Tuuve Maanvaiva kirjoitti:Kysyttiin asiaa apteekista ja sen voi siellä uusia mutta apteekki saa veloittaa sen uusimisesta. Hinta ei selvinnyt.
Tuuve Maanvaiva kirjoitti:Oletteko huomanneet tämän palvelun.
http://www.kanta.fi/fi/
Minä huomasin sieltä, että eräät e-reseptit menivät eilen vanhaksi. Mitenkä ne uusittiin?
Taisin löytää itse vastauksen eli menen apteekkiin ja pyydän uusimaan reseptin, niinkö?
Mirri kirjoitti:
Tuli vielä mieleeni... Mikä tahansa hoitotaho tai lääkäri ei uudessa sähköisessä systeemissä käy, koska potilastietojen lukeminen on rajoitettu potilasta hoitavaan tahoon. Reseptit uusitaan omassa hoitopaikassa.

Helmenkalastaja kirjoitti:Tuuve Maanvaiva kirjoitti:Kysyttiin asiaa apteekista ja sen voi siellä uusia mutta apteekki saa veloittaa sen uusimisesta. Hinta ei selvinnyt.
Mun hoitava lääkäri uusi vastikään e-reseptini puhelinkeskustelumme (kesti noin 3 min) jälkeen; lasku tuli kotiin: 27 euroa.
tris kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Tuuve Maanvaiva kirjoitti:Kysyttiin asiaa apteekista ja sen voi siellä uusia mutta apteekki saa veloittaa sen uusimisesta. Hinta ei selvinnyt.
Mun hoitava lääkäri uusi vastikään e-reseptini puhelinkeskustelumme (kesti noin 3 min) jälkeen; lasku tuli kotiin: 27 euroa.
Laita se apteekista uusintaan niin ei maksa mitään.
Helmenkalastaja kirjoitti:tris kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Tuuve Maanvaiva kirjoitti:Kysyttiin asiaa apteekista ja sen voi siellä uusia mutta apteekki saa veloittaa sen uusimisesta. Hinta ei selvinnyt.
Laita se apteekista uusintaan niin ei maksa mitään.
Kyllä maksaa. Apteekki kysyy lääkäriltä, mitä tämä veloittaa uusimisesta, ja se lisätään lääkkeen hintaan.
Näin on ainakin ennen tehty, ennen e-reseptejä.
En usko, että tämä lääkärini suostuisi ilmaiseksi reseptiä uusimaan...

santra kirjoitti:EI maksa .
Minulla on, kuten jo mainitsin, kanta-asiakaskortti apteekkiini jossa uusitaan reseptit ilmaiseksi, se voisi tehdä myös oma kanta- palvelussa, mutta silloin lääkäri velottaa palkkionsa.
Ennen e-reseptejä velotettiin joka reseptin uusimisesta, nyt en maksa uusimisesta mitään.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa