Mitä ohjelmia seuraatte telkusta?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Mitä ohjelmia seuraatte telkusta?

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 14.11.2013 12:57

Psykopatologia kirjoitti:Kyllähän me tyhmemmätkin noita Helmenkalastajan esiin ottamia katsomme.

Itse en ole ottanut niitä kiinteään viikkoaikatauluun.

Elisallla on National Geographya ja Discoveryä ym.

Minä taas - jos satun olemaan tv:n ääressä - katson luonto- ja eläinohjelmia ja joitakin musiikkiohjelmia.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Rane » 14.11.2013 14:38

Katson televisiosta vain Salatut elämät ja joskus Yle Areenalta uutisia, asiaohjelmia ja dokumentteja.
Rane

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.11.2013 16:34

Aiemmin olen ollut uskollinen CSI-fani; samoin Criminal Minds oli kiehtova. Nykyisin olen pudonnut kärryiltä niiden kanssa ja kaipailen leppoisampia sarjoja - kuten Midsommerin murhia ja saksalaisdekkareita. Myös komisario Frost on ollut suosikkini, nykyisin katson sitä satunnaisesti.

Minulla psyykkinen kunto vaikuttaa aika paljon ohjelmavalintoihin; on aikoja, jolloin en jaksa seurata yhtään mitään. Sillä tavoin esim. CSI jäi pois ohjelmistostani; putosin kärryiltä, koska en enää jaksanut katsoa sitä säännöllisesti.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.11.2013 17:17

Helmenkalastaja kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Kyllähän me tyhmemmätkin noita Helmenkalastajan esiin ottamia katsomme.

Minä taas - jos satun olemaan tv:n ääressä - katson luonto- ja eläinohjelmia ja joitakin musiikkiohjelmia.

Kannattaa laittaa ääni päälle.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 14.11.2013 21:00

Olen joskus kertonut täälläkin katsoneeni Housea. En vaan seuraa sitä. SatunnIsesti katsomani osa on saattanut olla hyvä, mutta ei koukuttava. Sydämen asialla yritin katsella, mutta en koukuttunut, koska en päässyt henkilöistä yhdellä katsomiskerralla perille, siis kärryille.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Maaria » 14.11.2013 21:17

Beck oli aivan mahtava! Gunwald varsinkin :)
Maaria

ViestiKirjoittaja Hilppa » 14.11.2013 21:43

Mutta Beck on liian raaka (väkivaltainen) minulle. En saa kunnolla unta sen jälkeen.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 14.11.2013 22:28

Psykopatologia kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:

Kannattaa laittaa ääni päälle.

Meillä on aina iltaisin telkkarissa ääni päällä. :roll: Paitsi jos mies ei ole kotona. Kun olemme lomakotitalossamme, siellä saattavat pauhata yhtaikaa televisio ja radio, vaikka kukaan ei ole sisällä... Jos olen yksin kotona, en pidä minkäänlaista taustahälyä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Lette » 15.11.2013 13:03

Katson uutiset, keskusteluohjelmat, ajankohtaisohjelmat ja Salatut elämät.
Katson klassillista musiikia sisältävat ohjeimat: konsertit, baletit ym.

En pidä väkivaltaa enkä murhia sisältävistä elokuvista, siksi en katso
tv elokuvia. Niistä tulee vaan paha olo. Katson elokuvat mieluummin
elokuvateatterissa ystäväni kanssa.
Lette

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.11.2013 19:21

Lette kirjoitti:En pidä väkivaltaa enkä murhia sisältävistä elokuvista, siksi en katso
tv elokuvia. Niistä tulee vaan paha olo. Katson elokuvat mieluummin
elokuvateatterissa ystäväni kanssa.

Tuskin tv-elokuvat ovat sen väkivaltaisempia pahan olon aiheuttajia kuin leffateattereiden elokuvatkaan. Päinvastoin useimmat telkkarissa nähdyt elokuvat ovat pyörineet teattereissa ennen televisioon päätymistään. Sitä paitsi telkkarista tulee paljon väkivallattomia ja murhattomia elokuvia.
Ylen Teema on yksi mainitsemisen arvoinen kanava hyvien ja vaihtelevaisten elokuvien ystäville. Siellä on ihastuttavan laaja tarjonta monine harvinaisine herkkupaloineen, joita on vaikea päästä katsomaan missään muualla.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.11.2013 19:34

Ykkösellä nähdään nykyisin draamasarjaa nimeltään Naisten paratiisi. Sitä katson; se kuuluu sarjaan 'pakko nähdä'... Katsoin ensimmäisen tuotantokauden kahdeksan osaa, ja nyt on perjantai-iltaisin menossa toisen tuotantokauden kahdeksan jaksoa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Maaria » 15.11.2013 20:06

Jostain syystä minä pidän kauhusta.
Katson aika paljon kauhuelokuvia.
Romanttiset draamat, jossa on kaikki niin lässyn lässyä eivät
ole minulle tehtyjä.

Väkivalta ei ahdista niin, ehkä enemmän ahdistaa jonninjoutavat tosiTV.
Maaria

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.11.2013 20:53

Mirri kirjoitti:Ykkösellä nähdään nykyisin draamasarjaa nimeltään Naisten paratiisi.
Sitä katson; se kuuluu sarjaan 'pakko nähdä'... Katsoin ensimmäisen tuotantokauden
kahdeksan osaa, ja nyt on perjantai-iltaisin menossa toisen tuotantokauden kahdeksan
jaksoa.

Joonas on paras! Hän tiesi, että perusteeton ja sokea uskollisuus on pahasta.
Pettyessään ko. uskollinen vaan siirtää uskollisuutensa toiseen kohteeseen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.11.2013 22:53

Downtown tarkoittaa keskikaupunkia.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.11.2013 04:28

Komisario Montalbanon ihailijoille on joulukuun alusta alkaen luvassa uusi kuusiosainen sarja, jossa kerrotaan miten nuoresta Montalbanosta tuli se mikä hän on:
http://yle.fi/ulkomaiset/sarjat_ao2.php?id=2010
http://yle.fi/ohjelmat/2433109
Mirri

ViestiKirjoittaja Hermes » 28.11.2013 21:23

En käytännössä katso ollenkaan televisiota. Syksyllä katsoin Docventuresin dokumentteja, mutta siihen se jäi. Tällä hetkellä minulla on tyypillisenä päivänä noin kolme tuntia "vapaata" aikaa (21:00-00:00), jolloin voin esimerkiksi katsoa elokuvaa, lukea kirjaa, tehdä jotain omaa projektia tai harvoin jopa pelata tietokoneella jotain peliä, mutta nämäkin valitsen aika huolella. Kirjoista ja elokuvista minulla on pitkiä listoja, joista tarpeen mukaan valitsen seuraavan kohteen. Voisin kyllä varmasti nauttia joidenkin sarjojen katselusta, mutta niiden seuraaminen veisi liikaa aikaa. Elokuvissa, joita en myöskään katso kovin paljon, tavallaan näkee taideteoksen tiiviimmässä ja "tehokkaammassa" muodossa. En katso elokuvia televisiosta suoraan tai nauhoitettuna, paitsi silloin harvoin kun kuulen jostain, että esimerkiksi joku listallani oleva elokuva sattuu tulemaan televisiosta. Yleensä käyn katsomassa elokuvan teatterissa tai hankin/katson sen netistä. Minulla ei ole televisiotakaan, mutta pystyn katsomaan suomalaisia televisiolähetyksiä tietokoneen USB-tikun kautta. Eli yleisesti en tarvitse perinteistä televisiota tai televisiokanavia juuri mihinkään.
Hermes

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.12.2013 22:30

Oletteko katsoneet Ylen ykköseltä uutta Kotikatsomo-draamasarjaa Kansan mies? Mitä pidätte?

Tänään klo. 22.15 on luvassa kaksitoistaosaisen sarjan kolmannen osan uusinta. Ensiesitys sunnuntaisin, uusinta maanantaisin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.12.2013 23:16

Hilppa kirjoitti:Olen joskus kertonut täälläkin katsoneeni Housea. En vaan seuraa sitä. SatunnIsesti katsomani osa on saattanut olla hyvä, mutta ei koukuttava. Sydämen asialla yritin katsella, mutta en koukuttunut, koska en päässyt henkilöistä yhdellä katsomiskerralla perille, siis kärryille.

Sydämen asioissa elettiin viime jaksossa heinäkuuta 1969 - katsoivat kapakassa laskeutumista kuuhun.

Luulin elettävän pikemminkin 1980-lukua, kuten lehdissä joskus taidettiin mainita.
Musiikkikin viittaa mielestäni 1980-lukuun.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Rane » 23.12.2013 00:41

Minä pidän Ruotsalaisista miljonääriäideistä.
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 23.12.2013 00:52

Tuota ruotsin miljonääriäitisarjaa olen kerran katsonut puoli jaksoa samoin kuin vastaavaa suomalaista. Mitään niin pervoa en ole telkusta kuuna päivänä nähnyt enkä toivottavasti tule näkemään.

Äsken Nuori Montalbano, joka on makuuni. Oikeastaan ainoa sarja, jota tällä haavaa seuraan ihan tosissani. Toiset ovat sanoneet huonoksi, minusta parempaakaan ei tällä hetkellä pyöri.
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko