Psykoosin vaikutus

Re: Psykoosin vaikutus

ViestiKirjoittaja Heluna » 30.01.2014 12:46

Kiitos paljon infosta, Pinja! Itse asiassa mun terapeuttini on jo noilla listoilla, mutta mulle KELAn täti sanoi joku vuosi sitten, että kuntsarilla ei tuota tukea voisi saada. Silloinkin ihmettelin, että jopas on outoa. Jos on vaikeavammainen, niin ei kait sitä työelämässä ole…

Kannattaa siis munkin hakea tuota. Ainoa ongelma on se, etten vain nyt mitenkään jaksa. Mulle juuri myönnettiin nuo kaksi muuta tukea, ja stressasin niitä tosi paljon. Muutenkin voimani ovat aika huonot nyt, joten tuntuu, etten jaksa yhtään mitään ylimääräistä. Tämä päivä alkanut megalomaanisen tuskaisuuden merkeissä. Otan kuitenkin puheeksi seuraavalla psykiatrikäynnillä, joka on vajaan kolmen viikon päästä.

Olen kyllä tosi tyytyväinen terapiaan ja terapeuttiini. Olen oivaltunut paljon asioita, ja jotkut oireet ovat helpottaneet ja lieventyneet. Paljon työmaata kuitenkin on vielä jäljellä. Koen, että terapia on elinehtoni. Ilman sitä en jaksaisi edes hengittää.

Kuinka usein sulla on psykiatriaikoja, Pinja? Minä käyn kolmen, neljän viikon välein.
Viimeksi muokannut Heluna päivämäärä 30.01.2014 14:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Heluna

ViestiKirjoittaja Pinja » 30.01.2014 14:44

Käyn vain harvoin psykiatrillani, silloin kun tarvitsee tehdä jokin hakemus.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 30.01.2014 19:49

Mikäköhän auttaisi tähän tuskaisuuteen? Onko tuskaisuudella joku lääketieteellinen termikin?
Pinja

ViestiKirjoittaja Heluna » 30.01.2014 20:46

Annihilaatioahdistukseksi sitä ainakin kutsutaan. Samaa minäkin täällä mietin, että mikähän auttaisi. Ei auta kuin mennä hetki kerrallaan. Yrittää muistaa, että pahin on aina ennenkin mennyt ohi eikä psykoosia ainakaan itselläni pitäisi tulla, kun on oikea lääkitys.

Huomenna soitan heti aamusta psykiatrille ja kysyn, kuinka voin käyttää Opamoxeja. Niitä on kaapissa, mutta en ole vuosiin käyttänyt enkä halua alkaa pelleillen käyttämään, vaan haluan selkeät ohjeet. Onko sulla tarvittavia?
Heluna

ViestiKirjoittaja Pinja » 30.01.2014 21:03

Ei ole mulla mitään tarvittavia lääkkeitä, nyt on tosiaan tuo Seroquel Prolong 700 mg illassa, ja olen sitä vähentelemässä voinnin mukaan.
Pinja

ViestiKirjoittaja Heluna » 30.01.2014 21:08

Ei ehkä hyvä ajatus vähentää etenkään nyt, kun on tuskainen olo. Se on viesti kyllä, ettei pärjää ilman lääkettä.
Heluna

ViestiKirjoittaja Pinja » 30.01.2014 21:55

Tuskaisuus saattaa johtua vähentelystäkin, en tiedä varmaksi, mutta etenen tosiaan sitä vauhtia mitä pystyn.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 01.02.2014 20:35

Tänään ollut koko päivän hirveän tuskainen olo.
Pinja

ViestiKirjoittaja M.Aitoparta » 02.02.2014 11:02

Mitä jos nostaisit hetkeksi lääkkeen määrätylle/aikaisempaan annokseen jos se lievittäisi tuskaisuutta?
M.Aitoparta

ViestiKirjoittaja Pinja » 03.02.2014 21:13

Pidän nyt tässä 700:saa enkä laske, jos olo ei parane. Voi hyvin olla, että tämä 700 mg voi olla alin annostaso mitä voin käyttää.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 05.02.2014 02:09

Hirveän tuskainen olo, olen kuin kituva kärpänen. Tuntuu, että ahdistus pursuaa korvista pihalle, en kestä. Mikä helvetti mulla on, kun seroguelia on 700 mg illassa ja silti kärsin -hirvittävän suuri annos siis, kun normaali ahdistukseen käytettävä annos on 200 mg korkeintaan. Äärimmäinen ahdistus tuntuu ettei tällä ole mitään rajaa.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 05.02.2014 06:50

Oksennustauti,Jess! Kaksi kertaa oon jo oksentanut tänään.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 05.02.2014 07:46

Tulee molemmista päistä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Heluna » 05.02.2014 09:06

Voihan oksennustauti :( . Parane pian!

Mulla on sama juttu, että vaikka iso annos menee tuota lääkettä, niin silti aivan pohjatonta tuskaa ja ahdistusta.Voisipa joku annos tai joku muu lievittää edes tätä oloa.
Heluna

ViestiKirjoittaja Pinja » 05.02.2014 10:18

Olet heittänyt kaikkea tavaraa täällä kotona hujin hajin mullin mallin olen riehunut kaikki maahan nurin maa ylös alasin lentelee!
Pinja

ViestiKirjoittaja varastettu trisse » 05.02.2014 11:03

Pinja kirjoitti:Oksennustauti,Jess! Kaksi kertaa oon jo oksentanut tänään.

Mulla oli sama eilen. Yrjösin illalla ilmn syytä.
varastettu trisse

ViestiKirjoittaja Pinja » 05.02.2014 12:14

Odottelen psykiatrini soittoa, jumalauta kun joudun odottamaan soittoa parituntia. Nukkumaton yö ja hirvittävän tuskainen olo itsetuhoajatuksin.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 05.02.2014 12:30

En suostu lisäämään lääkitystä, enkä lähtemään osastolle.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 05.02.2014 13:16

Koko aamupäivän on pyörinyt mielessä mennä kerrostalomme katonreunalle istumaan yöpaitasiltaan ja pari puukkoa kädessä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 05.02.2014 19:02

Psykiatri uhkasi, että jos en lisää lääkitystäni, niin olen osastolla seuraavaksi. Uskon kuitenkin onneen ja en suostu lääkityslisään.
Pinja

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet