Miksei Valvojaan luoteta?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Miksei Valvojaan luoteta?

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.01.2014 19:47

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Perusteluita mm joku, minä ja muutama muukin on esittänyt sille, miksi moderaattorin statustasi on kritisoitu. Viimeisimpänä tuo harkittu viestin siirto lukitusta ketjusta tähän ketjuun...

Jos sinulla ei tuon suurempia ja mustempia syntejä tai virheitä toiminnastani valvojana ole esittää, olen ilmeisesti onnistunut valvojana hyvin.

Ihan hyvin taas onnistuit katkaisemaan viestini siitä kohtaa niin, että vastaus tuohonkin löytyy viestistäni heti seuraavasta kohtaa. Eikä ollut kysymys ylipäätäänkään siitä, että syntien ja virheiden pitäisi olla erityisen suuria ja mustia.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.01.2014 19:48

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Kuten mm myös se lukitussa ketjussa mainitsemani seikka, että päinvastoin kuin moderaattorit yleensä, sinä et rauhoita tilannetta vaan aktiivisella toiminnallasi pahennat tilannetta - tämä on ollut tyypillistä sinulle niin kauan, kuin minulla on havaintoja asioista.

En rauhoita, jos en moderaattorina paikalla ole.

No sepä se. Ainahan sinä olet myös moderaattorina paikalla, kun täällä olet.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.01.2014 19:49

Kyllästynyt kirjoitti:Vaikka ajattelisitkin, että minun pitäisi niellä kaikki se paska jota niskaani kaadetaan, tulet joka kerta näkemään saman lopputuloksen; en edelleenkään aio antaa kenenkään hyökätä kimppuuni tai kiusata minua - ja selvitä siitä ilman seurauksia.

En ajattele noin!

Kuten todettua, niin sinua ei kiusattu ko ketjussa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2014 19:51

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Mutta koskapa sinä olet puhetta uskonut saatika ymmärtänyt...

Edustaako tuo lauseesi sinun mielestäsi hyvää keskustelukulttuuria?

Ei toki - se edustaa jotakuinkin sitä keskustelukulttuuria, jota itse tunnut harrastavan. Sillä sinänsä ole väliä, koska ei ole vaatimusta tms että täällä pitää keskustella hyvän keskustelukulttuurin mukaisesti; kuten ei ole vaatimusta käyttää kirjakieltä tms.

Ainakaan en harrasta perättömien syytösten esittämistä, en pilkkaa kiusatuksi joutunutta, enkä nimittele tai solvaa ketään.

Jos muut tekisivät samoin, keskustelukulttuuri ottaisi huomattavan harppauksen eteen- ja ylöspäin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.01.2014 19:51

Kyllästynyt kirjoitti:Vaikka ajattelisitkin, että minun pitäisi niellä kaikki se paska jota niskaani kaadetaan, tulet joka kerta näkemään saman lopputuloksen; en edelleenkään aio antaa kenenkään hyökätä kimppuuni tai kiusata minua - ja selvitä siitä ilman seurauksia.

Noin. Foorumi moderaattorin käytössä leppymättömän loukkaantuneisuuden ja kostonhimon tantereena. Vuodesta toiseen. Loputon kierre.

Vielä se muuten menettelisi, mutta kun tuollaiset kostonhimoiset kirjoitukset loistavat näkyvästi moderaattorin värityksellä varustetun nimimerkin kirjoittamina; se tuppaa menemään ainakin minun sietokykyni ylitse. Toisaalta täällä ollaan enemmän ja vähemmän häiriöisiä, joten miksei moderaattorikin saisi olla sellainen...
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2014 19:53

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Kuten mm myös se lukitussa ketjussa mainitsemani seikka, että päinvastoin kuin moderaattorit yleensä, sinä et rauhoita tilannetta vaan aktiivisella toiminnallasi pahennat tilannetta - tämä on ollut tyypillistä sinulle niin kauan, kuin minulla on havaintoja asioista.

En rauhoita, jos en moderaattorina paikalla ole.

No sepä se. Ainahan sinä olet myös moderaattorina paikalla, kun täällä olet.

Tavallaan olen, mutten silti anna kenenkään käydä kimppuuni - enkä anna kenenkään niin tehneen kuvittelevan, että hän voi tehdä niin jatkossakin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.01.2014 19:53

Onko vielä jotain kysyttävää minulta? Toivon, että luette viestini, ennen kuin alatte pommittaa taas uusilla kysymyksillä. En valitettavasti ehdi enkä jaksa lukea kaikkia poissaollessani kirjoitetuja viestejä. Voi myös olla, että en pysty vastaamaan, miksi olen kirjoittanut sen ja sen viestin, koska kukin viestini on kirjoitettu senhetkisen harkinnan mukaan, joka on syntynyt vastattavana olleen viestin (jota ei enää ole, koska huu on poistanut omat viestinsä) synnyttämien mielikuvien mukaan. Viestini ovat omia ajatuksiani. Jos eivät miellytä teitä vaan tulette raivon valtaan niiden vuoksi, minun on lopetettava kirjoittaminen, koska en jaksa olla joidenkin kirjoittajien raivonpurkauksien ja syytöksien kohteena. Tämä ajatus syntyi viime joulun jälkeisen ajan yhteydessä. En kokenut mielekkääksi jatkaa, enkä ole juuri uusia avauksia tehnyt, enkä juuri ketjuihin kirjoitellut, paitsi Kyllästyneen paluun jälkeen, jolloin olen kirjoittanut vähän aktiivisemmin.

Toinen asia, mitä haluan käsitellä tässä viestissäni, on jokun käyttämä kieli. Jos minä en saa sanoa henkilölle, joka osaa kirjoittaa, että kk-virheet eivät ole pidettyjä täällä, on erikoista, että joku saa sanoa aivan kaikki mielipahansa purkaukset kenelle hyvänsä ja mistä tahansa. Surullisen joulun toivotusviestin (ei minun kirjoittamani) jälkeen jokun kirjoitukset ovat olleet päällehyökkäävän aggressiivia milloin kenellekin. On ollut aihetta reagoida, mutta jokun reaktion voimakkuus ja intensiteetti (rääväsuisuus) on ollut ylimitoitettua. En saa erehtyä puolustamaan kirjoittajaa, jota mielestäni kiusataan, koska joku syyttää minua perseennuolennasta tai laittaa näkyviin viestin, jossa lukee Lurps Hilppa, lurps tms., jonka sitten poistaa jälkiä jättämättä hetken päästä. Tuollainen toiminta ei ole ollut aiemmin sallittua palstalla enkä enää koe kovin mielekkääksi osallistua juuri mihinkään palstalla käytäviin keskusteluihin, koska mikä tahansa lausumani voidaan seuraavassa viestissä haukkua perseennuolennaksi.

Väärin kirjoittaminen tahallisesti on mielestäni erittäin ikävää luettavaa, koska siitä tulevat mielikuvat ovat väistämättä tahallisesti väärinkirjoittavan ylpeys omasta osaamisestaan yli muiden ja osaamattomuuden pilkkaaminen. Sen vuoksi yritin sanoa korrektisti, että varsinkaan tahalliset virheet eivät ole toivottuja. Viestejä on valitettavasti poistettu huun toimesta, joten "eikö pohjan perukoillekaan" ei myöskään enää näy, minkä tulkitsin ylimieliseksi kommentiksi, mutta voin tietysti olla väärässä. En vaan lainkaan ymmärrä, mitä huu sillä tarkoitti. Mutta huun tekemien poistojen jälkeen mielenkiinto on kääntynyt yksinomaan minuun ja sanomisiini.

Toivon, että Kyllästynyt jaksat jatkaa valvojana. Kiitokset Kahvi, että sovit vanhat riitasi valvojan kanssa. Arvostan tuota menettelyäsi. Kiitokset Helmenkalastaja selvennyksestäsi, että et tarkoittanut lainata lainaukseesi sitä ilkeilyä, joka oli kohdistettu minuun.

Toivotan kaikille palstalaisille hyvää ja rauhallista sunnuntai-iltaa!
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 26.01.2014 19:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa

ViestiKirjoittaja Joiku » 26.01.2014 19:55

En muuten lue viestejäsi Hilppa, elä ainakaan mulle mitään sano.
Joiku

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2014 19:58

Mirri kirjoitti:

Noin. Foorumi moderaattorin käytössä leppymättömän loukkaantuneisuuden ja kostonhimon tantereena. Vuodesta toiseen. Loputon kierre...

Etpä ole sinä tehnyt mitään sen eteen, ettei niin olisi. Päinvastoin, olet itse aktiivisesti ollut boostaamassa ja tukemassa kiusaamista ja vähättelemässä sen merkitystä.
Mirri kirjoitti:... Vielä se muuten menettelisi, mutta kun tuollaiset kostonhimoiset kirjoitukset loistavat näkyvästi moderaattorin värityksellä varustetun nimimerkin kirjoittamina; se tuppaa menemään ainakin minun sietokykyni ylitse. Toisaalta täällä ollaan enemmän ja vähemmän häiriöisiä, joten miksei moderaattorikin saisi olla sellainen...

Muuttaisin värini jos osaisin. Mutta koska en osaa, sinun on pakko urhoollisesti vain yrittää kestää värivihreeni.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 26.01.2014 19:59

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:No millä perusteella sinä sitten väität, ettei "Hyi saatana, meinasin oksentaa... Kyllästynyttä huonompaa ja puolueellisempaa modea ei ole olemassakaan" ei olisi hyökkäys minun kimppuuni tai edes syytös?

En väitäkään. Väitän, että kaksoiskonsonanttivirhekuppikuntaketjua ei ole perustettu sinun kiusaamiseksesi.
Mitä tulee tuohon lauseeseen, jota olet ahkerasti lainannut, kyseessä oli primitiivireaktio. Lausetta ei enää löydy alkuperäisenä mistään, vain sinun toistelemanasi. Se ei todista minulle, että sinua kiusattaisiin. Mutta kuten jo jokunen aika takaperin totesin, sinun määritelmäsi kiusaamisesta on eri kuin minun (ja esimerkiksi työpaikkakiusaamista koskevan lakitekstin).

"Primitiivireaktio" ei tee tuollaisesta hyväksyttävää.

Ihmettelen pyrkimystäsi vähätellä kaikkea sitä törkyä, joka minun niskaani kaadetaan. Perustunee omiin antipatioihisi, mutta objektiivisuutta, tasapuolisuutta tai oikeudenmukaisuutta siinä ei ole häivääkään.

Älä turhaan ihmettele; olet itse ahkerimpana kallistamassa kannua, josta törkyä niskaasi valuu.
Ei minun viesteistäni ole tarpeen etsiä objektiivisuutta, tasapuolisuutta tai oikeudenmukaisuutta. Ne heijastavat nykyään sensuroimattomasti minun subjektiivisuuttani. Objektiivisuuteen pyrkiessäni en onnistunut saamaan itseäni sinulle ymmärrettäväksi, joten why bother?
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.01.2014 20:01

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Voin koittaa etsiä (jos haku toimii) ko PP:n viestit esiin.

Tee se.

Tässä yksi:

Re: Miksi [------] viestiketju poistettiin?
11.06.2013 22:37
Psykopatologia kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Perustelemattomiin väitteisiin voi vastata perustematta...

Viime kesänä keräsin pitkälti toista sataa naisvihamielistä viestiä. Mielestäni tuo osoittaa, että palstalla on niin paljon naisia halventavaa, sovinistista ja suorastaan naisvihamielistä tekstiä, että voi hyvällä syyllä sanoa palstan olevan sovinistien suojelualue.

Minusta tuo lista ei osoita, että foorumi olisi sovinistien suojelualue.
Foorumilla ei ole yhtään sovinistia.
viewtopic.php?f=16&t=9637&p=127367&hilit=sovinis%2A#p127367

(haku tökkii edelleen)
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2014 20:05

Helmenkalastaja kirjoitti:Älä turhaan ihmettele; olet itse ahkerimpana kallistamassa kannua, josta törkyä niskaasi valuu...

Tuossa asiassa olen perusteellisesti eri mieltä; tekipä kuka mitä tahansa, häntä ei saa kohdella niin kuin sinä (ilmeisesti) ajattelet, että minua saa kohdella - ja että koko juttu on silloin vain minun oma vikani.
Helmenkalastaja kirjoitti:... Ei minun viesteistäni ole tarpeen etsiä objektiivisuutta, tasapuolisuutta tai oikeudenmukaisuutta. Ne heijastavat nykyään sensuroimattomasti minun subjektiivisuuttani. Objektiivisuuteen pyrkiessäni en onnistunut saamaan itseäni sinulle ymmärrettäväksi, joten why bother?

Sensuroimaton subjektiivisuutesi on ainakin rehellinen määritelmä kirjoitustesi sävystä ja sisällöstä. Aiemmin esitit (ainakin minä käsitin niin), että uskoit omaan objektiivisuuteesi niin lujasti, että uskalsit sivullisena näkemyksesi esittää ja tuomarina toimia.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Joiku » 26.01.2014 20:07

Kyllästynyt kirjoitti:Muuttaisin värini jos osaisin. Mutta koska en osaa, sinun on pakko urhoollisesti vain yrittää kestää värivihreeni.

Tervetuloa kuppikuntaamme, suomen kielessä ei ole värivihreeni-sanaa.
Joiku

ViestiKirjoittaja Kuutar » 26.01.2014 20:09

Minä en nyt ymmärrä, miksi Kyllästynyttä moititaan valvojana. Pertti sulki tuon Hilpan aloittaman"Kuppikuntien muodostuminen"-ketjun, jossa näyttää olevan vain riitelyä. Millä tavoin tuon ketjun sulkeminen tai riitely siinä olisi Kyllästyneen vika? Minusta hän on OK valvoja.

Korjaus: tarkoitin "Kuppikuntien mudostuminen" ketjua
Viimeksi muokannut Kuutar päivämäärä 26.01.2014 20:20, muokattu yhteensä 4 kertaa
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.01.2014 20:09

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Voin koittaa etsiä (jos haku toimii) ko PP:n viestit esiin.

Tee se.

Tässä toinen:

11.06.2013 22:55 Kirjoittaja Psykopatologia:
---------------------------------------------------------------------
Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Perustelemattomiin väitteisiin voi vastata perustematta...

Viime kesänä keräsin pitkälti toista sataa naisvihamielistä viestiä. Mielestäni tuo osoittaa, että palstalla on niin paljon naisia halventavaa, sovinistista ja suorastaan naisvihamielistä tekstiä, että voi hyvällä syyllä sanoa palstan olevan sovinistien suojelualue.

Minusta tuo lista ei osoita, että foorumi olisi sovinistien suojelualue.

Mitkä kriteerit/tuntomerkit sinun mielestäsi pitäisi täyttää, että sinä kirjoittajan sovinistiksi tunnustaisit/tunnistaisit?

En voi vastata tuollaisiin kysymyksiin.
Voin vain todeta liioittelusi ja että perustelusi eivät riitä.

Syytät joitain foorumilaisia sovinistisikksi kovin löyhin perustein.
--------------------------------------------------------------------------------------------
viewtopic.php?f=16&t=9637&p=127373&hilit=naisviha%2A#p127373

(liikaa sisäkkäisiä lainauksia, joten piti muuttaa lainauksen muotoa normaalista lainauksesta tavuviivapötköjen väliin)
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.01.2014 20:11

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:No sepä se. Ainahan sinä olet myös moderaattorina paikalla, kun täällä olet.

Tavallaan olen, mutten silti anna kenenkään käydä kimppuuni - enkä anna kenenkään niin tehneen kuvittelevan, että hän voi tehdä niin jatkossakin.

Eihän tässä mitään muuta olekaan, kuin että tuossa(kaan) ketjussa kukaan ei käynyt suoraan sinun kimppuusi. Kuten ei ole käynyt monissa muissakaan ketjuissa, joihin olet osallistunut aktiivisena bensankaatajana liekkeihin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Joiku » 26.01.2014 20:13

Kuutar kirjoitti:Minä en nyt ymmärrä, miksi Kyllästynyttä moititaan valvojana. Pertti sulki tuon Hilpan aloittaman"jäsenhakemus kuppikuntaamme " -ketjun, jossa näyttää olevan vain riitelyä. Millä tavoin tuon ketjun sulkeminen tai riitely siinä olisi Kyllästyneen vika? Minusta hän on OK valvoja.

Et taida olla kovin hyvä arvostelijana, kun tuossa viestissä ei ole juuri mitään oikein.
Joiku

ViestiKirjoittaja Kuutar » 26.01.2014 20:13

Kahvi, en tiedä olivatko tai ovatko foorumin mieskirjoittajat sovinisteja tai sovinistisia, mutta foorumilla oli kyllä aiemmin niin rasittavan tyhmiä ja vastenmielisiä juttuja, että harkitsin pois lähtemistä ja foorumin taso mielestäni laski silloin.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2014 20:14

Kahvi kirjoitti: Tässä yksi:

11.06.2013 22:37

Kyllästynyt kirjoitti:Viime kesänä keräsin pitkälti toista sataa naisvihamielistä viestiä. Mielestäni tuo osoittaa, että palstalla on niin paljon naisia halventavaa, sovinistista ja suorastaan naisvihamielistä tekstiä, että voi hyvällä syyllä sanoa palstan olevan sovinistien suojelualue.

Psykopatologia kirjoitti:Minusta tuo lista ei osoita, että foorumi olisi sovinistien suojelualue.
viewtopic.php?f=16&t=9637&p=127367&hilit=sovinis%2A#p127367

Kahvi kirjoitti:... Samoja jankkasit, minkä moni muu (mm PP) totesi aiheettomiksi näkemyksiksi. Mutta koskapa sinä olet puhetta uskonut saatika ymmärtänyt...

Ei tuossa puhuta mitään aiheettomista näkemyksistä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kuutar » 26.01.2014 20:15

joku kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:Minä en nyt ymmärrä, miksi Kyllästynyttä moititaan valvojana. Pertti sulki tuon Hilpan aloittaman"jäsenhakemus kuppikuntaamme " -ketjun, jossa näyttää olevan vain riitelyä. Millä tavoin tuon ketjun sulkeminen tai riitely siinä olisi Kyllästyneen vika? Minusta hän on OK valvoja.

Et taida olla kovin hyvä arvostelijana, kun tuossa viestissä ei ole juuri mitään oikein.

Mitä Kyllästynyt muka teki väärin valvojana? Perttihän sen ketjun sulki. Luin tuon ketjun, minusta Kyllästynyt ei myöskään aloittanut riitelyä.
Kerroin vaan oman mielipiteeni.

Korjaus: Tarkoitin Hilpan aloittamaa " Kuppikuntien muodostuminen" -ketjua.
Viimeksi muokannut Kuutar päivämäärä 26.01.2014 20:21, muokattu yhteensä 3 kertaa
Kuutar

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko