näitäkö vertaistuki täynnä

Re: näitäkö vertaistuki täynnä

ViestiKirjoittaja tris » 04.05.2014 20:23

ai, mä en taas koskaan jaksa lukeakaan niitä...
tris

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 04.05.2014 20:31

tris kirjoitti:ai, mä en taas koskaan jaksa lukeakaan niitä...

Jos taukoamattoman napanöyhtäsi analysoimisen sijaan lukisit muidenkin kirjoituksia, saattaisit yllättyä - ja ehkä jopa kypsyä ihmisenä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja muumimamma » 04.05.2014 20:33

Ehkä Jillinkin pitäisi piirtää tekstinsä, niin foorumin älyköt ne ymmärtäisi.
muumimamma

ViestiKirjoittaja Mirri » 04.05.2014 20:54

Kyllästynyt kirjoitti:Ymmärretyksi tulemista auttaa paljon, jos viestinnässään käyttää vain niitä sanoja ja termejä joiden merkitys ja käyttötarkoitus on itselle täysin selvä.
Jos lähtee brassailemaan hienolta kuulostavilta sanoilla joiden sisältöä ei tunne, syntyy tahattoman koominen vaikutus (tai vastapuolen ärsyyntyminen).

Onkohan täysi selvyys käytännössä mahdollista? Kieli on sillä tavoin rikas ja eläväinen, että aika monilla sanoilla on useita merkityksiä ja käyttötarkoituksia; esimerkkeinä suomen sanat uupuminen, tuima ja itikka.
Mirri

ViestiKirjoittaja tris » 04.05.2014 21:00

Kyllästynyt kirjoitti:

Jos taukoamattoman napanöyhtäsi analysoimisen sijaan lukisit muidenkin kirjoituksia, saattaisit yllättyä - ja ehkä jopa kypsyä ihmisenä.

En pysty lukemaan tekstiä jossa ei ole kappalejakoa. Enkä ymmärrä miksi minun pitäisi kun kappalejaolla kirjoittaja tekee tekstinsä ymmärrettäväksi niin pienellä vaivalla. Puuroa kirjoittava ei ehkä haluakaan että kukaan pääsee loppuun asti..?
tris

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 04.05.2014 21:33

tris kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

En pysty lukemaan tekstiä jossa ei ole kappalejakoa. Enkä ymmärrä miksi minun pitäisi kun kappalejaolla kirjoittaja tekee tekstinsä ymmärrettäväksi niin pienellä vaivalla. Puuroa kirjoittava ei ehkä haluakaan että kukaan pääsee loppuun asti..?

Jos Jillin tekstejä lukisit, huomaisit niissä kappalejakoa (useimmiten) käytetyn.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 04.05.2014 21:34

Kyllästynyt kirjoitti:...

PS. Se on kognitiivinen...

Kiitos, korjasin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja tris » 04.05.2014 21:43

No hän ei ole minulle kiinnostava. Eihän meidän kaikkien tarvitse kaikkien kanssa keskustella.
tris

ViestiKirjoittaja Kahvi » 04.05.2014 21:50

Jaa se näyttäisi taas toi piilovittuilu pesiytyneen tänne vertaistukipalstalla - vai pitäisikö ehkä sanoa vertais"tuki"palstalle. Trissekin näyttää saaneen kaipaamansa leikkikaverin, viestien tyyli ärrrsyttää milloin mistäkin syystä ja näin pois päin. Älykkyys-fraaseja lentelee puolin ja toisin ja milloin kenellekin on tärkeämpää tarttua sivuasiaan pääasian kustannuksella tai jotain.

Piilovittuilu on tietysti jalo ja kunnioitettava taito, mutta johtanee yleensä tappeluksiin sun muihin palstahygienian kannata epäsuotuisiin ilmiöihin. Asioiden suoraan sanominen lienee yliarvostettua tai vähintäänkin jotain vältettävää.

Ehkä palstan kielenhuollon kannalta olisi oleellista suorittaa perusteellinen ja tiukka diskurssianalyysi kustakin nimimerkistä? Samaan syssyyn voisi vaikka tehdä huomioita kunkin sosiaalisen kanssakäymisen skeemoista ja käyttäytymistä ohjaavista skripteistä. Tosin tulosten käsittelyn kohdalla asianmukainen rapport varmaankin edesauttaisi keskustelun säilymistä asiallisena.

Mitenkään väheksymättä piilovittuilun tuottamaa tyydytystä, siihen kait muuten liittyy jotain sadistisia piirteitä?

No enisei. Kritiikkiä on hyvä ja suotava esittää myös kirotusvihreiden suhteen. Saatan itsekin saada epäilemättä hyvinkin ammattimaista palautetta siitä, kuinka hyvä olen ymmärtämään lukemastani olellisen ja kirjoittamaan sen yksiselitteisesti antaen selkeän ja oikean yleiskuvan. Tärkeitä yksityiskohtia tai oleellisia seikkoja unohtamatta.

Härifrån tvettas, sanois ruottalaine!
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 04.05.2014 21:51

tris kirjoitti:No hän ei ole minulle kiinnostava. Eihän meidän kaikkien tarvitse kaikkien kanssa keskustella.

Onneksi ei.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 04.05.2014 21:59

Näkee selvästi, etä trisillä on jokin valvomisprojekti meneillään. Sitä en ymmärrä, että silloin jaksaa ylipäätään kirjoittaa palstalle. Kahvin analyysit taas täysin pielessä. Mutta kukin taplaa tyylillään ja elämä jatkuu.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.05.2014 22:21

Ilkeys on pesiytynyt vertaistuki-osioon.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 04.05.2014 22:41

Hyvä, kun ei kaikkialle.
Hilppa

ViestiKirjoittaja muumimamma » 05.05.2014 06:06

Kahvi kirjoitti:Jaa se näyttäisi taas toi piilovittuilu pesiytyneen tänne vertaistukipalstalla - vai pitäisikö ehkä sanoa vertais"tuki"palstalle. Trissekin näyttää saaneen kaipaamansa leikkikaverin, viestien tyyli ärrrsyttää milloin mistäkin syystä ja näin pois päin. Älykkyys-fraaseja lentelee puolin ja toisin ja milloin kenellekin on tärkeämpää tarttua sivuasiaan pääasian kustannuksella tai jotain.

Piilovittuilu on tietysti jalo ja kunnioitettava taito, mutta johtanee yleensä tappeluksiin sun muihin palstahygienian kannata epäsuotuisiin ilmiöihin. Asioiden suoraan sanominen lienee yliarvostettua tai vähintäänkin jotain vältettävää.

Ehkä palstan kielenhuollon kannalta olisi oleellista suorittaa perusteellinen ja tiukka diskurssianalyysi kustakin nimimerkistä? Samaan syssyyn voisi vaikka tehdä huomioita kunkin sosiaalisen kanssakäymisen skeemoista ja käyttäytymistä ohjaavista skripteistä. Tosin tulosten käsittelyn kohdalla asianmukainen rapport varmaankin edesauttaisi keskustelun säilymistä asiallisena.

Mitenkään väheksymättä piilovittuilun tuottamaa tyydytystä, siihen kait muuten liittyy jotain sadistisia piirteitä?

No enisei. Kritiikkiä on hyvä ja suotava esittää myös kirotusvihreiden suhteen. Saatan itsekin saada epäilemättä hyvinkin ammattimaista palautetta siitä, kuinka hyvä olen ymmärtämään lukemastani olellisen ja kirjoittamaan sen yksiselitteisesti antaen selkeän ja oikean yleiskuvan. Tärkeitä yksityiskohtia tai oleellisia seikkoja unohtamatta.

Härifrån tvettas, sanois ruottalaine!

Siekin kun opettelisit jotain sanomaan viesteissäsi, etkä vaan jaarittelemaan jotain epämääräistä.

Minä en muuten koskaan piilovittuile, vittuilen ihan suoraan.
Se muuten ruotsalainen sanoisi tvättas. Olisit wikipediasta tarkistanut ennen kirjoitusta.
muumimamma

ViestiKirjoittaja Kahvi » 05.05.2014 06:37

Niin eikä ruotsalaiset edes taida juuri käyttää ilmaisua "täältä pesee". Olipa moka! :mrgreen:
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.05.2014 08:38

Psykopatologia kirjoitti:Ilkeys on pesiytynyt vertaistuki-osioon.

Alan merkata vertaistuen ilkeitä viestejä.

5.5.2014 8:38 =>
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tris » 05.05.2014 11:43

Re: Mitä tykkäätte mun avataresta?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.05.2014 14:15

Vrt.
Pikku poika voi vyöttäytyä isänsä sapeliin ja olla ikään kuin isä.
Mutta vaikutelma on todennäköisesti koominen.
Psykopatologia Ylläpitäjä Viestit: 30088
--

Mitä isot edellä niin sitä pienet perässä!
tris

ViestiKirjoittaja tris » 05.05.2014 11:43

Psykopatologia kirjoitti:

Alan merkata vertaistuen ilkeitä viestejä.

5.5.2014 8:38 =>

Muista merkata omasi myös!
tris

ViestiKirjoittaja tris » 05.05.2014 11:47

Hilppa kirjoitti:Näkee selvästi, etä trisillä on jokin valvomisprojekti meneillään. Sitä en ymmärrä, että silloin jaksaa ylipäätään kirjoittaa palstalle.

Huomaavaista huomata. Valvoin yön kun piti päästä tänään klo 9 ilmoittautumaan tallinnanristeilylle. Keskiviikkonakin pitää herätä aikaisin kun työkkäri on pyytänyt mua jonnekin tilaisuuteen. Jospa ne tarjoaa töitä! :shock:
tris

ViestiKirjoittaja tris » 05.05.2014 11:48

tris kirjoitti:

Re: Mitä tykkäätte mun avataresta?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.05.2014 14:15

Vrt.
Pikku poika voi vyöttäytyä isänsä sapeliin ja olla ikään kuin isä.
Mutta vaikutelma on todennäköisesti koominen.
Psykopatologia Ylläpitäjä Viestit: 30088
--

Mitä isot edellä niin sitä pienet perässä!

Eli minä ja tuuve aloitettiin ja PP-ressu houkuteltiin mukaan!
tris

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet