Sivuston kaatuilu (Tukiasema.org)

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Sivuston kaatuilu (Tukiasema.org)

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.11.2013 21:22

T u k i a s e m a.o r g

Sivuston kaatuilu? http://tukiasema.org/viewtopic.php?f=14&t=3713

Kirjoittaja skitso » 13 Marras 2013, 15:39

Tietääkö joku mistä jatkuva kaatuilu johtuu? Ei kai enteile koko paikan katoamista?
skitso

Re: Sivuston kaatuilu (Tukiasema.org)

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.11.2013 21:37

Hyviä kysymyksiä.
Se lienee kuitenkin selvää, ettei meidän Riidankylväjä - toisella foorumilla Kelju - ole millään lailla tekemisisssä kyseisen foorumin kangertelun kanssa. On aivan kohtuutonta syyttää yhtä foorumin käyttäjää siitä, että foorumi takkuilee.

Se on toinen juttu, että kyseisen kirjoittajan runsaat (ja toinen toistaan huonommat?) keskusteluketjujen aloitukset jurppivat joitakin...
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.11.2013 21:48

Se on ikävää, että Riidankylväjä/Kelju uskoo minun vainoavan häntä ja savustavan häntä ulos milloin mistäkin:
Palaan hetkeksi, koska poistumiseni on aiheuttanut keskustelua.
Vilpitön tarkoitukseni on ollut pyrkiä herättämään keskustelua kutakin kiinnostavista aiheista, koska kuvittelin sen olevan hyväksi mt-ongelmista kärsiville. Siitä pahennusta aiheuttanut "lööppitehtailu".
Havaitsin kyllä Mirrin laskeutumisen palstalle ja tarkoituksensa savustaa minut täältä pois, kuten tapahtui Psykopatologia foorumilla.
Tein homman hänelle helpoksi, koska tiedän, ettei hän anna periksi ja saa myös muita mukaansa. Haluan nyt rauhoittaa palstan.
Jos joku haluaa, saatan pölyn laskeuduttua piipahtaa tervehtimässä. Toivotan hyvää vointia.

Mirri! Tervemenoa sinne PP foorumille.

http://tukiasema.org/viewtopic.php?f=14&t=3713&start=25

Oman ymmärrykseni mukaan en ole osallistunut minkäänlaiseen ihmisten savustamiseen, ja tietääkseni Riidankylväjän katoaminen tältä foorumilta ei liity minuun millään lailla.
Toivottavasti ymmärrystäni, tietämystäni ja käsityksiäni oiotaan ja lisätään, jos ne ovat virheellisiä.

Oletan, että myös Kelju/Riidankylväjä pääsee kommentoimaan tänne, jos haluaa ja tuntee tarvetta - olenko oletuksineni oikeassa vai väärässä?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.11.2013 22:02

Minusta Keljun monet avaukset olivat sangen kiintoisia, ja olisin monia
niistä itsekin tehnyt, ellei olisi ollut muuta kiireellisempää. (Itse muinoin
aloitin yhteiskunnallisten asioiden käsittelyn Tukiasema.netissä uutisella
paavista.)

Taitaa porukka Orgissa olla vielä tyhmempää kuin täällä, kun keskustelua
ei syntynyt.

Riidankylväjän poistaminen täältä saattoi olla tietynlainen työtapaturma:
Olin kieltänyt (äsyttävien) jaxuhalien lähettämisen niille, jotka niitä
eivät halunneet. Mutta Riidankylväjän vaan "täytyi" lähettää kiellostani
huilimatta. Ylläpitäjä ei voi suvaita moista.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Golden flower » 16.11.2013 22:04

Psykopatologia kirjoitti:Riidankylväjän poistaminen täältä saattoi olla tietynlainen työtapaturma:
...

Oli.
Golden flower

ViestiKirjoittaja Pinja » 16.11.2013 22:22

Taitaa tuo skitso olla yhtä skitso kuin minä olen sisäisesti. En kyllä pelkää, että tämä foorumi katoaisi noin vain, koska PP ilmoittaa tai yliylläpito ilmoittaa asiasta. Pitäisköhän mun lääkitystä nostaa.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.11.2013 22:35

Psykopatologia kirjoitti:Taitaa porukka Orgissa olla vielä tyhmempää kuin täällä, kun keskustelua
ei syntynyt.

Mikä Keljua/Riidankylväjää on estänyt huolehtimasta siitä, että hänen aloituksensa synnyttäisivät keskustelua? Hän on keskittynyt mieluummin siihen, että suoltaa uusia aloituksia (kuin liukuhihnalta), vaikka voisi keskittyä siihen, että aiemmat aloitukset herättäisivät keskustelua. Hän kirjoittajana tuskin on tehnyt mitään sen eteen, että hänen aloittamansa ketjut herättäisivät mielenkiintoa ja synnyttäisivät keskustelua.

Keskustelun herättelijän pitäisi panna itsensä likoon ja antaa itsestään jotakin, jotta lukijoissa oikeasti syntyisi mielenkiintoa ja mielenkiinto synnyttäisi keskustelua; niin se menee. Siksi lööppitehtailu ei synnytä keskustelua; Kelju/Riidankylväjä ei pane itseään likoon eikä anna itsestään yhtään mitään. Pitäisi panna itsensä peliin ja unohtaa iltalehtilööppien käyttäminen...
Tai jos kirjoittaja välttämättä haluaa herättää keskustelua kohdalleen osuneista ja itseään koskettaneista lehtilööpeistä, silloinkin pitäisi antaa itsestään jotakin. Pitäisi panna itsensä peliin ja tarjota lukijoille jotakin omakohtaista ja henkilökohtaista; jotakin kerrontaa siitä, että miksi juuri itseä on puhuttanut kyseinen otsikon aihe, ja miksi se tuntui kolahtaneen kohdalle niin, että tuli tarve aloittaa aiheesta keskusteluketju.

Keljun/Riidankylväjän ajatus, jonka mukaan hän tarjoaa apua mt-ongelmaisille ihmisille tehtailemalla uusia ketjuja kuin liukuhihnalta on mahdollisimman huono idea keskustelujen synnyttämiseksi. Eivät (mt-ongelmaiset) ihmiset tunne tarvitsevansa hänen tyrkyttämäänsä apua - lööppitehtailua. Päinvastoin hän saattaa loukata tehdessään selväksi, että tehtailee aloituksia mt-ongelmaisten ihmisten parhaaksi ja näiden tukemiseksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 16.11.2013 22:41

Mirri olenko mahdollisesti skitsofreniaan sairastunut, vai oonko muuten vaan psykoosissa? Voisitko lyhyesti kertoa, mitä skitsofrenia on; onko se ristiriitaisuutta? Osaako PP vastata asiaan?
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 17.11.2013 00:36

Jos tulisin poistetuksi täältä, vaatisi rohkeutta että kehtaisin tulla enää takaisin. Riippuisi tilanteesta ja halustani, että palaisinko tänne. Yleensä on parhainta, että asiat sovitaan.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 17.11.2013 00:41

trisse kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Mirri olenko mahdollisesti skitsofreniaan sairastunut, vai oonko muuten vaan psykoosissa? Voisitko lyhyesti kertoa, mitä skitsofrenia on; onko se ristiriitaisuutta? Osaako PP vastata asiaan?

Minusta vaikuttaa selvältä että sulla on psykoottisia oireita mutta terapeuttisi on ykköshenkilö jolta kannattaa kysyä asiasta ja kertoa kaikki asiat mitkä täälläkin kerrot (ja niinhän olet sanonut kertovasi).

Juu olen samaa mieltä, että on psykoottista oireilua. Olen käsitellyt terapiassa vaikeaa aihetta, että ymmärrän kyllä, jos välillä alkaa päässä heittää. Vointini on jonkin verran vaihdellut sillä tavoin, että väliin olen ihan normaalin oloinen. Mitä olet mieltä kannattaisiko lääkeannosta nostaa, vai onko tästä sekoilusta mitään vaaraa?
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 17.11.2013 00:44

trisse kirjoitti:Miksi sun pitäisi nolostua ylläpitäjän käyttäytymisestä?

En nolostuisi ylläpitäjän käyttäytymisestä vaan nolostuisin miten olen itse mennyt käyttäytymään ja sitten saattaisin ajatella, että jos se PP ei pidäkään minusta vaan haluaisi eroon. Siinä tulee sellainen jaottelu, että onko tullut potkaistuksi käyttäytymisen johdosta vai sen johdosta, että ylläpitäjä ei pidä kyseisetä persoonasta.
Viimeksi muokannut Pinja päivämäärä 17.11.2013 00:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 17.11.2013 00:52

trisse kirjoitti:
Pinja kirjoitti:
trisse kirjoitti:Miksi sun pitäisi nolostua ylläpitäjän käyttäytymisestä?

En nolostuisi ylläpitäjän käyttäytymisestä vaan nolostuisin miten olen itse mennyt käyttäytymään ja sitten saattaisin ajatella, että jos se PP ei pidäkään minusta vaan haluaisi eroon.

Eikö sun pitäisi olla nolostunut siitä käyttäytymisestä jo ennen rangaistusta vai vasta rangaistusko tunteen aiheuttaa?

Hyvä kysymys. Jota sun olisi hyvä pohtia, koska olet itse potkun kokenut. En osaa sanoa omalta kohdaltani, koska en ole ulospotkituksi tullut. Kerran lähdin täältä ihan vapaaehtoisesti itkien, ensi syynä se, että PP sanoi, että olen häiriöinen, minkä tulkitsin niin ettei hän pidä minusta ja olisin jotenkin erilainen kuin muut täällä; nekin olivat suuria kysymysmerkkejä, mutta mulla oli epäilys niin toimin silloin sen varassa. Sen jälkeen tulin takaisin, johon en tiedä syytä muuta kuin että halusin tulla takaisin, palaaminen kyllä epäilytti kovin, mutta palasin silti. Luulin muuttuneeni, mutten ollut muuttunut juuri mihinkään, mikä selvisi aika äkkiä. Riitelyn suhteen olin kyllä tullut varovaisemmaksi.
Viimeksi muokannut Pinja päivämäärä 17.11.2013 01:05, muokattu yhteensä 2 kertaa
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 17.11.2013 01:03

trisse kirjoitti:Mä olen päättänyt olla tuntematta juuri häpeää ja kieltäytyä ainakaan tulemasta manipuloiduksi tuohon tunteeseen. Häpeä on aika jähmettävä tunne (kuten olen huomannut yhdestä häpeä-ongelmaisesta tutusta) eikä se ratkaise mitään. Sen suhteen hanojen kiinni laittaminen on ollut helppoa eikä olisi onnistunut ikinä sama esim. ärtymyksen kanssa joka tulee mulla niin nopeasti. Toki on sielun musta yö jossa kaikki ihmiset häpeävät itseään mutta se ei ole kovin dominoiva juttu (mulla ainakaan).

Minun mielestä häpeä on hyväkin tunne; häpeä auttaa katumaan ja sen katumuksen seuraamuksena saattaa palata takaisin tänne ja sopii asian ja myöntää syyllisyytensä ja sitä kautta muuttaa käytöksensä. Voi olla niinkin ettei kadu, että ei ole miksikään muuttunut ja kieltää syyllisyyden, jolloin tuskin tulee sovintoa, asia vaan jää sikseen. Mä en pysty muuttamaan toista ihmistä. Itseäni kyllä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 17.11.2013 01:22

trisse kirjoitti:Voi sitä katua ilman häpeääkin. Häpeä aiheuttaa just niitä juttuja joissa ihminen alkaa lahdata lähimmäisiään.. mikä se englanninkielinen termi nyt oli nuorten miesten reaktiotyyppisistä käyttäytymisistä kuten koulumurhista.

Nolous on lievempi ilmaus häpeälle. Häpeä on kamala tunne, onneksi musta ei ole tullut murhaajaa.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 17.11.2013 01:47

trisse kirjoitti:Nolous on häpeää ulkoisista/satunnaisista seikoista eikä mene ihmisen persoonaan asti kuten häpeä. Harva varmaan lahtaa ketään pelkästä noloudesta kuten kirkossa pieraisusta.

Mä olen sitten ollut sekaisin, että kun olen tuntenut noloutta itsestäni: on nolottanut oma toimintani. Se on sitten ollut häpeää eikä noloutta kohdallani. Mä en ole tappanut ketään enkä tapattanut. Hyttysiä ja kärpäsiä kylläkin.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 17.11.2013 01:53

trisse kirjoitti:Sehän se nolottaakin - toiminta. Häpeää tuntee itsestään - noloutta toiminnastaan. Omaa toimintaansa voi hävetäkin mutta omasta itsestään ei voi käsittääkseni olla nolo.

Olet oikeassa. Sinähän se olet psykologiaa lukenut, että tiedät nämä paremmin kuin minä. Luotan sinuun.
Pinja

ViestiKirjoittaja Lette » 18.11.2013 12:53

Golden flower kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Riidankylväjän poistaminen täältä saattoi olla tietynlainen työtapaturma:
...

Oli.

Minulla on Rakkaudesta ketju Tukiasemalla. Riidankylväjä (Kelju) vastasi siihen kahdella
viestillä, jotka olivat ketjun sanomaan vastaisia. Tästä syystä kehoitin häntä poistamaan
viestinsä.
Hän poisti tekstit ja laittoi tilalle muuta. Yksi viesti oli pieni valkoinen koira, jonka ympärilä
oli kauniin punaisia sydämenkuvia. Toinen viesti muistaaksen punainen tanssiva elefantti.
Ilahduin, molemmat kuvasivat rakkautta. Riidankylväjä on herkkä ihminen, kuten monet
miehet ovat. Ikävä kyllä, molemmat viestit ovat nyt poistettu.
Lette

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.11.2013 14:40

Ja eläimet kasvattavat meitä. On oikein susilapsiakin, joissa ihmisen aito minuus on säilynyt.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Lette » 18.11.2013 20:04

Psykopatologia kirjoitti:Ja eläimet kasvattavat meitä. On oikein susilapsiakin, joissa ihmisen aito minuus on säilynyt.

Kirjoittaja trisse » 18.11.2013 13:00
Letteä ilahduttaakseni lisää eläimiä...

Kiitos molemmille!
Lette

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.11.2013 15:00

Kuva
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Romulaatikko