Taas yksi kysymys PP.lle

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Taas yksi kysymys PP.lle

ViestiKirjoittaja SADE » 26.08.2014 20:58

Pinja kirjoitti:
saara kirjoitti:
Pinja kirjoitti:En minä sitä ole tarkoittanut, että kannattaisi lopettaa lääkityksensä, jos kokee tarvitsevansa lääkitystään. On monia sellaisia, jotka käyttävät turhaan, kun eivät uskalla lopetella.

Ole hyvä ja lopeta! Mistä muka voit tietää kuka käyttää lääkkeitä turhaan ja kuka
ei
Minä en jaksa sinun kanssasi . Ihan kuin kuuroille korville puhuisi.

En ole tällä erää pystynyt kuin vähän vähentämään lääkitystäni, en tiedä pystynkö enempää. Hoitohenkilökuntani on lääkitykseni vähentämisen suhteen positiivisempia kuin minä itse.

Se on pääasia, että vähentelet lääkkeitäsi yhteistyössä hoitohenkilökunnan kanssa.
SADE

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.08.2014 21:00

saara kirjoitti:
Pinja kirjoitti:En minä sitä ole tarkoittanut, että kannattaisi lopettaa lääkityksensä, jos kokee tarvitsevansa lääkitystään. On monia sellaisia, jotka käyttävät turhaan, kun eivät uskalla lopetella.

Ole hyvä ja lopeta! Mistä muka voit tietää kuka käyttää lääkkeitä turhaan ja kuka
ei
(lihavointi minun)

????
Saara, ihan kuin yrittäisit sensuroida ja käskisit noudattamaan foorumilla sinun tahtoasi.
Mirri

ViestiKirjoittaja saara » 26.08.2014 21:02

Mirri kirjoitti:
saara kirjoitti:
SADE kirjoitti:Ei kaikista ihmisistä voi ottaa vastuuta. Tämä on vain keskustelupalsta eikä täällä ole kenelläkään velvollisuutta hoitaa ketään toista.

Mutta ylläpitäjän pitää ottaa vastuuta siittä mitä täällä kirjoitellaan.
vai onko SADE sinun mielestäsi asiallista kehoittaa täällä lopettamaan lääkitysta ihan siitä vaan?

Kyseisessä ketjussa ylläpitäjä otti mielestäni vastuun fiksulla tavalla. Ei hävittänyt jälkiä jättämättä koko ketjua, mutta siivosi aloitusviestin. Ei kai lääkityksiin ja niiden (omatoimisiin) lopettamisiin liittyvät asiat sentään ihan kiellettyjen keskustelunaiheiden listalla saisi olla?
Minulle ketjun ja sen otsikon jättäminen näkyviin mutta aloitusviestin poistaminen viestittää, että keskustella saa - kehottaa, rohkaista ja yllyttää ei.

Ok. annettakoon nyt sitten kiitosta PP:lle eikä pelkkiä toruja.
Tokihan asiallinen keskustelu onkin eri asia kuin yllyttäminen.
Mielestäni on kuitenkin aiheellista ottaa mietittäväksi mikä on kirjoittajankin vastuu.
saara

yliherkkä"

ViestiKirjoittaja saara » 26.08.2014 21:05

Mirri kirjoitti:
saara kirjoitti:

ei
(lihavointi minun)

????
Saara, ihan kuin yrittäisit sensuroida ja käskisit noudattamaan foorumilla sinun tahtoasi.

Jos se on minun tahtoni ettei ketään saa kehottaa lopettamaan lääkitystään omin päin, otan kyllä niistä sanoistani täyden vastuun.
Tuommoisten asioiden kanssa olen hyvinkin yliherkkä.
saara

Re: yliherkkä"

ViestiKirjoittaja saara » 26.08.2014 21:08

saara kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
saara kirjoitti:

ei
(lihavointi minun)

????

Jos se on minun tahtoni ettei ketään saa kehottaa lopettamaan lääkitystään omin päin, otan kyllä niistä sanoistani täyden vastuun.

Mirri, sinä lihavoit kirjoituksia mielesi mukaan ja pyrit siten niitä irroittamaan asiayhteydestä. Yritätkö noin syyllistää minua kun otin asian esille??
saara

ViestiKirjoittaja Kiss » 26.08.2014 21:23

No olethan sinä täällä aina käskemässä, varsinkin Pinjaa. Etko usko, että ihmiset osais itse valita ottaako lääkkeensä vai lopettaako, koska joku jossain palstalla heittää Pasilan juttuja?
Kiss

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.08.2014 21:24

saara kirjoitti:Jos se on minun tahtoni ettei ketään saa kehottaa lopettamaan lääkitystään omin päin, otan kyllä niistä sanoistani täyden vastuun.

Luulen ymmärtäväni yliherkkyytesi; minä olen samanlainen. Erittäin yliherkkä ja myös taipuvainen pillastumaan, jos törmään vertaistukifoorumilla lääkitysten lopettamisiin yllyttäviin viesteihin. Tai yhtä hyvin lääkkeitä ja niiden käyttöä paheksuviin viesteihin. Minulla on mielestäni hirveän karuja kokemuksia psyykelääkkeiden kanssa 'pelleilemisestä' ja siitä mitä seuraa, kun toiset ihmiset paheksuvat psyykelääkkeiden käyttöä ja rohkaisevat, yllyttävät tai jopa painostavat potilasta lopettamaan lääkityksensä.
Luulen, että olen vuosien varrella suorastaan traumatisoitunut tässä asiassa joutuessani näkemään miten vakavia ja kohtalokkaita seurauksia korvaamattoman tärkeän lääkityksen kanssa 'pelleilyllä' voi olla.

Mielestäni tämän foorumin ylläpitäjä toimi tosi fiksusti poistaessaan näkyvästi yllytysviestin. Asetettiin selkeät rajat moiselle yllyttämiselle, muttei tukahdutettu keskustelua aiheesta hävittämällä ketjua otsikoineen. Huonompi ja vastuuttomampi vaihtoehto olisi ollut, ettei ylläpitäjä olisi nähnyt yllytysviestissä mitään sensuroinnin aihetta... Sellaistakin tiedän tapahtuneen mt-aiheisella vertaistukifoorumilla; ylläpito ei näe yllytysviesteissä mitään poistamisen aihetta ja samalla ikään kuin antaa luvan kirjoitella lääkehoitojen lopettamiseen kehottavia ja rohkaisevia viestejä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hermes » 26.08.2014 21:31

Mitä mieltä Mirri muuten olet minun historiastani sen perusteella mitä olet sitä lukenut tai kommentoinut viimeisten noin kolmen vuoden ajan?
Hermes

ViestiKirjoittaja saara » 26.08.2014 21:37

Mirri kirjoitti:
saara kirjoitti:Jos se on minun tahtoni ettei ketään saa kehottaa lopettamaan lääkitystään omin päin, otan kyllä niistä sanoistani täyden vastuun.

Luulen ymmärtäväni yliherkkyytesi; minä olen samanlainen. Erittäin yliherkkä ja myös taipuvainen pillastumaan, jos törmään vertaistukifoorumilla lääkitysten lopettamisiin yllyttäviin viesteihin. Tai yhtä hyvin lääkkeitä ja niiden käyttöä paheksuviin viesteihin. Minulla on mielestäni hirveän karuja kokemuksia psyykelääkkeiden kanssa 'pelleilemisestä' ja siitä mitä seuraa, kun toiset ihmiset paheksuvat psyykelääkkeiden käyttöä ja rohkaisevat, yllyttävät tai jopa painostavat potilasta lopettamaan lääkityksensä.
Luulen, että olen vuosien varrella suorastaan traumatisoitunut tässä asiassa joutuessani näkemään miten vakavia ja kohtalokkaita seurauksia korvaamattoman tärkeän lääkityksen kanssa 'pelleilyllä' voi olla.

Mielestäni tämän foorumin ylläpitäjä toimi tosi fiksusti poistaessaan näkyvästi yllytysviestin. Asetettiin selkeät rajat moiselle yllyttämiselle, muttei tukahdutettu keskustelua aiheesta
hävittämällä ketjua otsikoineen. Huonompi ja vastuuttomampi vaihtoehto olisi ollut, ettei ylläpitäjä olisi nähnyt yllytysviestissä mitään sensuroinnin aihetta... Sellaistakin tiedän tapahtuneen mt-aiheisella vertaistukifoorumilla; ylläpito ei näe yllytysviesteissä mitään poistamisen aihetta ja samalla ikään kuin antaa luvan kirjoitella lääkehoitojen lopettamiseen kehottavia ja rohkaisevia viestejä.

Asiaa kirjoitat Mirri. Ehkäpä tämä lääkityksen lopetusjuttu nyt on tullut kaikille selväksi. Niin paljon ja näyttävästi siitä on nyt puhuttu.
saara

ViestiKirjoittaja Hermes » 26.08.2014 21:42

Kyse ei ole vain esimerkiksi siitä, että onko vain pää täynnä lääkkeitä tai sitten ilman lääkkeitä. Lääkkeitä voi käyttää myös paljon rajoitetummin, ei tarvitse syödä samaan aikaan kolmea neuroleptia, SSRI-lääkettä, Lyricaa ja ehkä vielä benzoa.
Hermes

ViestiKirjoittaja saara » 26.08.2014 21:43

No niin, taisi tämä ketju ajaa asiansa. Pinja sai kaipaamaansa huomiota ja varmaan vähän miettimistäkin:)
saara

ViestiKirjoittaja saara » 26.08.2014 21:44

Hermes kirjoitti:Kyse ei ole vain esimerkiksi siitä, että onko vain pää täynnä lääkkeitä tai sitten ilman lääkkeitä. Lääkkeitä voi käyttää myös paljon rajoitetummin, ei tarvitse syödä samaan aikaan kolmea neuroleptia, SSRI-lääkettä, Lyricaa ja ehkä vielä benzoa.

Mutta vain neuvoteltuaan siitä hoitavan lääkärinsä kanssa.Joku lääkäri on ne määrännyt ja joku lääkäri niitä sitten lopettelee.
saara

ViestiKirjoittaja Kiss » 26.08.2014 21:49

saara kirjoitti:No niin, taisi tämä ketju ajaa asiansa. Pinja sai kaipaamaansa huomiota ja varmaan vähän miettimistäkin:)

Kiitos sinulle, että kerroit meille asian laidan.
Kiss

ViestiKirjoittaja saara » 26.08.2014 21:53

kissi kirjoitti:
saara kirjoitti:No niin, taisi tämä ketju ajaa asiansa. Pinja sai kaipaamaansa huomiota ja varmaan vähän miettimistäkin:)

Älä sinä kissi siinä uhoa.
saara

ViestiKirjoittaja Kiss » 26.08.2014 21:58

saara kirjoitti:
kissi kirjoitti:

Sinähän se uhoat Pinjalle kokoajan. Toinen ei saa kirjoittaa mitään, mihin sinä et Hitlerin ottein puutu. Sua vituttaa Kun Pinjaa suojellaan ja on pidetty. Olet kateellinen ja yrität ajaa Pinjan pois, että olisit itse huomion keskipisteenä.
Kiss

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.08.2014 22:15

saara kirjoitti:
Hermes kirjoitti:Kyse ei ole vain esimerkiksi siitä, että onko vain pää täynnä lääkkeitä tai sitten ilman lääkkeitä. Lääkkeitä voi käyttää myös paljon rajoitetummin, ei tarvitse syödä samaan aikaan kolmea neuroleptia, SSRI-lääkettä, Lyricaa ja ehkä vielä benzoa.

Mutta vain neuvoteltuaan siitä hoitavan lääkärinsä kanssa.Joku lääkäri on ne määrännyt ja joku lääkäri niitä sitten lopettelee.

Noin minäkin ajattelen.
Jos ihminen on kykeneväinen tekemään lääkkeidenlopetuspäätöksen omin päin, hän olisi myös kykeneväinen neuvottelemaan asiasta lääkärin kanssa. Pitäisi neuvotella lääkärin kanssa ja sopia hoitavan tahon kanssa vähennyksistä ja lopetuksista.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hermes » 26.08.2014 22:26

Minun oli yksinkertaisesti pakko vähentää noin kahden kuukauden ajan "salaa" lääkkeitä, ennen kuin pääsin uuden psykiatrin ja hoitajan luokse. Heidänkin kanssa piti neuvotella hyvin pitkän aikaan. Ymmärtäkää, tai yrittäkää ymmärtää, että olin silloin jo 33-vuotias, aika koulutettu ja niin edelleen. Luulen kuitenkin, että minun tapauksessani nimenomaan pelastuin loppuelämän "skitsofrenialta", tms, sekä työkyvyttömyydeltä juuri oman käytökseni kautta. Niinkin voi käydä. Minulla oli siis diagnooseina esimerkiksi skitsofrenia ja loppulausunnossa lukee diagnoosina vakava masennus psykoottisin piirtein, eli melkein sama diagnoosi kuin sinulla, Mirri.
Hermes

ViestiKirjoittaja saara » 26.08.2014 22:31

kissi kirjoitti:
saara kirjoitti:
kissi kirjoitti:

Sinähän se uhoat Pinjalle kokoajan. Toinen ei saa kirjoittaa mitään, mihin sinä et Hitlerin ottein puutu. Sua vituttaa Kun Pinjaa suojellaan ja on pidetty. Olet kateellinen ja yrität ajaa Pinjan pois, että olisit itse huomion keskipisteenä.

Ai että minäkö se olenkin syyllinen kun Pinja yllyttää lääkkeitten lopettamiseen?
Kissi, minä en tiedä minkä ikäinen olet, eikä paljon edes kiinnosta. Mutta kirjoituksistasi päätellen olet todella kypsymätön. Jo se että haukut minua tuntematta tai tietämättä minusta yhtään mitään, kertoo aika paljon,,,

Minä en ole uhonnut. Jos sinusta on oikein ja asiallista kehoittaa ihmisiä sairaudestaan huolimatta lopettamaan lääkityksensä kuten pinja tekee ja sitten vielä syyllistää minua kun nostan asiasta metelin, olet typerämpi kuin luulinkaan.
Minä en ole ketään mihinkään ajamassa, miksi olisin?
Mitä tuohon huomion keskipisteenä olemiseen tulee, minulla ei todellakaan ole semmoiseen minkäänlaista tarvetta. Mutta sinulla ja pinjalla tuntuu olevan senkin edestä. Jos kuvittelet lapsellisilla kirjoitteluillasi olevan minuun mitään muuta vaikutusta, kuin huvittuneisuus, olet tyhmempi kuin arvasinkaan:)
saara

ViestiKirjoittaja Maaria » 26.08.2014 22:39

Onko Tris bannattu?
Maaria

ViestiKirjoittaja saara » 26.08.2014 22:41

Jill kirjoitti:Onko Tris bannattu?

poistin, kun asia ei minulle kuulu.
Viimeksi muokannut saara päivämäärä 26.08.2014 22:56, muokattu yhteensä 1 kerran
saara

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko