Herkullista halavalla

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Herkullista halavalla

ViestiKirjoittaja Joiku » 12.03.2014 19:16

Ei tarvi lähteä, me voimme selvittää asian.
Olen ihan oikeesti lappalainen, beth.
Joiku

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.03.2014 19:32

beth kirjoitti:Mirri, Joikuun liittyvät wasso-juttuni eivät ole asiattomia, aihettomia eikä virheellisiä. Niinpä sinun kommenttisi on asiaton ja aiheton, ja erittäin virheellinen.

Beth, nyt olet väärässä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.03.2014 19:46

Joiku kirjoitti:Ei tarvi lähteä, me voimme selvittää asian.

(Valitettavasti) ehdin jo antaa määräyksen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Joiku » 12.03.2014 19:48

Voi sen poistaa ja varmaan poistaakin, kun selitin asian.
Joiku

ViestiKirjoittaja beth » 12.03.2014 19:49

Kyllä minä sen ymmärsin että olet. Leikkiahan tämä. Toisaalta,on se kiva jos olisit leikillisesti vasso. :P

Mutta minä en poista viestiani. Olen sen tiennyt aina että foorumin tyraani mirri käy päälle vaikka mistä, ja tämä on yksi tekosyy, kun ei hän huumoria ymmärrä lainkaan ja muuten on netin kuristuskäärme. PP taas on aina valmis kiusamaan kaikkia jotka ovat häntä älykkämpiä.

Sinun ei olisi pitänyt, joiku, jättää rasistisia ja hyökkäviä postauksia minulle, menetit keskustelukumppanin. PP:lle on tälläinen on mannaa ja yllyke. Harmi, ettet seurannut tätä aikaisemmin, PP:llä ei ollut kanttia edes myöntää että voitin sota putzlessa. Hän vain odotti että joku hyökkää mun päälle, sattumalta tämän "kunnian"
sait sinä.

Voi sinua PP, olet entistakin säälittävämpi. Tätä on naurettava hitlerointi aiheuttaa vanhoille ihmisille.
beth

ViestiKirjoittaja Joiku » 12.03.2014 19:54

Ei minusta ollut leikkiä ja turhaan Mirriä syytät.

ps eikä mikään mitä sanon venäläisistä voi olla rasismia minulta vaan huumoriani.
toisaalta minä koen sinun kirjoitukset venäläisistä rasismina.
Joiku

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.03.2014 20:24

beth kirjoitti:

Kyllä minä sen ymmärsin että olet. Leikkiahan tämä. Toisaalta,on se kiva jos olisit leikillisesti vasso. :P

Mutta minä en poista viestiani. Olen sen tiennyt aina että foorumin tyraani mirri käy päälle vaikka mistä, ja tämä on yksi tekosyy, kun ei hän huumoria ymmärrä lainkaan ja muuten on netin kuristuskäärme. PP taas on aina valmis kiusamaan kaikkia jotka ovat häntä älykkämpiä.

Sinun ei olisi pitänyt, joiku, jättää rasistisia ja hyökkäviä postauksia minulle, menetit keskustelukumppanin. PP:lle on tälläinen on mannaa ja yllyke. Harmi, ettet seurannut tätä aikaisemmin, PP:llä ei ollut kanttia edes myöntää että voitin sota putzlessa. Hän vain odotti että joku hyökkää mun päälle, sattumalta tämän "kunnian"
sait sinä.

Voi sinua PP, olet entistakin säälittävämpi. Tätä on naurettava hitlerointi aiheuttaa vanhoille ihmisille.

Ehkä on hyvä, että yhteen kirjoittajaan kohdistuneet virheelliset väitteet kääntyivät leikiksi ja peräti huumoriksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.03.2014 21:52

Psykopatologia kirjoitti:

(Valitettavasti) ehdin jo antaa määräyksen.

Beth on näköjään pantu pihalle.
Oliko järkevää ja perusteltua? Olisiko ollut muita keinoja käytettävissä ennen noin radikaalia ratkaisua?

Vaikka täällä ollaankin erimielisiä milloin mistäkin asioista, niin tuskin toivotaan 'vastapuolen' lentävän pihalle pikavauhdilla, jos tämä ei muuta näkemyksiään ja suostu 'tottelemaan'. En minä ainakaan toivo. Päinvastoin siinähän menee mahdollisuudet keskustella enemmän ja vähemmän kiivaasti/rakentavasti ja selvitellä välejä, jos toinen heitetään ulos 'virheellisten' ajatustensa ja käsitystensä vuoksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja santra » 12.03.2014 23:25

Hernekeitto pitää valmistaa alusta alkaen itse, laitetaan herneet yön yli likoamaan, keitetään liotusliemessään, maustetaan mielen mukaan, suolalla, mustapippurilla, meiramilla, sipulilla, valkosipulilla ym
sekaan jotain saunapalvia tms , halpaa ja hyvää
Valmiit purkkikeitot jätän hyllyyn
santra

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.03.2014 23:45

Olen Santran kanssa samaa mieltä hernekeitosta, vaikken olekaan kokonaan hylännyt purkkeja. Voihan purkkeja käyttää oman keitoksen jatkeenakin, jos tulee tarvis. Kukaan ei tiedä eikä huomaa, että sekaan on laitettu purkillinen hernesoppatiivistettä...
Mirri

ViestiKirjoittaja santra » 12.03.2014 23:51

Onpa tämä merkillistä, miten jokaikiseen ketjuun ennemmin tai myöhemmin ilmaantuu valtataistelu, tulee jotenki mieleen pikkulapset hiekkalaatikolla, mä en leiki sun kaa sä sanoit mulle että kakka, mä otan ämpärin ja lapion pois ettei kukaan ikinä voi niihin koskea :lol:
santra

ViestiKirjoittaja santra » 13.03.2014 00:20

Onko Beth lempattu? Miksi???
santra

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.03.2014 01:53

Tottelemattomuuden vuoksi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja santra » 13.03.2014 17:15

Ja varsinaiseen aiheeseen palatakseni
Tavanomaisen salaatin tilalle tein äsken
kasvissmoothien, tammelehvä(tms salaattia) kurkkua tomaattia paprikaa persiljaa yrttejä pari valkosipulin kynttä, pinjan -tai auringonkukan siemeniä tms. Sekoitetaan blenderissä kaikki aineet hienoksi soseeksi, nautitaan leivän tai minkä tahansa kanssa tai ihan sellaisenaan vaikka piristäväksi välipalaksi!
Kasviksia voi tietysti vaihdella mielensä mukaan, mikä estää kokeilemasta porkkanaa punajuurta avokaadoa , vain mielikuvitus on rajana ja tietysti se mitä jääkaapista sattuu kulloinkin löytymään:)
santra

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.08.2014 19:33

Psykopatologia kirjoitti:Borssikeitto (KEDAINIU, ukrainalainen; 480 g), 2,29
Punajuurikeitto (KEDAINIU, ukrainalainen; 480 g), 2,39
9.3.2014 Ovatkin sama tuote.
21.3.2014 Ovat eri tuote: eroa punajuuressa, kaalissa, herneissä.

Seljankakeitto (DELICIEST, latvialainen; 500 g), 2,55

Lisätään tölkillinen vettä: saat 3 - 4 ateriaa.
Pane sekaan makkaran- tai kalanpaloja yms.

alepa tämän antaa.

9.3.2014
Pakkaus: lasipurkki.

Punajuurikeitto (KEDAINIU, ukrainalainen; 480 g), 2,39
Avasin purkin; lisäsin nakkeja (ja vettä).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.08.2014 19:44

Keeng khiow whaan + riisiä
Vihreä curry, kanaa tai possua,kasviksia, kookosmaito / tofu / katkarapu

http://www.bunthans-food.fi/

Suosittelen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 16.08.2014 20:14

trisse kirjoitti:Ei tuo ole halpaa.

On se ulkona syömiseksi.
Sitä paitsi, annokset ovat isoja ja jos ottaa loput mukaan, kerta-annoksen hinta puolittuu.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja saara » 16.08.2014 21:21

Tämän ohjeen laitoin tuonne pataruokiin, mutta taitaa paremmin sopia tänne:

-Tässä varsinkin PP.lle ja miksei muillekin tosi helppo nopea ja hyvä sosekeitto.:

Ota mieleisesi määrä pakasteherneitä ja pakastemaissia, kiehauta ne pienessä määrässä kasvislientä, soseuta, mausta mustapippurilla, valkosipulipulverilla sekä aromisuolalla. Valmiiseen sosekeittoon voit lisätä ranskankermaa tai öljyä.
Samanlaisen soseen voit valmistaa periaatteessa mistä vihanneksesta tahansa, kinkut ja sianpotkat ym .voit ostaa kauppahallista ja nauttia voileivällä keiton
seurana jos et pärjää ilman lihaosuutta.Pelkkä paahtoleipäkin käy.

Itse tein juuri tätä ja laitoin sekaan vain tilkan rapsiöljyä. Hyvää!
saara

ViestiKirjoittaja saara » 15.09.2014 17:05

Tein äsken tosi hyvää ja halvalla! Viipaloin ison kypsentämättomän rosamunda-uuniperunan ohuenohuiksi siivuiksi, niin ohuiksi kuin saa, samoin tein raa.alle punajuurelle ja sipuliurenkaita vielä . öljyä ja pinnalle aromisuolaa, valkosipulipulveria, kaikki uunipellille leivinpaperin päälle. Ei tarvii monta minuuttia olla 200 asteessa. Varottava etteivät pala! Tulee tosi rapeita ja monin verroin terveellisempiä kuin kaupan juureslastut, kokeilkaa! Käyttää voi muitakin juureksia, mistä tykkää, porkkanaa, lanttua, naurista ym.
saara

ViestiKirjoittaja Kiss » 15.09.2014 21:10

Ah! Hyvä vinkki. Mä ostin tänään luomu punajuuri viipaleita ja luomu suolakurkku viipaleita ja aion syödä ne ruisleivän päällä!
Kiss

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko