Tyhjä viesti

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Tyhjä viesti

ViestiKirjoittaja Rane » 20.12.2013 01:25

Minulla ei ole enää mitään sanottavaa kenellekään.
Rane

Re: Tyhjä viesti

ViestiKirjoittaja Pinja » 20.12.2013 01:28

Rane kirjoitti:Minulla ei ole enää mitään sanottavaa kenellekään.

Minultakin on sanat vähissä. Ole ylpeä mielipiteistäsi!
Pinja

ViestiKirjoittaja Golden flower » 20.12.2013 09:29

Minullakin on aika vähän sanottavaa. Joskus tuntuu, että pitäisi kuitenkin koittaa puhua enemmänkin. Mielipiteitä on ehkä vielä jonkun verran, mutta yritän luopua niistä parhaani mukaan. Onko se kuitenkin jotenkin huono asia joidenkin muiden kannalta? Minulle siinä on sellaista totuutta, jonka koen hyväksi ainakin itselleni, mutta pitäisikö kuitenkin ajatella enemmän muita? Toisaalta, voin antaa enemmän toisille, kun itselläni on hyvä olla, eikö siihen kannattaisi pyrkiäkin?
Golden flower

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 20.12.2013 15:11

Rane kirjoitti:Minulla ei ole enää mitään sanottavaa kenellekään.

Rane, sinun viestejäsi on ollut todella mukava lukea! Vaikutat ihmiseltä, joka antaa mahdollisuuden myös omista poikkeaville ajatuksille. Arvostan sitä. Kaiken "tietäviä" tässä maailmassa on ihan liikaa.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.12.2013 16:33

Olen samaa puolimieltä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 20.12.2013 16:49

Lettekin voisi osallista enemmän ketjuihin.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 20.12.2013 17:35

Bethiä ikävä! ;(
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.12.2013 20:00

Tyhjä viesti = tyhjä pää ?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.12.2013 20:08

Golden flower kirjoitti:Minullakin on aika vähän sanottavaa. Joskus tuntuu, että pitäisi kuitenkin koittaa puhua enemmänkin. Mielipiteitä on ehkä vielä jonkun verran, mutta yritän luopua niistä parhaani mukaan. Onko se kuitenkin jotenkin huono asia joidenkin muiden kannalta? Minulle siinä on sellaista totuutta, jonka koen hyväksi ainakin itselleni, mutta pitäisikö kuitenkin ajatella enemmän muita? Toisaalta, voin antaa enemmän toisille, kun itselläni on hyvä olla, eikö siihen kannattaisi pyrkiäkin?

Älä hyvä ihminen luovu mielipiteistäsi! Mielipiteet ovat aina mukavia, mitä vahvempia sitä parempia; aivan sama olenko samaa mieltä vai en... Ainakin minua ajattelet pitämällä tiukasti omista mielipiteistäsi kiinni; onpahan sitten minulla jotakin mitä vastaan vängätä. :P
Mirri

ViestiKirjoittaja Maaria » 20.12.2013 22:40

Sama täällä, Rane.

Ei sitä aina jaksa.
Maaria

ViestiKirjoittaja Rane » 21.12.2013 23:12

Minulla oli niskahartialihasten jännitys- ja kiputila ja siksi äksyilin palstalla. Anteeksi.
Rane

ViestiKirjoittaja Pinja » 21.12.2013 23:31

Minulla oli ihan tavanomainen päivä. Tulkitsin käytöksesi oikutteluksi.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.12.2013 00:34

Rane kirjoitti:Minulla oli niskahartialihasten jännitys- ja kiputila ja siksi äksyilin palstalla.

Toivottavasti on helpottanut.
Luulen, että tällaisella palstalla käyttäydytään milloin mitenkin ja milloin mistäkin syystä. Sellainen kuuluu mt-aiheisen vertaistukifoorumin luonteeseen, ja on ihan ok. Ainakin minun mielestäni.
Mirri

ViestiKirjoittaja Rane » 22.12.2013 00:42

Se kipu saattoi johtua myös tällä palstalla oleilusta, viestien selaamisesta ja kirjoittelemisesta. Teen sitä joskus vähän pakkomielteisesti. Ehkä myös jännitän liikaa, tai stten en ole vielä tullut tutuksi tämän uuden atk-pöydän kanssa. Ei tietenkään olisi pitänyt äksyillä. Voihan minulla tietysti olla jo vaihdevuodetkin päällä, ja olen siksi usein kärttyinen. Ei saisi.
Rane

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 22.12.2013 01:25

Ole rauhassa välillä kärttyisä, ei se haittaa mitään. Meillä kaikilla lienee huonompia jos kohta parempiakin päiviä. 8-)
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Golden flower » 22.12.2013 08:29

Mirri kirjoitti:
Golden flower kirjoitti:Minullakin on aika vähän sanottavaa. Joskus tuntuu, että pitäisi kuitenkin koittaa puhua enemmänkin. Mielipiteitä on ehkä vielä jonkun verran, mutta yritän luopua niistä parhaani mukaan. Onko se kuitenkin jotenkin huono asia joidenkin muiden kannalta? Minulle siinä on sellaista totuutta, jonka koen hyväksi ainakin itselleni, mutta pitäisikö kuitenkin ajatella enemmän muita? Toisaalta, voin antaa enemmän toisille, kun itselläni on hyvä olla, eikö siihen kannattaisi pyrkiäkin?

Älä hyvä ihminen luovu mielipiteistäsi! Mielipiteet ovat aina mukavia, mitä vahvempia sitä parempia; aivan sama olenko samaa mieltä vai en... Ainakin minua ajattelet pitämällä tiukasti omista mielipiteistäsi kiinni; onpahan sitten minulla jotakin mitä vastaan vängätä. :P

Toki minulla on paljon sellaisia "tämän hetkisiä näkemyksiä" joihin koitan olla "ankkuroitumatta" liiaksi. En siis halua kutsua niitä mielipiteiksi vaan ennemminkin kyseenalaistaa niitä koko ajan mahdollisuuksien mukaan, kuten pyrin tekemään muidenkin näkemyksille ja mielipiteille. Useimmiten tätä ei koeta palveluksena, kuten itse asian käsitän ja sen vuoksi suurimmaksi osaksi kyseenalaistaminen tapahtuu omassa päässäni hiljaisuuden säestämänä. Saatan kyllä kysella tarkennuksia. :D
Golden flower

ViestiKirjoittaja Rane » 22.12.2013 17:45

Minä en taida enää tietää edes sitä, mitä tarkoittaa sana mielipide. Onko se sama kuin luulo tai uskomus?
Rane

ViestiKirjoittaja Golden flower » 23.12.2013 01:28

Harva varmaan niin viisas on, että olisi niin perillä totuuksista, jotta voisi niihin perustaa mielipiteensä, mutta en voi sanoa etteikö joku voisi olla. Minä en ainakaan ole.
Golden flower

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.12.2013 01:34

Rane kirjoitti:Minä en taida enää tietää edes sitä, mitä tarkoittaa sana mielipide. Onko se sama kuin luulo tai uskomus?

Mielipide on vahvempi, ja sitä vahvempi on (perusteltu) kanta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Golden flower » 23.12.2013 08:52

Onko mielipide sellainen, jolle ihmiset jollain tapaa rakentavat identiteettiään? Ja siitä sitten seuraa se, että koko identiteetti horjuu, jos mielipidettä kyseenalaistetaan, ja on säädetty mielipiteen vapauslakikin sitä suojaamaan. Noissa perustelluissa kannoissa taas olen huomannut sellaisen mielenkiintoisen piirteen, että samoilla perusteilla eri ihmiset päätyvät monesti täysin vastakkaisiin kantoihin ja toisaalta samaan kantaan voidaan päätyä täysin erilaisin perustein.
Golden flower

Seuraava

Paluu Romulaatikko