Pinja kirjoitti:Golden flower kirjoitti:Missä ikäisinä äidit ovat liian vanhoja auttamaan?
Eivät koskaan.
Ei pidä paikkaansa.
Minkä ikäisinä lapset ovat riittävän vanhoja auttamaan äitejään?
Pinja kirjoitti:Golden flower kirjoitti:Missä ikäisinä äidit ovat liian vanhoja auttamaan?
Eivät koskaan.

Golden flower kirjoitti:Mutta ei kai sitä missään kielletty ole? Eikä myöskään lasta velvoitettu auttamaan vanhempiaan.

Golden flower kirjoitti:Minun äitini ei tarvitse apuani, auttelee kuitenkin mielellään lapsiaan. Haluatko sinä sen ilon häneltä viedä? Mielenterveystoimistossa sanoivat, että minun kannattaa ottaa kaikki apu vastaan,myös äidiltäni, oletko sinä Mirri eri mieltä? Luulen, ettei kaikilla mene saman kaavan mukaan näissä asioissa.

Mirri kirjoitti:Golden flower kirjoitti:Minun äitini ei tarvitse apuani, auttelee kuitenkin mielellään lapsiaan. Haluatko sinä sen ilon häneltä viedä? Mielenterveystoimistossa sanoivat, että minun kannattaa ottaa kaikki apu vastaan,myös äidiltäni, oletko sinä Mirri eri mieltä? Luulen, ettei kaikilla mene saman kaavan mukaan näissä asioissa.
Yksi kaava on yleinen ja yhteinen: äidit ikääntyvät niin, että ennemmin tai myöhemmin he tarvitsevat hoivaa ja huolenpitoa, eivätkä ole enää kykeneväisiä antamaan sitä muille. Ei siinä asiassa auta, vaikka äiti miten ilolla auttelisi ja hoivaisi; hänellä tulee raja vastaan.
Pinja kirjoitti:Mirri ethän sinä edes tarvitse äitisi apua, koska jaksat auttaa häntä. Sinä et ymmärrä sitä, mitä on se, että tarvitsee juuri Äitinsä apua. Äitini ei ikinä voisi olla auttamatta minua. Siksi minulla onkin niin hyvä äiti.

Golden flower kirjoitti:Eihän yhteiskunnalla ole resursseja eikä välttämättä kiinnostustakaan auttaa kaikkia apua tarvitsevia. Minusta on väärin lähtökohtaisesti ryhtyä tuomitsemaan äitien tai vanhempien avunantoa lapsilleen. Tilanteita voi olla monelaisia eikä auttamattomuus ole myöskään välttämättä mikään tae keskinäisesti riippumattomuudesta.

Golden flower kirjoitti:Todellakin järkyttävää! Minun seiskakymppiä lähestyvä äitini loukkaantuisi varmasti sydänjuuriaan myöten, jos vihjaisin hänen olevan liian vanha auttamaan ihan vaan siksi, että hänen kuvitteellinen sydänvaivainen ja stressaantunut ikätoverinsa kärsisi vastaavassa tilanteessa järkyttävällä tavalla.Hän auttaa myös vanhempaa ikäpolvea ja tuntuu kokevan itsensä tarpeelliseksi sitäkin kautta.
Hilppa kirjoitti:Golden flower kirjoitti:Todellakin järkyttävää! Minun seiskakymppiä lähestyvä äitini loukkaantuisi varmasti sydänjuuriaan myöten, jos vihjaisin hänen olevan liian vanha auttamaan ihan vaan siksi, että hänen kuvitteellinen sydänvaivainen ja stressaantunut ikätoverinsa kärsisi vastaavassa tilanteessa järkyttävällä tavalla.Hän auttaa myös vanhempaa ikäpolvea ja tuntuu kokevan itsensä tarpeelliseksi sitäkin kautta.
Olet varmasti hyvin kiitollinen äidillesi saamastasi avusta. On rikastava kokemus, kun eri sukupolvet voivat olla yhdessä ja jakaa elämäänsä ja kokemuksiaan. Pitää myös muistaa, että kaikilla tilanne ei ole niin onnellinen. Siksi en ymmärrä, miksi laitoit naureskelevan hymiön viestiisi.
Golden flower kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Golden flower kirjoitti:Todellakin järkyttävää! Minun seiskakymppiä lähestyvä äitini loukkaantuisi varmasti sydänjuuriaan myöten, jos vihjaisin hänen olevan liian vanha auttamaan ihan vaan siksi, että hänen kuvitteellinen sydänvaivainen ja stressaantunut ikätoverinsa kärsisi vastaavassa tilanteessa järkyttävällä tavalla.Hän auttaa myös vanhempaa ikäpolvea ja tuntuu kokevan itsensä tarpeelliseksi sitäkin kautta.
Olet varmasti hyvin kiitollinen äidillesi saamastasi avusta. On rikastava kokemus, kun eri sukupolvet voivat olla yhdessä ja jakaa elämäänsä ja kokemuksiaan. Pitää myös muistaa, että kaikilla tilanne ei ole niin onnellinen. Siksi en ymmärrä, miksi laitoit naureskelevan hymiön viestiisi.
Laitoin siksi hymiön, koska tämä vääntäminen on niin älytöntä, että alkaa jo naurattaa. En nauranut kenenkään sydänvioille ja stresseille. Olen kiitollinen elämälle.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa