Kyllästynyt kirjoitti:tris kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Myös sinä voisit kertoa, kuinka aina syytät muita omista tekemisistäsi etkä edes pyydä anteeksi.
Keinoni puolustautua henkistä pahoinpitelyä vastaan ovat väistämättä rajoitettuja. Niitä ennestään rajoittaa kädetön ja munaton puolueellinen ylläpito. Niinpä vallalla on ns. omankädenoikeus. Moderaattorilla olisi halutessaan ollut mahdollisuus luoda tänne puolueeton, rauhoitettu kenttä jossa kukaan ei tunne itseään uhatuksi, nöyryytetyksi, alistetuksi tai satutetuksi. Sitä ei ole tehty koska Kyllästynyt ei sitä sietäisi (munaton osuus) sekä siksi että se olisi liian työlästä ja aikaavievää foorumin ylläpitäjälle (tämä on kaiketi se kädetön osuus). Koska asiat ovat miten ovat täällä vanha sananlasku sopii tilanteeseen mainiosti - "Sitä saa mitä tilaa!"
Ja milloinkahan olen tilannut sinulta ainoatakaan niistä sadoista solvauksista joita olet minulle osoittanut - tai milloin tehnyt tilauksen sille kiusaamiselle jonka sinä aloitit ennen kuin olin sinulle ainoatakaan viestiä kirjoittanut?
Kumma juttu Tristan, että teit tai sanoit sinä kuinka ilkeästi ja pahasti tahansa, syy on aina jonkun toisen. Milloinkaan et ole ottanut kantaaksesi aikuisen vastuuta; et elämästäsi, elatuksestasi, teoistasi etkä sanoistasi. Omaksi vahingoksesi ovat muut ihmiset aina kohdelleet sinua kuin suurta vauvaa - ja sellaiseksi sinä jäätkin, ellei joku tai jokin saa sinua (sekä lähiympäristösi ihmisiä) tajuamaan, että olet itse vastuussa elämästäsi ja teoistasi.
Ja mitä tulee tähän palstaan ja sen moderointiin, muistatko minkälainen palstanpitäjä itse olit? Solvasit ihmisiä törkeästi - ja sitten kerroit pyyhkiväsi persettäsi uhriksesi joutuneiden valituksilla.
Sinä avoimesti ilakoit ja riekuit, kuinka hauskaa sinulla (yhdessä ystäväsi Minhin kanssa) on ollut minua kiusatessanne, mutta nyt väität, että se olenkin minä joka olen tilannut sinulta kymmenen vuoden ajan törkeitä solvauksia ja vahingoniloa. Alunperin sinä lähdit arvioimaan minua - koska sekä omien että ystäväsi Minhin sanojen mukaan - olet käytännössä valmis psykologi. Nyt et kuitenkaan kestä itse edes sitä, että sanon ääneen ja julki asioita jotka ovat kenen tahansa nähtävissä.
Ja kun sanon jotakin elämästäsi, kuten esimerkiksi sen, että olet koko aikuisikäsi lusmuillut yhteiskunnan kustannuksella - ja vielä valittaen joka ikisestä sinulle tarjotusta hoio- ja kuntoutusmahdollisuudesta; milloin olisi joko ruoka pahaa, tai et saisi omaa huonetta. Ja jos vika ei ole ollut noissa, terapiakäynnit ovat olleet liian aikaisin - tai hoitohenkilö on ollut "naama norsunvitulla" - etkä ole mielestäsi saanut hoidosta mitään... niin silloin minä muka kiusaan sinua.
Kunpa ihmiset vihdoinkin tajuaisivat, ettet sinä ole mikään kovia kokenut, mutta herkkä ansarikukka tai mimosanlehti jota pitää kohdella varovasti. Sinä olet piloille hemmoteltu ylisuuri vauva, joka jatkaa loisintaansa niin kauan kuin se sinulle sallitaan.
Kaiken kukkuraksi, sinä kehtaat väittää puolustautumiseksi sitä törkeilyä jota olet mm. minua kohtaan osoittanut.
tris kirjoitti:Minulla on toleranssia, ei ole mitään ongelmaa. Poista sinä Kyllästynyt tuo asiaton viestisi. Ole hyvä.
Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:En ole puolustellut mitään, koska en ole tehnyt mitään sellaista mitä pitäisi puolustella. Olen vastannut sinun "mala fide" -syytöksiisi, koska sinä et näytä joko lainkaan tietävän tai ymmärtävän mitä Tristan on tehnyt.
Esittämäsi asiat eivät ole olleet mitään perusteita tai perusteluja, vaan silkkaa joko tietämättömyydestäsi, ymmärtämättömyydestäsi tai minua kohtaan tuntemastasi antipatiasta kumpuavia omia "mala fide" -väitteitäsi.
En tunne antipatiaa ketään kohtaan.
tris kirjoitti:Pahin juttu kuitenkin että ylläpitäjä sallii tämän kaiken ja epäsuorasti rohkaisee siihen. Kuvittelevat kai että kun minua tarpeeksi nuijitaan niin "ryhdistäydyn", toivun psyykkisistä ongelmistani ja menen ansiotöihin.
Kahvi kirjoitti:
Ehkä Kyllästynyt kokee, että joku voi omalla käytöksellään ansaita (henkisen) väkivallan uhriksi joutumisen, tai jopa suoranaisen kiusaamisen uhriksi?
teelikka kirjoitti:Kahvi kirjoitti:
Ehkä Kyllästynyt kokee, että joku voi omalla käytöksellään ansaita (henkisen) väkivallan uhriksi joutumisen, tai jopa suoranaisen kiusaamisen uhriksi?
Ehkä hän myös kokee, että joku omalla käytöksellään ansaitsee tulla raiskatuksi.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa