Vuoden 2008 blogitekstin kommentteja

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Vuoden 2008 blogitekstin kommentteja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.04.2014 10:45

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Enkä pidä kovin uskottavana sitä, että pelkästään palstan sisällöstä esitetyn mielipiteen "typeryyden" perusteella lopullisesti palstalta poistunut vaivautuisi rekisteröimään uudelleen nimimerkkinsä. Uskottavampaa minusta on, että palstalle paluuseen liittyy muitakin seikkoja; kuten esim tarve puida 2007 tapahtumia. Mainittakoon nyt, että nuo tapahtumat tulivat kyllä lopulta puitua case-closed -tilaan minun ja Kyllästyneen välillä.

Voisit lopultakin uskoa, ettei minulla ole mitään erityistä halua tai hinkua keskustella sinun kanssasi mistään.

Eikä minulla myöskään ole tarvetta puida "case closed" -asioita, joita sinä puolestasi koko ajan otat esiin, joihin viittaat ja joista haet syitä minun kirjoituksilleni. On perusteettoman itsevarman, jopa omahyväisen oloista, että sinä määrittelet julkisesti, ovatko minun tekoni sinun mielestäsi uskottavia vai eivät, etenkin kun olet luuloinesi ja oletuksinesi koko ajan väärässä.

Joka kerta kun olen johonkin kirjoituksissasi puuttunut, on kyse ollut asioista ja väitteistä joihin olisin puuttunut olivatpa ne kenen tahansa kirjoittamia. Jotakin tietenkin kertoo se, että huomattavan usein ne ovat olleet lähtöisin juuri sinulta.

En ole viitannut ko "case-closed" asioihin tässä kuin vain toteamalla, että oli hyvä että saimme ne asiat siihen tilaan - ja tämähän ei olisi onnistunut ellet olisi palannut palstalle. Muilta osin olen nimenomaisesti pyrkinyt välttämään niiden asioiden käsittelyä ja varsinkin argumenttieni hakemista niistä tms.

Saattaa olla, että ajatuksieni ilmaisu koetaan perusteettoman itsevarmana, jopa omahyväisen oloisena, että minä kerron julkisesti epäilyksistäni siitä, että ovatko sinun tekoni minun mielestäsi uskottavia vai eivät - näkisin kuitenkin, että tämä on huomattavasti lievempi "synti" kuin harrastamasi erheellisten tulkintojen levittäminen minusta faktanomaisina asioina.

Jotain (oleellista?) minustakin kertoo se, että paluusi tauolta tms on tapahtunut joka kerta juuri minun viestini "innoittamana". Saattaa tietenkin olla, että vain (ja ainoastaan) minä kirjoitan "typeryyksiä" tai "ääliömäisyyksiä", mutta en pidä sitä kovin uskottavana objektiivisesti tarkasteltuna - uskottavaa se voi olla tietenkin jostain näkökulmasta (siis subjektiivisesti) katsottuna.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.04.2014 10:47

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Joka kerta kun olen johonkin kirjoituksissasi puuttunut, on kyse ollut asioista ja väitteistä joihin olisin puuttunut olivatpa ne kenen tahansa kirjoittamia. Jotakin tietenkin kertoo se, että huomattavan usein ne ovat olleet lähtöisin juuri sinulta.

Mitä se kertoo, että tunnet tarvetta puuttua toisten kirjoittajien mielipiteisiin?

En tiedä, mutta tunnenpa kuitenkin voimakasta tarvetta puuttua ääliömäisyyksiin sellaisia nähdessäni.
Joskaan kyse ei ole mielipiteistä vaan väitteistä...

Kyllä ko tapauksessa oli kysymys minun mielipiteistäni, joskin ilmaisin kieltämättä itseäni väitteen-omaisesti. Tässä yksi esimerkki siitä, kuinka esität oman (erheellisen) tulkintasi faktanomaisena asiana.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.04.2014 10:52

10:51
Psykopatologia kirjoitti:10.18
Minulla(kin) on agenda - tyhmyyttä vastaan. Mutta en pyri osoittamaan ko. tyhmää tyhmäksi.

Fokus on siis teoissa eikä tekijässä?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.04.2014 10:55

10.55
Minua on foorumilla ihmetyttänyt integratiivisten viestien suhteellinen niukkuus
- hyvänä esimerkkinä "asumisessa tärkeintä"-ketju, jossa jankattiin henkilökohtaisten
tölväisyjen ryydittämänä asioita, jotka aiempien viestien pohjalta olivat jo selviä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.04.2014 11:58

11:58
Tarkoittaako "integratiivinen" asian tarkastelua useasta näkökulmasta tms?
Kahvi

ViestiKirjoittaja trissie » 30.04.2014 13:57

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Joka kerta kun olen johonkin kirjoituksissasi puuttunut, on kyse ollut asioista ja väitteistä joihin olisin puuttunut olivatpa ne kenen tahansa kirjoittamia. Jotakin tietenkin kertoo se, että huomattavan usein ne ovat olleet lähtöisin juuri sinulta.

Mitä se kertoo, että tunnet tarvetta puuttua toisten kirjoittajien mielipiteisiin?

Jos Kyllästynyt pyrkii oikeasti jankutuksesta pois niin pitäisikö meidän muidenkin yrittää tehdä sama häntä kohtaan eli yrittää ottaa hänen viestinsä puhtaalta pöydältä ja yrittää olla takertumatta menneeseen?
trissie

ViestiKirjoittaja trissie » 30.04.2014 14:15

Anteeksi Kyllästynyt että kostin sinulle tuolloin (kun bänninkin sain) PP:n moukkamaisen käytöksen jossa hän otti puhelimessa menneet syntini esille. Minulla on nyt aidosti harmitus asiasta. Kun en häneen tavallaan pääse käsiksi niin kävin sitten sinuun. Mutta myönnän ettei se varsinaisesti käy lieventävästä asianhaarasta,,,
trissie

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.04.2014 14:33

trissie kirjoitti:Jos Kyllästynyt pyrkii oikeasti jankutuksesta pois niin pitäisikö meidän muidenkin yrittää tehdä sama häntä kohtaan eli yrittää ottaa hänen viestinsä puhtaalta pöydältä ja yrittää olla takertumatta menneeseen?

Hyvä pointti!
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 30.04.2014 19:27

Kahvi kirjoitti:En ole viitannut ko "case-closed" asioihin tässä kuin vain toteamalla, että oli hyvä että saimme ne asiat siihen tilaan - ja tämähän ei olisi onnistunut ellet olisi palannut palstalle. Muilta osin olen nimenomaisesti pyrkinyt välttämään niiden asioiden käsittelyä ja varsinkin argumenttieni hakemista niistä tms...

Välttelysi ei ole näkynyt millään tavalla, mutta ehkä et itse huomaa mitä milloinkin teet tai mihin viittaat.
Kahvi kirjoitti:... Saattaa olla, että ajatuksieni ilmaisu koetaan perusteettoman itsevarmana, jopa omahyväisen oloisena, että minä kerron julkisesti epäilyksistäni siitä, että ovatko sinun tekoni minun mielestäsi uskottavia vai eivät - näkisin kuitenkin, että tämä on huomattavasti lievempi "synti" kuin harrastamasi erheellisten tulkintojen levittäminen minusta faktanomaisina asioina...

Minä näen toisin; sinä esität väitteitäsi ja uskomuksiasi minun teoistani, mutta ne perustuvat vain sinun omaan subjektiiviseen mielipiteeseesi.
Kahvi kirjoitti:... Jotain (oleellista?) minustakin kertoo se, että paluusi tauolta tms on tapahtunut joka kerta juuri minun viestini "innoittamana". Saattaa tietenkin olla, että vain (ja ainoastaan) minä kirjoitan "typeryyksiä" tai "ääliömäisyyksiä", mutta en pidä sitä kovin uskottavana objektiivisesti tarkasteltuna - uskottavaa se voi olla tietenkin jostain näkökulmasta (siis subjektiivisesti) katsottuna.

En usko, että pystyt objektiivisesti arvioimaan omia viestejäsi ja omaa käytöstäsi.

Entä oletko koskaan ajatellut, ettei kaikesta ole tarpeen jakaa omia arvioita tai lausuntoja. Etenkin, jos mitään uutta ei aiheseen liittyen ole esittää vaan, kommentit ovat vain kuluneita ja omahyväisiä itsestäänselvyyksiä ja latteita fraaseja.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.04.2014 19:35

trissie kirjoitti:Jos Kyllästynyt pyrkii oikeasti jankutuksesta pois niin pitäisikö meidän muidenkin yrittää tehdä sama häntä kohtaan eli yrittää ottaa hänen viestinsä puhtaalta pöydältä ja yrittää olla takertumatta menneeseen?

Mielestäni pitäisi tehdä noin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.04.2014 19:47

Eiku ei sittenkään mitään.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.04.2014 20:07

Mirri kirjoitti:

Mielestäni pitäisi tehdä noin.

Pyyhin edellisen viestini pois kun olin/olen asiasta samaa mieltä. Tarkoitus oli vastata Kyllästyneen edelliseen viestiin tässä ketjussa, mutta siihen vastaaminen olisi ehkä ollut "jankutuksen" ruokkimista tms.

Mutta mitä tehdä, jos kokee leviteltävän erheellisiä käsityksiä itsestään ja omasta toiminnastaan? Ehkä viisasta olisi olla vaan välittämättä.
Kahvi

Edellinen

Paluu Romulaatikko