Lämpöistä joulun aikaa

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Lämpöistä joulun aikaa

ViestiKirjoittaja Pinja » 26.12.2013 19:25

Minuahan ei solvattu ollenkaan.
Viimeksi muokannut Pinja päivämäärä 26.12.2013 19:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Pinja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.12.2013 19:25

joku kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Olisihan minäkin siitä viattomana kärsinyt.

Tätä voi myös kutsua vierestä katsomiseksi kun yhtä solvataan. Pelkuruudeksi jopa.

Millä perusteella? Omasiko näet urheutena?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Pinja » 26.12.2013 19:27

Oletko joku nainen vai mies?
Pinja

ViestiKirjoittaja Joiku » 26.12.2013 19:28

Hilppa kirjoitti:
joku kirjoitti:

Tätä voi myös kutsua vierestä katsomiseksi kun yhtä solvataan. Pelkuruudeksi jopa.

Kyllä näen, jos minä en olisi puuttunut, niin olisit ainakin sinä vaan vierestä katsonut. Ehkä Mirri olisi puuttunut, jos en minä olisi ensin ehtinyt.
Joiku

Re: Lämpöistä joulun

ViestiKirjoittaja Joiku » 26.12.2013 19:30

joku kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Oikein surullista joulua! Toivottavasti et saa yhtään lahjaa etkä joulukorttia.

Olipas törkeeä, et kai tajua edes hävetä. Tekisi ihan mieli samaa toivottaa mutta en sentäs ole noin törkyturpa.
Menee kai sairautesi piikkiin vai onko mielisairautesi tekosyy olla ilkeä?

Tästähän tämä alkoi, jos ette enää muista.
Joiku

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.12.2013 19:39

joku kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
joku kirjoitti:

Kyllä näen, jos minä en olisi puuttunut, niin olisit ainakin sinä vaan vierestä katsonut. Ehkä Mirri olisi puuttunut, jos en minä olisi ensin ehtinyt.

Päätelmäsi on väärä. Hyvä, että puutuit, mutta senjälkeisten kommenttiesi tyyliä en pidä sopivana käytöksenä. Siksi lopetin oman kirjoittamiseni joksikin aikaa tähän ketjuun.
Hilppa

Re: Lämpöistä joulun

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.12.2013 19:55

joku kirjoitti:Tästähän tämä alkoi, jos ette enää muista.

Muistan kyllä, mutta en sitä, että puuttumisesi olisi ollut jo ensiviestistä lähtien niinkin törkeäkielinen ja ilkeä.

Lisäys18.59: Siis aivan samaa luokkaa kuin viesti, johon puutuit.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Pinja » 26.12.2013 20:36

Minun mielestä ei ollut kummankaan käytöksessä sanoissaan mitään puolusteltavaa ei minun eikä jokun.
Pinja

ViestiKirjoittaja Joiku » 26.12.2013 20:42

Kuitenkin sie olet omia sanojasi, niitä ensimmäisiä, puolustellut monta päivää ja vaatinut meitä ymmärtämään miksi niin sanoit.

Mulla ei ole sinulta mitään anteeksipyydettävää mutta sinulla oli GADilta ja vasta monien kirjoitusten jälkeen ymmärsit pyytää anteeksi. Jos nyt edes olet sitä tehnyt.
Joiku

ViestiKirjoittaja Pinja » 26.12.2013 20:58

Kyllä oikeasti voisi minultakin anteeksi pyytää, itkin tunnin putkeen eilen yöllä. Minä olen herkkä ihminen ja loukkaannun kyllä. Eritoten tällä kertaa sinun ja Mirrin sanoista.
Pinja

ViestiKirjoittaja Joiku » 26.12.2013 21:04

:D :D :D :D :D :D
Joiku

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.12.2013 21:04

Voi, raukkaa. Laittaisin hymiöitä samoin kuin Joku, jos jaksaisin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 26.12.2013 21:11

Ootte tosi ilkeitä. Uskomatonta.
Pinja

ViestiKirjoittaja Maaria » 26.12.2013 21:16

Pinjahan pyysi GAD:ilta anteeksi, joten eiköhän tämä jo ole vähän
rauennut tämä kiista?

Olen tosi pahoillani GAD:n puolesta.
Maaria

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.12.2013 21:17

Pinja kirjoitti:Ootte tosi ilkeitä. Uskomatonta.

Itsepä kerroit kaipailevasi minulta anteeksipyyntöä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 26.12.2013 21:19

Mirri kirjoitti:

Olet törkeä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.12.2013 21:23

Mikäs tyttöjä (yllä) naurattaa?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.12.2013 21:27

Pinja kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Olet törkeä.

Se olit sinä, joka toimi törkeästi toivottelemalla palstalla surullista joulua, en minä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.12.2013 22:15

Uskomatonta ovat tähän ketjuun siinneet kirjoitukset. Alku viaton hyväätarkoittava joulutervehdys, joka kirvoitti 13 sivua riitelyä, mikä ei millään tavalla ole puolusteltavissa tai selitettävissä sillä, että kysymyksessä on Psykologiaa ja Psykopatologiaa käsittelevä vertaistukifoorumi tai erään kirjoittajan vakiopuolustuksella, että kukin kirjoittaja painiskelee toinen toistaan vaikeampien mielenterveysongelmien kanssa. Mielestäni ei ole oikein, että tökerösti käyttäytynyttä kirjoittajaa ojennetaan nöyryyttämällä ja kiusaamalla. En hyväksy ilkeyttä ja käsiteltävästä aiheesta poikkeavaa "heittelyä" enkä törkeää käytöstä kirjoituksissa missään muodossa. Se on aivan liian tavallinen ilmiö lähes kaikilla nettipalstoilla. Ja on erityisen ikävää, että sitä esiintyy myös tällä palstalla, jota itse kukin meistä tarvitsisi yhdeksi yhteydekseen ja kanavakseen ulkomaailmaan. Olen aivan sanaton, eikä minulla ole ratkaisuja tähän ongelmaan, joka valitettavasti on yksi aikamme ilmiöistä. Sananvapauden huumassa jotkut persoonat ovat käsittäneet anonymiteetin antavan mahdollisuuden sanoa, mitä mieleen tulee, välittämättä lainkaan, mitä se voi toisen nimimerkin takana olevalle ihmiselle tehdä.

Mielestäni itse kukin voisi miettiä, miten voisi parantaa keskusteluilmapiiriä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja GAD » 26.12.2013 22:43

Hei!

En koskaan uskonut että viestistä jonka lähetin vilpittömin mielin, tulee tälläinen ketju.

Luin juuri äsken Pinjan anteeksipyyntöviestin, vaikka olen aina kirjautuneena en ole aina paikalla, koneeni on auki 24 tuntia vuorokaudessa ja olen myöskin aina kirjautuneena tänne.

Pinja, en tunne sinua laisinkaan, ellet sitten ole joku uusi nimimerkki ja olemme "tavanneet" vanhan nimimerkkisi tiimoilta, tuskin. Et sinäkään, oletan, tunne minua, sen sijaan moni muu tälläkin palstalla ns. tuntee. En, en ole osallistunut sen kummosemmin keskusteluihin, minulla on siihen montakin syytä, niitä en ala nyt tässä erittelemään. Toisille kirjoittaminen on se joka helpottaa, toisille taas ei, ei ainakaan aina. Toki sitä voi kirjoitella muutoinkin kuin vain halutessaan vertaistukea. Olen ollut monestakin syystä pitkään passiivinen kirjoittaja, se ei kuitenkaan tarkoita sitä ettenkö tarkoittaisi vilpittömästi sitä mitä sitten, harvoin, kirjoitan.

En edelleenkään ymmärrä vastaustasi aloittamaani viestiin, se varmastikin jää ikuiseksi arvoitukseksi, siis se että mitä sinä aivan _oikeasti_ tarkoitit. Sen verran voi asiaa valottaa että kyllä, kyllä minuun sattui teksitisi, kas kun aina kuitenkin siellä nimimerkin takana on se ihkaoikea ihminen. Ymmärtäisin jotenkin reaktiosi jos olisin jossain vaiheessa loukannut sinua tms., mutta kuten totesin, en edes "tunne" sinua.

Voin kertoa että olotilani ei tällä hetkellä (ei johdu saamastani kommentista) ole kovin kummoinen, meillä kaikilla on omat vaikeutemme, sairautemme ym.

En halua että tätä enää jatketaan.

Ymmärrän Hilppa viestisi, ketään ei saa kiusata, nöyryyttää ym., ei missään tapauksessa. Toisaalta taas ymmärrän niidn ihmisten kannanoton, niiden jotka ns. "tuntevat" minut, esim. nimimerkki joku, hänen kanssaan olen toisaalla vaihtanut ajatuksia hyvinkin vaikeista asioista, saanut tukea ja toivon mukaan myös sitä osannut antaa. Kuin myöskin olemme jakaneet ihan arkielämää, iloineen ja suruineen. Ymmärrän hänen "kimpaantumisensa", enemmän kuin hyvin, olisin voinut itsekin polttaa käämini ollessani toisenlaisessa asemassa. Ja nimeämättä sen kummosemmin nimimerkkejä, ymmärrän kannanottoja, ymmärrän hyvinkin, osalla meistä on pitkä historia keskenämme.

En, en hyväksy kiusaamista, en, en nöyryytystä ym., mutten myöskään sitä että ihminen voi suoltaa näppikseltään ihan mitä tahansa ajattelematta laisinkaan että siellä nimimerkin takana on ihka oikea, ajatteleva ja tunteva ihminen. Minusta yksinkertaisesti ei voi "oksentaa" kirjoittamalla ihan mitä tahansa. Olen sitä joskus itse tehnyt ja olen siitä edelleen pahoillani, vuosien, vuosien jälkeen.

Toivottelen kaikille hyvää vuoden loppua, toivon myöskin sitä että tätä ei enää jatkettaisi. Jokainen meistä on joskus heikoilla, olen sitä itse juuri nyt ja en, en todellakaan jonkun jouluntoivotuksen takia, ihan muista syistä olen.

Olen monasti ajatellut muuttaa nimimerkkiäni, ihan senkin takia että ne palstat (luk.ottamatta viime palstaa jossa ihan aisti lämmön ja yhteenkuuluvaisuuden, palstaa ei enää ole....) joilla olen kirjoittanut, siellä on tullut jtkn kränää, mutta en, en ole vaihtanut nimimerkkiäni enkä vaihda, olen se joka olen ja viimeistään kirjoitustyylini paljastaisi minut muille. Eipä silti, ei minulla ole mitään ns. salattavaa. Sen kyllä myönnän että olen ollut erittäin, erittäin sinisilmäinen ja luottanut sellaisiin ihmisiin jotka ovat sitten luottamukseni pettäneet. Kaikesta tosin oppii, edellämainitustakin, vaikka se käykin kipeimmän kautta.

Rauha??

T.gad

ps. Kiitos etten ole yksin! Lämmöllä; gad
GAD

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko