tris kirjoitti:ai, mä en taas koskaan jaksa lukeakaan niitä...
Kyllästynyt kirjoitti:Ymmärretyksi tulemista auttaa paljon, jos viestinnässään käyttää vain niitä sanoja ja termejä joiden merkitys ja käyttötarkoitus on itselle täysin selvä.
Jos lähtee brassailemaan hienolta kuulostavilta sanoilla joiden sisältöä ei tunne, syntyy tahattoman koominen vaikutus (tai vastapuolen ärsyyntyminen).

Kyllästynyt kirjoitti:tris kirjoitti:ai, mä en taas koskaan jaksa lukeakaan niitä...
Jos taukoamattoman napanöyhtäsi analysoimisen sijaan lukisit muidenkin kirjoituksia, saattaisit yllättyä - ja ehkä jopa kypsyä ihmisenä.
tris kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:tris kirjoitti:ai, mä en taas koskaan jaksa lukeakaan niitä...
Jos taukoamattoman napanöyhtäsi analysoimisen sijaan lukisit muidenkin kirjoituksia, saattaisit yllättyä - ja ehkä jopa kypsyä ihmisenä.
En pysty lukemaan tekstiä jossa ei ole kappalejakoa. Enkä ymmärrä miksi minun pitäisi kun kappalejaolla kirjoittaja tekee tekstinsä ymmärrettäväksi niin pienellä vaivalla. Puuroa kirjoittava ei ehkä haluakaan että kukaan pääsee loppuun asti..?
Kyllästynyt kirjoitti:...
PS. Se on kognitiivinen...
tris kirjoitti:No hän ei ole minulle kiinnostava. Eihän meidän kaikkien tarvitse kaikkien kanssa keskustella.
Kahvi kirjoitti:Jaa se näyttäisi taas toi piilovittuilu pesiytyneen tänne vertaistukipalstalla - vai pitäisikö ehkä sanoa vertais"tuki"palstalle. Trissekin näyttää saaneen kaipaamansa leikkikaverin, viestien tyyli ärrrsyttää milloin mistäkin syystä ja näin pois päin. Älykkyys-fraaseja lentelee puolin ja toisin ja milloin kenellekin on tärkeämpää tarttua sivuasiaan pääasian kustannuksella tai jotain.
Piilovittuilu on tietysti jalo ja kunnioitettava taito, mutta johtanee yleensä tappeluksiin sun muihin palstahygienian kannata epäsuotuisiin ilmiöihin. Asioiden suoraan sanominen lienee yliarvostettua tai vähintäänkin jotain vältettävää.
Ehkä palstan kielenhuollon kannalta olisi oleellista suorittaa perusteellinen ja tiukka diskurssianalyysi kustakin nimimerkistä? Samaan syssyyn voisi vaikka tehdä huomioita kunkin sosiaalisen kanssakäymisen skeemoista ja käyttäytymistä ohjaavista skripteistä. Tosin tulosten käsittelyn kohdalla asianmukainen rapport varmaankin edesauttaisi keskustelun säilymistä asiallisena.
Mitenkään väheksymättä piilovittuilun tuottamaa tyydytystä, siihen kait muuten liittyy jotain sadistisia piirteitä?
No enisei. Kritiikkiä on hyvä ja suotava esittää myös kirotusvihreiden suhteen. Saatan itsekin saada epäilemättä hyvinkin ammattimaista palautetta siitä, kuinka hyvä olen ymmärtämään lukemastani olellisen ja kirjoittamaan sen yksiselitteisesti antaen selkeän ja oikean yleiskuvan. Tärkeitä yksityiskohtia tai oleellisia seikkoja unohtamatta.
Härifrån tvettas, sanois ruottalaine!
Psykopatologia kirjoitti:Ilkeys on pesiytynyt vertaistuki-osioon.
Psykopatologia kirjoitti:Ilkeys on pesiytynyt vertaistuki-osioon.
Psykopatologia kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Ilkeys on pesiytynyt vertaistuki-osioon.
Alan merkata vertaistuen ilkeitä viestejä.
5.5.2014 8:38 =>
Hilppa kirjoitti:Näkee selvästi, etä trisillä on jokin valvomisprojekti meneillään. Sitä en ymmärrä, että silloin jaksaa ylipäätään kirjoittaa palstalle.
tris kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Ilkeys on pesiytynyt vertaistuki-osioon.
Re: Mitä tykkäätte mun avataresta?
ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.05.2014 14:15
Vrt.
Pikku poika voi vyöttäytyä isänsä sapeliin ja olla ikään kuin isä.
Mutta vaikutelma on todennäköisesti koominen.
Psykopatologia Ylläpitäjä Viestit: 30088
--
Mitä isot edellä niin sitä pienet perässä!
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa