http://kuvaton.com/browse/30102/haista_paska.gif
Kahvi kirjoitti:Arvelisin voimakkaasti näkyvän heilumisen olevan urbaanikissojen ominaisuus. Oikeasti saalistusta osaava katti tuskin itseänsä paljastaisi moisella heilumisella. En tiedä, eli arvelen - viisaammat korjatkoon.

Kahvi kirjoitti:Mirri kirjoitti:Tässä on upeaa pepun heilutusta erilaisilla tyyleillä:
http://funnycatgifs.com/page/32
Eli nämä:

Psykopatologia kirjoitti:Samoin ihmisillä: lemmenkipeän turpa leviää.
Miksi ihmisistä ei synny täällä vastaavanlaista keskustelua?
Se kiinnostaisi minua enemmän.
Psykopatologia kirjoitti:Samoin ihmisillä: lemmenkipeän turpa leviää.
Miksi ihmisistä ei synny täällä vastaavanlaista keskustelua?
Se kiinnostaisi minua enemmän.

Mirri kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Arvelisin voimakkaasti näkyvän heilumisen olevan urbaanikissojen ominaisuus. Oikeasti saalistusta osaava katti tuskin itseänsä paljastaisi moisella heilumisella. En tiedä, eli arvelen - viisaammat korjatkoon.
Minä olen arvellut vähän samaa, koska eniten olen nähnyt väijymiseen liittyvää pepun heiluttamista sisäkissoillani. Olisikohan niin, että se on jokin vaihe saalistamisen opettelussa, ja oikeasti saalistavat kissat oppivat pentumaisesta tavasta pois huomatessaan saaliin livistävän tiehensä sillä välin, kun kissa valmistautuu (psyykkaa itseään?) syöksyyn takapäätään liikuttelemalla. En muista ulkona saalistaneella kissallani olleen tuollaista 'rituaalia', vaan se lähti hyökkäykseen mitä yllättävämmistä ja huomaamattomammista tilanteista niin, ettei välttämättä edes mistään etukäteen huomannut sen iskeneen silmänsä saaliseläimeen, jonka aikoi napata...
Helmenkalastaja kirjoitti:Eiväthän nuo kissat tuossa peppuaan minuuttitolkulla heiluta, video vain toistaa samaa tosi lyhyttä luuppia...
Enkä ymmärrä sitäkään, mitä kuvan ensimmäinen kissa muka vaanisi.

Mirri kirjoitti:Enkä ymmärrä sitäkään, mitä kuvan ensimmäinen kissa muka vaanisi.
Kyllästynyt, eivät kissojen kaikki vaanimiset ole ihmissilmin nähtävissä, eivät etenkään kuvissa. Yhtään ei tiedetä mitä jahdattavaksi tärkeää kissa näkee sellaista, jota me ihmiset emme näe emmekä huomaa.
Mielestäni on vakavaa kissan aliarvioimista kuvitella, että ihminen pystyisi aina näkemään ja ymmärtämään mitä kissa milloinkin vaanii. Kissan näkökin on ihmiseen verrattuna aivan omaa luokkaansa - muista aisteista puhumattakaan. Kissa voi vaania jotakin sellaista, joka on sinun ja minun aistien ulottumattomissa; tai ainakaan aistimme eivät kykene kuvasta havaitsemaan kissan vaanimisen kohdetta.
Kyllästynyt kirjoitti:Ja jos nuo videot ovat luuppeja, en ymmärrä mitä hauskaa joku niissä näkee. Eihän niissä edes ole kyse kissan aidosta käytöksestä vaan ihmisen työn tuloksena syntyneestä kuvamanipulaatiosta. Vähän sama asia kuin se, että kissa puetaan ihmisen vaatteisiin.

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Ja jos nuo videot ovat luuppeja, en ymmärrä mitä hauskaa joku niissä näkee. Eihän niissä edes ole kyse kissan aidosta käytöksestä vaan ihmisen työn tuloksena syntyneestä kuvamanipulaatiosta. Vähän sama asia kuin se, että kissa puetaan ihmisen vaatteisiin.
En minäkään niissä hauskaa näe, vaan upeaa ja yksityiskohtaista kuvaa aidosta kissan käyttäytymisestä. Juuri toisto tuo asian esille ja korostaa sitä; se tekee näkyväksi käyttäytymisen, joka ilman toistoa ja korostamista voisi jäädä huomaamatta taitavimmiltakin kissatarkkailijoilta. Voi olla, että kuvamateriaalin näyttäminen hidastettuna toisi esille samoja asioita - sitä en tiedä.
Aivan eri asia kuin eläimen pukeminen ihmisten vaatteisiin.
Kyllästynyt kirjoitti:Enpä muista koskaan nähneeni kissan väijyvän jotakin minun silmilleni näkymätöntä. Vähintäänkin väijytyksen kohde on ollut pääteltävissä - kuten esimerkiksi myyränkolon suuaukko.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa