Kuka on kaikkein viisain

Kuka on kaikkein viisain

ViestiKirjoittaja SADE » 06.05.2014 08:40

Joka kerta kun palaan tälle keskustelupalstalle, niin tulee tunne, että täällä ihmiset haluavat "lyödä toisiaan päähän" omilla tiedoillaan ja taidoillaan.
Miksi asioista ei voi keskustella asiallisesti? Vai itsekö olen ulkona kuvioista...?
SADE

Re: Kuka on kaikkein viisain

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.05.2014 08:54

Mitä päähän iskemistä keskinäisessä ajatusten, näkemysten ja tiedon jakamisessa on?
Minua ainakin ilahduttaa, jos saan foorumilta uutta tietoa ja uutta ajateltavaa; en koe tulevani lyödyksi. Eihän se minulta ole pois, jos joku tietää jonkin asian minua paremmin; päinvastoin olen saajana, jos hän jakaa tietonsa kanssani, eikä pihtaile sitä. Uteliaalla luonteella varustettu ihminen ennemminkin harmistuu ja turhautuu siitä, että joku antaa ymmärtää tietävänsä asioista jotakin enemmän, muttei suostu jakamaan tietojaan; sellainen tuntuu suorastaan pirulliselta vallankäytöltä.

Vielä kivempaa, jos näin nettiaikakaudella tietäjä lätkäisee linkinkin eteeni, että pääsen itse katsomaan ilman googlailun vaivaa... Tai kääntää vieraskielisen tekstin suomeksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.05.2014 09:00

SADE kirjoitti:Joka kerta kun palaan tälle keskustelupalstalle, niin tulee tunne, että täällä
ihmiset haluavat "lyödä toisiaan päähän" omilla tiedoillaan ja taidoillaan.

Miksi asioista ei voi keskustella asiallisesti? Vai itsekö olen ulkona kuvioista...?

Jotkut kirjoittajat saattavat kernaasti - samalla kun jakavat tietojaan
- tirvaista toista nenään ja osoittaa hänet tyhmäksi.

Arkipäivän sadismia netti-foorumilla.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja SADE » 06.05.2014 09:30

Tuntuu kuin täällä olisi mentaliteetti: "lyö, ettet tule lyödyksi...ja lyö lyö varsinkin tosi lujaa takaisin jos/kun tulet lyödyksi". Mielestäni täällä on helppo erottaa sivistyneet ihmiset "low class"-joukosta. Toisaalta olen myös sitä mieltä, että antaa kaikkien kukkien kukkia. No, kukin taklaa tietysti tyylillään. Itse voin valita oman tyylini ja minne klikkaan seuraavaksi.
SADE

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.05.2014 09:35

Vastaamisen tyyli on aina oma valinta - ei stimuluksen "pakottama".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Golden flower » 06.05.2014 09:41

SADE kirjoitti:Tuntuu kuin täällä olisi mentaliteetti: "lyö, ettet tule lyödyksi...ja lyö lyö varsinkin tosi lujaa takaisin jos/kun tulet lyödyksi". Mielestäni täällä on helppo erottaa sivistyneet ihmiset "low class"-joukosta. Toisaalta olen myös sitä mieltä, että antaa kaikkien kukkien kukkia. No, kukin taklaa tietysti tyylillään. Itse voin valita oman tyylini ja minne klikkaan seuraavaksi.
Boldaus minun
Minä olen pohdiskellut, josko tällainen jaottelu low class-high class, jyvät akanoista mentaliteetti saattaa osaltaan vahvistaa mainittua lyö ettet tule lyödyksi etc. toimintaa tai vähintään ylläpitää sitä, kun kuitenkin ollaan vuorovaikutuksessa.
Golden flower

ViestiKirjoittaja Golden flower » 06.05.2014 09:43

Psykopatologia kirjoitti:Vastaamisen tyyli on aina oma valinta - ei stimuluksen "pakottama".

Kyllä, näin on, mutta kuinka moni asian tiedostaa? Tai tiedostaa hyökkäävyytensä?
Golden flower

ViestiKirjoittaja SADE » 06.05.2014 09:52

Golden flower kirjoitti:
SADE kirjoitti:Tuntuu kuin täällä olisi mentaliteetti: "lyö, ettet tule lyödyksi...ja lyö lyö varsinkin tosi lujaa takaisin jos/kun tulet lyödyksi". Mielestäni täällä on helppo erottaa sivistyneet ihmiset "low class"-joukosta. Toisaalta olen myös sitä mieltä, että antaa kaikkien kukkien kukkia. No, kukin taklaa tietysti tyylillään. Itse voin valita oman tyylini ja minne klikkaan seuraavaksi.
Boldaus minun
Minä olen pohdiskellut, josko tällainen jaottelu low class-high class, jyvät akanoista mentaliteetti saattaa osaltaan vahvistaa mainittua lyö ettet tule lyödyksi etc. toimintaa tai vähintään ylläpitää sitä, kun kuitenkin ollaan vuorovaikutuksessa.

Asian ydin ehkä osittain on juuri tässä: kuka on minun arvoiseni. Päätetään kenen kanssa leikitään ja kenen kanssa ei. Hiekkalaatikkotasoa, mutta arkipäivää monilla työpaikoillakin. Heikot ja tyhmät kumoon.
SADE

ViestiKirjoittaja SADE » 06.05.2014 09:54

Psykopatologia kirjoitti:Vastaamisen tyyli on aina oma valinta - ei stimuluksen "pakottama".

Totta ja tyylikin tietysti muuttuu sen mukaan, ainakin välillä, että kenelle kirjoitus on ensisijaisesti osoitettu.
SADE

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.05.2014 10:17

Toivottavasti täällä ei taklailla. Menohan olisi kuin jääkiekkokaukalossa, ja tarvittaisiin ylläpitäjää erotuomariksi antamaan jäähyjä pahimmille taklaajille. :)
Mirri

ViestiKirjoittaja SADE » 06.05.2014 15:47

Psykopatologia kirjoitti:
SADE kirjoitti:Joka kerta kun palaan tälle keskustelupalstalle, niin tulee tunne, että täällä

Pertti, ylläolevan kommenttisi viimeinen lause on mielestäni turha. Eikä vie vastuuta pois myös sinulta. Tulee tunne, että bagateliseeraat koko nettikiusaamisen sanomalla suurinpiirtein, että "se nyt vain on näin"ja "kuuluu asiaan". Sadismi ei saa koskaan olla arkipäivää.
SADE

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.05.2014 15:56

Olen aiemminkin noin todennut, mutta toteamus ei "saanut tuulta".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tris » 06.05.2014 15:57

Syyllistytkö ikinä itse arkipäivän sadismiin nettifoorumeilla?
tris

ViestiKirjoittaja Kahvi » 06.05.2014 16:20

Joskus kait faktoilla lyödään - ja joskus joku voi kokea tulleensa lyödyksi (vaikkei löytykään).

Tiedä teistä sitten.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.05.2014 18:00

tris kirjoitti:

Syyllistytkö ikinä itse arkipäivän sadismiin nettifoorumeilla?

Yhä vähemmän, vaikka mieli tekisi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tris » 06.05.2014 18:01

Mutta kaikki ne muutamat tapaukset suuntautuvat minuun?
tris

ViestiKirjoittaja muumimamma » 06.05.2014 18:48

Vissiin sitä pitää olla hiljaa vaikka b-vitamiinin faktoista ja antaa kaikkien levittää väärää tietoa ettei vaan eräät luule, että olen foorumin viisain.
muumimamma

ViestiKirjoittaja SADE » 06.05.2014 18:54

Voi apua....
SADE

ViestiKirjoittaja tris » 06.05.2014 22:04

tris kirjoitti:Mutta kaikki ne muutamat tapaukset suuntautuvat minuun?

Eller hur?
tris

ViestiKirjoittaja Kahvi » 06.05.2014 22:59

muumimamma kirjoitti:Vissiin sitä pitää olla hiljaa vaikka b-vitamiinin faktoista ja antaa kaikkien levittää väärää tietoa ettei vaan eräät luule, että olen foorumin viisain.

Tai älykkäin.

Eikö olekin erikosta, että tuomalla faktatietoa keskusteluun osoittautuu olevansakin jotain vastenmielistä?
Kahvi

Seuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet