Universumin mittakaava

Re: Universumin mittakaava

ViestiKirjoittaja Hermes » 07.08.2014 14:27

Syksy kirjoittaa varmaan ihan hyviä juttua, esimerkiksi Valtaoja on ehkä mennyt liikaa populaari-puolelle - "helppoja" juttuja, joista voi saada aivan vääriä käsityksiä, ja niin edelleen.
Hermes

ViestiKirjoittaja huu » 07.08.2014 14:32

Kahvi kirjoitti: Olen lueskellut Syksyn kolumneja netissä ja varsin osaava tapaus hän tuntuu olevan, joskaan ei yllä ihan sille kansantajuistamisen asteelle kuin kolleegansa Valtaoja, mutta kuitenkin. Joskus välillä olen kyllä hetkeksi pysähtynyt miettimään, että onko Räsänen mies vai nainen, mutta skipannut pohdintani merkityksettöminä - nytpä selvisi tuokin pieni detalji.

Syksyn kollega on Kari Enqvist. Valtaoja on tähtitieteilijä.

Sanoma Oy:n suosioon Syksy pääsi ehdotettuaan Israelin eristämistä tiedemaailmassa muinoisen Etelä-Afrikka-mallin mukaan sekä asettumalla täysin terroriorganisatio Hamasin kannalle Palestiina-konfliktissa.

(korjattu yksi kirjain isoiseksi).

Lisäys klo 14:35

huu quit.
huu

ViestiKirjoittaja Hermes » 07.08.2014 14:36

huu kirjoitti:
Hermes kirjoitti:
huu kirjoitti:Mutta, mutta sinulla on uskosi ja minulla mainitsemani tutkimus.

Ei kai toinen nimesi ole "haa"?

Siirryit siis henkilöpuolelle. Halveksittava käänne.

Se liittyi kommentteihisi, ei henkilöösi.

Sinulla on siis se 1960-luvun lopulla tehty "tutkimus", jossa on todettu, että jos avaruudesta tulee muukalaisia, niin maailma ehkä menee epäjärjestykseen juuri sen vuoksi, että kaikkien ihmisten päässä lopultakin Jumala on todistettu vääräksi... tai jotain... Voin hyvin kuvitella, että maan päälle ilmestyy joku ökkymönkijä toisesta galaksista, ja sen jälkeen Helsingissäkin ihmiset juoksevat ympäriinsä rikkoen laseja ja huutaen: Jumala on todistettu lopulta vääräksi! Facebookissa viesti leviää yhä laajemmin: Jumalaa ei ole olemassa.. Jumala on kuollut, ja yksi kerrallaan sekä kristityt, muslimit, ateistit että buddhalaiset nousevat penkeiltään ja alkavat raivota ympäriinsä.
Hermes

ViestiKirjoittaja Kahvi » 07.08.2014 15:23

huu kirjoitti:
Kahvi kirjoitti: Olen lueskellut Syksyn kolumneja netissä ja varsin osaava tapaus hän tuntuu olevan, joskaan ei yllä ihan sille kansantajuistamisen asteelle kuin kolleegansa Valtaoja, mutta kuitenkin. Joskus välillä olen kyllä hetkeksi pysähtynyt miettimään, että onko Räsänen mies vai nainen, mutta skipannut pohdintani merkityksettöminä - nytpä selvisi tuokin pieni detalji.

Sanoma Oy:n suosioon Syksy pääsi ehdotettuaan Israelin eristämistä tiedemaailmassa muinoisen Etelä-Afrikka-mallin mukaan sekä asettumalla täysin terroriorganisatio Hamasin kannalle Palestiina-konfliktissa.

huu quit.

Kiitos tarkennuksesta!

Joo vähän jyrkiltä nuo Syksyn mielipiteet tuntuvat tähtitieteilyn ulkopuolella, mutta en ole välittänyt niistä kun minua kiinnostaa tuo kosmos kaikkine kummallisuuksineen.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hermes » 07.08.2014 15:27

Kahvi kirjoitti:
huu kirjoitti:

huu quit.

Kiitos tarkennuksesta!

Joo vähän jyrkiltä nuo Syksyn mielipiteet tuntuvat tähtitieteilyn ulkopuolella, mutta en ole välittänyt niistä kun minua kiinnostaa tuo kosmos kaikkine kummallisuuksineen.

Huu-haa on todennäköisesti taas väärässä, kun hän väittää esimerkiksiksi sellaista, että Syksy on "asettunut täysin terroriorganisatio Hamasin kannalle Palestiina-konfliktissa". Jotenkin huun omat mielipiteet tai vakaumukset "paistavat läpi" myös.
Hermes

ViestiKirjoittaja Kahvi » 07.08.2014 15:55

Tuon -haa liitteen voisit poistaa huu'n nimimerkistä, se kun saa sinut vaikuttamaan melko typerältä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 07.08.2014 15:59

Siksi hän [Syksy Räsänen] käy palestiinalaisten oikeuksia ajavan ICAHD-järjestön kanssa uudelleenrakentamassa taloja, joita Israel on tuhonnut siirtokunnissaan. Gazan tilanteen taas kärjistyttyä heinäkuussa hän oli puhumassa mielenosoituksessa Eduskuntatalon edessä.

Ja siksi hän lahjoittaa joka vuosi 40–50 prosenttia tuloistaan erilaisille järjestöille, esimerkiksi Israelin ja Palestiinan konfliktia seuraavalle verkkomedialle ja Wikileaksille.
http://www.hs.fi/kuukausiliite/Syksy+R% ... 541?sivu=4

ICAHD-järjestö: kts http://www.icahd.fi/

Ja tuolta löytyy tämä:
Syksy Räsäsen puhe Gaza-mielenosoituksessa 2.8.2014
"ICAHD Finlandin Syksy Räsäsen puhe ”Näpit irti Gazasta! pt. 4” -mielenosoituksessa Helsingissä 26.7.2014. Teksti saattaa hieman erota pidetystä puheesta."
http://www.icahd.fi/?p=4948

Jokainen halutessaan voi käydä tuolta toteamassa Syksyn kannan ko asiaan.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hermes » 07.08.2014 17:36

Kahvi kirjoitti:Tuon -haa liitteen voisit poistaa huu'n nimimerkistä, se kun saa sinut vaikuttamaan melko typerältä.

Käytän sitä liitettä niin kauan kuin hän selittää typeriä juttujaan. "Sinä perustat mielipiteesi vain uskomuksiin, minulla on tällainen 1960-luvun 'tutkimuksesta' otettu lausunto."
Viimeksi muokannut Hermes päivämäärä 07.08.2014 17:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Hermes

ViestiKirjoittaja Hermes » 07.08.2014 17:41

Sen mitä tiedän tai muistan "politiikasta" .. niin sekä Syksy Räsänen että Marko Hamilo olivat jonkin aikaa samaan aikaan kirjoittamassa tiede.fi-lehden blogia. Hamilo kirjoitti omanlaisiaan blogeja, joissa käsiteltiin ehkä rotuja ja niin edelleen. Syksy Räsänen lopulta sanoi, että hän ei enää kirjoita tiede.fi-lehdessä sen vuoksi, että Marko Hamilo blogaa siellä myös. Myöhemmin myös Hamilo hävisi tiede.fi-lehdestä.
Hermes

ViestiKirjoittaja Hermes » 07.08.2014 17:50

Uusi tutkimus paljastaa:

Kuva
Hermes

ViestiKirjoittaja saara » 07.08.2014 17:56

Psykopatologia kirjoitti:Saa. - Mutta miten olet voinut saada 5+:n, kun nyt kirjoitat tuollaista sörsseliä?

Ehkä minun olisikin parasta lopettaa kirjoittelu täällä kokonaan kun en muuta osaa, kuin sörsseliä tuottaa...
saara

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.08.2014 19:32

Elä toki lopeta.

Mutta on ikään kuin kirjoittaisin rikkinäisellä puhelimella.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja huu » 07.08.2014 19:54

Viestissäni 07.08.2014 klo 10:40 totesin, että NASA; AMES ja muistaakseni Stanford julkaisivat yhteisen suunitelman, jonka nimi oli Kyklooppi-projekti ja että yhteiskunnallisessa osassa arviointia todettiin, että suurehko osa Maan uskonnoista menettäisi perusteensa ja ihmiset ryntäisivät kaduille hillumaan.

Nimimerkki Hermes (#p 181211) epäili asiaa kirjoittaen sen kuulostavan ”kyllä hyvin epäuskottavalta.”

joten annoin hänelle (#p 181238) eksaktin viitteen.

Viestissään 07.08.2014 klo 14:15 nimimerkki Hermes kirjoitti:
”Ei kai toinen nimesi ole ”haa”?

Totesin hänen klo 14:26 siirtyneen henkilöpuolelle ja että se oli ”halveksittava käänne”.

Nimimerkki Hermes selitti klo 14:36 ”Se liittyi kommentteihisi, ei henkilöösi.”

mutta intoutui sitten kampittamaan klo 15:27 itsensä käyttämällä minusta nimikettä ”Huu-haa”. Nimimerkki katsoi ilmoittamani Räsäsen Hamas-kannan olleen jotenkin väärä.

Räsäsen Hamas-kanta tulee kuitenkin täysin selväksi Kahvin antamasta linkistä.

Nimimerkki Hermes on siis itse todistanut itsensä valehtelijaksi kompastumalla sandaaleihinsa ensin väittämällä, että ei henkilöi ja sitten henkilöimällä kummatkin 21 minuutin sisällä.

Jatkoon halveksittava henkilöijä ja valehtelija nimimerkki Hermes uhoaa vielä käyttävänsä nimikettään Huu-haa niin kauan kuin ”hän selittää typeriä juttujaan”. Lainausmerkkeihin nim. Hermes pisti lauseen ”Sinä perustat mielipiteesi vain uskomuksiin, minulla on tällainen 1960-luvun ’tutkimuksesta’ otettu lausunto.”

Lainausmerkeissä oleva ei ole tekstiäni. Minun tekstini kuului: ”Mutta, mutta sinulla on uskosi ja minulla mainitsemani tutkimus.”

Harvalla meistä on perustetta panna lainausmerkkeihin vuonna 1971 julkaistu tutkimus, jonka tekijät ovat NASA, AMES ja Stanford.

Teillä on nero joukoissanne.
huu

ViestiKirjoittaja Hermes » 07.08.2014 21:14

Siellä 1971 tehdyssä tutkimuksessa siis paljastuu, että sitten kun tänne tulee alieneita, niin ihmiset viimeinkin ymmärtävät, että eihän jumalaakaan ole, ja sitten ne ihmiset juoksevat sekopäisinä ympäriinsä? Tai siis, vielä sekopäisempina kuin nyt? Se on ollut varmaankin tosi kattava tutkimus. Nykyiset tavalliset tutkijat eivät oikein osaa päättää, että onko joku mt-lääke hyvä vai huono. Sitten vuona 1971 on jo NASA:n tutkimuksissa päätelty, mitä tapahtuu sitten kun tänne tulee vierailijoita toisista galakseista. Toivottavasti tämä ymmärrys lopulta paljastetaan!
Viimeksi muokannut Hermes päivämäärä 07.08.2014 21:41, muokattu yhteensä 1 kerran
Hermes

ViestiKirjoittaja huu » 07.08.2014 21:41

Hermes kirjoitti:Siellä 1971 tehdyssä tutkimuksessa siis paljastuu, että sitten kun tänne tulee alieneita, niin ihmiset viimeinkin ymmärtävät, että eihän jumalaakaan ole, ja sitten ne ihmiset juoksevat sekopäisinä ympäriinsä? Tai siis, vielä sekopäisempina kuin nyt? Se on ollut varmaankin tosi kattava tutkimus. Nykyiset tavalliset tutkijat eivät oikein osaa päättää, että onko joku mt-lääke hyvä vai huono. Sitten vuona 1971 on jo NASA:n tutkimuksissa päätelty, mitä tapahtuu sitten kun tänne tulee vierailijoita toisista galakseista.

Höpötät paskaa. Katso tarkemmin mitä kirjoitin.
huu

ViestiKirjoittaja Hermes » 07.08.2014 22:31

huu kirjoitti:
Hermes kirjoitti:Siellä 1971 tehdyssä tutkimuksessa siis paljastuu, että sitten kun tänne tulee alieneita, niin ihmiset viimeinkin ymmärtävät, että eihän jumalaakaan ole, ja sitten ne ihmiset juoksevat sekopäisinä ympäriinsä? Tai siis, vielä sekopäisempina kuin nyt? Se on ollut varmaankin tosi kattava tutkimus. Nykyiset tavalliset tutkijat eivät oikein osaa päättää, että onko joku mt-lääke hyvä vai huono. Sitten vuona 1971 on jo NASA:n tutkimuksissa päätelty, mitä tapahtuu sitten kun tänne tulee vierailijoita toisista galakseista.

Voitko selittää tarkemmin, että millä tavalla olin väärässä tuossa tulkinnassa?
Hermes

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.08.2014 22:40

Miksi ihmisiä kiinnostaa, onko avaruudessa elämää? Vuonna 1995 tai jotain Naturessa julkaistiin artikkeli, jonka mukaan kuussa on elämää. Jutussa oli präntättynä kuva, jossa kuusikulmaisia painaumia mineraalin pinnassa (EM-kuva kiven pinnasta tms.) nauhamaisena epäselvästi näkyvänä rakenteena. Ei siitä sitten sen enempiä vauhkottu.

Sen sijaan mittakaava-aspekti on kiintoisa. Pitäisi lukea tuo kk-liitteen tarina, kun tuossa pöydällä ihan jouten makoilee. Esimerkiksi vertailu molekyylimaailman mittakaavoihin olisi hedelmällinen. Jos mittakaava olisi vähänkään sama, niin planeetat törmäisisivät toisiinsa kuin elektronit ikään? Ja kuukin mennä viuhottaisi niin perkeleesti pitkin rataansa? Että ei koskaan ehtisi nähdä kuutamoa?
Hilppa

ViestiKirjoittaja huu » 07.08.2014 23:04

Hermes kirjoitti:
huu kirjoitti:

Voitko selittää tarkemmin, että millä tavalla olin väärässä tuossa tulkinnassa?

Koska en kirjoittanut mitään tänne tulevista alieneista.
huu

ViestiKirjoittaja Hermes » 08.08.2014 09:40

Project Cyclops

https://seti.berkeley.edu/sites/default ... 010095.pdf [258 p.]

Eipä siinä juuri sitä tutkita, miten älyn löytäminen ulkoavaruudesta kumoaa uskontojen väitteet ja johtaa sekasortoon, korkeintaan se mainitaan hyvin lyhyesti jonkinlaisena riskinä.

[PP 9:45: Noihin on hyvä merkitä kirjoituksen laajuus esiin; siis yllä 258 arkkia.]
Hermes

ViestiKirjoittaja Hermes » 08.08.2014 09:55

Hermes kirjoitti:Project Cyclops

https://seti.berkeley.edu/sites/default ... 010095.pdf [258 p.]

"The possibility has been voiced that to a very advanced race we might appear such a primitive life form as to represent delightful pets, interesting experimental animals, or a gourmet delicacy."

:D (Boldaukset minun.)
Hermes

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista