:27

Ensinnäkin jo erilaisten persoonallisuushäiriöiden eroittaminen toisistaan tuottaa psykiatriassa vaikeuksia Usein on kysymyksessä sekamuodon sekamuoto erilaisine häiriöoireineen. Tuskin kukaan on selkeästi tyypillinen juuri yhteen kaavaan sopiva persoona.

Lapsuudenaikaisista traumoista saattaa kehittyä epävakaa persoonallisuushäiriö.Tai ainakin ne suurella todennäköisyydellä ovat osana sen syntymiseen.
Luovatko nämä persoonallisuuden häiriöt sitten alttiutta erilaisiin muihinkin psyyken sairauksiin? Todennäköisyys ainakin minun kohdallani on ilmeinen.

Minua on hoidettu vuosikaudet keskivaikeana masennuksena joka ajoittain on saanut vaikeitakin muotoja. Nyttemmin olen itse päätynyt epävakaaseen peroonallisuuteen jossa ADHD- piirteitä sekä ajoittaista eri asteista masennusta
.
Kuten tuossa jo aikaisemmin sanoin, minulta löytyy useita epävakaaseen persoonallisuuteen liittyviä samankaltaisuuksia.
Eron aikaan olin itsetuhoinen ja muuttoni aikaan olin samanaikaisesti päiväsairaalassa kolme kuukautta.
Keskustelut olivat minun tukikeppini. Ilman niitä en tiedä kuinka olisi käynyt.
saara

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.09.2014 23:38

trisse kirjoitti:Minä olen niin hullu että olen halunnut vaikuttaa epävakaammalta kuin olen. En oikein tiedä miksi. Saattoi vaikuttaa se että kouluaikainen ystäväni suosi toista ystäväänsä ja piti minua tylsänä kun olin rauhallinen.

Olet ihana kaunis ihminen. Kolmen porukat ovat tytöille hankalia.
Pinja

ViestiKirjoittaja saara » 21.09.2014 23:46

Minä olen ollut jo lapsuudessa impulsiivinen ja "aina äänessä" kuten minulle sanottiin. Mielikuvitus on ollut vilkas, se on ehkä pelastanut minut monista vaikeista tapahtumista. Turvauduin mielikuvitusjuttuihin, kun joku asia oli vaikeaa.En tuntenut olevani mitenkään erilainen, mutta näin jälkeenpäin ajateltuna, olin melkoisen AD/HD, ei sitä silloin tiedetty, pidettiin vaan vilkaana .Jälkeenpäin moni osanen ja syy-yhteydet ovat loksahdelleet paikoilleen.
Tunnen itseäni paremmin ja pystyn erittelemään luonteessani esiintyvät ilmiöt.

Tieto lisää tuskaa, sanotaan. No, minä olen halunnut selvittää asioita. Ei se tuskaa ole lisännyt, päinvastoin, helpottanut kun on löytynyt syy moneen itsessäni olevaan erikoisuuteen.
saara

ViestiKirjoittaja saara » 21.09.2014 23:52

Pinja kirjoitti:
trisse kirjoitti:Minä olen niin hullu että olen halunnut vaikuttaa epävakaammalta kuin olen. En oikein tiedä miksi. Saattoi vaikuttaa se että kouluaikainen ystäväni suosi toista ystäväänsä ja piti minua tylsänä kun olin rauhallinen.

Olet ihana kaunis ihminen. Kolmen porukat ovat tytöille hankalia.

Ei epävakaa ihminen ole aina vaikea, monta kertaa hän on iloinen ja seurassa mukava, joskin välillä hyvinkin sulkeutunut. Minulle tuottaa vaikeuksia lähteä suuriin ihmisjoukkoihin, koska pelkään "munaavani " itseni jollain tavalla.

Työminäni oli aivan erilainen kuin todellinen persoonani. Minua pidettiin ekstroverttinä ,ulospäin suuntautuneena ja empaattisena ,No, kyllähän minä semmoinen olinkin,mutta sitten "siviiliminä" olikin ja on sisäänpäin kääntynyt , sulkeutunut ja vaikeasti lähestyttävä.
Viimeksi muokannut saara päivämäärä 21.09.2014 23:54, muokattu yhteensä 1 kerran
saara

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet