Kahvi kirjoitti:Voi hyvinkin olla, että kyselen tyhmällä tavalla; jotenkin kuitenkin ilmeisesti minun on kysymykseni esitettävä, kun muuten Kyllästynyt ei tunnu perustelevan ollenkaan.
Niinkuin nyt nämä tuoreimmat "sontaa" -argumentit. Miksi esittämäni asiat ovat "sontaa"?
Syytät minua siitä, että pyrin mollaamisen maksimointiin, muttei kyse ole
mollaamisen maksimoinnista vaan omien perustelujen esittämisestä niin pitävällä tavalla, ettei vastapuoli voi enää asiaa kiistää. Mutta sinä kuitenkin aina palaat aiheeseen kyselyilläsi joita voisi verrata tiedusteluun, "miksi punainen on punaista".
Ja (mm.) väitteesi siitä, etten minä halua, että täällä - edes minun poissa ollessani - käsitellään naista "ei-ylistäviä" aiheita, on tolkuton, koska tällä palstalla ei ole koskaan käsitelty mitään aihetta "naista ylistävällä" tavalla. Ei koskaan, ei kenenkään toimesta - eikä milloinkaan.
Lisäksi valitat (mm.) sitä, että jos sinä sanot ketjussa miesten joutuneen sylkykupin asemaan, minä en saisi kumota tai kiistää kyseistä väitettäsi toteamalla, etteivät miehet ole joutuneet sylkykupeiksi, vaan että naiset ovat - ja ovat olleet - siinä asemassa jo vuosisatoja.
Kyselit ketjussa Suomen mahdolliseen NATO-jäsenyyteen liittyen
Kahvi kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Niin mutta mitä sitten?
Minulle mitä sitten ei ole mikään kysymys. Eikä itselleni eikä tuntemilleni ihmisille ole "mutta mitä sitten"-asia, onko Suomi itsenäinen valtio vai ei.
Miten itsenäisyytemme tähän liittyy - ja mitä sitten, vaikka veli venäläinen provosoituisi Nato-jäsenyydestämme?
Kysymyksesi "Niin mutta mitä sitten?" osoittaa joko täydellistä reaalipolitiikan ymmärtämättömyytta, tai sitten olet käsittänyt NATO-keskustelun sisällön jollain oudolla tavalla, ettei Suomen itsenäisyys olisi sellainen asia joka NATO-keskustelun yhteydessä pitäisi ottaa huomioon.
Lisäksi vastauksesi sävy on niin ylimielinen, ettei siihen voi kovin kohteliain sanakääntein vastata - tai ainakaan minä en sellaiseen pysty.
Viesti:
Kyllästynyt kirjoitti:Quod licet lovi, non licet bovi.
Kahvi ei (onneksi) ole pääministeri.
Oli vastaus Mirrille, joka perusteli sinun "Niin mutta mitä sitten" vastauksesi järkevyyttä sillä, että pääministerikin on niin sanonut.
Quod licet lovi, non licet bovi = Mikä sopii Jupiterille, ei sovi härälle. Toisin sanoen, vaikka pääministerimme (kok.) moista sanookin, pitää muistaa, ettei hän asemansa vuoksi voi sanoa niin kuin asia todellisuudessa on - että Venäjän reaktioilla Suomen NATO-jäsenyyteen saattaa olla oleellinen merkitys Suomen itsenäisyyteen.