kuka kaipaa tai haluaa lukea noita tappeluita?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: kuka kaipaa tai haluaa lukea noita tappeluita?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.04.2014 13:58

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Omilla eväillä tässä kaikki ollaan liikenteessä
Sitäpaitsi "eväät" tms taitaa olla vain af hominem argumentointivirhe. Sanotun totuusarvo kun ei riipu sanojasta.

Sanojen totuusarvo riippuu siitä, minkälaiset perusteet sanojen takaa löytyy. Sinulla ei ole esittää syytöksillesi muuta perustetta kuin se, että sinun mielestäsi minä kiusaan Tristania. Ja sinun "mielestäsi" on taas riippuvainen siitä, kuka on tekijä - eikä se, mikä on teko.

Mielestäni on henkistä väkivaltaa se, että sinä tulet ohjeistamaan minua siitä, mitä minun pitäisi tai olisi hyvä tehdä, vaikka olet itse kirjoittanut erittäin asiattomia - mutta minä en.

Kyllä se nyt on ihan kylmästi niin, että näkemykseeni ei vaikuta tekijä vaan ihan teot. Olen huomannut ennenkin, että sinulla tuntuu olevan vaikeuksia myöntää omia erheitäsi riippumatta siitä, että kuka ne erheet on esille tuonut.

Ja henkistä väkivaltaa ei todellakaan ole se, että tuon esiin havaintoni vaikkapa metodisi toimivuudesta tms.

Ja yhtä kylmää on se, että sinä juokset minun perässäni valittamassa ja väittämässä milloin mistäkin.

En ole kirjoittanut ainoatakaan asiatonta viestiä! Sinä olet, Tristan on, vladimir1 ja teelikkakin ovat - mutta minä en.
En vähääkään tarvitse sinun "neuvojasi" - enkä todellakaan halua sinun "Vittu mitä paskaa" -viestejäsikään.

Kumma juttu, että sinä et näe omia erheitäsi, mutta kehtaat valittaa minun kirjoituksistani - joista ei ainoakaan ole asiaton.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.04.2014 14:19

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Omilla eväillä tässä kaikki ollaan liikenteessä
Sitäpaitsi "eväät" tms taitaa olla vain af hominem argumentointivirhe. Sanotun totuusarvo kun ei riipu sanojasta.

Sanojen totuusarvo riippuu siitä, minkälaiset perusteet sanojen takaa löytyy. Sinulla ei ole esittää syytöksillesi muuta perustetta kuin se, että sinun mielestäsi minä kiusaan Tristania. Ja sinun "mielestäsi" on taas riippuvainen siitä, kuka on tekijä - eikä se, mikä on teko.

Mielestäni on henkistä väkivaltaa se, että sinä tulet ohjeistamaan minua siitä, mitä minun pitäisi tai olisi hyvä tehdä, vaikka olet itse kirjoittanut erittäin asiattomia - mutta minä en.

Kyllä se nyt on ihan kylmästi niin, että näkemykseeni ei vaikuta tekijä vaan ihan teot. Olen huomannut ennenkin, että sinulla tuntuu olevan vaikeuksia myöntää omia erheitäsi riippumatta siitä, että kuka ne erheet on esille tuonut.

Ja henkistä väkivaltaa ei todellakaan ole se, että tuon esiin havaintoni vaikkapa metodisi toimivuudesta tms.

Ja yhtä kylmää on se, että sinä juokset minun perässäni valittamassa ja väittämässä milloin mistäkin.

En ole kirjoittanut ainoatakaan asiatonta viestiä! Sinä olet, Tristan on, vladimir1 ja teelikkakin ovat - mutta minä en.
En vähääkään tarvitse sinun "neuvojasi" - enkä todellakaan halua sinun "Vittu mitä paskaa" -viestejäsikään.

Kumma juttu, että sinä et näe omia erheitäsi, mutta kehtaat valittaa minun kirjoituksistani - joista ei ainoakaan ole asiaton.

Olet kirjoittanut asiattomia viestejä.

Et taaskaan vastaa viesteihin vaan vertailet ja jopa kiellät itsesi kritisoinnin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.04.2014 14:37

Psykopatologia kirjoitti:Olet kirjoittanut asiattomia viestejä.

Et taaskaan vastaa viesteihin vaan vertailet ja jopa kiellät itsesi kritisoinnin.

En ole!

Ei ole kyse kritisoimisesta vaan ajojahdista - ja jahtaajana kirjoittaja joka on ilmoittanut katsoneensa itsellään olevan oikeus nimitellä ja solvata minua.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.04.2014 14:54

Niin tai näin, mutta yllä olevassa kritiikissä on kuitenkin osuvia näkökohtia,
joiden pohdiskelu olisi paikallaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja santra » 13.04.2014 16:31

Eiköhän tuommoisesta henkisestä ajojahdista puhuminen ole vähän liiallista huomionhakuisuutta?Ehkä olen väärässä kun kuvittelen että jokainen meistä täällä syyllistyy pienimuotoiseen ajojahtiin, tai miksi sitä kärkevää keskustelua nimittäisi,ilmaisemalla oman kantansa joskus hyvinkin terävästi.Sellaisissa tapauksissa asianomainen voisi kysyä mitä toinen tarkoitti ja mistä syystä kohdisti terävät sanansa jopa satuttavasti toiseen.Eikö asiallinen keskustelu ja syiden pohtiminen olisi hedelmällisempää kuin vanhojen asioiden iänkaikkinen mäystäminen Ja kerta kerran jälkeen toisen satuttaminen? En tiedä, minun mielestäni olisi :roll:
Reiluun ja rakentavaan keskusteluun kuuluu myös anteeksipyyntö jos/kun havaitsee itse menneensä "tiettyjen rajojen " yli.
santra

ViestiKirjoittaja teelikka » 13.04.2014 17:03

Sitten tämä santra käy toisessa ketjussa paskaa jauhamassa. Miten voi olla noin saatanan tekopyhä ihminen.
teelikka

ViestiKirjoittaja santra » 13.04.2014 17:32

Teelikka käys lukasemassa ylläpitäjien palstaa siellä sulle terveisiä
santra

ViestiKirjoittaja santra » 13.04.2014 17:34

teelikka kirjoitti:Sitten tämä santra käy toisessa ketjussa paskaa jauhamassa. Miten voi olla noin saatanan tekopyhä ihminen.

että tätä rataa...
santra

ViestiKirjoittaja Kahvi » 13.04.2014 18:21

santra kirjoitti:Eiköhän tuommoisesta henkisestä ajojahdista puhuminen ole vähän liiallista huomionhakuisuutta?Ehkä olen väärässä kun kuvittelen että jokainen meistä täällä syyllistyy pienimuotoiseen ajojahtiin, tai miksi sitä kärkevää keskustelua nimittäisi,ilmaisemalla oman kantansa joskus hyvinkin terävästi.Sellaisissa tapauksissa asianomainen voisi kysyä mitä toinen tarkoitti ja mistä syystä kohdisti terävät sanansa jopa satuttavasti toiseen.Eikö asiallinen keskustelu ja syiden pohtiminen olisi hedelmällisempää kuin vanhojen asioiden iänkaikkinen mäystäminen Ja kerta kerran jälkeen toisen satuttaminen? En tiedä, minun mielestäni olisi :roll:
Reiluun ja rakentavaan keskusteluun kuuluu myös anteeksipyyntö jos/kun havaitsee itse menneensä "tiettyjen rajojen " yli.

Komppaan.

Tämän ketjun aktiivisin teema on saanut alkunsa vuoden 2004 tapahtumista (Kyllästynyt vs Tris&Mihn), jonka takia nähdäkseni Kyllästynyt edelleen harrastaa jonkinsorttista "kosto-operaatiota". Tämän operaation tavoitteena on ilmeisesti osoittaa sekä Kyllästyneen kanta kiusaamista vastaan, että tavallaan osoittaa kiusaajien metsän vastaavan niinkuin ovat sinne huutaneet tms. Toteutus vaikuttaisi olevan järjestään sellainen, että Kyllästynyt (vuoden 2004 tapahtumien takia) suhtautuu hyvin nuivasti Trissen viesteihin, toisinaan jopa hyvinkin selvästi mala fide-henkisesti - näin siis olen ymmärtänyt asiantilan olleen jo vuosikausia.

Koska minä menin ja avasin suuni ko operaatiosta, niin sen jälkeen keskustelu on siirtynyt kuka-teki-mitä-teki-ja-koska-teki -linjalle, jossa on esitetty ad hominem argumentaatiota siitä, että kuka on "kelvollinen" esittämään kritiikkiä tms. Myös Kyllästyneen osalta on huomattavaa, että hän on aktiivisesti tuonut esiin mm minun "syntejäni" - joista voitaneen sanoa niiden osittain olevan totta mutta pääosin kuitenkin subjektiivisia näkemyksiä.

Arvelen, että Kyllästynyttä "kiukuttaa" se, että keskustelussa ei aktiivisesti oteta esiin hänen uhriasemaansa (2004 ->), joka kerrotun mukaan on minusta täysin kiistaton.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.04.2014 18:27

Kahvi kirjoitti:
santra kirjoitti:Eiköhän tuommoisesta henkisestä ajojahdista puhuminen ole vähän liiallista huomionhakuisuutta?Ehkä olen väärässä kun kuvittelen että jokainen meistä täällä syyllistyy pienimuotoiseen ajojahtiin, tai miksi sitä kärkevää keskustelua nimittäisi,ilmaisemalla oman kantansa joskus hyvinkin terävästi.Sellaisissa tapauksissa asianomainen voisi kysyä mitä toinen tarkoitti ja mistä syystä kohdisti terävät sanansa jopa satuttavasti toiseen.Eikö asiallinen keskustelu ja syiden pohtiminen olisi hedelmällisempää kuin vanhojen asioiden iänkaikkinen mäystäminen Ja kerta kerran jälkeen toisen satuttaminen? En tiedä, minun mielestäni olisi :roll:

Komppaan.

Tämän ketjun aktiivisin teema on saanut alkunsa vuoden 2004 tapahtumista (Kyllästynyt vs Tris&Mihn), jonka takia nähdäkseni Kyllästynyt edelleen harrastaa jonkinsorttista "kosto-operaatiota". Tämän operaation tavoitteena on ilmeisesti osoittaa sekä Kyllästyneen kanta kiusaamista vastaan, että tavallaan osoittaa kiusaajien metsän vastaavan niinkuin ovat sinne huutaneet tms. Toteutus vaikuttaisi olevan järjestään sellainen, että Kyllästynyt (vuoden 2004 tapahtumien takia) suhtautuu hyvin nuivasti Trissen viesteihin, toisinaan jopa hyvinkin selvästi mala fide-henkisesti - näin siis olen ymmärtänyt asiantilan olleen jo vuosikausia.

Koska minä menin ja avasin suuni ko operaatiosta, niin sen jälkeen keskustelu on siirtynyt kuka-teki-mitä-teki-ja-koska-teki -linjalle, jossa on esitetty ad hominem argumentaatiota siitä, että kuka on "kelvollinen" esittämään kritiikkiä tms. Myös Kyllästyneen osalta on huomattavaa, että hän on aktiivisesti tuonut esiin mm minun "syntejäni" - joista voitaneen sanoa niiden osittain olevan totta mutta pääosin kuitenkin subjektiivisia näkemyksiä.

Arvelen, että Kyllästynyttä "kiukuttaa" se, että keskustelussa ei aktiivisesti oteta esiin hänen uhriasemaansa (2004 ->), joka kerrotun mukaan on minusta täysin kiistaton.

Sinä et siis pidä minään sitä väkivaltaista kirjoitusryöppyä uhkailuineen paikalle pelmahtavan tappouhkauksia jakelevan ystävän kera? Sinulle ne eivät ole mitään, kun tyyppi ilmoittaa seuraavana päivänä ne vitsiksi? Minusta aika erikoinen suhtautumistapa ja puolen otto sinulla.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 13.04.2014 22:23

Hilppa: pidän.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 14.04.2014 10:35

Hilppa kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Komppaan.

Sinä et siis pidä minään sitä väkivaltaista kirjoitusryöppyä uhkailuineen paikalle pelmahtavan tappouhkauksia jakelevan ystävän kera? Sinulle ne eivät ole mitään, kun tyyppi ilmoittaa seuraavana päivänä ne vitsiksi? Minusta aika erikoinen suhtautumistapa ja puolen otto sinulla.

Vastaan nyt laajemmin kun pystyn:

Kyllä minä pidän "jonain" ko väkivaltaisia kirjoitusryöppyjä; vaikkakin ovat mielestäni Trissen epästabiilin henkisen voinnin takia ehkä ymmärrettäviä, niin eivät tietenkään ole missään tapauksessa hyväksyttäviä - mielestäni olenkin tuonut jossain yhteydessä esiin ko viestien selvän moitittavuuden. Ihan kaikkeen minäkään en ehdi puuttumaan/kommentoimaan/tms, mutta eipähän minulta tavan rivikirjoittana sitä edes edellytetä/odoteta.

Olisi kuitenkin ihan mielenkiintoista kuulla se, että mikä viestissäni sai sinut kirjoittaja Hilppa ajattelemaan, etten pitäisi minään ko kirjoitusryöppyjä?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 14.04.2014 19:03

Psykopatologia kirjoitti:...

Psykopatologiassa on perusteltu vastaustyyliä sillä perusteella, ettei ao. ainakaan ole tehnyt niin tahallaan.
Mutta eikö ko. vastaustyylin käyttäminen ("vahingossa") ole vielä graavimpaa, koska henkilö pyrkii välttämään
vastuutaan ja ehkä jättää asian pohtisen silleen?
viewtopic.php?f=5&t=11843&start=130#p167368

Tämä viesti kuulunee paremmin tähän ketjuun.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 14.04.2014 19:06

On minustakin graavimpaa juuri noiden syiden takia: pyrkii tahattomuuteen vetoamalla välttämään vastuutaan ja ehkä jopa jättää tosiaan asian pohtimisen sikseen. Lisäksi voitaneen "raskauttavana asianhaarana" tuohon lisätä se, että ko tahattomuus ilmenee erityisesti Kyllästyneen kohdalla hyvin usein niin, että hän pyrkii osoittamaan vastauksillaan vastapuolen syylliseksi tms johonkin ehkä jopa itse käsiteltävään teemaan liittymättömään asiaan.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 14.04.2014 21:03

Kahvi kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Komppaan.

Vastaan nyt laajemmin kun pystyn:

Kyllä minä pidän "jonain" ko väkivaltaisia kirjoitusryöppyjä; vaikkakin ovat mielestäni Trissen epästabiilin henkisen voinnin takia ehkä ymmärrettäviä, niin eivät tietenkään ole missään tapauksessa hyväksyttäviä - mielestäni olenkin tuonut jossain yhteydessä esiin ko viestien selvän moitittavuuden. Ihan kaikkeen minäkään en ehdi puuttumaan/kommentoimaan/tms, mutta eipähän minulta tavan rivikirjoittana sitä edes edellytetä/odoteta.

Olisi kuitenkin ihan mielenkiintoista kuulla se, että mikä viestissäni sai sinut kirjoittaja Hilppa ajattelemaan, etten pitäisi minään ko kirjoitusryöppyjä?

Koska kysyt suoraan, katson, että minulla on oikeus myös vastata kuten ajattelen ja koen. Viestisi huokuu omahyväisyyttä ja muiden kirjoittajien yläpuolelle asettuvaa kotikutoista analyysiä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.04.2014 21:25

Hilppa, tunnistatko/löydätkö Kyllästyneen viesteistä omahyväisyyttä ja muiden kirjoittajien yläpuolelle asettumista?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 14.04.2014 21:39

Mirri kirjoitti:Hilppa, tunnistatko/löydätkö Kyllästyneen viesteistä omahyväisyyttä ja muiden kirjoittajien yläpuolelle asettumista?

Hän ei ole analysoinut minua. Onko hän mielestäsi asettunut minun yläpuolelleni?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.04.2014 22:45

Hilppa kirjoitti:...Viestisi huokuu omahyväisyyttä ja muiden kirjoittajien yläpuolelle asettuvaa kotikutoista analyysiä.

Olen samaa mieltä, ja mielipiteeni koskee Kahvin koko tuotantoa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja santra » 14.04.2014 22:47

En minä tunne tilanteiden taustoja, mutta kommentoin siihen,mitä itse olen täällä ollessani lukenut.Jos kerran mennään ihmisten arvosteluun, mielestäni Kyllästynyt on esittänyt täällä hyvinkin asiallista linjaa, Kahvi taas on provosoinut, esiintynyt "vähän parempana väkenä" mutta myöskin provosoitunut, muista kirjottajista en ole vielä muodostanut " analyysiä". Jos minun analyysilläni mitään merkitysta edes on.No jaa, Mirri on komplisoituneisuudestaan huolimatta asiallinen ja järkevimmästä päästä täällä...PP yrittää tasapainotella meidän normihullujen kanssa miten parhaaksi katsoo:)
Teelikka ja tris ovat ilmeisesti ansaitsemillaan lomilla joten tilanne siltä osin täällä on rauhallinen>:)
santra

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.04.2014 23:03

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Hilppa, tunnistatko/löydätkö Kyllästyneen viesteistä omahyväisyyttä ja muiden kirjoittajien yläpuolelle asettumista?

Hän ei ole analysoinut minua. Onko hän mielestäsi asettunut minun yläpuolelleni?

Sinä ilmeisesti pidät itseäsi hyvänä mittapuuna.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko