Ruumiinavauksesta

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Ruumiinavauksesta

ViestiKirjoittaja santra » 28.02.2014 16:57

Onko määritelty tietty älykkyysosamäära tänne kirjoittamisen ehtona?
Kuinka monta linkkiä vielä tarvii ennenkuin mussutus loppuu?
santra

ViestiKirjoittaja Joiku » 28.02.2014 17:10

Vissiin se idiootti-taso on riittävä tänne.
Siksi kai minäkin täällä olen.
Joiku

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 28.02.2014 17:11

santra kirjoitti:Onko määritelty tietty älykkyysosamäära tänne kirjoittamisen ehtona?

Foorumin alkaessa mainittiin luku 115. En usko että se on tässä muuttunut..
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja santra » 01.03.2014 16:49

Minä otan herkästi nokkiini varsinkin epäasiallisesta joukkohyökkäyksestä jota jatketaan lopulta vain jauhamisen vuoksi.Se näyttää täällä olevan muutamien perisynti. Minä saan närkästyä jos tunnen siihen olevan aihetta eikä tätä foorumia omista meistä kukaan, PP yrittää ylläpitää, joskus varmasti mahdottomaltakin tuntuva tehtävä.
Mietittyäni tarkemmin päätin kirjoitella kuitenkin silloin tällöin, jos "karkaisin" se olisi periksiantamisen merkki, ei käy mun pirtaan.Voittaja on se kuka osaa asettua tämmöisen yläpuolelle.
Voitais jokainen keskittyä varsinaisiin asioihin eikä henkilökohtaisiin arvosteluihin jotka kohdistetaan ihmiseen jonka elämästä näillä riidanhaastajilla ei ole mitään käsitystä
Mietittäiskö tätä kukin omalla kohdallamme ennen seuraavaa joukkohyökkäystä?

Rauhallista viikonloppua:)
santra

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.03.2014 18:06

santra kirjoitti:
santra kirjoitti:Mirri. onko sinulla kenties joku toinen käsitys kuolemasta?
Haluaisin mieluusti tietää

Santra, nyt vasta huomasin minulle osoittamasi kysymyksen. En ole seurannut tätä ketjua alkua pitemmälle; kuoleman miettiminen ruumiinavauksineen on minulle tällä hetkellä liian rankka aihe. En jaksa kirjoittaa siitä. Enkä oikeastaan uskallakaan; sen verran hauraassa kunnossa olen, että pitää suojata pääparkaa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Joiku » 01.03.2014 18:37

Minusta on jotenkin epäkohteliasta koko ruumiinavauas. Vainajasta ei saisi puhua epäkohteliaasti mutta hänet saa silpota ja hänen alastonta ruumista saa katsella vaikka koko luokkahuone.
Joiku

ViestiKirjoittaja GAD » 03.03.2014 02:34

Epäkohteliasta tai ei, isäni oli menehtynyt ollessaan yksin kotona, vaimonsa kanssa aamusella joi kahvit ennen vaimon töihin lähtöä. Vointinsa oli ollut ihan ok (isäni oli jo ikänsä puolesta eläkkeellä, toki sairauksiakin oli, kakkostyypin hoitotasapainossa oleva diabetes ja melanooma joka oli saatu kokonaan pois, muutamaa kuukautta aiemnmin diagnosoitu, ei levinnyt). Vaimo yritti useaan eri otteeseen soittaa isälleni päivän mittaan saamatta yhteyttä, lähti sitten ajamaan kotiin kesken työpäivän (työmatka muutama sata kilometriä). Löysi isäni menehtyneenä sohvalta, torkkupeiton alta. Isäni lienee tuntenut olonsa huonovointiseksi tai väsyneeksi ja mennyt lepäämään, nousematta sitten siitä enää koskaan.

En kokenut mitenkään pahana sitä että isäni kehoon/ruumiiseen kajottiin kuoleman jälkeen, toki tiesin että näin tehdään jos kuolema tapahtuu noissa olosuhteissa (eri asia mm. jos hänellä olisi ollut jokin seurannassa oleva sairaus joka olisi voinut johtaa kuolemaan hetkenä minä tahansa). Saimme tietää lopullisen kuolinsyyn sitten vasta kuukausien kuluttua, alustavassa avauksessa ei löytynyt mitään ns. selkeää syytä, ei sydän-tai aivoninfarktia tms. Tai saimme ja saimme, itse asiassa selkeää syytä ei löytynyt, isäni vain nukkui pois. Ei se ollut enää isäni jota leikeltiin, isäni oli jo mennyt, en tiedä minne mutta siinä hän ei enää ollut, siinä avauspöydällä oli vain kuori hänestä. Näin minä asian koen.

Puolisoni serkunpoika menehtyi alle 30-vuotiaana laskettelulomalla Itävallassa, nukkuessaan, avauksessa ei mitään syytä menehtymiseen löydetty, sydän oli "vain" pysähtynyt. Mitään sydänsairautta tai muutakaan sairautta tällä nuorella miehellä ei ollut. Jokin rytmihäiriö lienee hänet sitten "vienyt". Vanhempansa eivät tietenkään koskaan toipuneet asiasta, terve nuomies lähtee lomalle ja palaa sinkkiarkussa.

Toki isäni poismeno oli minulle kova paikka, on vieläkin, mutta isäni sai sentään elää rikkaan elämän, oli menehtyessä 68-vuotias, eli minun mittapuullani vielä nuori. Mielusti olisin isäni vielä pitänyt, mutta eihän asiaa minulta kysytä/kysytty.....

ps.oman kroppani olen ns. testamentannut jo vuosia sitten lääketiet., saavat sitten tutkia, joskos siitä olisi sitten jollekin jatkossa jotain hyötyä.
GAD

ViestiKirjoittaja Joiku » 03.03.2014 05:46

Mun äidin kuoleman syy oli hyvin selvä ilman ruumiinavaustakin.
Ja minulla ei siinä vaiheessa ollut oikein uskoa siihen ettei siinä ruumiissa ollut äitikin vaan se ruumis oli mulle se kaikkein tärkein asia. En saanut äitiä käydä katsomassa kuolleena eikä häntä voinut haudata arkku avoimena kuten ort. yleensä haudataan. Siksi kai kun oli naamansa murjonut tms.

Esim. mun adoptioukkille ei tehty ruumiinavausta, koska hänet ehdittiin just siirtää sairaalaan kuolemaan.
Minä yritän myös niin kuolla ettei tarvihe tehdä avausta.
Joiku

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 03.03.2014 11:32

Sitä on vähän vaikea itse päättää.
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja santra » 03.03.2014 12:25

Ruumiinavaus on oikeuslääketieteellisesti välttämätön toimenpide kuolinsyyn selvittämiseksi.Jos ihminen kuolee kotonaan vaikka yksin.Samoin epäselvissä kuolemantapauksissa muutenkin.
Ei siinä ole mitään häpeällistä, vaikka omaisista saattaakin vainajan "silpominen" tuntua kohtuuttomalta.
Minä olen antanut luvan että kuolemani jälkeen ruumiinosiani saa käyttää mikäli näin voidaan auttaa jotakuta toista elämään, mitä minä enää kuolleena niillä elimillä teen?Myös opetustarkotukseen saa ruumistani käyttää.
Jos vielä kuolemani jälkeen pystyn jotain ihmistä jollain tavalla auttamaan, se ei minusta ole epäeettistä.
santra

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 03.03.2014 12:50

Mun testamentissa on että saadaan siirtää elimiä muille mutta en halua että sitä käytetään kaiken maailman pelleilyyn, opetteluun ja leikkelemiseen... rajansa kaikella! :?
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja santra » 03.03.2014 13:22

Trisse, se mitä sanot pelleilyksi, sen opettelemisen joutuu jokainen lääkäri käymään läpi.Ilman tietoa siitä miltä ihminen sisältä päin näyttää on hyvin vaikeaa määritellä sairauden tilaa. Ihmisen anatomian ja fysiologian tunteminen on lääketieteen perusosaamista
santra

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.03.2014 13:34

Minun kalmostani saa vaikka keittää saippuaa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Joiku » 03.03.2014 16:26

trisse (uusi) kirjoitti:Mun testamentissa on että saadaan siirtää elimiä muille mutta en halua että sitä käytetään kaiken maailman pelleilyyn, opetteluun ja leikkelemiseen... rajansa kaikella! :?

Mulla ei taida olla enää yhtään elintä mikä kelpaisi toiselle.
En myöskään halua, että ruumistani käytetään mihinkään.

Yhdessä kirjassa huora sanoi, että voi antaa elävänä ruumiinsa lääketieteen opiskelijoillevaikka kerran viikossa.
Jotenkin mulla on mennyt samoin, aina olen luvannut opiskelijoiden olla mukana hoidoIssani.
Joiku

ViestiKirjoittaja santra » 03.03.2014 21:32

Ihan aiheesta poiketen, joiku, kuinka mää olenki luullut että oot mies:)
Viimeksi muokannut santra päivämäärä 04.03.2014 19:17, muokattu yhteensä 1 kerran
santra

ViestiKirjoittaja santra » 03.03.2014 21:37

Huorat tekevät hyvää työtä, antavat elävän ruumiinsa elävien käyttöön, kaikki kunnia heille
santra

ViestiKirjoittaja Joiku » 03.03.2014 21:37

Jaa, siekö näit ruumiini ja tulit toisiin aatoksiin.
Joiku

ViestiKirjoittaja santra » 03.03.2014 21:46

Joiku, en nyt saa ajatuksesta kiinni?
santra

ViestiKirjoittaja santra » 03.03.2014 21:48

Jos tuo oli viittaus johonkin tiettyyn ihmisryhmään, millä perustelet väittämääsi? Luuletko tuntevasi tai tietäväsi minusta asoita joita en edes itse tiedä?
santra

ViestiKirjoittaja santra » 03.03.2014 21:49

-
Viimeksi muokannut santra päivämäärä 04.03.2014 20:56, muokattu yhteensä 1 kerran
santra

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko