Re: Sensuellein piisi?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 18.02.2014 13:41

Et.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 18.02.2014 14:33

Helmenkalastaja kirjoitti:Et.

Niinpä.
Kuitenkaan kukaan ei ole älähtänyt, ei edes inahtanut, Tristanin riidanhaastamisviesteistä. Ja ani harva Joiun provosoinneistakaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 18.02.2014 14:42

Minä olen sitä mieltä, että olisi Psykopatologian velvollisuus älähtää niistä ja ryhtyä asianmukaisiin toimiin sinun puolestasi.
Noin yksiselitteisen huonoa käytöstä ei kenenkään tarvitse sietää.
En tiedä, miksi Psykopatologia ei ryhdy toimiin; sitä häneltä odotan.

Minä en tiedä, miten minun pitäisi asiaan puuttua. Ajatteletko, että tulisin ketjuun sanomaan: Onpa huonoa käytöstä sinulta Tristan/Joiku? Tuntisin itseni ääliöksi. Olen pahoillani, ei ole minun tyyliäni.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 18.02.2014 14:44

Kyllä sinun pitäisi puuttua, jos vajakin käytös loukkaa toista kirjoittajaa! Itseesi kohdistuviin loukkauksiin voit tietysti olla puuttumatta, jos haluat, mutta muita pitäisi puolustaa. Otatko edes huomioon, ettei Kyllästynyt moderoi ketjuja, joissa on yhtenä osapuolena?
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.02.2014 14:48

Minusta on erittäin ikävää, että palstalle pullahtaa aina silloin tällöin tällaisia ilkeyksiä kuten Joikun ja Trissen kanafileily. Mitäpä niille voi? Jos puuttuu, alkaa riita. Jos ei puutu, tulee paha mieli, eikä tee mieli enää kirjoittaa. Monet kerrat on minuakin sanottu ties miksikä idiootiksi, perseennuolijaksi ynnä muuksi vajakiksi, kun olen jotain sanonut tuonkaltaisiin. Pitäisi olla aika ihmeellinen sana-akrobaatti, että rakentavasti voisi reagoida, mihin kykyni eivät riitä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.02.2014 14:49

Helmenkalastaja kirjoitti:Minä olen sitä mieltä, että olisi Psykopatologian velvollisuus älähtää niistä ja ryhtyä asianmukaisiin toimiin sinun puolestasi.
Noin yksiselitteisen huonoa käytöstä ei kenenkään tarvitse sietää.
En tiedä, miksi Psykopatologia ei ryhdy toimiin; sitä häneltä odotan.

Minä en tiedä, miten minun pitäisi asiaan puuttua. Ajatteletko, että tulisin ketjuun sanomaan: Onpa huonoa käytöstä sinulta Tristan/Joiku? Tuntisin itseni ääliöksi. Olen pahoillani, ei ole minun tyyliäni.

Tuo lihavoitu on mielestäni kansalaisvelvollisuus. En ole itsekään siihen kyennyt.
Hilppa

Re: Valitusta Kyllästyneestä (osa Sensuelli kappale -ketjust

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 18.02.2014 15:12

Sanon vielä kerran, että syy kirjoitustyyliini johtuu hyvin pitkälle siitä vastaanotosta ja kohtelusta jota Tukiasema.net -palstalla sain, heti sinne tultuani.

Uskokaa tai älkää, mutta ei minua (ainakaan enää aikuisena) kukaan ole solvannut ja nimitellyt niin kuin (mm.) Tukiasemalla tehtiin, ja koska olen aikoinaan itselleni luvannut, etten enää koskaan anna kenenkään itseäni rääkätä, olen kaikin keksimini ja osaamini keinoin yrittänyt tehdä selväksi, ettei kenenkään kannata lähteä minua kiusaamaan. Tapani reagoida kiusaamiseen on sitten poikinut mm. sen, että (ilmeisesti) mm. Helmenkalastaja pitää minua vastenmielisenä tyyppinä - ja on itsekin tuon hyvin selkeästi tuonut esiin.

En siis ehkä ole onnistunut sataprosenttisesti tavoitteessani, mutta ainakin olen mielestäni onnistunut estämään muiden kiusaamisen kohteeksi päätymisen.

Ja uskotte tai ette, ei minulla ole mitään "yleisesti hankalan tyypin" mainetta tai edes asennetta. En vain suostu kiusattavaksi - en täällä, enkä muuallakaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.02.2014 16:12

Kyllä Platon tietää!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 18.02.2014 16:28

Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Tuo puhuu sen puolesta, ettei ole merkitystä mitä sanoo, vaan vain sillä, kuka sanoo.

Tämä ansaitsee tulla lainatuksi ihan omanaan, irti yhteydestä, sillä näin tällä foorumilla tuntuu olevan.

Ja koska sinulla, Kyllästynyt, on kana kynimättä niin monen kirjoittajan kanssa, olen sitä mieltä, ettei ole sinunkaan etusi, että toimit täällä myös valvojana. Muistan ja uskon kyllä, ettet moderoi riitaketjuja, joissa olet itse yhtenä pääkirjoittelijana, mutta se ei muuta tätä vankkaa käsitystäni.

Uskoakseni näin pienellä foorumilla ei tarvita kahta moderointioikeudet omaavaa. PP voisi toki käyttää asiantuntemustasi teknisissä asioissa (joku > Joiku), mutta viestien moderoinnin voisi mielestäni hoitaa PP yksin (niin kuin käytännössä nykyään suurimmaksi osaksi tapahtuneekin, koska moderoitavia viestejä tulee etupäässä sinulle rivikirjoittajana).

Mutta eikö Psykopatologia aikanaan perustettu ainakin osittain Kyllästynyttä varten.
Kun Kyllästynyt menetti kirjoitusoikeudet Tukiasemalla. Muistanko väärin?
Eikö silloin ole itsestään selvää, että Kyllästynyt moderoi...
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.02.2014 16:32

Ei, Psykopatologia perustettiin ennen kaikkea minua varten,
koska minun kirjoittamista orgissa vaikeutettiin ratkaisevasti
halun ja Mirrin ym. toimesta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 18.02.2014 16:34

Selvä.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 18.02.2014 16:47

Valkosiipi kirjoitti:... Mutta eikö Psykopatologia aikanaan perustettu ainakin osittain Kyllästynyttä varten.

Muistat väärin.

Ja ellen muista täysin pieleen, sinulla on ollut sellainenkin käsitys, että Helu olisi saanut Janne Pöyhtäriltä jonkinlaisen mandaatin uuden Tukiaseman perustamiseen.
Ei ole.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 18.02.2014 17:49

Kyllästynyt kirjoitti:
Valkosiipi kirjoitti:... Mutta eikö Psykopatologia aikanaan perustettu ainakin osittain Kyllästynyttä varten.

Muistat väärin.

Ja ellen muista täysin pieleen, sinulla on ollut sellainenkin käsitys, että Helu olisi saanut Janne Pöyhtäriltä jonkinlaisen mandaatin uuden Tukiaseman perustamiseen.
Ei ole.

Luultavasti ymmärsin väärin. Käytin "muistaa"-sanaa väärässä paikassa.

Minulla on ollut käsitys, että nykyinen Tukiasema olisi saanut mandaatin Jannelta.
Helu kai sitä oli perustamassa.
Olen varmaan ymmärtänyt tuonkin väärin.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.02.2014 18:04

Kyllä halu oli perustamassa nykyistä Tukiasema.org'ia,
joka siirrettiin pois munfoorumit-alustalta.

Oliko se tukari2 sitä ennen?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.02.2014 18:36

Hilppa kirjoitti:Minusta on erittäin ikävää, että palstalle pullahtaa aina silloin tällöin tällaisia ilkeyksiä kuten Joikun ja Trissen kanafileily. Mitäpä niille voi?

Ei taidettu sillekään voida mitään, että yhteen aikaan Kyllästynyt nimitteli mielellään muita kirjoittajia paskan ja/tai perseen perässä pörrääviksi kärpäsiksi. Tällä foorumilla niitä juttuja ei varmaan ole näkynyt (Kyllästynyt on siivonnut suutaan?), mutta minä ainakin olen 'tuntenut' Kyllästyneen niin kauan, että muistan ne kärpäsrinnastukset ja paska on hyvää...-jutut.
Oli kai Kyllästyneen mielestä olevinaan jollakin tavoin lievempää ja vähemmän pahansuopaa puhua paskasta ja kärpäsistä, kun kohdisti nimittelyn ympäripyöreästi useisiin kirjoittajiin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.02.2014 18:49

Jos Kyllästynyt on pyyhkinyt perseensä?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 18.02.2014 19:28

Kyllästynyt kirjoitti:...
Tapani reagoida kiusaamiseen on sitten poikinut mm. sen, että (ilmeisesti) mm. Helmenkalastaja pitää minua vastenmielisenä tyyppinä - ja on itsekin tuon hyvin selkeästi tuonut esiin.
...
Ja uskotte tai ette, ei minulla ole mitään "yleisesti hankalan tyypin" mainetta tai edes asennetta. En vain suostu kiusattavaksi - en täällä, enkä muuallakaan.

Haluatko tosiaan minun jatkavan tästä aiheesta vai miksi mainitsit minut täällä nimeltä?
(Mitenkään et kuitenkaan kommentoinut viestiäni, jossa ilmaisin paheksuntani Tristanin ja Joiun kirjoittelua kohtaan!)

Yritin ensin vuosikaudet vakuuttaa sinua siitä, etten pidä sinua vastenmielisenä tyyppinä. Minun tarkoituksenani on hyvin pitkälle ollut kuvata sinulle, millaiselta käytöksesi näyttää ulospäin, sillä ajatuksella, että jos kuvaukseni kuulostaa sinulta ikävältä, voisit miettiä, mitä voisit mahdollisesti tehdä muuttaaksesi sinusta kirjoitustesi perusteella muodostuvaa käsitystä. Tätä tarkoitustani et selvästikään ole pitänyt uskottavana, vaan olet väittänyt minun tuomitsevan/paheksuvan/väittävän jotakin sinun käytöksestäsi. Nämä tulkintasi ovat johtaneet siihen, että olen joutunut käymään kanssasi pitkällisiä vääntöjä, jotka loppujen lopuksi ovat osoittautuneet tuloksettomiksi; olet pitänyt alkuperäiset käsityksesi ja minun kirjoitteluni on ollut hukkaan heitettyä pään seinään hakkaamista.

Minä ainakin uskon, ettei sinulla ole mitään "yleisesti hankalan tyypin" mainetta tai edes asennetta. Olet tainnut päätyä itsellesi sopivaan työpaikkaan. Onnittelut sinulle siitä!

Oma käsitykseni sinusta on aina välillä heilahtanut vahvasti negatiiviseen suuntaan, ja juuri tällaisen negatiivisen huipun aikana olen ilmoittanut sinulle, etten enää edes välitä pyrkiä objektiivisuuteen. En silti edelleenkään pidä sinua vastenmielisenä tyyppinä, mutta samoin kuin sinä koet velvollisuudeksesi "estää Tristania kiusaamasta ketään", minä koen velvollisuudekseni tuoda esille kohdat, jolloin minä koen/"näen" sinun toimintasi kiusaamisena.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 18.02.2014 21:19

Valkosiipi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Muistat väärin.

Ei ole.

Luultavasti ymmärsin väärin. Käytin "muistaa"-sanaa väärässä paikassa.

Minulla on ollut käsitys, että nykyinen Tukiasema olisi saanut mandaatin Jannelta.
Helu kai sitä oli perustamassa.
Olen varmaan ymmärtänyt tuonkin väärin.

Olet, todella väärin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 18.02.2014 21:37

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Minusta on erittäin ikävää, että palstalle pullahtaa aina silloin tällöin tällaisia ilkeyksiä kuten Joikun ja Trissen kanafileily. Mitäpä niille voi?

Ei taidettu sillekään voida mitään, että yhteen aikaan Kyllästynyt nimitteli mielellään muita kirjoittajia paskan ja/tai perseen perässä pörrääviksi kärpäsiksi. Tällä foorumilla niitä juttuja ei varmaan ole näkynyt (Kyllästynyt on siivonnut suutaan?), mutta minä ainakin olen 'tuntenut' Kyllästyneen niin kauan, että muistan ne kärpäsrinnastukset ja paska on hyvää...-jutut.
Oli kai Kyllästyneen mielestä olevinaan jollakin tavoin lievempää ja vähemmän pahansuopaa puhua paskasta ja kärpäsistä, kun kohdisti nimittelyn ympäripyöreästi useisiin kirjoittajiin.

Sinulla Mirri on joko hyvin valikoiva muisti tai sitten tarkoituksella kuvaat väärän käsityksen antavalla tavalla kirjoituksiani.

Olen puhunut perskärpäsistä Suomi24-palstalla, jossa mm. levitettiin väitettä, että olen ylipainoinen, Korsossa asuva, alkoholin vuoksi potkut saanut entinen sairaala-apulainen joka jakaa persettään ilmaiseksi - tai jopa maksaa miehille. Tuossa yhteydessä myös jaettiin (onneksi anonyymiä) sähköpostiosoitettani. Nuo perskärpäset kuvailivat ulkonäköäni ja olemustani kymmenillä (ellei peräti sadoilla) viesteillä: "Hieltä haiseva punatukkainen läski ämmä joka viettää aikaansa Korson räkälöissä.

Noita viestejä kirjoittaneita (päätekijänä täälläkin vaikuttanut Obelix) kutsuin perskärpäsiksi; he kun niin innokkaasti ja ahkerasti minun takapuoleni ympärillä pörräsivät ja sen kokoa ja laatua kuvailivat.

Ketään, en niin yhtä ensimmäistäkään ns. tavallista kirjoittajaa en ole perskärpäseksi nimittänyt.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 18.02.2014 22:00

Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:...
Tapani reagoida kiusaamiseen on sitten poikinut mm. sen, että (ilmeisesti) mm. Helmenkalastaja pitää minua vastenmielisenä tyyppinä - ja on itsekin tuon hyvin selkeästi tuonut esiin.
...

Haluatko tosiaan minun jatkavan tästä aiheesta vai miksi mainitsit minut täällä nimeltä?...

Eihän sinulta kukaan pyytänyt arvostelua tai kommenttia siitäkään, tarvitseeko tämä palsta kahta moderaattoria vai ei, mutta silti sinä taas sanaisen arkkusi avasit - ja ainakin minun yläpuolelleni asettuen ryhdyit jakamaan tietämystäsi siitä, mikä olisi palstalle ja mikä taas minulle hyväksi.
Helmenkalastaja kirjoitti:... (Mitenkään et kuitenkaan kommentoinut viestiäni, jossa ilmaisin paheksuntani Tristanin ja Joiun kirjoittelua kohtaan!)...

Huomasin, mutta melko valjua ja vaatimatonta paheksuntasi oli.
Helmenkalastaja kirjoitti:... Yritin ensin vuosikaudet vakuuttaa sinua siitä, etten pidä sinua vastenmielisenä tyyppinä. Minun tarkoituksenani on hyvin pitkälle ollut kuvata sinulle, millaiselta käytöksesi näyttää ulospäin, sillä ajatuksella, että jos kuvaukseni kuulostaa sinulta ikävältä, voisit miettiä, mitä voisit mahdollisesti tehdä muuttaaksesi sinusta kirjoitustesi perusteella muodostuvaa käsitystä...

Oletko koko tämän ajan elänyt siinä uskossa, etten minä tiedä miltä käytökseni (hyvin monen ihmisen mielestä) vaikuttaa?

Juuri tuo sinun tapasi pyrkiä opettamaan, valistamaan ja neuvomaan minua, on syy miksi olen sanonut sinun asettuvan toisten yläpuolelle (ainakin minua) tuomaroimaan.
Helmenkalastaja kirjoitti:... Tätä tarkoitustani et selvästikään ole pitänyt uskottavana, vaan olet väittänyt minun tuomitsevan/paheksuvan/väittävän jotakin sinun käytöksestäsi. Nämä tulkintasi ovat johtaneet siihen, että olen joutunut käymään kanssasi pitkällisiä vääntöjä, jotka loppujen lopuksi ovat osoittautuneet tuloksettomiksi; olet pitänyt alkuperäiset käsityksesi ja minun kirjoitteluni on ollut hukkaan heitettyä pään seinään hakkaamista...

Helmenkalastaja kirjoitti:... Minä ainakin uskon, ettei sinulla ole mitään "yleisesti hankalan tyypin" mainetta tai edes asennetta. Olet tainnut päätyä itsellesi sopivaan työpaikkaan. Onnittelut sinulle siitä!...

Onko tarkoituksesi tuolla vihjata, että oikeasti kuitenkin olen vaikea ja hankala ihminen, joka vain jonkin onnenkantamoisen seurauksena on osunut poikkeuksellisen sietokykyisten ja mukautuvaisten työtoveriksi?
Sillä siltä tuo onnittelusi minun mielestäni vaikuttaa.
Helmenkalastaja kirjoitti:... Oma käsitykseni sinusta on aina välillä heilahtanut vahvasti negatiiviseen suuntaan, ja juuri tällaisen negatiivisen huipun aikana olen ilmoittanut sinulle, etten enää edes välitä pyrkiä objektiivisuuteen. En silti edelleenkään pidä sinua vastenmielisenä tyyppinä, mutta samoin kuin sinä koet velvollisuudeksesi "estää Tristania kiusaamasta ketään", minä koen velvollisuudekseni tuoda esille kohdat, jolloin minä koen/"näen" sinun toimintasi kiusaamisena.

Myönnät, ettet edes pyri objektiivisuuteen, mutta näet velvollisuudeksesi tuoda esiin ne kohdat jolloin sinä koet/"näet" minun kiusaavan?!?!?!

Mikä saa sinut nyt asiaan (kiusaamiseen) puuttumaan, kun et minun kohdallani katsonut sen olevan velvollisuutesi?
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko