Kirjoittaja Trisse » 03.02.2014 14:58
Kiinnostaako ketään psykologisten testieni tulokset?
Kykypuolella pääsin kaikkein korkeimpaan sarakkeeseen osiossa "havaintokyky" joka mittaa silmän ja käden yhteistyötä ja nopeaa ja tarkkaa ajattelua. "Matemaattisessa päättelyssä" (päätteleminen miten numerosarjat jatkuvat) pääsin toisiksi korkeimpaan mahdolliseen sarakkeeseen pistemäärällä 30. Koska 31 oli korkeimman sarakkeen raja oli sekin oikein hyvä. Hyvin - mutteivät yhtä häikäisevästi - menivät myös muut osiot visuaalinen päättely, päässälaskut, ainekirjoitus, raven-visuaalinen, kielellinen päättely ja sanavarasto. Mallinnettuna ylioppilaspohjaiseen aineistoon minun heikoin osioni oli jossain määrin yllättävästi "sanavarasto". Siinä piti kirjoittaa sanoille tietyillä kirjaimilla alkavia synonyymejä. Luulen että valvottu yö, lääkkeet ja aamukahvin puute verottivat sitä eniten. (seliseli) Se oli kuitenkin eka osiokin jolla testi alkoi.
Persoonallisuuden puolelta (kyselylomakkeet) viihdyn vaihtelevassa ympäristössä. Järjestyksentarpeeni on vähäinen. Olen impulsiivinen, taipuvainen nopeisiin ratkaisuihin ja luovuuteen. Ambitioni ovat erittäin vähäiset, ei halua olla esillä tai johtaa, maksimaalinen riskitilanteiden välttely. Sosiaaliset tarpeeni ovat suurimmillaan (keskitasoa) halussa saada muilta ihmisiltä apua ja tukea. Minulla on vain vähäinen halu sosiaaliseen liittymiseen ja toisten tukemiseen. Olen hyvin mukautumaton - sekä puolustautuvainen ja varuillaan että hyökkäävä ja teräväpiirteinen. Tämän vuoksi minulla saattaa olla taipumuksia joutua ongelmiin auktoriteettien kanssa. Syyllisyys ja velvollisuudentunto (?) olivat korkealla että ahdistus. Minulla on ehkä myös taipumus tuoda itseni negatiiviset piirteet esille paljon voimakkaammin kuin oikeasti on ("sosiaalinen suotavuus" -kontrolliskaala).
Ajattelun tyyleissä minuun vetosi sekä loogisuus että mielikuvitus. Ihannetyössä ei kiinnostanut valta-vaikutusvalta, liittyminen-kontakti eikä liittyminen-yhteistyö. Ainoa mikä yhtään vetosi oli suoriutuminen (eli ilmeisesti itse sen työn tekeminen).
Kommentteja?!