Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Enpä muista koskaan nähneeni kissan väijyvän jotakin minun silmilleni näkymätöntä. Vähintäänkin väijytyksen kohde on ollut pääteltävissä - kuten esimerkiksi myyränkolon suuaukko.
Kertonee jotakin sinun kokemusasiantuntijuudestasi kissojen suhteen.
Tässä yksi kissa, jolla mielestäsi ei ollut mitään väijymiskohdetta, koska sinä et nähnyt sellaista:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... 77fSuXJ2do (0:24)
kissi kirjoitti:höpö höpö Kyllästynyt. Tässä varmaankin puhutaan tänpäivän kateista. Eikä joistain muinaisista metsäkissa pedoista.
kissi kirjoitti:höpö höpö Kyllästynyt. Tässä varmaankin puhutaan tänpäivän kateista. Eikä joistain muinaisista metsäkissa pedoista.
(lihavointi minun)Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Enpä muista koskaan nähneeni kissan väijyvän jotakin minun silmilleni näkymätöntä. Vähintäänkin väijytyksen kohde on ollut pääteltävissä - kuten esimerkiksi myyränkolon suuaukko.
Tässä yksi kissa, jolla mielestäsi ei ollut mitään väijymiskohdetta, koska sinä et nähnyt sellaista:
Ensimmäisessä videossa ei näkynyt kuin peppuaan heiluttava kissa. Kahvi linkitti toisen videon, jossa kissa säntäsi juoksuun. Ja vastahan sinä pääsit sanomasta, että kyseinen kissa jahtaa valoja.

Mirri kirjoitti:(lihavointi minun)Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Enpä muista koskaan nähneeni kissan väijyvän jotakin minun silmilleni näkymätöntä. Vähintäänkin väijytyksen kohde on ollut pääteltävissä - kuten esimerkiksi myyränkolon suuaukko.
Ensimmäisessä videossa ei näkynyt kuin peppuaan heiluttava kissa. Kahvi linkitti toisen videon, jossa kissa säntäsi juoksuun. Ja vastahan sinä pääsit sanomasta, että kyseinen kissa jahtaa valoja.
Juuri noin. Syystä tai toisesta sinä et nähnyt, että kissa säntäsi vilkkuvien valojen perään; kissa jahtasi edessään näkemiään valoja.
Hilppa kirjoitti:Merkitköön kenelle mitä hyvänsä, vaikka terapiaa, mutta itse en noita videoita kykene pitämään aitona kuvauksena eläimen käytöksestä. Ne kuvaavat ihmisen asuinhuoneistossa suljetussa tilassa elävän eläimen (joka useimmiten on operoitu ym.) käytöstä. Ja jonka kantavanhemmatkin ovat eläneet samalla tavalla rajoitetussa ympäristössään jo useiden sukupolvien ajan.

Kyllästynyt kirjoitti:Sinä väitit kissan jahtaavan valoja ja minä sanoin, ettei kuvassa näkynyt mitään jahdattavaa. Kumpaa tulkintaa sinä tällä hetkellä pidät oikeana?

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Sinä väitit kissan jahtaavan valoja ja minä sanoin, ettei kuvassa näkynyt mitään jahdattavaa. Kumpaa tulkintaa sinä tällä hetkellä pidät oikeana?
Edelleen pidän omaa tulkintaani oikeana.
Kissa näki vilkkuvia valoja ja jahtasi niitä. Silti vaikket sinä nähnyt kuvassa mitään jahdattavaa.
Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Merkitköön kenelle mitä hyvänsä, vaikka terapiaa, mutta itse en noita videoita kykene pitämään aitona kuvauksena eläimen käytöksestä. Ne kuvaavat ihmisen asuinhuoneistossa suljetussa tilassa elävän eläimen (joka useimmiten on operoitu ym.) käytöstä. Ja jonka kantavanhemmatkin ovat eläneet samalla tavalla rajoitetussa ympäristössään jo useiden sukupolvien ajan.
Kotikissa on juuri sellainen, haluttiin tai ei. Se on elänyt jo vuosisatoja läheistä yhteiseloa ihmisten kanssa, eikä selviytyisi hengissä ilman ihmisen myötävaikutusta.
'Operoiminen' - tarkoittanet kotikissan leikkaamista suvunjatkamiskyvyttömäksi - on kotikissalle erittäin armelias ja ajattelevainen teko. Kotikissalla on huonot mahdollisuudet selviytyä villiintyneenä ja vapaana lisääntyjänä ilman ihmisen tukea ja avustusta.
Kotikissa on oikeasti kotikissa; sillä ei ole mahdollisuuksia selviytyä villinä ja vapaana, vaan se tarvitsee ihmisen itsensä ja pentujensa suojaksi. Turha syyllistää nykyihmistä siitä, että vuosisatojen kuluessa on syntynyt kesy kissalaji nimeltään kotikissa.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Sinä väitit kissan jahtaavan valoja ja minä sanoin, ettei kuvassa näkynyt mitään jahdattavaa. Kumpaa tulkintaa sinä tällä hetkellä pidät oikeana?
Kissa näki vilkkuvia valoja ja jahtasi niitä. Silti vaikket sinä nähnyt kuvassa mitään jahdattavaa.
En, muttei se muuta miksikään sitä, etten ole (livenä) nähnyt kissan jahtaavan olemattomia.

Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Sinä väitit kissan jahtaavan valoja ja minä sanoin, ettei kuvassa näkynyt mitään jahdattavaa. Kumpaa tulkintaa sinä tällä hetkellä pidät oikeana?
En, muttei se muuta miksikään sitä, etten ole (livenä) nähnyt kissan jahtaavan olemattomia.

Helmenkalastaja kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Sinä väitit kissan jahtaavan valoja ja minä sanoin, ettei kuvassa näkynyt mitään jahdattavaa. Kumpaa tulkintaa sinä tällä hetkellä pidät oikeana?
Oletko nähnyt kissan jahtaavan valoa? Pienet LED-valotaskulamput ovat mitä parhaita kissan leikittäjiä.
Niistä tulevan valon perään ainakin meidän molemmat kissat säntäilevät aivan innoissaan.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa