Avoin kysymys helmenkalastajalle

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Avoin kysymys helmenkalastajalle

ViestiKirjoittaja santra » 24.05.2014 19:30

Mitä varten sinä piikittelet minua? Tietääkseni en ole pahaa sanaa sinulle kirjoittanut. Yhdessä joikun kanssa tuon aloitte ja kun lopulta ymmärsit(ilmeisesti Joiku ym. ei vieläkään) etten ole luulemanne kis tms multinikki, vaan kerran vielä santra, niin miksi piikittelet minua?
Toivon asiallista vastausta. kiitos.
santra

Re: Avoin kysymys helmenkalastajalle

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.05.2014 00:32

santra kirjoitti:Mitä varten sinä piikittelet minua? Tietääkseni en ole pahaa sanaa sinulle kirjoittanut. Yhdessä joikun kanssa tuon aloitte ja kun lopulta ymmärsit(ilmeisesti Joiku ym. ei vieläkään) etten ole luulemanne kis tms multinikki, vaan kerran vielä santra, niin miksi piikittelet minua?

Korjaan ensin väärinkäsityksen. En ole aloittanut mitään 'yhdessä joikun kanssa'. Kommentoimisemme viesteihisi taisivat kyllä alkaa samoihin aikoihin, hyvin pian sinun palstalle rekisteröitymisesi jälkeen. Ensimmäisen kerran muistaakseni kirjoitin sinulle silloin, kun olit kirjoittanut pitkän viestin, josta osa oli omaa tekstiäsi, osa wikipediasta otettua. Et reagoinut mitenkään (ainakaan rakentavasti), kun sinulle huomautettiin, että lainausten täytyy olla selvästi todettavissa lainauksiksi ja oma teksti omaksi tekstiksi. PP:n lisäksi siitä taisi sinulle huomauttaa myös ainakin Mirri. Kun tämä kyseinen pitkä viestisi sitten poistettiin palstan sääntöjen vastaisena (ja ylläpitäjän kehotuksesta piittaamattomuuden vuoksi), nostit hirveän haloon. Silloin kirjoitin sinulle selvittääkseni, mikä oli syy viestin poistamiseen. Kun arvelin, ettet ehkä ollut ymmärtänyt, miten täällä pitää toimia - sen sijaan, että olisit vain ollut välinpitämätön, niin kuin näytti.

Joikun ja sinun viestittelyyn olen puuttunut tilanteissa, joissa olet käyttänyt ilmauksia tyyppiä 'kukaan täällä ei jää sinua kaipaamaan'.
En arvosta ihmisiä, jotka eivät ota vastuuta omista mielipiteistään vaan piiloutuvat 'kaikkien, ei kenenkään, monien, useimpien' jne. taakse. (vink, vink Pinjakin!) Sellaiset viestit saavat minut näkemään punaista. Jos tulet väittämään, ettei kukaan tule kaipaamaan joikua/taulua tai kuka hän nyt milloinkin sattuu olemaankin, puhut ikään kuin minunkin puolestani, mutta olet väärässä! En voi olla korjaamatta väärinkäsitystäsi. Taulu sattuu olemaan suosikki-ihmisiäni näillä nettipalstoilla siksi, että hän on rehellinen, ei esitä mitään eikä kumartele kuvia, ja kaiken lisäksi hänen ilmaisunsa osuu usein naulan kantaan ja kutkuttaa nauruhermojani.

Taannoin selvitin sinulle, minkä oletin olevan syynä joikun asenteeseen sinuun (sen lisäksi, että olet ihan itse tällä palstalla antanut hänelle aihetta suhtautua sinuun negatiivisesti!). En tiedä, oliko teoriani oikea vai ei, mutta sinun tavassasi olla käyttämättä isoja kirjaimia ja merkitä välimerkit minne sattuu on paljon samaa kuin kis'in tavassa aikanaan oli. Itse en ole varsinaisesti koskaan luullut sinua keneksikään toiseksi; miettinyt toki olen.

Eilen (tai siis perjantaina) ihmettelin, miksi olit hyökännyt taulun kimppuun. Hän oli kirjoittanut trisille viestin, josta en missään nimessä olettanut trisin huumorintajuisena ihmisenä loukkaantuvan ja joka oli itse asiassa nimenomaan asiaankuuluva, ei asiaankuulumaton. Kun ihminen (tris) on tunnetusti ollut päihdeongelmainen ja hämmästyy sitten, että viinan käyttöön liittyy vieläkin ongelmia, ei ole asiaankuulumatonta kysyä, kuvitteliko tämä, että ongelmat olisivat olleet historiaa! En havainnut, että taulu olisi sinua sitä ennen piikitellyt.

No niin, nyt olen vastannut - toivoakseni asiallisesti - kysymyksiisi. Voisitko sinä joskus tehdä saman? Esimerkiksi vastata kysymykseeni, miksi taulun viesti mielestäsi oli asiaankuulumaton. On epäkohteliasta olla vastaamatta suoriin kysymyksiin. Sinun tapoihisi täällä se tuntuu kuuluvan...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Pinja » 25.05.2014 00:39

Helmenkalastaja sinun ja minun välinen komminikaatio on ollut hyvin vähäistä. Moni meistä heittää täällä sellaisiakin mielipiteitä, joista ei ole vastuussa, sinäkin. Nettimaailma sen tekee, voi sanoa lähes mitä vain.
Pinja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.05.2014 00:41

Minä otan kyllä vastuun kaikesta sanomastani.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Pinja » 25.05.2014 00:42

Helmenkalastaja kirjoitti:Minä otan kyllä vastuun kaikesta sanomastani.

Välttelet syyllisyyden tunnetta.
Pinja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.05.2014 00:47

Mistä niin päättelet?
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Pinja » 25.05.2014 00:51

Helmenkalastaja kirjoitti:Mistä niin päättelet?

Yleensä sellainen, joka ottaa vastuun sanomisistaan, niin miettii tarkkaan mitä sanoo ettei loukkaisi muita. Muiden loukkaamisesta tulee syyllinen olo.
Viimeksi muokannut Pinja päivämäärä 25.05.2014 00:52, muokattu yhteensä 2 kertaa
Pinja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.05.2014 00:52

Olenko nyt loukannut sinua?
Kyllä minä mietin hyvinkin tarkkaan, mitä sanon ja varsinkin kirjoitan. Joskus saatan silti tahtomattanikin loukata.

------
Jos sinä pahoitit mielesi siitä, että mainitsin sinut santralle tarkoitetussa viestissä, niin se on ikävää. Tarkoitukseni oli herätellä sinua huomaamaan, ettei ole reilua puhua "muiden äänellä" sen sijaan, että sanoisi olevansa itse jotakin mieltä. Silloin mielestäni pakoilee vastuutaan sanomisistaan.

Minä joudun nyt valitettavasti menemään nukkumaan, mutta luen vastauksesi sitten aamulla. Hyvää yötä!

_____
Katkoviivan alla oleva teksti lisätty ensimmäisellä muokkauskerralla,
toisella kerralla kirjoitettu tämä selitys :D
Viimeksi muokannut Helmenkalastaja päivämäärä 25.05.2014 00:59, muokattu yhteensä 2 kertaa
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Pinja » 25.05.2014 00:55

Helmenkalastaja kirjoitti:Olenko nyt loukannut sinua?
Kyllä minä mietin hyvinkin tarkkaan, mitä sanon ja varsinkin kirjoitan. Joskus saatan silti tahtomattanikin loukata.

Minun pitäisi olla myös loukkaamatta muita, koska poden aina syyllisyyttä, jos olen ilkeä tai väärässä kohtaa suorasukainen. Luulen, että arvostat syyllisyyden tuntoa, mutta sitäkin enemmän sitä, että et loukkaa. Koet kai jo valmiiksi syyllisyyttä mikä pistää sinut miettimään tarkkaan sanomisiasi.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 25.05.2014 01:07

Joillakin on erityisen korkea miellyttämishalu, jolloin näin netissäkin saattaa olla sellainen, että tarkkaan miettii sanomisensa. Helmenkalastaja voisit tehdä sen tunnelukkotestin, siitä näet onko sinulla erittäin vahva miellyttämisenhalu (=hyväksynnän haku). Minulla oli vahva.
Pinja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.05.2014 12:29

Pinja kirjoitti:Joillakin on erityisen korkea miellyttämishalu, jolloin näin netissäkin saattaa olla sellainen, että tarkkaan miettii sanomisensa. Helmenkalastaja voisit tehdä sen tunnelukkotestin, siitä näet onko sinulla erittäin vahva miellyttämisenhalu (=hyväksynnän haku). Minulla oli vahva.

Olen tehnyt testin jo siinä vaiheessa kuin tris sen tänne linkkasi. Minulla oli yhdeksän erittäin vahvaa tunnelukkoa, mutta hyväksynnän haku ei kuulunut niihin; siinä sain vain keskivahvan.

Minä mietin sanomiseni erityisen tarkkaan tällä palstalla siksi, ettei niitä vääristeltäisi. Joskus niitä vääristellään silti. Haluan myös, että ilmaisuni vastaa mahdollisimman tarkkaan omia tuntemuksiani, tunteitani, mielipiteitäni ja käsityksiäni. Olen tietoinen siitä, että kukin ymmärtää omalla tavallaan, oman elämänkokemuksensa antamaa taustaa vasten, mutta itselleni on tärkeää, että tavoitan mielestäni sen, mitä haluan sanoa.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.05.2014 12:32

Pinja kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Olenko nyt loukannut sinua?

Minun pitäisi olla myös loukkaamatta muita, koska poden aina syyllisyyttä, jos olen ilkeä tai väärässä kohtaa suorasukainen. Luulen, että arvostat syyllisyyden tuntoa, mutta sitäkin enemmän sitä, että et loukkaa. Koet kai jo valmiiksi syyllisyyttä mikä pistää sinut miettimään tarkkaan sanomisiasi.

Pinja, voisitko ystävällisesti vastata tuohon lihavoituun kysymykseeni?
Arvostaisin sitä enemmän kuin sitä, että yrität analysoida minua (etenkin kun et perustele analyysiasi mitenkään!).

___
quotet korjattu, kiitos tris
Viimeksi muokannut Helmenkalastaja päivämäärä 25.05.2014 13:40, muokattu yhteensä 1 kerran
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja tris » 25.05.2014 13:21

Korjaa quotet.
tris

ViestiKirjoittaja Pinja » 25.05.2014 13:58

Et ole loukannut. Nyt ymmärsin mitä tarkoitit tuolla tarkkaan miettimisellä.
Pinja

ViestiKirjoittaja santra » 25.05.2014 17:53

Helmenkalastaja kirjoitti:
santra kirjoitti:Mitä varten sinä piikittelet minua? Tietääkseni en ole pahaa sanaa sinulle kirjoittanut. Yhdessä joikun kanssa tuon aloitte ja kun lopulta ymmärsit(ilmeisesti Joiku ym. ei vieläkään) etten ole luulemanne kis tms multinikki, vaan kerran vielä santra, niin miksi piikittelet minua?

Korjaan ensin väärinkäsityksen. En ole aloittanut mitään 'yhdessä joikun kanssa'. Kommentoimisemme viesteihisi taisivat kyllä alkaa samoihin aikoihin, hyvin pian sinun palstalle rekisteröitymisesi jälkeen. Ensimmäisen kerran muistaakseni kirjoitin sinulle silloin, kun olit kirjoittanut pitkän viestin, josta osa oli omaa tekstiäsi, osa wikipediasta otettua. Et reagoinut mitenkään (ainakaan rakentavasti), kun sinulle huomautettiin, että lainausten täytyy olla selvästi todettavissa lainauksiksi ja oma teksti omaksi tekstiksi. PP:n lisäksi siitä taisi sinulle huomauttaa myös ainakin Mirri. Kun tämä kyseinen pitkä viestisi sitten poistettiin palstan sääntöjen vastaisena (ja ylläpitäjän kehotuksesta piittaamattomuuden vuoksi), nostit hirveän haloon. Silloin kirjoitin sinulle selvittääkseni, mikä oli syy viestin poistamiseen. Kun arvelin, ettet ehkä ollut ymmärtänyt, miten täällä pitää toimia - sen sijaan, että olisit vain ollut välinpitämätön, niin kuin näytti.

Joikun ja sinun viestittelyyn olen puuttunut tilanteissa, joissa olet käyttänyt ilmauksia tyyppiä 'kukaan täällä ei jää sinua kaipaamaan'.
En arvosta ihmisiä, jotka eivät ota vastuuta omista mielipiteistään vaan piiloutuvat 'kaikkien, ei kenenkään, monien, useimpien' jne. taakse. (vink, vink Pinjakin!) Sellaiset viestit saavat minut näkemään punaista. Jos tulet väittämään, ettei kukaan tule kaipaamaan joikua/taulua tai kuka hän nyt milloinkin sattuu olemaankin, puhut ikään kuin minunkin puolestani, mutta olet väärässä! En voi olla korjaamatta väärinkäsitystäsi. Taulu sattuu olemaan suosikki-ihmisiäni näillä nettipalstoilla siksi, että hän on rehellinen, ei esitä mitään eikä kumartele kuvia, ja kaiken lisäksi hänen ilmaisunsa osuu usein naulan kantaan ja kutkuttaa nauruhermojani.

Taannoin selvitin sinulle, minkä oletin olevan syynä joikun asenteeseen sinuun (sen lisäksi, että olet ihan itse tällä palstalla antanut hänelle aihetta suhtautua sinuun negatiivisesti!). En tiedä, oliko teoriani oikea vai ei, mutta sinun tavassasi olla käyttämättä isoja kirjaimia ja merkitä välimerkit minne sattuu on paljon samaa kuin kis'in tavassa aikanaan oli. Itse en ole varsinaisesti koskaan luullut sinua keneksikään toiseksi; miettinyt toki olen.

Eilen (tai siis perjantaina) ihmettelin, miksi olit hyökännyt taulun kimppuun. Hän oli kirjoittanut trisille viestin, josta en missään nimessä olettanut trisin huumorintajuisena ihmisenä loukkaantuvan ja joka oli itse asiassa nimenomaan asiaankuuluva, ei asiaankuulumaton. Kun ihminen (tris) on tunnetusti ollut päihdeongelmainen ja hämmästyy sitten, että viinan käyttöön liittyy vieläkin ongelmia, ei ole asiaankuulumatonta kysyä, kuvitteliko tämä, että ongelmat olisivat olleet historiaa! En havainnut, että taulu olisi sinua sitä ennen piikitellyt.

No niin, nyt olen vastannut - toivoakseni asiallisesti - kysymyksiisi. Voisitko sinä joskus tehdä saman? Esimerkiksi vastata kysymykseeni, miksi taulun viesti mielestäsi oli asiaankuulumaton. On epäkohteliasta olla vastaamatta suoriin kysymyksiin. Sinun tapoihisi täällä se tuntuu kuuluvan...

Kiitos suorasta vastauksestasi helmenkalastaja!

Käsittelemmekö nyt tässä ketjussa taulua, joikua,ensiapua, muumimammaa, vai kenties sinun ja minun välistä viestintää?(tuo nikkien vaihtaminen mielenosoituksellisesti on valehtelua ja kertoo kyllä paljon, enkä nyt vihjaa sinuun koska olet rehellinen nikkisi kanssa.)
Ketjuhan on poikinut pienoisen keskutelun , mikä lienee julkisten ketjujen tarkoituskin.Hyvä näin.
Mitä tulee viestimistyyliini sekä välimerkkien poisjäämiseen, ym, nämä seikat tuskin tekevät minusta jotain multinikkiä. Minua loukkaa suunnattomasti epäilykset ja suoranaiset vihjailut multinikkeilijään päin. Sinä helmenkalastaja toimit täällä jonkinlaisena totuuden torvena, joka puuttuu niihin kirjoituksiin, jotka eivät sinua miellytä.Se tyyli ei vain valitettavasti miellytä jokaista muuta kirjoittajaa.Toki omat mielipiteeni ovat omiani eivätkä kata koko saitin mielipiteitä, jos näin joku on luullut, voisi vähän ajatella itsekkin!
Toivottavasti mahdumme kuitenkin samalle foorumiille kirjoittamaan.
santra

ViestiKirjoittaja taulu » 25.05.2014 18:03

Puhutaan sinusta.Jos esittää niin uutta kuin sinä esität, niin miksi alusta asti olet ollut kimpussani ja tiedät minusta niin paljon. Osaat kirjoittaa oikein, kun kopioit jonkun toisen tekstin netistä mutta muuten kirjoituksesi ovat pelkkää ääliö sönkkäystä.

Minulle sinä jatkossakin olet kaksoisnikki ja se viihdymmekö samalla foorumilla on minulle yhden tekevä asia.
taulu

ViestiKirjoittaja santra » 25.05.2014 18:12

taulu kirjoitti:Puhutaan sinusta.Jos esittää niin uutta kuin sinä esität, niin miksi alusta asti olet ollut kimpussani ja tiedät minusta niin paljon. Osaat kirjoittaa oikein, kun kopioit jonkun toisen tekstin netistä mutta muuten kirjoituksesi ovat pelkkää ääliö sönkkäystä.

Minulle sinä jatkossakin olet kaksoisnikki ja se viihdymmekö samalla foorumilla on minulle yhden tekevä asia.

Kysymys ei ollenkaan ollut sinulle kohdistettu.Ja mitä tulee siihen viihdytkö täällä vai et, on minulle täysin yhdentekevää.Samoin se mitä kuvittelet. Sinä täällä aloitit asiattoman vittuilun minulle ja näytät sitä jatkavan loputtomiin, minua ei enää jaksa kiinnostaa! Multinikkeile sinä vapaasti.
santra

ViestiKirjoittaja taulu » 25.05.2014 18:22

Joo niin teenkin. Kaksoisnikkeile sie vapaasti. Kumpi meistä on rehellisempi kirjoittaja?
taulu

ViestiKirjoittaja santra » 25.05.2014 18:24

taulu kirjoitti:Joo niin teenkin. Kaksoisnikkeile sie vapaasti. Kumpi meistä on rehellisempi kirjoittaja?

Rehellinenhän on se joka vaihtaa nikkiään jatkuvasti :lol:
santra

ViestiKirjoittaja taulu » 25.05.2014 18:28

Mutta kaikki tietää koko ajan kuka olet.
Sinä taas olet joku vanha tukiasemalainen joka ei kerro kuka siellä oli.

Hoks, minä tiedän kyllä kuka olet mutta en saa sitä sanoa, koska ylläpitäjä poistaa viestin.
Mutta niin paljon olet täällä itsestäsi, koirasti, lapsestasi ym kertonut ettei jää epäselväksi kuka olet.
taulu

Seuraava

Paluu Romulaatikko