Vuoden 2008 blogitekstin kommentteja

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Vuoden 2008 blogitekstin kommentteja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.04.2014 20:43

muumimamma kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
muumimamma kirjoitti:yllästyny
Hilppa kirjoitti:Saahan palstalta olla pois ja saahan palstalle tulla takaisinkin. Ei siinä pitäisi olla mitään sen ihmeellisempää. Ja saa pitää tauon vastaamisessaan ilman, että tarvitsee heti olla ilmoittelemassa, että palaan tähän myöhemmin. Elämässä kun useimmilla ihmisillä on kaikenlaista muutakin kuin tämä palsta. Eikä tarkoita aina huonovointisuutta tms. Voihan olla vaikkapa väliaikainen sijainti yhteyksien uloittumattomissa. Ja aivan vaikkapa työasioiden vuoksi. Tai loman. Ei sellaisista ole aina viisasta ilmoitella julkisella palstalla.

Jaa mutta tätä et minulta kuitenkaan hyväksy vaikka nikkini kirj,oikeudet itse poistatin ja Luukkonen vasta sen jälkeen poisti nikkini.
No jatkossakin tulen ja menen miten huvittaa ja millä nikillä tahansa.

Tietenkin jäähyt istun, jos niitä määräätään mutta eipä niitä ole tullut.

Taas tulkitset aivan omiasi. Sinulla on tapana tulla takaisin incognito. Sellainen ei ole reilua, että suuttuu, kun kysytään (arvataan) kuka on kyseessä.

Ja sinulle on tärkeää tietää kuka nimimerkki olen että pääset heti aloittamaan henkilökohtaisuuksiin menon.

'Sitä paitsi minusta olisi hyvä, kun kaikki vaihtaisivat nikkiä usein, niin ehkä tältäkin foorumilla joskus puhuttaisiin asiaa eikä aina vaan henk. kohtaisuuksia.

Taas panet omiasi. Minä en ole mennyt henkilökohtaisuuksiin. Sinä sekoitat ja vääristelet.

Puolustelet kovasti omaa usein tapahtuvaa nimimerkkien vaihtoasi. Sillä toimintatavalla omat mielipiteesi ja näkemyksesi saavat huomattavan suuren painoarvon palstalla, koska jatkuvalla nimimerkkien vaihtamisella saat aikaan sellaisen kuvan, että juuri sinun mielipiteitäsi esittäviä ihmisiä olisi useampikin henkilö, kun niitä näkemyksiäsi esittelet useamman nimimerkin voimin. Eikö olekin kätevää?
Hilppa

ViestiKirjoittaja muumimamma » 28.04.2014 20:51

On se on erityisen kätevää.
muumimamma

ViestiKirjoittaja Kahvi » 29.04.2014 08:46

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Ehkä se agenda ja kuuluisa ojalehmä onkin sinulla; yritit saada minut Trissen tavoin kärsimään toimistani ja sitä kautta luopumaan vastaisuudessa toimistani ja muuttamaan niitä?

"Oma lehmä ojassa" ei sovi kuvailemaasi tilanteeseen. Parempi ja sopivampi fraasi olisi esimerkiksi: "Ei oppi ojaan kaada".

Yritit siis saada minut kärsimään ja sitä kautta luopumaan vastaisuudessa "typeryyksinä" kokemiesi viestien kirjoittamisesta. Niin arvelinkin.

En.
Yritin saada niin sinut kuin muutkin miettimään asiaa josta esität väitteitä joille ei ainakaan tältä palstalta perusteita löydy.

Niin siis sinulta, joka oli poistunut palstalta pysyvästi, tuli mitta täyteen "typeryyksiksi" kokemista sanomisistani, joten päätit puuttua tilanteeseen aggressiivisen oloisella otteella. Näinhän on käynyt aikaisemminkin muutamaan kertaan, ja jokaisella kerralla tauolta palaamisesi on tapahtunut samalla tavalla: kommentoimalla aggressiivisen oloisesti juuri minun (eikä kenenkään muun) viestiä - tästä tulee helposti sellainen vaikutelma, että aina välillä siirryt taustalle stalkkailemaan ja odotat siellä hetkeä, jolloin voisit jälleen kerran hyökätä kimppuuni.

Ymmärtäisin tuon, jos poissaollessasi täällä puhuttaisiin tms suoraan sinusta. Mutta kertaakaan paluuseesi innoittama asia ei ole koskenut mitenkään suoraan sinuun, vaan aina johonkin ihan muuhun.

Toisaalta on ihan kiitettävää lojaalisuutta tälle palstalle, että lopullisen poistumisenkin jälkeen huolehtii siitä, että palstan tapahtumista ei lausuta väärä todistusta.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 29.04.2014 08:50

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Ehkä oleelinen ero on tässä siinä, että esitin toivomuksen ettei minua vedettäisi enää mukaan ko kolmiodraama-teemaan - mitä sinä ymmärtääkseni et ole tehnyt.

Mitä tuo lauseesi tahtoo sanoa?

Tätä:

25.04.2014 15:10
Kahvi kirjoitti:...
Lisäksi toivoisin, ettei minua vedettäisi (tai työnnettäisi tms) tämän enempää tähän "Trisse vs Psykopatologia vs Kyllästynyt" -teemaan. Joku kolmiodraama teillä tuntuu olevan meneillään, mihin liittyy täyttymättömiä toiveita, mustasukkaisuutta ja mitäliekaikkea. Ei kiinnosta eikä innosta.
viewtopic.php?f=16&t=11916&start=290#p168982

Olen pahoillani, mutten vieläkään ymmärrä mitä ajat takaa.
Lihavointi minun.

Eli siis ei ole kysymys mistään kaksoisstandardeista sen suhteen, että ketä saa tai ei saa mainita keskustelussa tms, koska mina olen esittänyt toivomuksen asiasta ja sinä et ole.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 29.04.2014 08:53

Hilppa kirjoitti:Taas panet omiasi. Minä en ole mennyt henkilökohtaisuuksiin. Sinä sekoitat ja vääristelet.

Puolustelet kovasti omaa usein tapahtuvaa nimimerkkien vaihtoasi. Sillä toimintatavalla omat mielipiteesi ja näkemyksesi saavat huomattavan suuren painoarvon palstalla, koska jatkuvalla nimimerkkien vaihtamisella saat aikaan sellaisen kuvan, että juuri sinun mielipiteitäsi esittäviä ihmisiä olisi useampikin henkilö, kun niitä näkemyksiäsi esittelet useamman nimimerkin voimin. Eikö olekin kätevää?
Lihavointi minun.

Niin, eihän se ehkä ollutkaan henkilökohtaisuuksiin menemistä, kun tässä hiljaittain heitit varsin selvän (mutta erheelliseen tulkintaan perustuvan) vihjauksen siitä, että nähdäksesi antipatioiden omistajasta ja kokijasta ei ole epäselvyyttä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 29.04.2014 08:56

muumimamma kirjoitti:On se on erityisen kätevää.

Perseestä toi on minusta tuommoinen jatkuva nimimerkkien vaihteleminen.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.04.2014 13:26

Kahvi kirjoitti:Niin siis sinulta, joka oli poistunut palstalta pysyvästi...

Olenko kenties ilmoittanut sinulle jotakin poistumisteni/poissaolojeni syistä tai kestosta? Itse en sellaista muista tehneeni, enkä muutenkaan katso olevani sinulle tilivelvollinen menemisistäni.
Kahvi kirjoitti:Niin siis sinulta, joka oli poistunut palstalta pysyvästi, tuli mitta täyteen "typeryyksiksi" kokemista sanomisistani, joten päätit puuttua tilanteeseen aggressiivisen oloisella otteella...

Aggressiivisuus on suhteellinen käsite; ainakaan en ole ketään uhkaillut.
Kahvi kirjoitti:... Näinhän on käynyt aikaisemminkin muutamaan kertaan, ja jokaisella kerralla tauolta palaamisesi on tapahtunut samalla tavalla: kommentoimalla aggressiivisen oloisesti juuri minun (eikä kenenkään muun) viestiä...

Kyllä, mutta jos joku toinen (kuka tahansa) olisi kirjoittanut samanlaisen/saman sisältöisen viestin, olisin niihin vastannut samoin kuin olen sinun viesteihisi vastannut.
Kahvi kirjoitti:... Ymmärtäisin tuon, jos poissaollessasi täällä puhuttaisiin tms suoraan sinusta. Mutta kertaakaan paluuseesi innoittama asia ei ole koskenut mitenkään suoraan sinuun, vaan aina johonkin ihan muuhun...

En rajaa mielenkiintoani koskemaan vain minuun liitettyjä viestejä, etkä näytä sinäkään niin tekevän.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.04.2014 13:29

Kahvi kirjoitti:Eli siis ei ole kysymys mistään kaksoisstandardeista sen suhteen, että ketä saa tai ei saa mainita keskustelussa tms, koska mina olen esittänyt toivomuksen asiasta ja sinä et ole.

En ole tiennytkään, että tuolla tavalla voi kieltää ja estää toisia kirjoittajia kommentoimasta jotakin.

Jos nyt esitän toivomuksen, ettet sinä missään yhteydessä kommentoi mitään minuun liittyvää, noudatatko sinä toivomustani?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.04.2014 13:39

Kyllästynyt kirjoitti:

Olenko kenties ilmoittanut sinulle jotakin poistumisteni/poissaolojeni syistä tai kestosta? Itse en sellaista muista tehneeni, enkä muutenkaan katso olevani sinulle tilivelvollinen menemisistäni.

Kyllästynyt, poistiko ylläpitäjä nimimerkkisi ja viestisi, vai poistitko ne itse?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.04.2014 13:46

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Kyllästynyt, poistiko ylläpitäjä nimimerkkisi ja viestisi, vai poistitko ne itse?

Ylläpitäjä poisti minun pyynnöstäni.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja muumimamma » 29.04.2014 15:29

Kahvi kirjoitti:
muumimamma kirjoitti:On se on erityisen kätevää.

Perseestä toi on minusta tuommoinen jatkuva nimimerkkien vaihteleminen.

Eikö olekin, oishan se mukava jos miekin olisin pitänyt saman nimimerkin vuodesta 2004 asti, niin osoititte voineet tallentaa mun viestejäni ja laittaa niitä joka ketjuun näkyviin.
muumimamma

ViestiKirjoittaja Kahvi » 29.04.2014 15:48

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Eli siis ei ole kysymys mistään kaksoisstandardeista sen suhteen, että ketä saa tai ei saa mainita keskustelussa tms, koska mina olen esittänyt toivomuksen asiasta ja sinä et ole.

En ole tiennytkään, että tuolla tavalla voi kieltää ja estää toisia kirjoittajia kommentoimasta jotakin.

Jos nyt esitän toivomuksen, ettet sinä missään yhteydessä kommentoi mitään minuun liittyvää, noudatatko sinä toivomustani?

Enpä sinällään kieltänytkään mitään, toivomuksen vain esitin - ja kun toivomustani ei noudatettu, niin reagoin siihen.

Puolestani tämän osalta tämä oli tässä; totesin pyynnöstä, että miksi tässä ei ollut kysymys juuri kaksoisstandardeista.

Sikälimikäli on tarvetta pohtia, että oliko pyyntöni tosiasiallinen kielto, ja voiko niin täällä tehdä, olisi ehkä PP itse kaikkein pätevin kommentoija. Ottaisin kuitenkin esiin sen seikan, että epäsymmetria "missään yhteydessä" vs "tietyssä teemassa" saattaa olla oleellinen.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 29.04.2014 15:52

Kyllästynyt kirjoitti:

...

Olet ilmoittanut minulle (14.01.2014) poistaneesi lähes kaikki vanhat viestisi lähtösi yhteydessä, koska tarkoituksesi oli poistua lopullisesti ja pysyvästi.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.04.2014 16:36

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Enpä sinällään kieltänytkään mitään, toivomuksen vain esitin - ja kun toivomustani ei noudatettu, niin reagoin siihen...

Toivomuksenhan minäkin yllä esitin.
Kahvi kirjoitti:... Puolestani tämän osalta tämä oli tässä; totesin pyynnöstä, että miksi tässä ei ollut kysymys juuri kaksoisstandardeista...

Mielestäni kyse on nimenomaan kaksoisstandardeista; jos sinulla on lupa ruotia minua, mutta minulla ei ole mitään asiaa kommentoida sinun sanomisiasi tai tekemisiäsi.
Kahvi kirjoitti:... Sikälimikäli on tarvetta pohtia, että oliko pyyntöni tosiasiallinen kielto, ja voiko niin täällä tehdä, olisi ehkä PP itse kaikkein pätevin kommentoija. Ottaisin kuitenkin esiin sen seikan, että epäsymmetria "missään yhteydessä" vs "tietyssä teemassa" saattaa olla oleellinen.

Voisi samalla ottaa esiin sen kysymyksen, missä yhteydessä sinun toimintasi ja tekosi saa/voi/on luvallista mainita - ja milloin taas ei ole sallittua sanoa mitään sinusta tai sanomisistasi/teostasi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.04.2014 16:42

Kyllästynyt kirjoitti:

Kahville olet kertonut poistaneesi viestisi, koska tarkoituksesi oli poistua lopullisesti ja pysyvästi.
Minä ihmettelin mikä sinut sai tulemaan takaisin, ja ihmettelyyni kerroit, että viimeinen kamelin selän katkaissut korsi oli Kahvin väitteet miesten joutumisesta sylkykupin asemaan, tasa-arvopyrkimysten överiksi menemisestä ja naisten ylivallasta.

(Dokumentit löytyvät päiväkirjapuolelta.)
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.04.2014 16:46

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

...

Olet ilmoittanut minulle (14.01.2014) poistaneesi lähes kaikki vanhat viestisi lähtösi yhteydessä, koska tarkoituksesi oli poistua lopullisesti ja pysyvästi.

Kyllä, mutta miten asia liittyy tähän ja nyt esillä olevaan asiaan?

Tarkennan aikaisempaa vastaustani sen verran, että fyysisesti poiston teki Ylläpitäjä, mutta hän teki sen minun pyynnöstäni. Oikea sanamuoto olisi siis ollut: "Poistatin kaikki vanhat viestini...".
Mielestäni ei ole oleellista eroa, oliko kyse poistosta vai poistattamisesta, mutta jos se sitä sinulle on, tarkennuksena tuo yllä oleva.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.04.2014 16:52

Uteliaana lukijana kysyn Kahvin puolesta...
Kyllästynyt, mikä sinut sai palaamaan palstalle takaisin?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 29.04.2014 17:12

Kyllästynyt kirjoitti:Mielestäni kyse on nimenomaan kaksoisstandardeista; jos sinulla on lupa ruotia minua, mutta minulla ei ole mitään asiaa kommentoida sinun sanomisiasi tai tekemisiäsi.

Tarkennan tätä ilmeisesti jo ehkä alunperinkin epäselväksi jäänyttä detaljia: itse toivoin, ettei minua vedettäisi (so mainittaisi) enää "kolmiodraama"-keskusteluun - toivomukseni ei siis koskenut muita keskusteluja/teemoja. On huomattava epäsymmetria, jos verrataan tuota toivomusta esim siihen (jos-muodossa) Kyllästyneen esittämään toiveeseen, että minä missään yhteydessä kommentoi mitään Kyllästyneeseen liittyvää.

Itse rajasin toiveeni hyvin tarkasti tiettyy spesifiin teemaan ("kolmiodraama") vs Kyllästyneen esittämä "missään yhteydessä mitään".

Mutta keskustelkaa toki te mahdolliset halukkaat asiasta lisää; kuten sanottua niin PP nähdäkseni on ehkä pätevin puntaroimaan tämänkaltaisia asioita.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 29.04.2014 17:20

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

...

Kyllä, mutta miten asia liittyy tähän ja nyt esillä olevaan asiaan?
...

Eräänlainen keskustelun "spin-off" niistä pohdinnoista, joissa arveltiin jonkun toimintaa ohjaavan tms antipatia/agenda/tms. Asia (paluu palstallesi) on mietityttänyt minua pitkään, ja olen arvellut jonkinmoisen agendan ehkä liittyvän paluusesi - esitin sellaiseksi yrityksen saada minut kärsimään toimistani ja sitä kautta luopumaan vastaisuudessa toimistani ja muuttamaan niitä. Tässä tapauksessa olet käsittääkseni ilmoittanut toimeni olevan "typeryyksiä", jonka myöhemmin tarkensit yritykseksesi saada niin minut kuin muutkin miettimään asiaa josta esitin väitteitä joille ei mielestäsi ainakaan tältä palstalta perusteita löydy.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 29.04.2014 17:22

Kyllästynyt kirjoitti:...
Tarkennan aikaisempaa vastaustani sen verran, että fyysisesti poiston teki Ylläpitäjä, mutta hän teki sen minun pyynnöstäni. Oikea sanamuoto olisi siis ollut: "Poistatin kaikki vanhat viestini...".
Mielestäni ei ole oleellista eroa, oliko kyse poistosta vai poistattamisesta, mutta jos se sitä sinulle on, tarkennuksena tuo yllä oleva.

Ei minullekaan ole tällä sanamuodolla oleellista eroa, jollekulle muulle kuitenkin ehkä voi olla - joten kiitos tarkennuksesta.
Kahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko