santra kirjoitti:Mitä varten sinä piikittelet minua? Tietääkseni en ole pahaa sanaa sinulle kirjoittanut. Yhdessä joikun kanssa tuon aloitte ja kun lopulta ymmärsit(ilmeisesti Joiku ym. ei vieläkään) etten ole luulemanne kis tms multinikki, vaan kerran vielä santra, niin miksi piikittelet minua?
Toivon asiallista vastausta. kiitos.
Helmenkalastaja kirjoitti:Minä otan kyllä vastuun kaikesta sanomastani.
Helmenkalastaja kirjoitti:Mistä niin päättelet?
Helmenkalastaja kirjoitti:Olenko nyt loukannut sinua?
Kyllä minä mietin hyvinkin tarkkaan, mitä sanon ja varsinkin kirjoitan. Joskus saatan silti tahtomattanikin loukata.
Pinja kirjoitti:Joillakin on erityisen korkea miellyttämishalu, jolloin näin netissäkin saattaa olla sellainen, että tarkkaan miettii sanomisensa. Helmenkalastaja voisit tehdä sen tunnelukkotestin, siitä näet onko sinulla erittäin vahva miellyttämisenhalu (=hyväksynnän haku). Minulla oli vahva.
Pinja kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Olenko nyt loukannut sinua?
Kyllä minä mietin hyvinkin tarkkaan, mitä sanon ja varsinkin kirjoitan. Joskus saatan silti tahtomattanikin loukata.
Minun pitäisi olla myös loukkaamatta muita, koska poden aina syyllisyyttä, jos olen ilkeä tai väärässä kohtaa suorasukainen. Luulen, että arvostat syyllisyyden tuntoa, mutta sitäkin enemmän sitä, että et loukkaa. Koet kai jo valmiiksi syyllisyyttä mikä pistää sinut miettimään tarkkaan sanomisiasi.
Helmenkalastaja kirjoitti:santra kirjoitti:Mitä varten sinä piikittelet minua? Tietääkseni en ole pahaa sanaa sinulle kirjoittanut. Yhdessä joikun kanssa tuon aloitte ja kun lopulta ymmärsit(ilmeisesti Joiku ym. ei vieläkään) etten ole luulemanne kis tms multinikki, vaan kerran vielä santra, niin miksi piikittelet minua?
Toivon asiallista vastausta. kiitos.
Korjaan ensin väärinkäsityksen. En ole aloittanut mitään 'yhdessä joikun kanssa'. Kommentoimisemme viesteihisi taisivat kyllä alkaa samoihin aikoihin, hyvin pian sinun palstalle rekisteröitymisesi jälkeen. Ensimmäisen kerran muistaakseni kirjoitin sinulle silloin, kun olit kirjoittanut pitkän viestin, josta osa oli omaa tekstiäsi, osa wikipediasta otettua. Et reagoinut mitenkään (ainakaan rakentavasti), kun sinulle huomautettiin, että lainausten täytyy olla selvästi todettavissa lainauksiksi ja oma teksti omaksi tekstiksi. PP:n lisäksi siitä taisi sinulle huomauttaa myös ainakin Mirri. Kun tämä kyseinen pitkä viestisi sitten poistettiin palstan sääntöjen vastaisena (ja ylläpitäjän kehotuksesta piittaamattomuuden vuoksi), nostit hirveän haloon. Silloin kirjoitin sinulle selvittääkseni, mikä oli syy viestin poistamiseen. Kun arvelin, ettet ehkä ollut ymmärtänyt, miten täällä pitää toimia - sen sijaan, että olisit vain ollut välinpitämätön, niin kuin näytti.
Joikun ja sinun viestittelyyn olen puuttunut tilanteissa, joissa olet käyttänyt ilmauksia tyyppiä 'kukaan täällä ei jää sinua kaipaamaan'.
En arvosta ihmisiä, jotka eivät ota vastuuta omista mielipiteistään vaan piiloutuvat 'kaikkien, ei kenenkään, monien, useimpien' jne. taakse. (vink, vink Pinjakin!) Sellaiset viestit saavat minut näkemään punaista. Jos tulet väittämään, ettei kukaan tule kaipaamaan joikua/taulua tai kuka hän nyt milloinkin sattuu olemaankin, puhut ikään kuin minunkin puolestani, mutta olet väärässä! En voi olla korjaamatta väärinkäsitystäsi. Taulu sattuu olemaan suosikki-ihmisiäni näillä nettipalstoilla siksi, että hän on rehellinen, ei esitä mitään eikä kumartele kuvia, ja kaiken lisäksi hänen ilmaisunsa osuu usein naulan kantaan ja kutkuttaa nauruhermojani.
Taannoin selvitin sinulle, minkä oletin olevan syynä joikun asenteeseen sinuun (sen lisäksi, että olet ihan itse tällä palstalla antanut hänelle aihetta suhtautua sinuun negatiivisesti!). En tiedä, oliko teoriani oikea vai ei, mutta sinun tavassasi olla käyttämättä isoja kirjaimia ja merkitä välimerkit minne sattuu on paljon samaa kuin kis'in tavassa aikanaan oli. Itse en ole varsinaisesti koskaan luullut sinua keneksikään toiseksi; miettinyt toki olen.
Eilen (tai siis perjantaina) ihmettelin, miksi olit hyökännyt taulun kimppuun. Hän oli kirjoittanut trisille viestin, josta en missään nimessä olettanut trisin huumorintajuisena ihmisenä loukkaantuvan ja joka oli itse asiassa nimenomaan asiaankuuluva, ei asiaankuulumaton. Kun ihminen (tris) on tunnetusti ollut päihdeongelmainen ja hämmästyy sitten, että viinan käyttöön liittyy vieläkin ongelmia, ei ole asiaankuulumatonta kysyä, kuvitteliko tämä, että ongelmat olisivat olleet historiaa! En havainnut, että taulu olisi sinua sitä ennen piikitellyt.
No niin, nyt olen vastannut - toivoakseni asiallisesti - kysymyksiisi. Voisitko sinä joskus tehdä saman? Esimerkiksi vastata kysymykseeni, miksi taulun viesti mielestäsi oli asiaankuulumaton. On epäkohteliasta olla vastaamatta suoriin kysymyksiin. Sinun tapoihisi täällä se tuntuu kuuluvan...
taulu kirjoitti:Puhutaan sinusta.Jos esittää niin uutta kuin sinä esität, niin miksi alusta asti olet ollut kimpussani ja tiedät minusta niin paljon. Osaat kirjoittaa oikein, kun kopioit jonkun toisen tekstin netistä mutta muuten kirjoituksesi ovat pelkkää ääliö sönkkäystä.
Minulle sinä jatkossakin olet kaksoisnikki ja se viihdymmekö samalla foorumilla on minulle yhden tekevä asia.
taulu kirjoitti:Joo niin teenkin. Kaksoisnikkeile sie vapaasti. Kumpi meistä on rehellisempi kirjoittaja?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa