Lämpöistä joulun aikaa

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Lämpöistä joulun aikaa

ViestiKirjoittaja Pinja » 25.12.2013 19:48

Mirri kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Sinä jätit kertomatta syyn, miksi niin sanoin.

Ei ole minkäänlaista hyväksyttävää syytä vastata hyvän joulun toivotukseen tavalla, jolla sinä vastasit. Törkeälle käyttäytymisellesi ei todellakaan ole mitään puolustusta; aivan sama mitä yrität selittää syyksi ja millä yrität puolustella pahantahtoista viestiäsi.

Monilla tällaista foorumia käyttävillä ihmisillä on kokemusta surullisista jouluista ihan riittämiin ilman, että niitä vielä jollekin erityisesti toivottaisiin - kuten sinä teit. Viestisi oli julma ja pahantahtoinen, ja se kolahti ainakin ihmisiin, jotka joutuvat kokemaan surullisia jouluja. Hyvää joulua toivotetaan siinäkin mielessä, että hyväntahtoisen toivotuksen toivotaan edes vähän ja hetkeksi lievittävän suruja, joiden keskellä ihmiset elävät myös jouluna.
Mutta mitäpä teit sinä; toivoit oikein erityisesti pahaa ihmiselle, joka aloitti tämän ketjun hyvässä tarkoituksessa.

Ehkä käyttäydyit ajattelemattomasti ja kakaramaisesti, mutta silloinkin anteeksipyyntö olisi tarpeeseen. Eivät selitykset ja puolustelut.

Mielestäni hän ei ansainnut hyvän joulun toivostusta minulta, koska ei ole osallistunut täällä nimeksikään. Jos hän rupeaisi osallistumaan täällä toivottaisin seuraavana jouluna hyvää joulua. Olen surullinen siitä, kun hän ei osallistu täällä. Odottaa vaan pelkkää hyvää itselleen tullen sanomaan tänne hyvät joulut, minusta se on jotenkin hyväkästä, toivoisin vastinetta -osallistumista: se aiheutti minussa rektion; hyväkkyys! Tuntuu enemmänkin siltä, että teille on ihan sama osallistuuko hän vai ei, tehän tässä pahasti ajattelette, minä toivon taas hänen osallistuvan enemmän ja liittyvän siten joukkoomme. Teitä ei haittaa se, että hän ei osallistu, pahasti ajattelette, kun ei haittaa. Ette ymmärrä sitä ajatusta, kuinka paljon kaikessa vaaditaan sitä, että ansaitsee; ei palkkaakaan makseta, jos ei töitä tee. Korsi täytyy kantaa kekoon!
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.12.2013 20:00

Pinja kirjoitti:Mielestäni hän ei ansainnut hyvän joulun toivostusta minulta, koska ei ole osallistunut täällä nimeksikään. Jos hän rupeaisi osallistumaan täällä toivottaisin seuraavana jouluna hyvää joulua. Olen surullinen siitä, kun hän ei osallistu täällä. Odottaa vaan pelkkää hyvää itselleen tullen sanomaan tänne hyvät joulut, minusta se on jotenkin hyväkästä, toivoisin vastinetta -osallistumista: se aiheutti minussa rektion; hyväkkyys! Tuntuu enemmänkin siltä, että teille on ihan sama osallistuuko hän vai ei, tehän tässä pahasti ajattelette, minä toivon taas hänen osallistuvan enemmän ja liittyvän siten joukkoomme. Teitä ei haittaa se, että hän ei osallistu, pahasti ajattelette, kun ei haittaa. Ette ymmärrä sitä ajatusta, kuinka paljon kaikessa vaaditaan sitä, että ansaitsee; ei palkkaakaan makseta, jos ei töitä tee. Korsi täytyy kantaa kekoon!

Menin tyrmistyksestä sanattomaksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Joiku » 25.12.2013 20:03

Mirri kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Mielestäni hän ei ansainnut hyvän joulun toivostusta minulta, koska ei ole osallistunut täällä nimeksikään. Jos hän rupeaisi osallistumaan täällä toivottaisin seuraavana jouluna hyvää joulua. Olen surullinen siitä, kun hän ei osallistu täällä. Odottaa vaan pelkkää hyvää itselleen tullen sanomaan tänne hyvät joulut, minusta se on jotenkin hyväkästä, toivoisin vastinetta -osallistumista: se aiheutti minussa rektion; hyväkkyys! Tuntuu enemmänkin siltä, että teille on ihan sama osallistuuko hän vai ei, tehän tässä pahasti ajattelette, minä toivon taas hänen osallistuvan enemmän ja liittyvän siten joukkoomme. Teitä ei haittaa se, että hän ei osallistu, pahasti ajattelette, kun ei haittaa. Ette ymmärrä sitä ajatusta, kuinka paljon kaikessa vaaditaan sitä, että ansaitsee; ei palkkaakaan makseta, jos ei töitä tee. Korsi täytyy kantaa kekoon!

Joo ei voi muuta sanoa.
Onko kyseessä idiootti vai ilkeä ihminen?
Joiku

ViestiKirjoittaja Pinja » 25.12.2013 20:18

joku kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Joo ei voi muuta sanoa.
Onko kyseessä idiootti vai ilkeä ihminen?

Nyt lopetat tuon minun pahoinpitelysi. TÄHÄN!
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.12.2013 20:26

Pinja, jos vilpittömästi toivot GAD:n kirjoittavan tälle foorumille enemmän, mikset sanonut toivettasi suoraan ja ilman pahantahtoista ilkeilyä?

Mikään tässä viestissä ei kerro sinun surullisuudestasi tai siitä, että haluaisit ilkeämielisen toivotuksesi kohteen kirjoittavan tänne enemmän; päinvastoin teit selväksi, että tämän ketjun aloittaja on - syystä tai toisesta - sinun inhokkisi, jolle toivot pahaa:
Oikein surullista joulua! Toivottavasti et saa yhtään lahjaa etkä joulukorttia.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 25.12.2013 20:28

Mirri kirjoitti:Pinja, jos vilpittömästi toivot GAD:n kirjoittavan tälle foorumille enemmän, mikset sanonut toivettasi suoraan ja ilman pahantahtoista ilkeilyä?

Mikään tässä viestissä ei kerro sinun surullisuudestasi tai siitä, että haluaisit ilkeämielisen toivotuksesi kohteen kirjoittavan tänne enemmän; päinvastoin teit selväksi, että tämän ketjun aloittaja on - syystä tai toisesta - sinun inhokkisi, jolle toivot pahaa:
Oikein surullista joulua! Toivottavasti et saa yhtään lahjaa etkä joulukorttia.

Siksi, koska halusin näyttää hänelle mieltäni. Yleensä tälläisessa tilanteessa ei sanota syytä tai ainakaan heti; niin on arkielämässäkin.
Viimeksi muokannut Pinja päivämäärä 25.12.2013 20:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Pinja

ViestiKirjoittaja Joiku » 25.12.2013 20:28

Mielestäni sinä Pinja ansaitset sen mitä kirjoitan sinulle. Olen surullinen, että näin on. Odotat vaan, että sinulle kirjoitetaan vaan pelkkää hyvää, se on jotenkin hyväkästä kerrrassaan. Toivoisin vastiketta, jotain älyllistä: se aiheuttaa minulle reaktion; idiootti!!!
Kun se ei haittaa, se ei haittaa, et ymmärrä ajatustani, et ansaitse mitään muuta, ei palkkaakaan makseta, jos ei tee töitä. Korsi täytyy kantaa kekoon.
Joiku

ViestiKirjoittaja Joiku » 25.12.2013 20:31

GAD LUE MUN LÄHETTÄMÄ YKS.VIESTI SULLE.

kun näytät olevan foorumilla, niin pyydän tosi paljon anteeksi tämän ketjusi sotkemisen ja Hyvää Joulua Sinulle.
Joiku

ViestiKirjoittaja Pinja » 25.12.2013 20:33

joku kirjoitti:Mielestäni sinä Pinja ansaitset sen mitä kirjoitan sinulle. Olen surullinen, että näin on. Odotat vaan, että sinulle kirjoitetaan vaan pelkkää hyvää, se on jotenkin hyväkästä kerrrassaan. Toivoisin vastiketta, jotain älyllistä: se aiheuttaa minulle reaktion; idiootti!!!
Kun se ei haittaa, se ei haittaa, et ymmärrä ajatustani, et ansaitse mitään muuta, ei palkkaakaan makseta, jos ei tee töitä. Korsi täytyy kantaa kekoon.

Olet päällekäyvä ja riidanhaluinen. Pärjäisit paremmin, jos jättäisit tuon haukkumisen pois ja puhuisit järjen kanssa.
Pinja

ViestiKirjoittaja Joiku » 25.12.2013 20:38

PANE JO TURPASI TUKKOON.
Joiku

ViestiKirjoittaja Maaria » 25.12.2013 20:42

Joskus ihmiset sanovat sellaista mitä eivät tarkoita. Ehkä tässä on käynyt vähän niin.
Maaria

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.12.2013 20:52

Pinja kirjoitti:Siksi, koska halusin näyttää hänelle mieltäni. Yleensä tälläisessa tilanteessa ei sanota syytä tai ainakaan heti; niin on arkielämässäkin.

Mielenosoituksesi meni pahasti pieleen, eikä se asia ole korjattavissa vaikka miten yrittäisit puolustella ja esittää syitä pahantahtoiselle käyttäytymisellesi. Yleensä arkielämässä hyvän joulun toivotukset otetaan vastaan ilman mitään mielenosoituksia; eikä ainakaan ruveta ilkeilemään jonkun esittäessä hyvää tarkoittavan toivotuksensa.

Mitä jos olisit ystävällisesti vastannut hyvän joulun toivotuksella ja samalla kertonut, että sinusta olisi tosi mukavaa, jos GAD kirjoittaisi täällä enemmän? Tuntuuko tuollainen julkinen mielen ilmaisu aivan mahdottomalta ajatukselta?
Minäkin olisin voinut yhtyä näkemykseesi ja kertoa, että lukisin mielelläni GAD:n kirjoituksia tällä foorumilla.
Toinen vaihtoehto olisi ollut, että olisit mielenosoituksinesi pysynyt poissa tästä ketjusta. Mutta sinä halusit ilkeillä ja pahantahtoisesti osoittaa mieltä ketjussa, jonka aloittaja tarkoitti toivotuksellaan hyvää tämän palstan käyttäjille - sinullekin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.12.2013 20:55

Jill kirjoitti:Joskus ihmiset sanovat sellaista mitä eivät tarkoita. Ehkä tässä on käynyt vähän niin.

Anteeksipyyntö on hyvä tapa osoittaa asia todeksi; se on keino ilmaista ajattelemattomien sanojen kohteelle, että tulipahan töräyteltyä, kun en ajatellut...
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 25.12.2013 21:01

Halusin osallistua tähän ketjuun. En ole edelleenkään tehnyt mitään väärää, mieltänsäkin saa näyttää, jos siltä tuntuu. Hänen koulunsa on varmasti ollut hyvä toivotuksestani riippumatta: en ole hänelle merkityksellinen henkilö kuten osallistumisensa osoittaa.
Pinja

ViestiKirjoittaja Joiku » 25.12.2013 21:03

Sinun on turha kuvitella ettei tuollaiset toivotukset satuttaisi tai tuntuisi pahalta.
Joiku

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.12.2013 21:05

Pinja kirjoitti:Halusin osallistua tähän ketjuun. En ole edelleenkään tehnyt mitään väärää, mieltänsäkin saa näyttää, jos siltä tuntuu.

Näyttää siltä, että Joku osoittaa mieltään sinulle. Kuten sanoit: mieltänsäkin saa näyttää, jos siltä tuntuu...
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 25.12.2013 21:15

Mirri kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Halusin osallistua tähän ketjuun. En ole edelleenkään tehnyt mitään väärää, mieltänsäkin saa näyttää, jos siltä tuntuu.

Näyttää siltä, että Joku osoittaa mieltään sinulle. Kuten sanoit: mieltänsäkin saa näyttää, jos siltä tuntuu...

Minä en ole haistattanut sun muuta haukkumista tässä ketään kohtaan näyttänyt.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.12.2013 21:21

joku kirjoitti:Sinun on turha kuvitella ettei tuollaiset toivotukset satuttaisi tai tuntuisi pahalta.

Kyllä noin on.
Ainakin minua kouraisi syvältä, vaikken ollutkaan suoranaisena kohteena. Joulu tunneherkkänä 'hyvän tahdon' juhlana on pahin mahdollinen aika käyttäytyä pahansuovasti ja kertoa toivovansa pahaa jollekin. Vielä pahemmaksi menee, jos ilkeämielisen toivotuksen kohteeksi joutuu ihminen, joka hyvää tarkoittaen toivottelee hyvät joulut ympärilleen - vaikkapa nettifoorumille, jolla on aktiivisena lukijana. Hyvän joulun toivotusta pidetään ystävällisenä hyvän tahdon eleenä; se pitäisi ottaa vastaan sellaisena ja pitäisi osata käyttäytyä osoitetun hyvän tahdon eleen mukaisesti.

Miksi Pinja vastasi hyvään pahalla, ja jopa pitää oikeutenaan sellaista, sitä en vieläkään käsitä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.12.2013 21:25

Pinja kirjoitti:Minä en ole haistattanut sun muuta haukkumista tässä ketään kohtaan näyttänyt.

Luojan kiitos, tämän ketjun aloittaja ei sentään ole joutunut haistattelujesi kohteeksi. Muuten oletkin mielestäni lytännyt melkoisen pahasti osoittaessasi hänelle mieltäsi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Joiku » 25.12.2013 21:27

Ja varsinkin, kun olen GADin vuosia tuntenut ja hän ei koskaan ole kelleen mitään ilkeää sanonut, niin Pinjan toivotukset tuntui aivan kamalalta.
Ja hänellä on oikeus olla hiljainen lukija, jos haluaa ja Psykopatologia sen hyväksyy. Jos pinja ei sitä sivistyneesti osaa hyväksyä, kyllä sen kuuluu poistua täältä.
Joiku

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko