Luontokokemuksia

Re: Luontokokemuksia

ViestiKirjoittaja santra » 26.04.2014 15:05

Valkovuokot eivät ole rauhoitettuja, sinivuokot sitävastoin ovat. Keltavuokkoja on tuolla lähimetsässä, eivät tosin vielä kuki, mutta aloittelevat.Joku sanoo ettei keltavuokkoja ole vaan ne ovat värivammaisia valko- tai sinivuokkoja.Oli miten oli, somia mutta harvinaisia ovat.
santra

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.04.2014 19:28

Kovasti kiinnostaa Savon ääni. Kiitokset!
Hilppa

ViestiKirjoittaja santra » 26.04.2014 20:24

UUTISET
LUONTO
Luonto 25.4.2014 klo 15:44 | päivitetty 25.4.2014 klo 15:44
Kuvagalleria: Sammakkoseksiä ja kukkahuumaa
Keskisuomalaisten sääkuvaajien kuluneella viikolla tallentamat järvimaisemat näyttävät sinisyydessään jo melko kesäisiltä. Viikon otoksiin on ikuistettu myös sammakkopariskunnan lemmenleikit ja keväistä kukkaloistoa.

http://yle.fi/uutiset/kuvagalleria_samm ... igin%3Drss

tuossa ohessa on myös upea luontokuvagalleria.
santra

ViestiKirjoittaja santra » 29.04.2014 14:41

Tämä ketju kaipaa nostetta!
santra

ViestiKirjoittaja santra » 03.05.2014 16:58

MITÄ NÄET IKKUNASTASI?

Liittynee luontoketjuun tämäkin. Minä näen makuuhuoneeni ja keittiön ikkunasta etupihalle jossa kasvaa tällä hetkellä valkovuokkoja ja jotain keltaista, en tiedä mitä, makuuhuoneen ikkunan edessä on suuri vanha mänty joka juuri parhaillaan antaa siitepölyään sisälle aina tuulettaessa, aamuisin suu kuiva ja nenä tukossa, siis antihistamiini aika on alkanut.Ruoho ja voikukat ovat jo niin kasvaneet että saan marsuille pihalta tuoretta ruokaa. katu on pensasaidan takana ja korkeat kerrostalot eivät ihan lähellä, joten rauhallista on.
Sisäpihalla on siisti ja viihtyisä yhteispiha sekä jokaisella omat pienet pihansa kukkineen ja pensaineen.Tulppaanit, monivuotiset ovat alkaneet kukkia, samoin narsissit, muutakin vihreää on hiljalleen tullut esiin.Olohuone on elelään ja aurinko paistelee koko päivän sinne mutta suojan antaa tuuhea ja kookas ikivihreä pinja tms,joten suoranaista aurinkoa tulee suodatetusti.
Rivitalot muodostavat neliömäisen pihapiirin jota asukkaat vuorotellen hoitelevat.
Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen näkymiin ja siihen että on palanen omaakin puutarhaa.
santra

ViestiKirjoittaja Maaria » 03.05.2014 18:13

Kauniisti kuvitettu santra.
Minun ikkunastani näkyy pieni rinne, joka viettää alaspäin. Rinteen alaosassa kasvaa koivuja ja koivujen takana on järvi.
Ihan hiljainen, kaunis maisema, mihin olen tyytyväinen. Liikenettä ei paljoa ole. Naapurit nyt tietty kulkevat tietä pitkin koteihinsa. Minulla on täällä myös pieni piha, jossa kasvaa monivuotisia kukkia, joita en tunne. Ne olo istutettu siihen, aikaisemmin.
Maaria

ViestiKirjoittaja Maaria » 03.05.2014 19:09

Täällä muuten satoi nyrkin kokoisia rakeita. Se oli onneksi pieni kuuro. Jostakin syystä kaikki näyttää kauniimmalta sateen jälkeen.
Sateenkaaria olen nähnyt mitä ihmeellisimmän muotoisia (tai sitten lääkitykseni on ollut liian alhainen), kerran oli aivan pystysuora sateenkaari.

Täälläpäin maailmaa on paljon kyyhkysiä, kujertavat talojen katoilla. Kerran näin rappusten juureen pudonneen linnunpojan. Se oli vielä ihan sulaton ja luulen, että pienellä olivat niskat murtuneet tai jotain muuta outoa. Se kuitenkin eli, näin kuin se liikkui vaivalloisesti ja silmät olivat kiinni. Sitten minulle tuli hirveä hätä, ryntäsin portaita pitkin asuntooni hakemaan kumihanskoja, koska olin jostain kuullut, että eläimet voivat kantaa tauteja, jos niitä paljain käsin koskettaa. Minulla oli tiskihanskat ja kannoin pienen linnunalun, joka tuskin ikinä lentäisi, kauemmas portaikosta nurmelle, muuta en osannut tehdä. Minusta ei ollute lopettamaan sitä. Koko sen päivän minusta tuntui todella ontolle ja surulliselle. Kukaan ei huolisi sitä ja se kuolisi sitten. Ehkä jotkut haaskat söivät sen.

Jos olisin löytänytkin pesän, mistä lintu putosi, olisiko sitä enää huolittu sinne. Kyllä se vain niin on, että joskus elämä loppuu, ennekuin se alkaakaa.
Maaria

ViestiKirjoittaja tris » 04.05.2014 04:54

Helsingissä satoi rakeita perjantaina. Piti laittaa goretex-kengät jalkaan (mikä suututti melkotavalla kun oli jo siirtynyt tennareihin).
tris

ViestiKirjoittaja muumimamma » 04.05.2014 07:04

muumimamma

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.05.2014 15:26

2 hautovaa räkättirastasta. Kumpikin oli tehnyt pesänsä linnunpöntön katon päälle.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.05.2014 15:51

Hilppa kirjoitti:2 hautovaa räkättirastasta. Kumpikin oli tehnyt pesänsä linnunpöntön katon päälle.

Loft-asuntojen trendikkyys pesiytynyt lintujenkin keskuuteen?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.05.2014 16:08

Oliko kukaan tornien taisteluissa?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja muumimamma » 07.05.2014 19:40

Korkeasaareen syntyi leijonavauvoja.

http://www.istv.fi/elaimet/vid-13993700 ... k-kts-istv
muumimamma

ViestiKirjoittaja santra » 07.05.2014 20:53

Onpas suloisia nuo pikkujellonat:)
Mutta emonsa suojissa siis ovat vielä, ehkä alkukesästä saamme heitä sitten ihailla.
santra

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.05.2014 22:20

Voikukat kukkivat, tänään näin pihassa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.05.2014 22:52

Viimeksi, kun kävelin "kissatalon" ohi, ajattelin, että on väärin teljetä ylväät pedot kauhtuneisiin tukkeloihin, kun niiden pitäisi saada metsästää savannilla vapaasti.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Rane » 07.05.2014 22:57

Sorsalla oli jo pienet poikaset.
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.05.2014 23:04

Siis oli? Täälläkin oli sorsalla 11(?) poikasta ja mies näki pari viikkoa sitten, kun yksi niistä ui väärään suuntaan järveä. Nyt oli kuulemma kolme jäljellä. Mikä on harvinaisen iso kato.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.05.2014 23:05

Hilppa kirjoitti:Viimeksi, kun kävelin "kissatalon" ohi, ajattelin, että on väärin teljetä ylväät pedot kauhtuneisiin tukkeloihin, kun niiden pitäisi saada metsästää savannilla vapaasti.

Tässä näkemys, jonka mukaan eläintarha voi toimia vakavasti uhanalaisten lajien suojelupaikkana:
http://www.korkeasaari.fi/elain/aasianleijona/
Mirri

ViestiKirjoittaja Rane » 07.05.2014 23:09

Tänään näin sorsaemon poikasineen. Pian ne kasvavat. Toivottavasti pärjäävät.
Rane

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet