trisse kirjoitti:Eli jos ei jaksa liikkua kyllin rasittavasti voi yhtä hyvin luovuttaa ja jättää kokonaan liikkumatta?
Psykopatologia kirjoitti:Liikuntaharrastus täytyy lähteä "alisuoriutumisen" pohjalta, mikä sekin voi tuntua rasittavalta.
Mitä jos jatkuvasti alisuorittaa vaikkapa mekanistisesti, huomaa jonain päivänä, että jaksaakin!
Itse ennen sanoin, että liikkuessa pitäisi tulla hiki (ikään kuin pinta auki).
Helmenkalastaja kirjoitti:Minulla syke nousee kyllä helposti suositustasolle, mutta hikeä ei tule enkä hengästy. Sykkeen palautuminen liikunnan jälkeen kestää tuntikausia ja saattaa nousta uudelleen yöllä, kun yritän nukkua.
Hilppa kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Minulla syke nousee kyllä helposti suositustasolle, mutta hikeä ei tule enkä hengästy. Sykkeen palautuminen liikunnan jälkeen kestää tuntikausia ja saattaa nousta uudelleen yöllä, kun yritän nukkua.
Sinuna kysyisin lääkäriltä (kardiologilta) yksilölliset ohjeet liikuntaan ja sykealueeseen. (Saattaa olla niin, että kuntosi kaipaisi kohennusta lisäämällä liikuntaa pienemmällä sykkeellä. Mutta minä en tosiaan ole mikään asiantuntija, vaan tässä tapauksessa konsultoisin oikeita asiantuntijoita.)
Hermes kirjoitti:Minulle oli ehkä tärkeintä luoda sellainen säännöllinen tapa, että esimerkiksi kun tulen töistä kotiin,
niin lähden heti kävelemään pienelle kävelylle metsään. Toiston kautta siitä tuli oikea "tapa", eikä
sinne kävelylle meneminen enää tuntunutkaan ikävältä. Vähitellen aloin joskus juostakin siellä ihan
sen vuoksi, että se tuntui mukavalta. En kuitenkaan itse edes pidä välttämättä esimerkiksi kovempaa
juoksemista minulle terveellisenä kuin ehkä kerran viikossa. Kävely on melkein aina tervellistä, jos
sitä voi tehdä, mutta liiallinen juokseminen ja "itsensä rääkkääminen" voi olla myös haitallista
erilaisilla tavoilla erilaisille ihmisille.

trisse kirjoitti:typeryytta? i hope this helps...
trisse kirjoitti:vaivalloisuus
Kyllästynyt kirjoitti:Kumpaan kategoriaan (terveyden ylläpitämiseen vain kunnon kohottamiseen) lasketaan 6 metrin kertapuupalkkien maalaaminen, kanniskelu ja nostelu?
Psykopatologia kirjoitti:Ja varsinkin huonompikuntoiselle.
Kyllästynyt kirjoitti:Eivät ole kakkosnelosia vaan 51 x 200 kertopuuta.
Ja minä kannoin vain toisesta päästä.
Helmenkalastaja kirjoitti:Minulla syke nousee kyllä helposti suositustasolle, mutta hikeä ei tule enkä hengästy. Sykkeen palautuminen liikunnan jälkeen kestää tuntikausia ja saattaa nousta uudelleen yöllä, kun yritän nukkua.
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa