Kauan kestää kävellä 1,5 km?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Kauan kestää kävellä 1,5 km?

ViestiKirjoittaja Pinja » 25.05.2014 00:09

Arvioikaa! Mulla olis puolituntia aikaa kävellä koiran kanssa toi 1,5 km, ehdinköhän vai pitäiskö ottaa taksi?
Pinja

Re: Kauan kestää kävellä 1,5 km?

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.05.2014 00:35

Kyllä tuon puolessa tunnissa kävelee. Sellainen tavallinen kävelyvauhti lienee noin 5-6 kilometriä tunnissa. Jos olet todella huonokuntoinen ja/tai koira pysähtelee jatkuvasti, se kannattaa ottaa huomioon.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.05.2014 00:35

31 min.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 25.05.2014 00:40

Psykopatologia kirjoitti:31 min.

Eli täytyy juosta koira sylissä jonkin matkaa.
Pinja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.05.2014 00:45

Psykopatologia puhuu palturia.

Kouluaikana kävelyvauhtini oli 6 km/h; nykyisin, kun olen vanha ja oikeasti huonokuntoinen, kävelen ehkä neljä kilometria tunnissa eli kaksi kilometria puolessa tunnissa. Kyllä sinä nuorena ihmisenä kävelet nopeammin. Eli kyllä kävely koira sylissä riittää (jos koira ei tottele).
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.05.2014 02:29

Minun arvionihan on vain 30 s enemmän kuin sinun.

Korjaus 25.5.2014 12:50
60 s.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tris » 25.05.2014 11:23

Ei se pelkästä iästä riipu. Mä en varmasti kävele neljää kilometriä tunnissa vaikka olen melko nuori ja aika hyväkuntoinenkin. Olen vaan ollut aina hidas kävelijä.
tris

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.05.2014 12:07

Iän ja kunnon lisäksi kävelyvauhti tietysti riippuu omasta tahdosta. Halutessaan jaksaa panna tassua tiuhempaan tahtiin toisen eteen ja ylittää neljän kilometrin tuntivauhdin, mutta toisaalta löntystelyvauhti - kauniimmin sanottuna ikkunaostosvauhti - voi olla ihan mukavaa.
Mirri

ViestiKirjoittaja taulu » 25.05.2014 12:15

Jos kyseessä on koiran kusetuslenkki, aikaa matkaan voi hyvinkin mennä tunti.
Jos koiran ottaa syliin ja kävelee ripeästi, niin kyseessä on kai hulluus ja ajalla ei ole merkitystä enää.
taulu

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.05.2014 12:50

Otin edellä sanotun huomioon.
Siksi lisäsin 60 s. ollakseni mahdollisimman tarkka.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tris » 25.05.2014 13:06

taulu kirjoitti:Jos kyseessä on koiran kusetuslenkki, aikaa matkaan voi hyvinkin mennä tunti.
Jos koiran ottaa syliin ja kävelee ripeästi, niin kyseessä on kai hulluus ja ajalla ei ole merkitystä enää.

:D
tris

ViestiKirjoittaja tris » 25.05.2014 13:12

Mirri kirjoitti:Iän ja kunnon lisäksi kävelyvauhti tietysti riippuu omasta tahdosta. Halutessaan jaksaa panna tassua tiuhempaan tahtiin toisen eteen ja ylittää neljän kilometrin tuntivauhdin, mutta toisaalta löntystelyvauhti - kauniimmin sanottuna ikkunaostosvauhti - voi olla ihan mukavaa.

No ihmiset ollaan yksilöitä. Mulla ei esim. ikinä ole ollut pitkäkestoista kävely/juoksujaksavuutta vaikka nuorena olin normaalipainoinen ja sain muut urheilutestit ja pitkänmatkan uintitestin n. 50% niin cooper meni mulle aina 0%:n vaikka tein sen täysillä ja sydän hakkasi lähemmäs 200 (kaveri kysyi puoliksi vittuillen ja puoliksi huolissaan "Pitääkö soittaa sairaalaan?")

Miksi väittää että kaikilla ihmisillä joku juttu menisi tietyllä tavalla kun tietää asian vain itsestään? (Helmis, hmm?)

(Korjattu uinti ei juoksu)
Viimeksi muokannut tris päivämäärä 25.05.2014 13:14, muokattu yhteensä 1 kerran
tris

ViestiKirjoittaja tris » 25.05.2014 13:13

Psykopatologia kirjoitti:Otin edellä sanotun huomioon.
Siksi lisäsin 60 s. ollakseni mahdollisimman tarkka.

Miten hulluuden huomioit?
tris

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.05.2014 13:21

tris kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Iän ja kunnon lisäksi kävelyvauhti tietysti riippuu omasta tahdosta. Halutessaan jaksaa panna tassua tiuhempaan tahtiin toisen eteen ja ylittää neljän kilometrin tuntivauhdin, mutta toisaalta löntystelyvauhti - kauniimmin sanottuna ikkunaostosvauhti - voi olla ihan mukavaa.

No ihmiset ollaan yksilöitä. Mulla ei esim. ikinä ole ollut pitkäkestoista kävely/juoksujaksavuutta vaikka nuorena olin normaalipainoinen ja sain muut urheilutestit ja pitkänmatkan uintitestin n. 50% niin cooper meni mulle aina 0%:n vaikka tein sen täysillä ja sydän hakkasi lähemmäs 200 (kaveri kysyi puoliksi vittuillen ja puoliksi huolissaan "Pitääkö soittaa sairaalaan?")

Miksi väittää että kaikilla ihmisillä joku juttu menisi tietyllä tavalla kun tietää asian vain itsestään? (Helmis, hmm?)

(Korjattu uinti ei juoksu)

Olen unohtanut lisätä vanhan allekirjoitukseni: Minä en väitä mitään ;) Ei olisi ehkä pitänyt vastata ollenkaan, vaan esittää lisäkysymyksiä (miksi pitäisi ehtiä puolessa tunnissa; millainen pinjan kunto on jne.). Tiedän itsestäni, että kuntoni on ikäisekseni heikko. Silti menee neljä kilometriä tunnissa, jos on tarpeen... Huonokuntoisempiakin näköjään voi olla.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.05.2014 13:31

tris kirjoitti:

Miksi väittää että kaikilla ihmisillä joku juttu menisi tietyllä tavalla kun tietää asian vain itsestään?

Lienee sitten aika yleinen virhe kuvitella aerobisen kunnon, kestävyyskunnon, tarkoittavan yksinkertaisimmillaan askeltamiseen liittyvää jaksamista. Kuvitellaan askeltamisen olevan ihmislajille luontaisin liikkumismuoto.
Tris, en väitä sinun olevan huonossa kestävyyskunnossa jaksaessasi kävellä nelisen kilometriä tunnissa; ehkä tosiaan on ihmisyksilöitä, jotka liikkuvat luontevammin vedessä kuin kuivalla maalla.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.05.2014 13:33

Helmenkalastaja kirjoitti:Psykopatologia puhuu palturia.

Kouluaikana kävelyvauhtini oli 6 km/h; nykyisin, kun olen vanha ja oikeasti huonokuntoinen, kävelen ehkä neljä kilometria tunnissa eli kaksi kilometria puolessa tunnissa. Kyllä sinä nuorena ihmisenä kävelet nopeammin. Eli kyllä kävely koira sylissä riittää (jos koira ei tottele).

Mitä palturia? Onko arviosi 30 muka parempi kuin minun 31?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tris » 25.05.2014 13:38

Enpä tiedä, mistä syystä kävelen niin hitaasti. Kyllä mä kuntosalilla jaksan olla ja vesijuosta. Nykyisin ylipaino tietty hidastaa, muttei kai määrättömästi. Kuitenkin peruskestävyys on ihan hyvä, sillä se pitänee sisällä vastustuskyvyn.
tris

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.05.2014 13:42

Psykopatologia kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Psykopatologia puhuu palturia.

Mitä palturia? Onko arviosi 30 muka parempi kuin minun 31?

Minun arvioni mukaan 30 minuutissa kävelisi jopa 2 kilometriä eli onhan siinä suuri ero.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.05.2014 13:53

Aha. Arvioin Pinjan kävelyn tuossa tietyssä tilanteessa (kuten sinäkin).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Paluu Romulaatikko