Vuoden 2008 blogitekstin kommentteja

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Vuoden 2008 blogitekstin kommentteja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 16:09

Mirri kirjoitti:... Luulet tietäväsi näkemiseni paremmin kuin minä itse. Valitettavasti en ole nähnyt sitä mitä väität minun nähneen...

Vaikka olit palstalla koko tuon ajan ja mm. sait itsekin (valitettavasti vain yhden) bannin (todella harvinainen teko Janne Pöyhtäriltä) minulle osoittamistasi viesteistä.
Mirri kirjoitti:... Kuten varmaan olen jo tehnyt selväksi: näen sinut Trisin nettikiusaajana, ja vieläpä erittäin julmana sellaisena, en toisinpäin. Mielestäni pahimmatkin nimittelyt kalpenevat sinun järjestelmällisen ja vuodesta toiseen jatkuvan ja muka oikeutukseen vetoavan kiusaamisesi edessä...

Sinun näkemyksesi eivät mielestäni perustu tosiasioihin vaan vain omiin antipatioihisi. Etkä sinä ole se jolla on valta sanoa, miltä törkeiden nimittelyjen pitäisi minun mielestäni tuntua tai mikä on niiden merkitys ja arvo minulle.
Tuntuu kuin sinä Mirri edellytättäisit, ettei Tristanin harjoittamalla kiusaamisella voi tai saa olla mitään merkitystä minulle. Mitä luulet minulle ja voinnilleni aiheuttaneen sen mitä Tristan on tehnyt?
Mirri kirjoitti:...Olen joskus miettinyt, että entä jos Tris olisi vaikeasti syömishäiriöinen ihminen näännyttämässä itseään hengiltä tai ahmimassa kuoliaaksi, ja syömishäiriönsä vuoksi sairaalloisen lihava/laiha sekä työkyvytön, potkisitko ja piiskaisitko - aina kiusaamiseen asti - häntä ryhdistäytymään ja 'panemaan elämänsä järjestykseen'. Hän kertoilisi mt-foorumeilla ja blogeissaan häiriöisyydestään avoimesti ja sinä veronmaksajana potkisit ja tölvisit häntä vuodesta toiseen 'terveeksi', jottei hän kuluttaisi sinun rahojasi tuhoisan häiriöisyytensä aiheuttamiin vääränlaisiin elämäntapoihin. Syyttelisit hoidosta kieltäytymisestä ja sinun rahojesi tuhlaamisesta..

Spekulointia - hyvin tarkoitushakuista ja pahantahtoista spekulointia.
Mirri kirjoitti:... En osaa kuvitella niin julmia nimittelyjä, jotka vetäisivät vertoja sille mitä sinä teet netissä vaikeasti häiriöiselle ja mt-ongelmaiselle ihmiselle minun ja kai monen muunkin silmien edessä...

Minä voin, ja vieläpä hyvin helposti ja itsestäänselvästi.
Mirri kirjoitti:... Trisin häiriöisyys on käsittääkseni vaikeaa ja erittäin tuhoisaa laatua, vaikkei olekaan uhrinsa tappavaa syömishäiriöisyyttä.
Ja sinä vielä kehtaat sanoa, että sinulla veronmaksajana on oikeus...

Minulla on veronmaksajana oikeus arvostella ihmistä joka avoimesti kertoo haluttomuudestaan tehdä työtä, sanoo ettei ole yhteiskunnalle mitään velkaa, että hänellä on oikeus olla tekemättä työtä ja joka pyytää neuvoja sekä ohjeita miten voisi taata itselleen mahdollisimman suuret edut, ja jonka käytös muita kohtaan on ollut niin törkeää kuin mitä Tristanin käytös on ollut.
En tosiaankaan ymmärrä, miksi Tristanilla on vain oikeuksia, muttei velvollisuuksia lainkaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.04.2014 16:19

Se, että Kyllästynyt viestii oman käytöksensä olevan Trissen syytä, on minusta hyvin erikoinen suhtautumistapa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.04.2014 16:28

Trissen käytöksen moitittavuudessa ei ole ollut minusta pitkiin aikoihin mitään epäselvää sen enempää vuonna 2004 tai sen jälkeenkään - edes Trissen itsensä mielestä.

Vaikuttaisi myös siltä, että Kyllästyneen käytöksen moitittavuudessakaan ei ole ollut epäselvää kenellekään - paitsi hänelle itselleen. Olen siis edelleen sitä puolimieltä, että Kyllästynyt ei tiedosta omaa osuttaan tapahtumiin (2004 ->) vaan tuntuu pitävän omaa käytöstään yksin muiden syynä.

Vasta-argumenttina antipatia, oja-lehmä tahi agenda tms ylläolevaan olisi kaiketi jonkunnäköinen argumentointivirhe.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.04.2014 16:32

Kyllästynyt kirjoitti:Sinun näkemyksesi eivät mielestäni perustu tosiasioihin vaan vain omiin antipatioihisi. Etkä sinä ole se jolla on valta sanoa, miltä törkeiden nimittelyjen pitäisi minun mielestäni tuntua tai mikä on niiden merkitys ja arvo minulle.
Tuntuu kuin sinä Mirri edellytättäisit, ettei Tristanin harjoittamalla kiusaamisella voi tai saa olla mitään merkitystä minulle. Mitä luulet minulle ja voinnilleni aiheuttaneen sen mitä Tristan on tehnyt?

Voi olla, että olet nettirumbassa sairastunut psyykkisesti pahemmin kuin minä ikinä osaan arvatakaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 16:36

Kahvi kirjoitti:Se, että Kyllästynyt viestii oman käytöksensä olevan Trissen syytä, on minusta hyvin erikoinen suhtautumistapa.

Minusta puolestani on kovin kummallista, ettet sinä usko/ymmärrä Tristanin vaikutusta minun käytökseeni.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.04.2014 16:41

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Se, että Kyllästynyt viestii oman käytöksensä olevan Trissen syytä, on minusta hyvin erikoinen suhtautumistapa.

Minusta puolestani on kovin kummallista, ettet sinä usko/ymmärrä Tristanin vaikutusta minun käytökseeni.

Kyllä minä uskon Trissen(kin) vaikuttaneen sinun(kin) käytökseesi - meille ihmisille kun on tyypillistä se, että muiden käytös vaikuttaa omaan käytökseemme - mutta että väittäisit omien perseilyjesi olevan oikeastaan Trissen syytä, on muiden syyttelyä omista teoistaan.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.04.2014 16:45

Kyllästynyt kirjoitti:
tris kirjoitti:...
tris kirjoitti:... Halutessaan hän olisi saanut myötätunnon itselleen mutta sen sijaan hän ei tälläisellä toiminnallaan saa.

Pärjään ilman myötätuntoakin, enkä edes Mirrin ja Kahvin kaltaisten oman kilpensä kiillottajien yrityksistä huolimatta suostu tyytymään siihen, että sinun kaltaisesi nettikiusaaja pääsee teoistaan kuin koira veräjästä. Sillä mitään todellista rangaistustahan sinä et ole harjoittamastasi kiusaamisesta saanut.

En ole yrittänyt kiillottaa kilpeäni sen enempää kuin yrittänyt päästää Trisseä kuin koiraa veräjästä mistään. Tuskin on Mirrikään.

Näkisin kyllä niin, että Kyllästynyt itse on nyt pyrkimässä koiraveräjästä, kun moittii muita (jopa aiheetta) ja tuntuu kääntävän jopa muinaisen Tukiasema.netin huonon ilmapiirin ym Trissen syyksi.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 16:51

Kahvi kirjoitti:Trissen käytöksen moitittavuudessa ei ole ollut minusta pitkiin aikoihin mitään epäselvää sen enempää vuonna 2004 tai sen jälkeenkään - edes Trissen itsensä mielestä.

Vaikuttaisi myös siltä, että Kyllästyneen käytöksen moitittavuudessakaan ei ole ollut epäselvää kenellekään - paitsi hänelle itselleen...

Uskon, että minun lisäksi on olemassa joku toinenkin joka näkee mistä on kyse, ei niele sinun, Mirrin tai Tristanin väitteitä sellaisenaan vaan ajattelee itse - ja tulee toisenlaiseen lopputulokseen kuin sinä, Tristan tai Mirri.
Mutta jos kiusaamista vastaan puolustautumisessa ja pyrkimyksessä saada kiusannut vastuuseen teoistaan on jotain moitittavaa, siinä tapauksessa minun käytöksessäni ei paljon muuta olekaan kuin moitittavaa.
Se miten olen pyrkimyksessäni onnistunut, on eri asia. Ihmettelen kuitenkin, millä keinoilla olisin paremmin onnistunut - sillä kyllähän Tristania on yritetty saada lopettamaan kiusaaminen ja/tai muuten parantamaan käytöstään muillakin tavoin, mutta sangen vähän siitä on tuloksia näkynyt.
Kahvi kirjoitti:... Olen siis edelleen sitä puolimieltä, että Kyllästynyt ei tiedosta omaa osuttaan tapahtumiin (2004 ->) vaan tuntuu pitävän omaa käytöstään yksin muiden syynä...

Kahvi,

Minun käytökseni ei ole muiden syytä - enkä ole sellaista koskaan väittänytkään. Toivon, että sinä et levittäisi minun sanomisina, ajatuksinani, tekoinani tai aikeinani sellaista mitä en ole sanonut tai tehnyt.

Tristanin harjoittamalla kiusaamisella on ollut suuri merkitys ja vaikutus käytökseeni, mutta käytökseni on kuitenkin aina omalla vastuullani.
Kahvi kirjoitti:... Vasta-argumenttina antipatia, oja-lehmä tahi agenda tms ylläolevaan olisi kaiketi jonkunnäköinen argumentointivirhe.

Väitätkö olevasi objektiivinen ja puolueeton arvioija tai arvostelija?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.04.2014 16:53

Kyllästynyt kirjoitti:...
Kahvi kirjoitti:... Trisse kuitenkin uunoili 2004 pahemman kerran, ja pitäisi saada Janne Pöyhtäri pyytämään palstallaan julkisesti anteeksi Kyllästyneeltä kaikkea sitä mitä hän on Kyllästyneelle Trissen suosimisella aiheuttanut.

Se lienee toivoton urakka, kun ei edes Tristan itse suostu tekemisiään myöntämään vaan syyttää minua kiusaamisen uhriksi joutumisesta.

Niin no, jostain syystä kuitenkin 26.8.2008 17:28 esitit tuota urakkaa Trisselle, jotta edes pienintäkään mahdollisuutta olisi siihen, että antaisit Trissen harjoittaman kiusaamisen sekä tekemien solvausten unohtua. Tämä siis 16 minuuttia sen jälkeen, kun Trisse oli esittänyt olevansa yhä pahoillaan hph:sta ja vd:stä, jotka totesit valheelliseksi hurskasteluksi.

Lähde: Trissen ketjun ensimmäiseen viestiin postaama linkki hänen blogiinsa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.04.2014 17:00

Kyllästynyt kirjoitti:... Toivon, että sinä et levittäisi minun sanomisina, ajatuksinani, tekoinani tai aikeinani sellaista mitä en ole sanonut tai tehnyt.

En levittele. Samaa toivon sinulta.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.04.2014 17:02

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Vasta-argumenttina antipatia, oja-lehmä tahi agenda tms ylläolevaan olisi kaiketi jonkunnäköinen argumentointivirhe.

Väitätkö olevasi objektiivinen ja puolueeton arvioija tai arvostelija?

En väitä, mutta silti ko vasta-argumentointi voisi olla jonkunnäköinen argumentointivirhe.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.04.2014 17:05

tris kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Tristanin harjoittama jatkuva kiusaaminen ja törkeä solvaaminen on iskemistä ihmisen elämän kipupisteisiin - suoraan oireisiin. Asiallinen kirjoitus jossa kerrotaan kiusaamisesta tai kommentoidaan kiusaajan omia viestejä, ei sitä ole.

Hevosetkin nauravat tuolle! :D Miten olisin voinut iskeä kipupisteisiisi kun en tiedä niistä mitään? Vai unohtuiko sinulla se aiempi totuus jonka olet nyttemmin kieltänyt että tavatessamme sinä olisit kertonut jotain henkilökohtaista itsestäsi ja sittemmin kieltäytynyt kertomasta aihetta?

Taisi Trisse (ja Mihn) osua vuonna 2004 tahattomasti kipupisteisiin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.04.2014 17:09

Kyllästynyt kirjoitti:Mutta jos kiusaamista vastaan puolustautumisessa ja pyrkimyksessä saada kiusannut vastuuseen teoistaan on jotain moitittavaa, siinä tapauksessa minun käytöksessäni ei paljon muuta olekaan kuin moitittavaa.

Noissa periaatteissa ei ole mitään moitittavaa (vaan päinvastoin!), mutta tavassasi toteuttaa noita periaatteita on minusta ollut paljonkin moitittavaa. Saatan olla sokea kana, mutta noin isot jyvät kyllä löydän jo pelkästään kompastumalla niihin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.04.2014 17:15

Trissen käytöksen moitittavuus taas on ollut niin päivänselvää, että ne jyvät löytäisi jopa kuollut kanakin. Mutta minkälainen rangaistus hänelle olisi paikallaan vuoden 2004 perseilystä?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 17:16

Kahvi kirjoitti:Trisse oli siis sekopää 2004 ja hänen nimittelynsä loukkasivat Kyllästynyttä pahasti. Kyllästynyt koki vääryyttä tapahtuneen Tukiasema.netissä mm bännien määrän/pituuksien/ym suhteen ja hakiessaan oikeutta itselleen (ehkä hyvinkin aggressiivisinkin keinoin) hän sai pysyvän bännin Tukiasema.netiin 2007.

Ilmeisesti Tukiasema.netin ainoa moderaattori Janne Pöyhtäri tulkitsi Kyllästyneen viestinnän 2007 kiristyksenä siitä, että palstan "terrorisointi" tms jatkuu jollei Kyllästyneen ehtoihin tms suostuta, josta siis responssina tuo pysyvä bänni. Tätä ennen oli Kyllästyneellä vähintäänkin hyvin kiivaita keskusteluita ainakin mm minun ja Hermitin kanssa...

Kiristyksestä ei ollut kyse, mutta väitettä "hyvin aggressiivisista keinoista" lukuun ottamaan tuo osuus pitää paikkaansa.
Kahvi kirjoitti:... Kyllästynyt siirtyi siis 2007 keskustelemaan mm Suomi24:lle, jossa oli edelleen noita vähintäänkin kiivaita keskusteluita, mutta suoraa jatkumoa Tukiasema.netin tapahtumiin ei kuitenkaan ollut...

Kyllä oli. Sekä Tristan että Hermit ym. moni muu Tukiaseman kirjoittajista jatkoi kiusaamistani Suomi24:lla.
Kahvi kirjoitti:... ei ainakaan Kyllästynyt vs Tris, koska jälkimmäinen ei ollut S24:ssa osapuolena....

Kyllä oli. Suomi24:n lisäksi Tristan jatkoi kiusaamistani omissa blogeissaan.
Kahvi kirjoitti:... Tämän Trisse näkee nyt niin, että Kyllästyneen retoriikka tms on pääsyy siihen, että Kyllästynyt ajautuu netissä konfliktitilanteisiin ajasta ja keskustelufoorumista riippumatta (mikä on myös oma kokemukseni)...

Tristanin spekulaatioilla siitä mihin minä olisin hänen mielestään joka tapauksessa joutunut - saati sinun spekuloinnellasi Tristanin spekulaatioista - ei ole merkitystä. Kyse on siitä, että hän kiusasi minua - ja on jatkanut kiusaamista vuosien ajan.
Puhut "sinun omasta kokemuksestasi", muttet sano mitään siitä, mitä sinä itse teit minulle.
Kahvi kirjoitti:... Kuitenkin on edelleen ilmeisesti niin, että Trisse nykyäänkin (esim tarpeeksi vittuutuneena) syyllistyy samanlaiseen päänaukomiseen kuin 2004, mikä tietenkin on täysin perseestä - ja Trisse tietänee tämän itsekin...

Eli Tristan jatkaa kiusaamista edelleen ja vieläkin.
Kahvi kirjoitti:... Tässä minusta on kiistatonta vain se, että Trisse on perseillyt pahasti aikavälillä 2004-2014 ja Kyllästynyt on loukkaantunut jo vuoden 2004 tapahtumista. Kyllästyneen käytös taas on koettu yleisesti toisinaan hyvinkin provosoivana (ellei jopa kiusaamisena) mikä on tietenkin aiheuttanut sekä provosoitumista että loukkaantumisia. Olettaisin, että Kyllästynyt ei valkohehkuisen vihansa tms tunteen vallassa ole aina kyennyt kontrolloimaan käytöstään niin paljon kuin olisi ehkä ollut suotavaa, joten ylilyöntejä lienee tapahtunut hänenkin taholtaan - jollon vastapuoli on vastannut metsänä niinkuin sinne on huudettu...

Ylilyöntejä olen varmasti tehnyt, mutten ole koskaan nimitellyt ketään haisevapilluiseksi/löysäpilluiseksi huoraksi- en palstalla enkä kenenkään blogissa. En ole ylläpitäjän (minun tapauksessani valvojan) roolissa solvannut uhriani - ja sitten ilmoittanut julkisesti pyyhkiväni persettäni uhrini valituksilla. En ole riekkunut kuinka hauskaa kiusaaminen on, uhannut tappamisella, toivonut vastapuolelle rintasyöpää tai muuta kivuliasta kuolemaa, solvannut kenenkään lapsia vesipäisiksi idiooteiksi tai kertonut ylläpitäjälle valheellisia tietoja siitä mitä on minun kanssani sopinut - ja niin edelleen.
Kahvi kirjoitti:... Lisäksi kaikki konfilititilanteisiin 2004-2014 osallistuneet ovat kokeneet epäoikeudenmukaisuutta yms milloin vastapuolen taholta, milloin moderoinnin kannalta...

Eivät olet! Esimerkiksi Mirri on saanut vain yhden mitättömän lyhyen, eikä esimerkiksi Geo minuutinkaan bannia sanoistaan. Tarkemmin sanoen, epäoikeudenmukaisesta ylläpidosta kärsi vain minä, kun taas muille siitä oli vain hyötyä.
Kahvi kirjoitti:... Tämän varsin neutraalin viestini päätän siihen toteamukseeni, että Trisse on välillä raivohullu kusipää ja Kyllästynyt on yksi mulkku naiseksi.

Millä oikeudella sinä nimittelet minua - ja vielä esität olevasi jonkinlainen objektiivinen arvioija???
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 17:18

tris kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Tristanin harjoittama jatkuva kiusaaminen ja törkeä solvaaminen on iskemistä ihmisen elämän kipupisteisiin - suoraan oireisiin. Asiallinen kirjoitus jossa kerrotaan kiusaamisesta tai kommentoidaan kiusaajan omia viestejä, ei sitä ole.

Hevosetkin nauravat tuolle! :D Miten olisin voinut iskeä kipupisteisiisi kun en tiedä niistä mitään? Vai unohtuiko sinulla se aiempi totuus jonka olet nyttemmin kieltänyt että tavatessamme sinä olisit kertonut jotain henkilökohtaista itsestäsi ja sittemmin kieltäytynyt kertomasta aihetta?

Kuvitteletko, ettet voi loukata jos et tiedä vastapuolen ajatuksia?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 17:22

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:...
Kahvi kirjoitti:... Trisse kuitenkin uunoili 2004 pahemman kerran, ja pitäisi saada Janne Pöyhtäri pyytämään palstallaan julkisesti anteeksi Kyllästyneeltä kaikkea sitä mitä hän on Kyllästyneelle Trissen suosimisella aiheuttanut.

Se lienee toivoton urakka, kun ei edes Tristan itse suostu tekemisiään myöntämään vaan syyttää minua kiusaamisen uhriksi joutumisesta.

Niin no, jostain syystä kuitenkin 26.8.2008 17:28 esitit tuota urakkaa Trisselle...

26.8.208 se ei vielä ollut mahdoton urakka.
Kahvi kirjoitti:... Tämä siis 16 minuuttia sen jälkeen, kun Trisse oli esittänyt olevansa yhä pahoillaan hph:sta ja vd:stä, jotka totesit valheelliseksi hurskasteluksi...

Olet itse nähnyt mitä Tristan on anteeksipyynnöistään sanonut - ja mikä niiden tausta oli jo vuonna 2008.
Koska sanat ovat halpoja, halusin Tristanin tekevän jotakin todellista, jotakin sellaista minkä tekeminen osoittaisi hänen olevan tosissaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 17:23

Kahvi kirjoitti:Trissen käytöksen moitittavuus taas on ollut niin päivänselvää, että ne jyvät löytäisi jopa kuollut kanakin. Mutta minkälainen rangaistus hänelle olisi paikallaan vuoden 2004 perseilystä?

Sellainen joka olisi pakottanut hänet lopettamaan kiusaamisen, nimittelyn ja solvaamisen. Nollatoleranssi olisi saattanut tepsiä, mutta varmaahan ei tietenkään sekään ole.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.04.2014 17:31

Kyllästynyt kirjoitti:[
Kahvi kirjoitti:... Tämän varsin neutraalin viestini päätän siihen toteamukseeni, että Trisse on välillä raivohullu kusipää ja Kyllästynyt on yksi mulkku naiseksi.

Millä oikeudella sinä nimittelet minua - ja vielä esität olevasi jonkinlainen objektiivinen arvioija???

Ihan omalla oikeudella, enkä muuten esitä oleva minkäänlainen objektiivinen tarkkailija - et kuitenkaan puuttunut Trissen nimittelyyn, eli ehkäpä mahdollistat hänen kiusaamisensa kun et puuttunut siihen.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.04.2014 17:33

Kahvi kirjoitti:... Tunnen minä nettipersoonasi ja tiedän netissä tekemisistäsi aika paljonkin. Puolueettomia&objektiivisia arvioijia tässä sopassa taitaa olla harvassa...

Koska et ole puolueeton arvostelija vaan olet itsekin kiusannut minua, en pidä kommenttejasi muuta kuin kiusaamisen tukemisena ja siihen osallistumisena.
Kahvi kirjoitti:... Mutta hyvä tietää, että näkemyksessäni ei sinällään ollut mitään merkittävästi virheellistä tms...

Kyllä siinä kokonaisuutena ottaen oli paljonkin virheellistä tms.
Kahvi kirjoitti:... Minun on hyvin vaikea kuvitella, että olisit Tukiasema.netissä välttynyt konfliktitilanteilta (aktiivisena osapuolena), kun se ei oikein tahtunut siellä onnistua keneltäkään, joka reagoi itseensä kohdistuvaan moitittavaan käytökseen tms...

Eihän sinun (tai kenenkään muunkaan) tarvitsekaan kuvitella mitään. Toistan vielä uudelleen, ettei kyse ole siitä mitä mahdollisesti olisi tapahtunut ilman Tristanin aloittamaa kiusaamista, vaan siitä, että Tristan alkoi kiusaamaan.

Janne Pöyhtärin voi tässä asiassa unohtaa, kunhan edes Tristan kantaisi vastuun tekemisistään.
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko